fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 lis 2024 07:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 11 úno 2011 13:20 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2010 21:43
Příspěvky: 40
Prosím o informaci.Jedná se o Ford Escort 1,8 td,r.v.1997,51 kW.
Do ŘJ jde informace o teplotě motoru,má to zřejmě vliv na startování,mám problémy se starty za tepla,již jsem to zde psal,bohužel se k tomu nikdo nevyjádřil.
Potřebuji vědět,které čidlo tento údaj snímá,v hlavě/to si myslím/jednopólové,nebo dvoupólové umístěné na termostatu,to vím že spíná saharu.
Dík za radu,gulli

_________________
Ford Escort Cabrio 1,8XR3i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 11 úno 2011 21:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 črc 2009 07:35
Příspěvky: 84
Bydliště: Blansko-Vyškov
jsou tam dvě nebo tři?
jedno je s jednim drátem asi pod 3 vstřikem , druhé nasunuto pod 4vstřikem a ještě něco je z boku s jednim drátem
jak budu u motoru tak se kouknu přesně,mám ho venku

jinak na nivě mě pouští saharu ŘJ po vyhodnocení údajů z čidla (proud nejde přímo z čidla na saharu)

_________________
Ford Mondeo 2TDCi combi,Lada Niva,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 11 úno 2011 22:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Co vim, tak na TD tam je CHT (cylinder head temperature), takze na hlave.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 11 úno 2011 23:01 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2010 21:43
Příspěvky: 40
Dík za odpovědi,čidla tam mám dvě,jedno na tělese termostatu,s dvěma drátama,to spíná saharu,a druhé je z boku na hlavě,s jedním drátem,to myslím jde do ŘJ.
Zítra zkusím to čidlo změřit,v katalogu E-CAT jsou uvedeny hodnoty odporu při 100 stupních,tak ho vyndám a změřím,případně vyměním.
Jinak jsem dnes mluvil s autoelektrikářem,ten mi řekl,že příčinou špatných startů za tepla může být imobilizér,má zkušenosti s VW,tak se budu zabývat odstraněním krytu el.ventilu na čerpadle bez jeho demontáže.
Tak dík,dám vědět jak to dopadlo.Gulli

_________________
Ford Escort Cabrio 1,8XR3i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 12 úno 2011 01:54 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
to je vcelku jednoduchá dedukce...Tomin tu píše cosi o CHT formě měření....nějak se nepamatuju, že bych viděl motor, kde by bylo čidlo v bloku...ono i čidlo u termostatu je taknějak furt na hlavě...tak buď mám formu průzkumu schémat nebo čidlo odpojím za chodu a uvidím co dělá...ale abych tu přispěl k detekci, tak to čidlo pro řj, má dva dráty (což je standart u snímačů čehokoliv fungujících na rezidentním napětí řj) napojený na piny 91 (- ) a 38 ...a ventilátor spíná řj přes pin 17 a 68...čidlo teploty můžeš změřit na zmíněných pinech konektoru řj (tím proměříš i kabeláž) a mělo by mít při 20ti stupních cca 35-40KOhmu a při teplotě 100 stupních cca 1,9-2,5KOhmu..průběh je celkem lineární během celýho průběhu teplot...toliko ku čidlu, nějakfurt nejsem přesvědčenej o jeho faktickým vlivu na tvůj problém...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 12 úno 2011 23:27 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
To čidlo z boku na hlavě s jedním vývodem je tlakový spínač mazání.Prohlídni si pořádně termostat, mělo by tam být ještě jedno dvouvývodové pro řj.Já měl obyčejný diesel a tam bylo jednovývodové, ale ty máš určitě dva vývody.Když ho odpojíš, asi nepujde teploměr na palubce.Nevím přesně, ale je dost možné, že teplota zároveň řídí dobu žhavení.Po odpojení čidla by to žhavilo na max. dobu.(počítá s min. teplotou).

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 00:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2010 21:43
Příspěvky: 40
Pánové,dík za rady,změřil jsem odpor na čidle dle Walkera,teplotu jsem měřil kontaktním teloměrem a při 20 st.jsem naměřil odpor2,1KOhmu,takže čidlo i kabeláž je v pořádku,čidlo s jedním vývodem je k ukazateli teploty na přístrojovce.
Přitom jsem zjistil funkci čidla z boku hlavy,spíná tlak oleje,jak píše Antony,dík.
Takže teď končím s laborováním s teplotou a čidlama,to by mělo být v pořádku a zkusím se dostat ke stop ventilu na čerpadle,a pomocí kontrolky zapojené na tento ventil zjistit,jestli jde do ně při startování motoru za tepla proud přes imobilizér.
Takže zatím dík,nemáte zkušenost s odstraněním krytu nad stopventilem bez demontáže vstřik.čerpadla? gulli

_________________
Ford Escort Cabrio 1,8XR3i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 10:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
gulli píše:
zkusím se dostat ke stop ventilu na čerpadle,a pomocí kontrolky zapojené na tento ventil zjistit,jestli jde do ně při startování motoru za tepla proud přes imobilizér.

Proc tam nestrcis hlavu(k cerpadlu)a neposlouchas jestli cvakne pri zapnuti a vypnuti klicku?Pokud se v tom uz nekdo nehrabal a nedal tam jine srouby, tak tu prepazku(je z tvrdokovu)sundas jen pri vyndani celeho cerpadla ven z auta.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 13:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Jestliže lze auto studený nastartovat a pokud se ohřeje lze zhasnout a následně okamžitě nastartovat a zase zhasnout bez problémů, tak bych nehledal problém v stopventilu ani čidlu teploty ale jinde... a to u částí kde vlivem tepla dojde k jejich změně a pokud se problém zhoršuje s časem uplynutým od zhasnutí, tak i s ohledem k tomuto...co mě napadá, je naftovej okruh a vratnej okruh

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 21:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 črc 2009 07:35
Příspěvky: 84
Bydliště: Blansko-Vyškov
známej použil ochlazovací metodu
když teplé nechtělo nastartovat tak ochlazoval díly motoru včetně čerpadla (postupně) a zkoušel
Nakonec nato došela byl to stopventil na čerpadle

_________________
Ford Mondeo 2TDCi combi,Lada Niva,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 14 úno 2011 07:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
To by me zajimalo jak na to dosel.Bud funguje nebo nefunguje,ale ze by ovlivnoval start???Ze by teplem prestal pracovat??Jak to ochlazoval,tekutym dusikem?Vetsinou se rozpadne gumova cepicka a nejde vypnout motor,ale tohle??

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 14 úno 2011 09:00 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Karel píše:
Jak to ochlazoval,tekutym dusikem?
kuk: http://www.gme.cz/cz/freeze-75-200-ml-p749-051.html

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 14 úno 2011 18:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
tomin:na postupne ochlazeni vsech komponent(jak psal), by tech spreju potreboval docela dost. :lol:

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 14 úno 2011 22:09 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Jednou jsem se setkal s imobilizačním stopventilem (tuším Renault),za studena měl na výstupu elektroniky 12V a za tepla + - 5V, které tak tak ventil otevře.Čím víc se ventil ohřál, tím kleslo napětí, až ventil zavřel.Protože se blbě řeší imobilizéry,dal se obyč ventil a je klid.Zákazník je spokojený a za přijatelné peníze.Bohužel se výstupní napětí nedá změřit bez destrukčního způsobu demontáže.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 15 úno 2011 13:44 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2010 21:43
Příspěvky: 40
Tedˇnemůžu nic dělat,protože je okolo nuly a není žádný problém auto nastartovat.
V pátek jedu na týden na hory,tak potom uvidím jaký bude počasí.
V každém případě se chci dostat ke stop ventilu,abych si ověřil funkčnost imobilizéru.Kamarád zámečník to okoukl,že to není problém.Navrtat /spec.vrtáky na antikoro/a v případě potřeby odbrousit vysokootáčkovou ruční bruskou.Potom stop ventil napojím na kontrolku a uvidím jak se imobilizér bude chovat při různých teplotách,nebo ventil vyměním,abych vyloučil obě možnosti závady-imobilizér a stop ventil.
Zatím dík,gulli.

_________________
Ford Escort Cabrio 1,8XR3i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo teploty motoru
PříspěvekNapsal: 15 úno 2011 14:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Karel píše:
tomin:na postupne ochlazeni vsech komponent(jak psal), by tech spreju potreboval docela dost. :lol:

No ono to mrazi fest. Aby ses nedivil. Nerikam ze tim vychladis blok motoru ;-) , ale cidla habakuk. Nejakych -40st. neni problem. Foukam tim na teplomer a to bys koukal jakej je to fofr.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz