fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Ford Escort 1.8 TD http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=32864 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | bami [ 07 kvě 2011 00:10 ] |
Předmět příspěvku: | Ford Escort 1.8 TD |
Ahoj,mám jeden problém a nevím co stím je.Mám Escorta combi 1.8 TD, 66KW, rok do provozu 99.Tan problém je,že když jdu ráno nastartovat,tak to chytne snad na 10otočení a vyletí z toho bílošedej kouř a drží se to na 500-600 ot/min.Pořád se to hádá,tak to musím chvíli podržet na plynu až chytne 4 válec.Když je to teplí,tak není problém.Během jízdy mi problikává kontrolka žhavení a pořád to cvaká.Typ motoru jsem našel RFS.Jen by mě zajímalo jestli to může dělat regulátor otáček,nebo solenoid?Už jsem vše pročetl,ale nemůžu se v tom vyznat.foto motoru: http://www.custojusto.pt/Castelo+Branco ... +1+8TD.htm Děkuji za odpovědi |
Autor: | Walker [ 07 kvě 2011 23:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ford Escort 1.8 TD |
Na tenhle zdánlivě složitej problém je alespoň prozatím jednoduchá odpověď...jelikož tvůj motor má EEC-V řídící jednotku, která řídí i žhavení a to ti během chodu náhodně problikává, tak se ti sere elektrika...řj spustí žhavení po zapnutí klíčku, čili ti za chodu dochází minimálně k výpadku napětí od klíčku do řj, pokud neumírá kompletně včetně záložního udržovacího napětí...tím celý řízení motoru je dost nahovno a podle toho taky funguje...chybku bych tipnul na obligátní pojistkovou skříňku, jenž se na escortech sere víc než je zdrávo... |
Autor: | bami [ 08 kvě 2011 07:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ford Escort 1.8 TD |
ahoj,chtěl jsem se zeptat,jestli se dozvím odpověď,když to nechám na píchnout? |
Autor: | bami [ 08 kvě 2011 11:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ford Escort 1.8 TD |
Ještě se zeptám,ten solenoid má cvrdlikat? Podle toho co jsem tady četl,nebo má cvaknout.já když jsem ho vyndal a zapojil,tak mi jen jednou cvaknul a dál nedělal nic. |
Autor: | Walker [ 08 kvě 2011 13:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ford Escort 1.8 TD |
píšeš že si tu přečetl vše (což snad už ani nejde) , ale hlavně sis ani pořádně nepřečetl mojí odpověď, čímž si jí nepochopil...píšu tam, že ti dochází k výpadkům napětí od klíčku k řj, která to považuje za vypnutí motoru a jelikož je to mikrovýpadek a napětí se zase obnoví, tak řj to bere zhaslo se a znovu se startuje, čili aktivuje žhavení (rozsvítí se kontrolka) a inicializuje se startovací režim motoru a jelikož to je běžnej stav (klíčkem lze vrtět ve spínačce libovolně) tak napíchnutí na cosi jako diagnostiku nebude mít žádnej efekt, efektnější bude auto napíchnout na strom či sousedův plot ....a k solenoidu, když se tomu odebere ten ohavnej cizí název a bude z toho jen elektromagnetickej ventil, tak na nějaký stálý zkušební napětí pouze jednou cvakne, což ti dělá, takže jeho elektromagnetická část bude zřejmě ok....ono zacvakání po zapnutí klíčku si zajišťuje řj přerušovaným zapnutím a vypnutím napětí....to má dva důvody, jednak to slouží jako slyšitelná zkouška chodu a zadruhé to má ventil rozhejbat kdyby auto dýl stálo...jinak nechápu proč chceš diagnostikovat něco co už víš na stopro....prostě je vada mezi plusem od spínačky a vstupem tohoto signálu do řj...a jelikož pojistkovka je mezi, slouží nejen jako držák pojistek a relé ale taky jako propojovací skříň kabelových svazků (stačí jí odklopit a uvidíš spoustu konektorů) a bejvá nejčastější příčinou podobnejch závad, tak jsem jí dal jako první podezřelou věc, a teprve po odstranění problému s problikáváním žhavení bych řešil případný další podružný trable...čili teď není správnej čas na vycukávání jednotlivejch prvků motoru, ale na stažení podrobnejch schémat tvýho vozu (elektrika 98-00, starší může bejt jinak) kde je danej okruh podrobně rozkreslenej včetně zapojení a polohy příslušnejch konektorů a angažování osoby jenž se v tom bezpochyb vyzná a opraví to.... |
Autor: | bami [ 08 kvě 2011 14:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ford Escort 1.8 TD |
zítra to prolezu a pak se ozvu |
Autor: | bami [ 13 kvě 2011 10:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ford Escort 1.8 TD |
ahoj,tak jsem prolezl všechny kontakty a vyčistil,tak jak jsi řekl.taky jsem vyměnil naft.filtr a žhaviče.teď to chytá na otočení ale musím mít mírně sešláplí plyn.pedál,aby se to nehádalo.jinak to kouří pořád stejně a žhavení problíkne sem tam. |
Autor: | Walker [ 15 kvě 2011 01:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ford Escort 1.8 TD |
filtr a žhavky přispěly k lepším startům, tím ale končí oprava dle mýho gusta.... ...já nic nepsal o čištění kontaktů svěcenou vodou, ale o stažení schémat (Ford TIS Jan 2004DVD edition.iso) a důkladným proklepnutí vadnýho okruhu pod zátěží proudem (zkušební spotřebič s odběrem obdobným běžnýmu provozu nebo přiměřeně vyšším s ohledem na průřez vodičů a jištění okruhu, kde by se za mechanickýho působení pocukem za vodiče, protřepání konektorů a proklepu vyklopený pojistkovky muselo ukázat slabý místo...to vše samosebou při odpojený řj....na její konektor by se připojil onen adekvátní spotřebič s optickou či lépe i akustickou signalizací průtoku proudu a během průklepu by se vada objevila pohasnutím či přerušením zvuku...to je asi jediná metoda vedoucí k ůspěchu, pípání digitálního ohmetru bez zátěže okruhu je jen ztráta času....to problikávání žhavení není jen kontrolka a ono to fakt znovu žhaví, což už tak rozpálenejm žhavkám nedělá dobře a altíku taky moc ne, když to bude trvalejší stav, půjdou v hájek.... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |