fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=33708 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | motork [ 31 črc 2011 21:20 ] |
Předmět příspěvku: | Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Zdravím všechny příznivce forda. Mám dotaz ehledně řídící jednotky EEC-V na motoru 1.8d rv 98. Sehnal jsem fiestu 1.8d, kastla už kvete ale motor je celkem v pořádku, je tam repasované čerpadlo udělané rozvody a spojka. Chci nacpat tento motor do traktora domácí výroby. Potřeboval bych poradit co vše musí být zapojené k ŘJ aby bylo možné nahodit motor. Vykuchal jsem z auta celou elektriku ale potřeboval bych ji zredukovat. Jak jsem zjistil tak to má i imobilizer který tam budu muset asi nechat. Nemáte někdo prosím zapojení pinu ŘJ přímo od tohoto typu. Prosím poraďte. Díky |
Autor: | Antony [ 01 srp 2011 20:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Osobně si myslím,že když vyměníš stopventil na čerpadle, tak ŘJ vůbec nepotřebuješ.Když to budeš chtít, tak zapojení je takto: pin č. 1 - relé ovládání žhavení 71 a 97 - stálé napětí 47 - řídící elektromagnet recilkulace výfukkových plynů 18 - přístrojová deska 80 - kontrolka žhavení 68 - ovládání motoru chlazení 55 - stálé napětí 7 - pin 2 motoru ovládání rychlosti volnoběhu 29 - pin 1 " 83 - pin 3 " 22 a 21 - snímač na klice 15 a 16 - diagnostika 23,24,25,51,76,77,103 - kostra 9 - zástrčka 104 - selenoid odstavení paliva 45 - ventil nastavení vstřikování 38 - snímač teploty chl. kapaliny 31 - snímaš absolutního tlaku vzduchu 35 - snímač polohy recirkulace výfukových plynů 90 - společné napájení pro váhu vzduchu, snímač polohy recirkulaci výfuku, snímač polohy palivové páčky 89 - snímač polohy palivové páčky 97 - společná kostra pro 39,31,35,89 + pin 4 motor ovládání rychlosti volnoběhu Možná to není úplně vše, ale mělo by to stačit pro chod motoru. |
Autor: | motork [ 01 srp 2011 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Díky mockrát za popis. Nejsem odborník na diesly. Akorat nevím jak je do toho zapojený ten imobilizer. Je tam ještě jedna řídící jednotka pro imobilizer ale nevím jak je propojená s tou ŘJ pro motor. A kdybych nechtěl použít ŘJ to stačí vyměnit pouze stop ventil a nic víc. Já jsem myslel že bych tam musel dát čerpadlo ze staršího typu co nemá ŘJ. Jestli by to šlo předělat tak že bych tu jednotku vubec nemusel použit bylo by to lepší. |
Autor: | Antony [ 02 srp 2011 14:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Vyndej stopventil na čerpadle, dej tam obyč na jeden vývod (15 - po zapnutí klíčku) a víc neřeš.U toho mechanickýho čerpadla je tam ta ŘJ skoro na nic.Ta druhá jednotka je imobilizer, který jenom nesepne naftu (většinou je spojen s tří vývodovým stopventilem). |
Autor: | Walker [ 03 srp 2011 00:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
nesdílím ten optimismus....tahle fiesta je poslední pokus něco modernizovat na starým předkomůrkovým kentu... je to evolučně ještě výše než RVA nebo RFS....pro přestavbu nebo zástavbu jinam nejnevhodnější varianta 1,8D...to čerpadlo je sice mechanika ale vázaná na tu řj víc než je zdrávo....kterákoliv varianta 1,8D typu RTA - RTH by byla mnohem snazší... |
Autor: | Antony [ 03 srp 2011 09:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Nejsem čerpadlář a netuším co tam v tom čerpadle ta ŘJ dokáže upravovat a čím to vlastně ovládá.Když je to mechanické čerpadlo, tak by to přece mohlo běhat. |
Autor: | balu [ 03 srp 2011 10:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Mechanická část čerpadla má za úkol vytvořit potřebný tlak do trysek,ale samotný průběh, to znamená čas vstřiku a množství řeší elektrika, vzpřažená s ŘJ a pedálem plynu. |
Autor: | motork [ 03 srp 2011 12:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Díky za informace. Vydím že to nebude tak jednoduché. Asi by bylo nejelpší sehnat čerpadlo ze staršího typu, které má jen stop ventil. Ale to čerpadlo co tam je, je zrepasované tak je škoda ho dávat pryč. Co všechno bych tam musel teda nechat aby to jelo? |
Autor: | Walker [ 04 srp 2011 09:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Máš v podstatě dvě volby, buď zachovat to co máš, s celou motorovou elektrikou a řj...kombinace tohle čerpadlo bez řj s nějakýma úpravama stopventilu k ničemu moc nepovede, motor by dělal všechno možný, jen né to aby jel, nebo na tenhle motor dát celý vstřikování z jinýho 1,8D motoru...v podstatě je jedno co tam dáš, ale jedině opět zase jako celek...čili čerpadlo + vštřiky + vysokotlaký vedení...(Bosch a Lucas mají každej svoje potrubí a nejde je kombinovat, navíc každej typ čerpadla i stejný značky má jinak nastavený tlaky viz. Lucas DPC a DPCN jsou sice jedný značky, trubky by pasovaly, ale trysky maj u každýho jinej tlak 120 vs 145barů...pak tam je ještě bižuterie okolo která se stará o studený starty a udržení studenýho volnoběhu...což jsou podle toho co tam ford zrovna dal mechanický (na bázi termostatu) nebo elektromechanický(termočlánek s mechanikou termostatu) prvky, bez nichž by studenej start a chod nebyl tak jednoduchej...tam pak stačí vskutku jen ukostřit motor a přivést plus na čerpadlo a jede to...zapojení startéru je taky jednoduchý a dobíjení je otázkou, jestli to mělo přes řj i řízený buzení na altíku nebo jestli tam je běžnej autonomní typ s vlastní regulací buzení...a ta EEC-V tam není jentak z plezíru, ford tím vyřešil dvě věci...upustil od oněch mechanických udělátek a předal starost o motor křemíku a hlavně mu dal za úkol starat se o kouřivost a držení se v limitech emisí, tady už se hlídá i okamžitej stav průtoku recirkulačním okruhem spalin o čemž i mk VII escort s RFS a mondeo mk II s RFN nemaj ani zdání, ty jen tupě otevíraj a zavíraj EGR podle signálu z řj...fiesta byla Fordův miláček a pokusnej králík odjakživa, takže tenhle starej Kent motor s nejvyspělejším motormanagementem byl jen tu a fiesta byla taky první která jezdila s Kent II motorem (endura-DI ) a testovala motor pro focus a connect v době, kdy se na linkách lidi učili jak se bude smontovávat faceliftovaný mondeo zvané mkII.... |
Autor: | balu [ 04 srp 2011 10:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Autor: | Antony [ 04 srp 2011 20:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Člověk se pořád učí.Jinak díky za objasnění dalších věcí kolem řízení naft. motoru. |
Autor: | motork [ 11 srp 2011 14:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Diky za informace. Sehnal jsem elektrické schéme pro dieslovou EEC-V tak to zkusím nějak zapojit aby to jelo. Ale schéma je pro motory od roku 2000 nahoru. Tak snad to bude stejné. Podle schématu jde imobilizer přímo na solenoid od nafty na čerpadle takže ho mužu asi uplně vyhodit. Pudju po drátech a nějak to zkusím dát do kupy. Až narazím na problém tak se zase ozvu. Kdyby měl někdo zájem o to schéma tak pošlu... |
Autor: | Walker [ 11 srp 2011 22:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Doufám že máš fiestový schéma, escortovský nemusí bejt nutně stejný...minimálně v zapojení EGR budou změny a možná i jinde, přesně to nevím, musel bych podrobně porovnat obě schémata, ona ta 1,8D fiesta s EEC-V je tak trošku bílá vrána...nicméně podle origo schémat z Technical information systému by měla bejt sranda, ty jsou přesný na chlup... |
Autor: | motork [ 12 srp 2011 10:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fiesta 1.8 d rv98 ENDURA-DE EEC-V Elekrické schéma |
Sehnal jsem schéma, ale není tam zakreslený imobilizer, a je to pro fiestu od roku 2000 nahoru. Já mám r. 98. Dalo by se někde stahnout ten Technical information systém ? Mohl bys mi prosím poslat to schéma jestli ho máš? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |