fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=33091 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | hiphoper123 [ 29 kvě 2011 23:29 ] |
Předmět příspěvku: | Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Zdravim, potřeboval bych poradit, jak se dá správně nastavit potenciometr na čerpale. Pro info: mám Escort, r.v. 97, 51 kw a čerpadlo Lucas. , servomotorek nemam,to druhé lanko vede k termostatu. Díky za rady |
Autor: | u2island [ 02 srp 2011 18:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Čau, na nic moc to vliv nemá. Ale skusím ti oměřit hodnotu v Ohmech, když je zavřenej plyn. Myslím.že tam bylo 2K Ohm/ 2000 Ohm |
Autor: | Walker [ 03 srp 2011 00:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
A to by ses divil na co to má vliv... |
Autor: | u2island [ 03 srp 2011 10:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Já sem to před rokem zkoušel (co to udělá)když to rozšteluju a že by to nejelo se nezdálo-fakt že to žralo a kouřilo byla druhá věc. Jenom sem chtěl říct, že auto pojede,i když TPS odmontuješ, ale to se mě nikdo neptal. ![]() Michal. |
Autor: | Walker [ 04 srp 2011 10:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
TPS je u DPCN čerpadel jedno ze základních prvků ze kterých se vypočítává vstřikovaná dávka nafty, a to že ti to jelo není ani tak vlivem mechaniky, ale tím že EEC_V použila nouzový tabulky a signály od čidla klikovky a snímače vstřiku a pokusila se v režimu snímání otáček a zpětný vazby kdy a kolik to vstříklo něco namíchat aby to dojelo...takže jediný na co nemá TPS vliv, tak na funkci rostlináře... ![]() |
Autor: | tomin [ 04 srp 2011 13:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Trochu poupravim ty napeti. Napeti kolem 0V a kolem 5V uz vyhodnocuje jednotka jako zkrat na kostru, pripadne na +5V zdroj a oboji se tedy povazuje za chybu. Napr. na benzinaku byva na uplne zavrene klapce cca 0.7-0.8V a minimum co jeste nebude brano jako chyba bych typoval nekam k 0.5-0.6V. Na dieselu to asi nebude jinak. |
Autor: | u2island [ 04 srp 2011 13:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Já sem to dělal ohmetrem - to bylo nejjednodušší, protože jsem odpojil společnej konektor od čerpadla,tam jsem našel proměnou hodnotu v ohmech a nastavil na původní hodnotu (nejprv jsem změřil hodnotu při zavřeným plynu,potom jsem to oddělal a mohl jsem si s čerpadlem hrát ... po namontování zpět jsem tam nastavil zpátky 2K ohm při zavřeným plynu a je to to samý ![]() Jo,s tím ůbytkem napětí na potenciometru máte právdu, jasně že do ŘJ nejde jenom proměnná odporu. Ale spíš by mě zajímalo,co na to říká servisní manual. Zdar borci. Michal. |
Autor: | Walker [ 05 srp 2011 14:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Walker píše: ...stačí tedy na správný piny řj připojit voltmetr, zapnout klíček a nastavit TPS tak, aby bez plynu bylo napětí kolem 0V a na plnej tam bylo kolem 5V...TPS vystředit tak aby se v obou polohách drželo ve stejných odchylkách a je to... Tomine tímhle jsem myslel přesně to co si napsal...prakticky je ona odchylka od 0V i 5V prakticky stejná kolem 0,5-0,6V, takže tím vystředěním jsem myslel, že když naměřím 0,5-0,6V na volnej plyn, tak na plnej bude 5V mínus 0,5-0,6V, čili 4,4-4,5V...jinak když už si sem zavítal, nechtěl bys do svojí diagnostiky funkci sledování TPS udělat, k tomu graf reakce serva volnoběhu ke vztahu k reálným otáčkám motoru + jejich zobrazení na otáčkoměru v okně (dobrý pro sledování reakce táhla a sledování monitoru najednou) a pak další graf (nové okno) kde by byl signál od čidla klikovky a signál od snímače vstřiku, kde by se zobrazil výpočítanej úhel předvstřiku a délka vsřikovýho impulsu (pro seřízení množství nafty v zátěži) v závislosti na okamžitejch otáčkách (ty zase nějak zobrazit (stačí jen číselná hodnota)....případně pro kontrolu do toho vřadit signál otevření - zavření EGR ventilu....
|
Autor: | tomin [ 05 srp 2011 15:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Ahoj, ohledne TPS, jasne, vlastne sem to jen popsal svymi slovy. ![]() Ohledne grafu - zvlast graf pro TPS uz tam je, jen bych ted kecal jestli funguje i na TD. Ale rekl bych ze by mel. Ohledne toho cerpadla - k TD Escu jsem se dostal bohuzel jen jedinkrat u Anglicaka na dvore, a tak z nej mam seznam vsech hodnot co umi posilat. Ale nemam je "dekodovane" do pouzitelne formy. Vim ze jednotka "nekde" na nejakem PIDu neco posila, ale nevim co to je. A to se presne bude tykat cerpadla, protoze to jsou PIDy, ktere benziny nevraci. Potreboval bych se k funkcnimu TD dostat tak na min. 2 hod. Neni nekdo s TD z okoli Kladna ? Jinak jeste ohledne tech PIDu - nektere o kterych vim kde jsou: :INJDEM_TD Start of injection (demand value) KTS vypisuje jako: Pocatek vstriku (pozadovana hodnota) ve stupnich/KH :INJCUR_TD Start of injection (current value) KTS: Pocatek vstriku (skutecna hodnota) ve stupnich/KH (co to je za jednotku ?) :Strida snimace pocatku vstriku (v %), Signal otackomeru v Hz Rika ti to neco ? Co to je za jednotky stupne/KH? Co by mela byt "Strida snimace pocatku vstriku" ? Na 90% se to taky tyka cerpadla, takze "signal otackomeru" je asi jen zavadejici preklad. Co ma pumpa na sobe za cidla ? (diky moc predem expertovi na diesely ![]() |
Autor: | u2island [ 05 srp 2011 17:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Ahoj, tak s těma jednotkama KH nevím. Pak je tu strida snimace pocatku vstriku, to je vlastně poměr otevřeno/zavřeno signálu(blbě to vysvětluju,ale snad to pochopíte) pro lepší pochopení: WIKIPEDIA U periodických signálů, které během jedné periody přecházejí z jedné úrovně do druhé a naopak, znamená střída poměr časů, ve kterých je signál v jednotlivých úrovních. Pokud se uvádí střída ve tvaru např 1:1, je tím myšleno, že obě dvě úrovně signálu trvají stejně dlouho. Pokud je střída udána v procentech, myslí se tím obvykle doba trvání úrovně „zapnuto“ vůči celkové periodě signálu. (0% až 100%, 50% pro 1:1). Co má čerpadlo na sobě za bazmeky? Myslím,že jedniná zpětná vazba pro ŘJ na čerpadle je TPS . |
Autor: | tomin [ 05 srp 2011 19:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Diky, ale ja vim co je strida/PWM. Me jde ale KONKRETNE o ty cidla a hodnoty. Napr. co PRESNE ma byt Strida snimace pocatku vstriku (v %), Signal otackomeru v Hz Co je to za cidlo na cerpadlo a co presne snima, apod. |
Autor: | u2island [ 05 srp 2011 21:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Pokud to správně chápu, chceš vědět co to čidlo snímá? (ten potenciometr?)- ten snímá polohu plynovýho pedálu ( nad pákou od plynu je potenciometr) Myslím,že 10K ohm potenciometr- čím větší sešlápnutí,tím vyšší odpor. Základ byl tuším 2K ohm a navrch. Ostatní hodnoty nevim- boužel nemám ani osciloskop momentálně,abych to změřil. |
Autor: | tomin [ 05 srp 2011 21:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Nebavim se uz o TPS, ten je jasny. Ja to myslel jako obecny dotaz na vsechny ostatni snimace a specialne jsem zminil napr. ten Strida snimace pocatku vstriku (v %) protoze nemam tuseni jak to v tech cerpadlech presne funguje a co vnich konkretne snima a pak resi/reguluje ECU. |
Autor: | u2island [ 05 srp 2011 21:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Dobře, mimo to,že už se ubíráme mimo téma, tak skusím zodpovědit. Tak na čerpadle (u mě- Lucas) je zmíněné TPS,dál solenoid na ovládání předvstřiku,který řídí ŘJ . Dál start-stop snímač( ten je jasnej k čemu je). K ničemu jinýmu nevede kabeláž, krom jiné čerpadla BOSCH,které měli seřizování volnoběhu elektronicky řízeno také ŘJ nebo něčím jiným(to na autě nemám). Dále je na motoru (na vstřiku 3.válce ) snímač počátečního vstřiku paliva... to dává RJ signál,kdy začalo reálné vstříknutí... podle toho to RJ vyhodnotí a hejbe ze solenoidem na čerpadle, kde ten solenoid mění podle RJ PŘEDVSTŘIK. Michal. |
Autor: | Walker [ 05 srp 2011 22:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Což oto, udělat seznam toho co obsahuje TCI u TD s EEC-V by nebyl takovej problém, popsat co s čím funguje bych asi taky nějak dal, ale problém je, že já mám diesel motor "okoukanej", čili ho řeším smyslově a dokážu snímače vyzkoušet změřením na stavy jestli je danej kus dobrej nebo mrtvej, ale už moc nejsem kovanej v možnostech diagnostiky a zobrazení stavů za chodu (já se prostě vždycky dokázal obejít bez služeb tý kalkulačky ![]() |
Autor: | Walker [ 05 srp 2011 23:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Boschem se tu zabývat nemusíte, není mi známa kombinace Bosch čerpadla s EEC-V na Kent I motoru... |
Autor: | u2island [ 05 srp 2011 23:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Jo, Bosch omakanej nemám, jen vím,že řízení volnoběhu je dvojí formou: 1. Manuálně od nějákýho pseudo bimetalovýho hejblátka co je přimontovanej zespod termostatu(na obalu) a tahá přes lanko za páku volnoběhu - to je tak u mě, ale já tam mám páčku z přehazovačky,pač tohle je hin. 2.Elektronicky servomotorem. |
Autor: | Walker [ 05 srp 2011 23:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Ono nejni TD jako TD...jestli tam máš Bosche a termostatický ovládání volnoběhu, tak asi nemáš na třetím vstřiku snímač a něco jako MAF tam asi taky budeš hledat zbytečně...stejně jako snímač polohy klikovky ....otáčkoměr jede z altíku a EEC-V to taky nemá anóbrž tam bude EDC....a ventil načasování vstřikování to taky nemá, ale jen ventil nastavení studenýho předvstřiku... |
Autor: | u2island [ 06 srp 2011 00:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
Jojo není TD jako TD, ale nerozumíme si, mám Lucas. Bosch NEMÁM omakaný, ale to je jedno. Spíš by mě zajímalo co to nastavení TPS, viz téma. Co v knížce JAK NA TO? Tam by se o tom mohli zmiňovat. |
Autor: | Walker [ 06 srp 2011 00:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čidlo TPS ( potenciometr ) NASTAVENÍ |
No když tě zajímá co na to a jak na to praví Dr.Oetker alias Etzold, tak proč nenahlídneš do jeho bible...je krásná a občas plná blábolů.... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |