fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Předehřev vzduchu http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=34137 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | u2island [ 24 zář 2011 18:28 ] |
Předmět příspěvku: | Předehřev vzduchu |
Čau, nikde sem nenašel ,že by jste řešili předehřev vzduchu do motoru,takže mě napadlo před zimou to namontovat do sání (něco podobnýho : http://www.terko.cz/eshop/show_product. ... e=C-841650 ) . Při zimních startech by to mohlo pomoct při startech. Bylo by to napojený na žhavení,takže by to fungovalo jen chvilku. A baterka to tu chvilu určitě vydrží (ta moje 73AH Silver VARTA). Co si o tom myslíte? Máte s tím někdo skušenost? Můj táta říkal,že se V3Skám dal do sání zapálený noviny a pomohlo to Michal. EDIT: něco málo k tomu: http://www.iskra-agv.cz/aet_products.htm |
Autor: | Walker [ 25 zář 2011 21:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Na RVA a spol. to je nahovno...jsou jiný metody jak tomu pomoct... |
Autor: | u2island [ 25 zář 2011 22:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Třeba jaký metody? benzín do nafty? Ono se nám to začíná pomalu bížit ta zima,tak ať nejsme zas všichni nasraní,že to nestartuje |
Autor: | bobr [ 01 říj 2011 03:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Základ je mít všechno v pořádku. Čerpadlo, vstřiky, tlaky, žhavičky, startér, baterku. Pokud se na auto potřebuješ spolehnout vyplatí se to. Navíc dneska jsou ceny všech vecí na escorta tak levný, že tohle mít v pořádku neni zas tak finančne náročný. A máš jistotu, že zaprvé do -20 nastartujes a za druhý, že tě to nikde nenechá. A nemusíš vymejšlet píčoviny typu noviny a topení v sání. Neber si to zle, ale je to tak. Escortem už skoro nejezdim a sem moc nechodim ale todle téma se tady řešilo pořád dokola každou zimu. Předehřevy nafty a podobně než si dát radši dopořádku základní veci. |
Autor: | u2island [ 02 říj 2011 22:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Jo, jo máš pravdu. Jen mě zajímalo toto téma, nikde sem se o tom tu nedočetl, tak mě zajímaly poznatky ostatních. Díky za odpověď. |
Autor: | Micko [ 02 říj 2011 23:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Tu věc na kterou se odkazuješ jsem kdysi koupil - ne kvůli motoru, ale kvůli sobě, protože než se ten diesel ohřál, tak jsem byl v práci a zmrzlej na kost... Každopádně je to na hovno...v -20 v podstatě nepoznáš, že to topí...protože jestli ten "ohřátej" vzduch má -10°, tak je to stejně houby platný a aby to vyhřálo auto..to tak možná po hodině na 0°C. Pokud to přecijen chceš vyzkoušet, tak se toho milerád za 100Kč zbavím ) |
Autor: | tomin [ 03 říj 2011 10:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Kdyz uz bych neco resil, tak vzal vytapeci clen z Focuse se trema zhavkama a vrzil je do privodu pred topeni. Pomuzes jak motoru - bude driv teply, tak sobe. viz. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=18500 |
Autor: | u2island [ 04 říj 2011 17:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Že se auto vohřeje dřív, o to mi až tak nejde. Spíš mě jde o to ,aby auto co nejrychleji chytilo a motor už se točil bez pomoci startéru. Jen do sání lupnout třeba spirálu,něco takovýho. V -20 tam půjde do motoru teplejší vzduch, napojený třeba na to žhavení,pak by se to vyplo. Ale s tím ohříváním vody je to taky zajímavý |
Autor: | miki21 [ 04 říj 2011 23:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Rychleji Ti motor ohřeje voda,než ta trocha vzduchu,co jde do válce. |
Autor: | Micko [ 04 říj 2011 23:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
jojo..prodávám nezávislý topení - teplovodní benzínový - kdyby někdo chtěl viewtopic.php?f=29&t=34218 to je totiž nejlepší.... |
Autor: | u2island [ 26 říj 2011 10:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Teď sme u Octavie 2 měnily žhaviče motoru a spravovali elektriku k motoru a docela sem se divil,když jsem viděl v schématech,že octavia má žhaviče ,který ústí do vody (předehřev vody). Podle toho,jak je baterie zatížená, tak si jednotka řídí,jestli bude žhavit jedním,dvěma,nebo třema žhavičema do vody. Možná by to byla celkem užitná zástavba před chladič topení-motor by byl ještě studenej,ale do boudy by vám už foukal vohřátej vzduch. Michal |
Autor: | Antony [ 26 říj 2011 19:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Počínaje Focusem se žhaviče do vody dávali standartně.Určitě by se to dalo napáchat do Esca taky, ale netuším jak je velká účinost. |
Autor: | tomin [ 26 říj 2011 21:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
O par radku vys jsem daval odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=18500 Ucinnost je 100% = vse z elektriky jde do tepla (teda krome ztrat na dratech) Ale jaky to ma vykon ? To je otazka. Mam to koupeny, ale jeste jsem se nedostal k tomu to zkusit zapnout. Jestli bude jedna zhavka brat vic jak 20A, tak to merakem nezmerim. |
Autor: | u2island [ 26 říj 2011 23:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
V té oktávě se nepohne rafika z nulové polohy a už to topí. Takže to funguje a přemýšlím o tom,docela si mě v tomhle popostrčil správným směrem. (I když, prvotní myšlenka byla,aby motor naskočil v zimě co nejrychlejš). Vyhlídka na to,že by auto začlo topit okamžitě je příjemná Michal |
Autor: | anthAn [ 27 říj 2011 00:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Tak tohle bych asi za sebe řešil nějakym odporovym drátem namotanym v přívodu topení, mělo by to větší účinost ... nemusí se v půli cesty ohřejvat voda a až od ní vzduch, ohřeje se hned vzduch.... |
Autor: | Antony [ 27 říj 2011 07:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Účinost je jasně 100%, ale já myslel, jak hodně to pomůže ohřát vodu.Ani nevím, kdy a na jak dlouho to zapíná.Zatím vždy, když jsem se hrabal v motoru a testoval, tak pouze žhavil motor a tenhle bazmek nikdy.Pravda v -20st. jsem do motoru nelezl. Jedna žhavka by neměla mít víc jak 18A a de fakto okamžitě ta spotřeba klesá. |
Autor: | tomin [ 27 říj 2011 07:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Kdybych sem dal ten odkaz potreti, mozna byste si to precetli Mate to tam popsane. Topi to dokud nedosahne voda 75 st. Vykon to bude mit slusny, kdyby byl zanedbatelny, tak by to tam vyrobci necpali. Odporovy drat v sani topeni by musel mit velkou plochu, aby toho predal dostatek a to znamena ne nejake trivialni namotani dvou dratku. Takze nejaka nosna kostra a na ni to patricne cik-cak roztahat + vyresit spravnou delku/silu odporoveho dratu na to aby to melo spravny odpor=vykon. Tohle koupis na vraku za 300, nebo 400, uz nevim a pomuze to jak topeni, tak motoru. |
Autor: | u2island [ 27 říj 2011 13:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Já sem přemýšlel, že bych si nechal udělat z duralu monoblok(kostku) uprostřed díru pro vodu,z vrchu díry pro žhaviče a nějáký příruby pro hadice (hadici k topení rozříznout a vsadit tam tohle to) no a udělat řídicí obvod pro tuhle věc. Jak říkáš do 75stupňů asi ne ,ale do těch 50 bych to nastavil. Začnu prvá vymýšlet ten obvod. Pak se pustím do té kostky (žhaviče koupím 2 z oktávy - 2kila jeden) |
Autor: | tomin [ 27 říj 2011 19:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
A proc za 2x 200 jen zhavky, kdyz za 400 to mas cely hotovy a jsou tam 3 zhavky ? |
Autor: | u2island [ 27 říj 2011 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předehřev vzduchu |
Jen tak, na oktávce to asi přímo na escorťácký hadice nebude ne? Ani nevím kde to tam je, nebo jak to vypadá |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |