fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Žhavící relé escort 1.8d (1992) + konektor http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=32897 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | laki3 [ 10 kvě 2011 19:57 ] |
Předmět příspěvku: | Žhavící relé escort 1.8d (1992) + konektor |
Nazdárek, stala se mi taková nepříjemnost. Jedu jedu, a najedou kouř z průduchu mezi kapotou a oknem. Otevřu haupnu a vida, plamínek ze žhavícího relé ![]() Takže sháním někoko kdo by nevěděl kde takové sehnat ![]() ![]() na vrakáči se dá sehnat prý za 200-400kč, ale uz jsem byl na čtyřech a když už meli fordy, tak benzínový a ty relečka ne ![]() dá se sice jezdit i bez toho, ale koho baví před každým startem stříkat "startsprej" do sání ![]() ![]() ![]() prosím o radu ![]() ![]() PS: potřebuji jak relé tak konektor k němu ![]() ![]() ![]() |
Autor: | anthAn [ 10 kvě 2011 20:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavící relé escort 1.8d (1992) + konektor |
Já to předělával tátovi na Oplu na ruční žhavení. Taky mu odešlo relé, který stálo asi 5 500,- Koupilo se žhavící relé na Fábku (v autoKelly pod kódem "XS 357911253" v ceně 159,-). Na ty silný jazýčky se připojilo přímo žhavení a na ty slabší se to připojilo na čudlík do kabiny. No a před startem sis podržel čudlík pár vteřin (dobu jsi odhadnul) a startoval klíčkem. |
Autor: | laki3 [ 10 kvě 2011 21:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavící relé escort 1.8d (1992) + konektor |
díky ti za radu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() PS: nevíš nějakej jinej důvod proč by to relé mohlo vyhořet? zkrat, nebo jak jsem ríkal to ze se tam dostala mozná voda?? ![]() ![]() ale ted zase tohle.. |
Autor: | anthAn [ 10 kvě 2011 21:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavící relé escort 1.8d (1992) + konektor |
Sehnat někde ty široký konektory a nebo to vysekat z tý rozškvařený patice, ta měď shořelá nebude |
Autor: | laki3 [ 10 kvě 2011 21:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavící relé escort 1.8d (1992) + konektor |
vysekat to z tý patice (já to nazval asi divně "konektor") to určitě půjde ![]() ![]() cena?? ![]() díkys ![]() |
Autor: | anthAn [ 10 kvě 2011 22:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavící relé escort 1.8d (1992) + konektor |
To relé z fábky stojí 159,- konektory pokud budeš kupovat, tak vyjdou tak na 2Kč/ks, 2m drátu tak 20,- tlačítko taky tak 20,- (http://www.gme.cz/cz/elektronicke-souca ... 91903.html .. nebo ho z něčeho vyšroubuj, ale radši ne vypínač, to bys to taky mohl nechat zapnutý a shořeli by ti žhavky .. musí to bejt tlačítko (je to seplý jen když to držíš)) No a to bude tak všechno |
Autor: | laki3 [ 11 kvě 2011 08:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavící relé escort 1.8d (1992) + konektor |
děkuju ![]() |
Autor: | minisec [ 17 srp 2011 15:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavící relé escort 1.8d (1992) + konektor |
No toto téma mne taky zajímá, protože na escu se mi zasekává relé - nevypne a za jízdy žhaví až sežere baterku. U toho Fabkového relé chápu zapojení těch dvou nejsilnějších kabelů - to je jasné. Ale mám na escovým relé postranách ještě dva o něco menší jazýčky pro připojení a na protilehlých rozích relé ještě dva malinké jazýčky. A teď nevím, na které mohu dát připojení ručního tlačítka a které třeba zůstanou nezapojené. No prostě k relé mám přívod celkem šesti kabelů do koncovky. A nevím, který k čemu slouží. |
Autor: | Walker [ 17 srp 2011 16:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavící relé escort 1.8d (1992) + konektor |
Obávám se, že tvoje chyba je přímo v tom relé, čili to pořešíš výměnou toho relé a ne změnou zapojení, šrotovejch sierr, fiest a escortů je habaděj, takže ho sehnat za přijatelnej peníz není takove problém a jen ho vyměníš...jinak je tam zapojenej hlavní plus od baterky (tuším červenej 6mm2), spínanej vývod ke žhavičkám (červenej s žlutým pruhem 6mm2), kostra aby cívka relé mohla sepnout proti kostře ( tradičně hnědá doufám), vývod 15 za spínačky (spínanej plus když otočíš klíčkem) a poslední je plusovej vývod do palubky ke kontrolce žhavení (aby bylo jasno že se něco děje)...nic víc to nepotřebuje a to relé funguje (pokud funguje) zcela autonomně, samo si určuje délku žhavení podle potřeby...to tvoje už bude mít napálený spíncí kontakty a ten velkej proud přes ně do žhavičů je svaří a tím se žhavení nevypne...což sebou obvykle přináší i brzkou smrt žhaviček, který dlouhý žhavení spolu s žárem ve spalovacím prostoru spálí...jelikož tam jdou velký proudy a vnitřní odpor žhavičky je mizivej, tak bych pro jistotu doporučoval žhavky vyndat a jednu po druhý vyzkoušel že funguje a správně...test na odběr proudu je nanic protože i upálená a zkratlá proud odebírá....než bych něco bastlil, tak radši vyměním originální relé... |
Autor: | minisec [ 18 srp 2011 08:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Žhavící relé escort 1.8d (1992) + konektor |
No tak jasně, že je lepší to vyměnit za jiné. Jenže já ho vyměnil za starší Motorcraft 70A - čili stejné jak tam bylo a po půl roce se to zopakovalo a zrovna v době, kdy to člověk nejméně, ale nejméně potřebuje. Takže jsem pojal vůči relátkům jistou nedůvěru a chtěl jsem to na ten čudl. Jinak při tom zaseknutí jsem do relátka jen šťouchnul prstem a bylo slyšet jak cvaklo a vrátilo se do vypnuté polohy. Přitom kontrolku žhavení zhasne a pokud se člověk soustředí, tak i vypne cvaknutím relé. Jenže někdy ne. A to když člověk nepostřehne je malér. Asi nemusím popisovat, jak to vypadalo, když mne na parkovišti roztlačoval můj děda (83) poté, co odhodil franc. hole. Do nového cpát peníze nechci a u staršího mám strach, že zase se to časem bude opakovat. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |