fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 lis 2024 08:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2011 19:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 říj 2009 17:30
Příspěvky: 72
Bydliště: Osek
Nazdárek, stala se mi taková nepříjemnost. Jedu jedu, a najedou kouř z průduchu mezi kapotou a oknem. Otevřu haupnu a vida, plamínek ze žhavícího relé :( bohužel se mi roztavil i konektor k tomuto relé.
Takže sháním někoko kdo by nevěděl kde takové sehnat :( kupovat nové za 4500 se mi opravdu nechce :(
na vrakáči se dá sehnat prý za 200-400kč, ale uz jsem byl na čtyřech a když už meli fordy, tak benzínový a ty relečka ne :(

dá se sice jezdit i bez toho, ale koho baví před každým startem stříkat "startsprej" do sání :( posledni dobou s tim fordem furt něco :( nevím jestli je to znamka staří, a nebo odměna za to jak jsem se k němu pěkně choval :(

prosím o radu :) a díky popřípadě nabídku :)

PS: potřebuji jak relé tak konektor k němu :( oboje je téměř rozteklé :( ..důvodem byla zřejmě nateklá voda :(

_________________
Ford Escort 1.8D CLX, 44kw
hliníkáče, jinak vše origo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2011 20:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Já to předělával tátovi na Oplu na ruční žhavení. Taky mu odešlo relé, který stálo asi 5 500,- Koupilo se žhavící relé na Fábku (v autoKelly pod kódem "XS 357911253" v ceně 159,-). Na ty silný jazýčky se připojilo přímo žhavení a na ty slabší se to připojilo na čudlík do kabiny. No a před startem sis podržel čudlík pár vteřin (dobu jsi odhadnul) a startoval klíčkem.

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2011 21:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 říj 2009 17:30
Příspěvky: 72
Bydliště: Osek
díky ti za radu :) no pokud neseženu reléčko, tak mi nic jiného nezbude :D :) :) potřebuju aby ještě aspoň rok dva sloužil :)

PS: nevíš nějakej jinej důvod proč by to relé mohlo vyhořet? zkrat, nebo jak jsem ríkal to ze se tam dostala mozná voda?? :-o je pravda ze se to relečko asi pred mesicem čistilo, braly sme kontaktolem ty konkakty a vypadalo jako novy.ale vse sme otrely a nebylo ani navhly nic. a vše šlapalo jak melo :)

ale ted zase tohle..

_________________
Ford Escort 1.8D CLX, 44kw
hliníkáče, jinak vše origo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2011 21:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Sehnat někde ty široký konektory a nebo to vysekat z tý rozškvařený patice, ta měď shořelá nebude

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2011 21:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 říj 2009 17:30
Příspěvky: 72
Bydliště: Osek
vysekat to z tý patice (já to nazval asi divně "konektor") to určitě půjde :) zas tak strašný to není. Mohu vědět na kolik to cca tak vyjde?? :) nikdy jsem si stímhle nesetka, takže v tomhle jsem opravdu za laika.. počítam nějaké kabely, kontakty, vypínač a ještě to reléčko z Fábie pokud budu počítat jej.

cena?? :-o a co popřípadě ještě
díkys :)

_________________
Ford Escort 1.8D CLX, 44kw
hliníkáče, jinak vše origo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2011 22:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
To relé z fábky stojí 159,- konektory pokud budeš kupovat, tak vyjdou tak na 2Kč/ks, 2m drátu tak 20,- tlačítko taky tak 20,- (http://www.gme.cz/cz/elektronicke-souca ... 91903.html .. nebo ho z něčeho vyšroubuj, ale radši ne vypínač, to bys to taky mohl nechat zapnutý a shořeli by ti žhavky .. musí to bejt tlačítko (je to seplý jen když to držíš)) No a to bude tak všechno

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2011 08:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 říj 2009 17:30
Příspěvky: 72
Bydliště: Osek
děkuju :)

_________________
Ford Escort 1.8D CLX, 44kw
hliníkáče, jinak vše origo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 srp 2011 15:34 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
No toto téma mne taky zajímá, protože na escu se mi zasekává relé - nevypne a za jízdy žhaví až sežere baterku. U toho Fabkového relé chápu zapojení těch dvou nejsilnějších kabelů - to je jasné. Ale mám na escovým relé postranách ještě dva o něco menší jazýčky pro připojení a na protilehlých rozích relé ještě dva malinké jazýčky. A teď nevím, na které mohu dát připojení ručního tlačítka a které třeba zůstanou nezapojené. No prostě k relé mám přívod celkem šesti kabelů do koncovky. A nevím, který k čemu slouží.

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 srp 2011 16:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Obávám se, že tvoje chyba je přímo v tom relé, čili to pořešíš výměnou toho relé a ne změnou zapojení, šrotovejch sierr, fiest a escortů je habaděj, takže ho sehnat za přijatelnej peníz není takove problém a jen ho vyměníš...jinak je tam zapojenej hlavní plus od baterky (tuším červenej 6mm2), spínanej vývod ke žhavičkám (červenej s žlutým pruhem 6mm2), kostra aby cívka relé mohla sepnout proti kostře ( tradičně hnědá doufám), vývod 15 za spínačky (spínanej plus když otočíš klíčkem) a poslední je plusovej vývod do palubky ke kontrolce žhavení (aby bylo jasno že se něco děje)...nic víc to nepotřebuje a to relé funguje (pokud funguje) zcela autonomně, samo si určuje délku žhavení podle potřeby...to tvoje už bude mít napálený spíncí kontakty a ten velkej proud přes ně do žhavičů je svaří a tím se žhavení nevypne...což sebou obvykle přináší i brzkou smrt žhaviček, který dlouhý žhavení spolu s žárem ve spalovacím prostoru spálí...jelikož tam jdou velký proudy a vnitřní odpor žhavičky je mizivej, tak bych pro jistotu doporučoval žhavky vyndat a jednu po druhý vyzkoušel že funguje a správně...test na odběr proudu je nanic protože i upálená a zkratlá proud odebírá....než bych něco bastlil, tak radši vyměním originální relé...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 srp 2011 08:49 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
No tak jasně, že je lepší to vyměnit za jiné. Jenže já ho vyměnil za starší Motorcraft 70A - čili stejné jak tam bylo a po půl roce se to zopakovalo a zrovna v době, kdy to člověk nejméně, ale nejméně potřebuje. Takže jsem pojal vůči relátkům jistou nedůvěru a chtěl jsem to na ten čudl. Jinak při tom zaseknutí jsem do relátka jen šťouchnul prstem a bylo slyšet jak cvaklo a vrátilo se do vypnuté polohy. Přitom kontrolku žhavení zhasne a pokud se člověk soustředí, tak i vypne cvaknutím relé. Jenže někdy ne. A to když člověk nepostřehne je malér. Asi nemusím popisovat, jak to vypadalo, když mne na parkovišti roztlačoval můj děda (83) poté, co odhodil franc. hole. Do nového cpát peníze nechci a u staršího mám strach, že zase se to časem bude opakovat.

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz