fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=33274
Stránka 1 z 2

Autor:  hapix [ 17 čer 2011 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Dobrý den už je to nějaký pátek co sem tu nebyl.....

Opět sem mi dostal pod ruce Ford kdysi jsem byl snim spokojeny¨

Mám ted ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de, Motor typ RTJ,čerpadlo Bosch, rv 96 - 99

Mám problem, protože mi auto spatne startuje na druhy den rano napřiklad, musim asi na 3 krat nažhavit a protočit motor 2 krat a plyn aspon na pulku dat aby to chytlo.
Když je motor zahřaty startuje řekl bych na 95 procent normalne


Trysky mam zkontrolovany ty jsou vsechny dobre. žhavičky jsem taky vymenil


Zajímalo by mě co by to mohlo dělat...?
Ce sem neměnil ještě je palivovy filtr,

Děkuji za odpověd Loduha a přeji hezký den

Autor:  Walker [ 21 čer 2011 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

na tohle existuje odpověď...v podstatě to můžou dělat 4 možný věci...2 jsou tlaky a ty můžou unikat spodem (stačí povolit za chodu motoru víčko dolejvání otvoru a pokud začne poletovat ve víru nad víkem ventilů, tak je jasno, pokud leží a jen se chvěje vibracema motoru, tak je to dobrý) nebo horem a to špatnejma ventilama...opět stačí sundat ventildekl a změřit vůle, pokud nejsou 0,30-0,40 sací a 0,45-0,55 výfuk, tak to opět nebude ono...a pak nám tu zbejvají dvě závady ve vstřikování...nastavení čerpadla vůči rozvodům (to se dá ověřit jen použitím aretační sady rozvodů) a případně netěsnost v palivovým okruhu a tzv. padání nafty...

Autor:  hapix [ 21 čer 2011 18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Je nekde návod jak nastavit to čerpadlo a co k tomu použit děkuji...

Autor:  zde. [ 21 čer 2011 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Je to v Etzoldovi, pripravky maji treba v ahprofi asi za petikilo. Skoda ze nejsi bliz, pujcil bych Ti svoje. Kdyz Ti nikdo neporadi tak to zitra popisu podrobneji, ted jsem na telefonu a to je srani..

Autor:  hapix [ 22 čer 2011 06:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Kurna uz sem nedoufal že se tu někdo ozve....ale přece.........
Stím víčkem jsem to zkusil........Nastartoval motor až byl teply a povolil víčko......
Pomalu a jistě se třepalo a střikal jemně olej...

Budu rád když mi popišeš jak se to tedy děla......Popřípadě...kdyby byl někdo z ostravy co by pujčil ty připravky bylo by fajn

Autor:  Walker [ 22 čer 2011 14:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

ještě mě napadlo, zrovínka nedávno jsem to řešil u sebe....startuje ti to nominálníma otáčkama? ty jsou někde kolem 500 ot/min...pokud klesnou, tak blbě chytá i suprově nastavenej motor...u mě to naštěstí byly jen zoxidovaný spoje po zimě na cívce startéru...a má to podobný projevy, studenej motor to startuje hůře (je tužší a studený válce při těch pomalejch točkách hůř docilujou podmínek pro vznícení nafty) a teplej už jde líp...takže bych nejdřív bez nějakejch větších zásahů proběhnul mechaniku motoru a až když se nic nenajde, tak šel do nějakýho poladění...jak jsem psal výše k zjištění kde se nachází vstřikování je potřeba aretační sada rozvodů, kterou se zajistí poloha motoru v HÚ prvního válce a tím se taky nastavuje počátek vstřiku...ta sada lze částečně nahradit pomocí vrtáků, ale trn na klikovku je potřeba mít...není nijak složitej a dokáže ho vyrobit kdejakej soustružník...do čerpadla bosch pasuje vrták 9,5 upínací částí směrem do čerpadla....nákres trnu klikovky tu někde koluje a postup je v threadu o rozvodech...případně v knize jak na to esco nebo fiesta, motory jsou shodný a tím i postupy...aretace vačky se provádí pravítkem založeným do zářezu vačky...

Autor:  hapix [ 22 čer 2011 15:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Ještě tu mam jedne zajimavej priznak....kdyz nazhavim dejmetomu 3 krat bez protoceni motoru....tak to chytne o neco lepe........Jak to startne dym jak cip.... :D

Autor:  zde. [ 22 čer 2011 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Tady máš příručku, aretace je popsána na straně 43 :-)
http://www.ulozto.cz/8187182/escort-dilenska-prirucka-cz-zip
A tuhle sadu jsem si koupil já:
http://www.ahprofi.cz/sada-na-serizeni-dieslovych-motoru-ford
Musí Ti to všechno zapadnout do těch popsaných děr, pokud ne tak je motor špatně nastavený. Ale dvakrát měř a jednou řež, víš jak to myslím :)
Pokud máš žhavičky v pořádku tak ještě ověř jestli nepadá nafta, nejlépe průhlednýma hadičkama.

Autor:  hapix [ 29 čer 2011 07:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Zdravim nez zacnu bystavovat ty rozvody...

Chtel sem se zeptat v jakem mistě dat nejlepe tu pruhlednou hadičku.....abych videl jestli nahodou nepada ta nafta diky ...
Ještě mě zajima duvod proč by padala??

Autor:  hapix [ 30 čer 2011 08:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Mám teda ještě dotaz......JEstli mi to může někdo zdůvodnit..
Ohledně toho startovaná.......Proč když nažhavím jednou........Podotykam že mam nové svičky...
To nechce vubec chytnout.....A když nažhavim dvakrat tak to chytne...lépe????

Autor:  zde. [ 30 čer 2011 09:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Asi je vice nazhaveno a lepe chyta, dival ses po vymene jestli vsechny palej? Jinak padani je zpusobeno netesnosti palivove hadice diky ktere tam muze vzduch a jelikoz je motor vys nez nadrz tak nafta pomalu stece zpatky. Jako brcko, kdyz do nej nasajes a pak ucpes nahore prstem tak to taky nevytece, jakmile trochu povolis tak limonada vytece :). Tu pruhlednou hadicku dej nekam co nejvejs.

Autor:  Walker [ 30 čer 2011 13:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

hapix píše:
Ještě tu mam jedne zajimavej priznak....kdyz nazhavim dejmetomu 3 krat bez protoceni motoru....tak to chytne o neco lepe........Jak to startne dym jak cip.... :D
Tohle je jasnej příznak špatnýho spalování (načasování vstřikování z 90%, případně stav ventilů či tlaků obecně z 10%) a tam ti hraní s průhlednou hadičkou asi nepomůže, pokud by ti jen padala nafta, startování by bylo delší (než se nafta natáhne) a pak jak to chytne, tak to pojede hned dobře...Bosch má nasávání dobrý a běžně si s nějakou bublinkou poradí aniž by to nějak bylo znát na chodu motoru....při výměně palivovýho filtru je minimálně hadička od filtru k čerpadlu zavzdušněná a auto chytne normálně (z nafty která je v čerpadle) a jen první 1-2 vteřiny je potřeba lehce zvýšit otáčky aby motor neklepal při výpadku některýho vstřiku kterej se zrovna odvzdušňuje...tohle jsou příznaky zavzdušnění....tvůj popis že po startnutí dymec jak cyp nemá se zavzdušněním nic společnýho...jen tak si tipnu, dymec je černej a motor táhne mizerně, v každým kopci rychle zvadne a reakce na plyn je malá, v podstatě aby to aspoň trošku jelo, tak plyn musí až na podlahu...pokud je tohle tvůj problém, tak ti to prostě vstřikuje pozdě a stačí posunout čerpadlo na rozvodech aby vstřikovalo dřív...což je práce asi tak na 10minut...toho se netřeba bát, rozvody se nijak nepovolujou, natož aby se přesazoval řemen...tedy za předpokladu že oválný díry v nichž jsou seřizovací šrouby na rozvodovým kole ještě umožňujou ponun čerpadla oproti kolu rozvodů po směru hodinových ručiček...nicméně k tomu abych si byl jistej (opravovat nebo seřizovat motor bez toho abych ho viděl případně slyšel není snadný) tak bych třeba rád měl tvou odpověď na moje předchozí tipy a dotazy, stále tu není zmámej stav ventilových vůlí...bez toho je to jen věštění a spíš to bude bezduchá debata nadlouho o všech možných příčinách, než přímej postup opravy, kdy to za odpoledne dáš dohromady...(za předpokladu, že to je jen v nastavení motoru, bez zjevný vady mechaniky)...

Autor:  hapix [ 30 čer 2011 15:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Odpoved od Walkra presne sedi tohle vsechno naprosto do puntiku mi dela............

Autor:  hapix [ 30 čer 2011 16:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

stačí posunout čerpadlo na rozvodech aby vstřikovalo dřív...což je práce asi tak na 10minut
Jak se tohle dela.....V zivote sem tohle nedelal
NA aute dokazu spravit cokoliv ale tohle sem opravdu jeste nedelal

Autor:  zde. [ 30 čer 2011 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Podivej se do Etzolda, tusim na strane 43 je nastaveni rozvodu. Tam je popsano, kam strcit jakej kolik. Pote je treba zakoupit sadu na nastaveni z odkazu vyse a nastrkat do prislusnych der. Tobe to pravdepodobne do diry na cerpadle strcit nepujde, bude tedy treba povolit srouby na kole a prenastavit tak jak to patri. Podivej do toho Etzolda, je to tam uplne jasne. Jinak kdybys mi slibil ze vratis, mohl bych Ti poslat svoji sadu na pujceni. Ale jak rikam, i s postou to vyjde z AHprofi na necely petikilo..

Autor:  hapix [ 11 črc 2011 06:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Zdravím zatím čekám než mi přijde ta sada trnů....ALe pořád mi nejde do hlavy jak to čerpadlo posunu, když je na něm ten rozvodový řemen :D, ¨

Jinak sundal sem kryt od od čerpadla abych viděl to rozvodové kolo
A jsou tam tři šrouby s většíma hlavama a mezi dvěma šrouby je vždycky malinká dírka...Celkem tech dírek tam jsou 3....

Autor:  Walker [ 11 črc 2011 12:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Když se na to kolo s rozvodovým řemenem na čerpadle podíváš pořádně, tak zjistíš, že na čerpadle je jen nasazený a stačí povolit ty 3 šrouby na 13ku klíč a to vlastní čerpadlo se pak dá i při nasazeným řemenu pootočit za tu velkou matici na hřídeli čerpadla což je nějaká 22ka klíč....

Autor:  hapix [ 11 črc 2011 12:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Ano ano tak to bude..........Ale musim teda postupně nastavit tu horní úvrat pomoci tech trnu jak to je Ezoldovi...

nebo stačí povolit ty šrouby a pootočit s čerpadlem???????

Autor:  zde. [ 11 črc 2011 13:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Musis dostat ten motor do vychozi polohy, abys mohl nastavit vychozi polohu cerpadla..jinak s tim muzes kroutit jak student bradavkama :)

Autor:  Walker [ 11 črc 2011 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spatne starty ford fiesta courier, 1.8 D, motor Edura-de,

Tak si to vezmi polopaticky....chceš nastavit počátek vstřiku a to můžeš udělat jen v případě, že je jistý kde je klikovka s pístama (Horní úvrať pístu prvního válce, což zajistíš jen aplikací trnu), kde máš vačku (časování ventilů musí sedět s polohou pístů, takže trn aretace vačky) a pak ti teprve vznikne cosi jako nějaká poloha čerpadla, který by mělo taky sednout na trn to je ta velká díra mezi dvěma šroubama na 13ku klíč a ta díra by měla být navrcholu čerpadla a v tom vršku čerpadla přesně uprostřed je díra na ten trn....ten musí jít bez problémů jít dost hluboko zasunout (pokud použiješ 9,5 vrták a zasuneš ho tou upínací částí do čerpadla tak od čela kola musí jít zasunout skoro 5cm)...pak teprve se dá říct, že si docílil základního nastavení, který ale nemusí bejt konečný...ono by to na to trnový nastavení mělo být teoreticky dobrý, ale vstřikovací mechanika nemusí bejt v ideálním stavu a pak je potřeba to už doladit růčo bajvoko aby to šlo ideálně...což je že to půjde natočit hned bez použití plynu a mělo by to jít dobře a tiše do otáček a mělo by to jít do tahu bez nějakýho protestu....nicméně stále ještě si nezměřil ty ventilový vůle, který maj na chod motoru zásadní vliv a bez dobrý funkce ventilů můžeš ladit kdeco a stejně to pořádně nepojede...a pak s tím můžeš vrtět jak už se tu zmínil Zde....

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/