fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
čidlo teploty motoru http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=31999 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | gulli [ 11 úno 2011 13:20 ] |
Předmět příspěvku: | čidlo teploty motoru |
Prosím o informaci.Jedná se o Ford Escort 1,8 td,r.v.1997,51 kW. Do ŘJ jde informace o teplotě motoru,má to zřejmě vliv na startování,mám problémy se starty za tepla,již jsem to zde psal,bohužel se k tomu nikdo nevyjádřil. Potřebuji vědět,které čidlo tento údaj snímá,v hlavě/to si myslím/jednopólové,nebo dvoupólové umístěné na termostatu,to vím že spíná saharu. Dík za radu,gulli |
Autor: | Mira151 [ 11 úno 2011 21:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
jsou tam dvě nebo tři? jedno je s jednim drátem asi pod 3 vstřikem , druhé nasunuto pod 4vstřikem a ještě něco je z boku s jednim drátem jak budu u motoru tak se kouknu přesně,mám ho venku jinak na nivě mě pouští saharu ŘJ po vyhodnocení údajů z čidla (proud nejde přímo z čidla na saharu) |
Autor: | tomin [ 11 úno 2011 22:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
Co vim, tak na TD tam je CHT (cylinder head temperature), takze na hlave. |
Autor: | gulli [ 11 úno 2011 23:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
Dík za odpovědi,čidla tam mám dvě,jedno na tělese termostatu,s dvěma drátama,to spíná saharu,a druhé je z boku na hlavě,s jedním drátem,to myslím jde do ŘJ. Zítra zkusím to čidlo změřit,v katalogu E-CAT jsou uvedeny hodnoty odporu při 100 stupních,tak ho vyndám a změřím,případně vyměním. Jinak jsem dnes mluvil s autoelektrikářem,ten mi řekl,že příčinou špatných startů za tepla může být imobilizér,má zkušenosti s VW,tak se budu zabývat odstraněním krytu el.ventilu na čerpadle bez jeho demontáže. Tak dík,dám vědět jak to dopadlo.Gulli |
Autor: | Walker [ 12 úno 2011 01:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
to je vcelku jednoduchá dedukce...Tomin tu píše cosi o CHT formě měření....nějak se nepamatuju, že bych viděl motor, kde by bylo čidlo v bloku...ono i čidlo u termostatu je taknějak furt na hlavě...tak buď mám formu průzkumu schémat nebo čidlo odpojím za chodu a uvidím co dělá...ale abych tu přispěl k detekci, tak to čidlo pro řj, má dva dráty (což je standart u snímačů čehokoliv fungujících na rezidentním napětí řj) napojený na piny 91 (- ) a 38 ...a ventilátor spíná řj přes pin 17 a 68...čidlo teploty můžeš změřit na zmíněných pinech konektoru řj (tím proměříš i kabeláž) a mělo by mít při 20ti stupních cca 35-40KOhmu a při teplotě 100 stupních cca 1,9-2,5KOhmu..průběh je celkem lineární během celýho průběhu teplot...toliko ku čidlu, nějakfurt nejsem přesvědčenej o jeho faktickým vlivu na tvůj problém... |
Autor: | Antony [ 12 úno 2011 23:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
To čidlo z boku na hlavě s jedním vývodem je tlakový spínač mazání.Prohlídni si pořádně termostat, mělo by tam být ještě jedno dvouvývodové pro řj.Já měl obyčejný diesel a tam bylo jednovývodové, ale ty máš určitě dva vývody.Když ho odpojíš, asi nepujde teploměr na palubce.Nevím přesně, ale je dost možné, že teplota zároveň řídí dobu žhavení.Po odpojení čidla by to žhavilo na max. dobu.(počítá s min. teplotou). |
Autor: | gulli [ 13 úno 2011 00:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
Pánové,dík za rady,změřil jsem odpor na čidle dle Walkera,teplotu jsem měřil kontaktním teloměrem a při 20 st.jsem naměřil odpor2,1KOhmu,takže čidlo i kabeláž je v pořádku,čidlo s jedním vývodem je k ukazateli teploty na přístrojovce. Přitom jsem zjistil funkci čidla z boku hlavy,spíná tlak oleje,jak píše Antony,dík. Takže teď končím s laborováním s teplotou a čidlama,to by mělo být v pořádku a zkusím se dostat ke stop ventilu na čerpadle,a pomocí kontrolky zapojené na tento ventil zjistit,jestli jde do ně při startování motoru za tepla proud přes imobilizér. Takže zatím dík,nemáte zkušenost s odstraněním krytu nad stopventilem bez demontáže vstřik.čerpadla? gulli |
Autor: | Karel [ 13 úno 2011 10:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
gulli píše: zkusím se dostat ke stop ventilu na čerpadle,a pomocí kontrolky zapojené na tento ventil zjistit,jestli jde do ně při startování motoru za tepla proud přes imobilizér. Proc tam nestrcis hlavu(k cerpadlu)a neposlouchas jestli cvakne pri zapnuti a vypnuti klicku?Pokud se v tom uz nekdo nehrabal a nedal tam jine srouby, tak tu prepazku(je z tvrdokovu)sundas jen pri vyndani celeho cerpadla ven z auta. |
Autor: | Walker [ 13 úno 2011 13:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
Jestliže lze auto studený nastartovat a pokud se ohřeje lze zhasnout a následně okamžitě nastartovat a zase zhasnout bez problémů, tak bych nehledal problém v stopventilu ani čidlu teploty ale jinde... a to u částí kde vlivem tepla dojde k jejich změně a pokud se problém zhoršuje s časem uplynutým od zhasnutí, tak i s ohledem k tomuto...co mě napadá, je naftovej okruh a vratnej okruh |
Autor: | Mira151 [ 13 úno 2011 21:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
známej použil ochlazovací metodu když teplé nechtělo nastartovat tak ochlazoval díly motoru včetně čerpadla (postupně) a zkoušel Nakonec nato došela byl to stopventil na čerpadle |
Autor: | Karel [ 14 úno 2011 07:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
To by me zajimalo jak na to dosel.Bud funguje nebo nefunguje,ale ze by ovlivnoval start???Ze by teplem prestal pracovat??Jak to ochlazoval,tekutym dusikem?Vetsinou se rozpadne gumova cepicka a nejde vypnout motor,ale tohle?? |
Autor: | tomin [ 14 úno 2011 09:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
Karel píše: Jak to ochlazoval,tekutym dusikem? kuk: http://www.gme.cz/cz/freeze-75-200-ml-p749-051.html
|
Autor: | Karel [ 14 úno 2011 18:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
tomin:na postupne ochlazeni vsech komponent(jak psal), by tech spreju potreboval docela dost. |
Autor: | Antony [ 14 úno 2011 22:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
Jednou jsem se setkal s imobilizačním stopventilem (tuším Renault),za studena měl na výstupu elektroniky 12V a za tepla + - 5V, které tak tak ventil otevře.Čím víc se ventil ohřál, tím kleslo napětí, až ventil zavřel.Protože se blbě řeší imobilizéry,dal se obyč ventil a je klid.Zákazník je spokojený a za přijatelné peníze.Bohužel se výstupní napětí nedá změřit bez destrukčního způsobu demontáže. |
Autor: | gulli [ 15 úno 2011 13:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
Tedˇnemůžu nic dělat,protože je okolo nuly a není žádný problém auto nastartovat. V pátek jedu na týden na hory,tak potom uvidím jaký bude počasí. V každém případě se chci dostat ke stop ventilu,abych si ověřil funkčnost imobilizéru.Kamarád zámečník to okoukl,že to není problém.Navrtat /spec.vrtáky na antikoro/a v případě potřeby odbrousit vysokootáčkovou ruční bruskou.Potom stop ventil napojím na kontrolku a uvidím jak se imobilizér bude chovat při různých teplotách,nebo ventil vyměním,abych vyloučil obě možnosti závady-imobilizér a stop ventil. Zatím dík,gulli. |
Autor: | tomin [ 15 úno 2011 14:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čidlo teploty motoru |
Karel píše: tomin:na postupne ochlazeni vsech komponent(jak psal), by tech spreju potreboval docela dost. No ono to mrazi fest. Aby ses nedivil. Nerikam ze tim vychladis blok motoru , ale cidla habakuk. Nejakych -40st. neni problem. Foukam tim na teplomer a to bys koukal jakej je to fofr. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |