fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Zimní (ne)starty u Escorta 1,8D http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=31880 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | bengac [ 31 led 2011 00:09 ] |
Předmět příspěvku: | Zimní (ne)starty u Escorta 1,8D |
Zdravím ve spolek. Poprosil bych o radu některého z místních expertů, kde začít s odstraněním problému se studeným startem mýho klenotu. Před týdnem jsem zakoupil Escorta a dnes, po třech dnech neprovozu, se mi ho nepovedlo nastartovat. Zdejší forum jsem zběžně prošel, ale je zde tolik info, že vůbec netuším, čím začít... Do Escorta jsem jako první krok předělal žhaviče ze Sierry, kterou chtěnechtě budu muset nechat zvrakovat-prasklá vana nad nápravou. Jsou odzkoušené a mají "nažhaveno" cca 3měsice. Při sepnutí zapalování se mi rozbliká (zřejmě) kontrolka imobilizeru, která, pokud se povede nastartovat, intenzitu blikání prodlužuje, až zhasne úplně, cca. po 2min. Relátko žhavení se vypne zhruba po 5ti sek. Ale jinak se neozve vůbec nic, žádný tlačení čerpadla tak jak u Sierry, žádnej krokovej motorek, prostě nic. Startér motá jak o urvanej, z výfuku se čudí, tzn. že nafta do motoru jde, ale prostě to nechytne, dokud neodrovnám baterku. Pokud se nastartovat povede, ozve se cosi hlasitějšího, jak kdyby teprve pak začalo čerpadlo tlačit, nebo nevím, co to může být... Pro vtipálky, nebavím se o zvuku motoru.. Při dalším startu už jde všechno v pohodě, dá se říct na brnk. Jinak startuju bez plynu, jen přes spojku. Sierrka se mi pod plynem dusila a kolikrát taky nenastartovala.. Jediná věc, na kterou mě prodávající upozornil byla, že se někdy stane, že auto z ničehonic zhasne. To pak stačí otevřít nádrž, srovná se podtlak a jede to dál - už jsem to tak jednou musel udělat. Na start by ale tento jev sned neměl mít vliv.. Pokud by někdo věděl, co s tím, budu rád za každý info. |
Autor: | hubert [ 31 led 2011 18:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní (ne)starty u Escorta 1,8D |
tak mne to zhavi do cvaknuti dnes tak 20 vterin.Tak tim bych zacal.a chnapnul hnet,i kdys jeden valec drive bylo -10. skus schvalne nazhavit to natvrdo z baterky dele jestli se to zlepsi. startuj s plynovym pedalem na podlaze. |
Autor: | bengac [ 02 úno 2011 19:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní (ne)starty u Escorta 1,8D |
Tak jsem zkusil zažhavit přímo z baterky, cca těch 15-20s a úplně stejnej výsledek. Motalo to zas až do strhání a pak to chytlo.. Stejně jako když žhavím několikrát po sobě normálně přes relé. Začínám mít takovou obavu, jestli to fakt nebrzdí imobilizér..? Zítra nabiju baterku, zkusím průhlednou hadičku k čerpadlu, jestli přes noc nepadne nafta a pak bych poprosil o ňákou radu, jak odpálit ten poblblej imobilizér... |
Autor: | bengac [ 06 úno 2011 20:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní (ne)starty u Escorta 1,8D |
bengac píše: Tak jsem zkusil zažhavit přímo z baterky, cca těch 15-20s a úplně stejnej výsledek. Motalo to zas až do strhání a pak to chytlo.. Stejně jako když žhavím několikrát po sobě normálně přes relé. Začínám mít takovou obavu, jestli to fakt nebrzdí imobilizér..? Zítra nabiju baterku, zkusím průhlednou hadičku k čerpadlu, jestli přes noc nepadne nafta a pak bych poprosil o ňákou radu, jak odpálit ten poblblej imobilizér... edit: Po instalaci průhledné hadičky jsem zjistil, že nafta sice nepadá, ale odněkud si to trošičku přisává vzduch. Zkusím teda výměnu filtru a případně komplet hadičky od nádrže. Na druhou stranu dneska, když bylo tak +6-8´C, start po jediným nažhavení úplně bez problémů. Tím pádem se obávám tlaků. Imobilizér v tom zřejmě roli fakt nehraje. Jinak by mě zajímalo, co je druhej bovden, kterej vede na čerpadlo? Jedno je plyn a to druhý automatickej sytič? Při žhavení je totiž na té stejné kontrolce i symbol sytiče, ale na čerpadle se nic nehne. Při ručním pohnutím s tímto táhlem dostane motor jinej zvuk.. Můj dotaz tedy zní, jestli je to sytič a případně za jakých podmínek by se měl spínat a taky v čem může být problém, pokud nespíná? |
Autor: | Karel [ 06 úno 2011 21:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní (ne)starty u Escorta 1,8D |
Ach jo uz zas, ropak a SYTIC??????? http://sk.wikipedia.org/wiki/Karbur%C3%A1tor |
Autor: | bengac [ 06 úno 2011 21:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní (ne)starty u Escorta 1,8D |
Ha, no dobře, takže karburátor tam určitě nebude.. Každopádně na žhavící kontrolce je i vyobrazenej sytič, takže sorry, že každej motorům,a nejen jim, nerozumíme a máme přiblblý dotazy Takže jinak.. Na co je to druhý táhlo na čerpadle,který se má asi nějak samovolně pohybovat, což se neděje? -čerpadlo zřejmě Bosch - netuším (štítek není) jak to poznat? Co předvstřik? Ten je ale asi potřeba posunout přímo na čerpadle? A asi by to měl udělat nějakej špecialista.. Z jinýho vlákna jsem udělal pokus na tlaky, kterej popisoval Walker a víčko od oleje sebou po odšroubování jen tak plácá a nikam neodlítlo, zatím teda... |
Autor: | anthAn [ 06 úno 2011 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní (ne)starty u Escorta 1,8D |
To je jen věc, co ti zvyšuje volnoběh za studena (vaxstat ... nejsem si jistej jestli je tam to s). Zkus to seřídit tak, že ohřeješ motor na provozní teplotu a to lanko co ti vede k tomu táhlu (pokud to tam volně plandá) dotáhneš (resp povolíš nějakou tu zarážku tam a posuneš to) tak, abys měl ještě otáčky v normálu a nestoupli. To lanko ale musí bejt napnutý, nesmí to tam plandat. No a až se ti zase ochladí motor (3 hod a víc) tak bys po startu měl mít zvýšený otáčky, a při zahřejvání by se měli plynule snižovat. Pokud se to tak nechová, tak asi ta regulace nefunguje. |
Autor: | Walker [ 06 úno 2011 22:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní (ne)starty u Escorta 1,8D |
Povolit víčko oleje za chodu ti jen dá vědět, že tlaky neunikaj kroužkama válců...to jestli tam jsou tím není jistý, ještě máš ventily...čerpadlo poznáš podle toho, že nahoře je spínání podtlaku pro EGR ventil, vedou do něj dvě hadičky, je černej a plastovej a nese nápis BOSCH...a tím se to pozná...lucas má sestavu kloubovejch táhel...to druhý menší táhlo s kouskem lanka a válečkem s prachovkou na jeho konci má udržovat za studena vyšší otáčky motoru, když to nefunguje, tak je studenej volnoběh nižší a nepříjemně vibruje auto...funguje to obdobně jako voskovej termostat s termočlánkem, čili elektricky se ohřívá vosková náplň a ta se roztahuje a táhlo s lankem se prodlužuje, to umožňuje posuv onoho menšího zadního táhla... |
Autor: | bengac [ 06 úno 2011 22:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zimní (ne)starty u Escorta 1,8D |
Na čerpadlo zejtra za světla juknu, ať aspoň vím, co tam vůbec je a s tím lankem si trošku pohraju. Každopádně dneska při startu "za studena", když bylo teda těch +6´C a víc, to chytlo na brnk a po jednom zažhavení. Otáčky byly ok, žádný zvýšený vibrace, nic negativního. Jakej teda zvolit další postup? Nechat změřit tlaky, nebo můžu proto ještě něco jinýho jako laik, na koleni udělat? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |