fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Diesel a fritovaci olej
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=3448
Stránka 1 z 4

Autor:  ACEMajky [ 08 zář 2005 08:55 ]
Předmět příspěvku:  Diesel a fritovaci olej

Takze chlapaci, uz jste to nekdo zkousel - teoreticky se o to zajimam


Vetsinou to lidi leji do atmosferaku, ne do TD, ale nenapada me, proc by to u TD motoru melo necemu vadit, spise me napada dat treba 30l nafty a 10l oleje - uspora 100,-Kc na nadrzi, popripade 1:1 a pak je to tak 200,- uspora...

Autor:  Toko [ 08 zář 2005 09:30 ]
Předmět příspěvku: 

Chce to pořádně číst zdejší fórum než založím nové téma :wink: :wink: Sorry, musel jsem :-D
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ritovac%ED

Autor:  Marpie [ 08 zář 2005 09:58 ]
Předmět příspěvku: 

No co jsem se dočet tak jsou na to vhodnější auta s čerpadlem Bosch. Lucas se prý moc nehodí. Ace má myslím Bosch ale ostatní asi většinou mají Lucas.

Autor:  ACEMajky [ 08 zář 2005 10:00 ]
Předmět příspěvku: 

Toko - daval jsem vyhledavat ale nic jsem nenasel a ve smetisti bych to necekal, kdyz se ot tyka ropaku!!!!

OK, je tam neco no :o)

Autor:  Toko [ 08 zář 2005 10:41 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky: Máš pravdu, kdybych to včera nebo předevčírem nečetl, tak by mě to taky nenapadlo hledat na Smetišti.

Autor:  ACEMajky [ 21 zář 2005 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tak delam test, jak to dopadne, kdyz se smicha nafta s olejem po nejake dobe, vcera jsem udelal smes 50:50 a pres noc pohoda, nadherne se to slilo, uvidime tak za tyden, jak to bude vypadat, pak to dam do lednicky a uvidime co to provede a pak udelam 33:67 smes a to same....

Autor:  Ondrej [ 21 zář 2005 19:20 ]
Předmět příspěvku: 

podivejte se na porad reporteri je tam dobry tes provozu auta na rostlinny olej http://www.czech-tv.cz/vysilani/prog6688.html?porad=1142743803

Autor:  Slow D [ 22 zář 2005 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

Zdá se, že už u nás máme firmu, která provede úpravu auta pro pohon rostlinným olejem - viz: http://www.rapidoil.cz/

Teda pokud bych se rozhodl začít jezdit na olej, určitě bych šel cestou dvou nádrží. Myslím že vytvořit něco odobného svépomocí by neměl být zas až tak velký problém :D .

Autor:  Marpie [ 22 zář 2005 21:13 ]
Předmět příspěvku: 

Slow D píše:
Zdá se, že už u nás máme firmu, která provede úpravu auta pro pohon rostlinným olejem - viz: http://www.rapidoil.cz/

Teda pokud bych se rozhodl začít jezdit na olej, určitě bych šel cestou dvou nádrží. Myslím že vytvořit něco odobného svépomocí by neměl být zas až tak velký problém :D .


O té firmě vím, už jsem jim i psal, ale mi se teda 30 litrů do přestavby investovat nechce. Radši bych šel cestou poměru 50:50. Kdyby mi někdo nabídl že mi udělá 2 nádrže a předehřívání levně doma na koleně tak bych do toho asi šel, ale 30 litrů je fakt pro mne momentálně moc

Autor:  Slow D [ 22 zář 2005 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

Uvidíme jak dopadne ACEmajky s testováním toho “mixu“ :-).
Myslím, že nějaká malá nádrž na naftu by byla dobrá i v případě použití směsi oleje a nafty. V době odstavení auta by pak v čerpadle a tryskách byla pouze čistá nafta a startování a chod studeného motoru by tak měl být bez problémů.

Autor:  Marpie [ 23 zář 2005 11:03 ]
Předmět příspěvku: 

Slow D píše:
Uvidíme jak dopadne ACEmajky s testováním toho “mixu“ :-).
Myslím, že nějaká malá nádrž na naftu by byla dobrá i v případě použití směsi oleje a nafty. V době odstavení auta by pak v čerpadle a tryskách byla pouze čistá nafta a startování a chod studeného motoru by tak měl být bez problémů.

No jestli to nějak vymyslíš a zvládneš udělat tak klidně k Tobě přijedu přes republiku jestli bys mi to udělal taky. Já jsem totiž naprostý nekutil, takže sám bych to nezvládl.

Autor:  Maskot [ 23 zář 2005 13:50 ]
Předmět příspěvku:  Dve nadrze

Opravdu to problem neni pokud ma nekdo moznosti.Tyhle prestavby se delaji i svepomoci,problem je v tom,ze pridana nadrz na naftu potrebuje atest.Daji se vsak v Nemecku koupit hotove pripadne i s merenim hladiny.Pak je nutno sehnat nekolik ventilu a pokud mozno i vymenit privodni potrubi od nadrze olejove k predehrivaci za silnejsi nez tam je,nainstalovat predehrivani a ventily pro prepinani.Prepina se jak privodni tak zpetne potrubi.Ovladat se daji jak automaticky tak rucne.Pak staci jen nalit olej nastartovat na naftu po zahrati motoru prepnout na olej a cca 5 min pred koncem jizdy zpet na naftu a je to.Pro vyzkouseni vsak staci mix.Ta vyse uvedena reportaz je solidni,jen bych byl dost opatrny pri uzivani tzv.vyjeteho oleje.Tam je potreba velice dukladna filtrace vzhledem k velikosti trysek a nekde se i uvadi nebezpeci vyplyvajici z pripadnych zbytku rozpustenych soli a cukru v oleji.

Autor:  ACEMajky [ 27 zář 2005 08:35 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli to je ta reportaz, kde vystupoval i sefredaktor SM s tim R19, tak jsem z ni zase tak nadceny nebyl, byla podle me trochu zcestna:
1) lili tam olej (jenom olej) a nemeli udelany predehrev - da se i bez toho, ale pokud to chteji testovat a rikat zavery jako ze motor je neklidny po nastartovani, pri delsi akceleraci je tam obcas propad vykonu a td a td, tak by meli udelat poradny test se vsim svudy....
2) na konci nerekl nic zajimaveho, shrnul bych to slovi "nebude-li prset, nezmoknem" - on rekl, ze pri jizde na olej motor muze odejit a taky nemusi....

Jinak na skrini uz je nejaky ten den sklenicka s pomerem 50:50 a porad se nic neoddeluje, je to krasne promichane, takze prave jsem v garazi udelal kohoutek k 50l barelu, nalil do nej 30l oleje a pridam 20l nafty a budu tankovat z toho.... Jenom mam nejak porad plnou nadrz, takze cekam az klesne hladina pod 1/2ku (ono kdyz jsme v patek jel na 70km cestu, tak jsem do o trochu vice nez 1/2ky nadrze mixu 1:1 nalil asi 5l oleje a zase bylo na co jet, zatim me shrnuti, mam pocit, ze auto jede mnohem lepe, coz jak mam info muze byt dane vetsi vyskozitou namichaneho paliva a tim padem lepsi funkcnosti cerpadla (nejake ty netesnosti se tolik neprojevi) a cerpadlo asi dava vetsi tlak a mozna i vstrikum to svedci vice ta vetsi viskozita - svetci neberte tak, jako ze jim to nevadi, beru to z pohledu jizdni dynamiky motoru, rekl bych, ze se auto chova stejne, nez muselo kvuli cerpadlu na vymenu tesneni okolo tycky plynu, kde prosakovala nafta a uz se nepodarilo cerpadlo tak super sestelovat.....

Autor:  ACEMajky [ 27 zář 2005 08:37 ]
Předmět příspěvku: 

Predavam sem prispevky z jineho tematu (aditiva do nafty):
Slow D



Založen: 02. 01. 2005
Příspěvky: 40
Bydliště: Praha
Zaslal: so září 17, 2005 6:33 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Eskláda napsal:
ACEMajky
majky co přidáváš lepšího??

Podle toho co jsem tu někde cetl pocitam, ze Majky ted nejspis kupuje aditiva nekde v Delvite
_________________
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997

Návrat nahoru


Rumcajs



Založen: 03. 06. 2005
Příspěvky: 468
Bydliště: teď Praha jinak Český Těšín
Zaslal: so září 17, 2005 10:58 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

přesně tak . V oddělení fritovacích potřeb
_________________
Esco 1.4i // r.v.87 // 5-ti dveř // interiér podle sebe // výfuk bez zadního dílu // alu Ford 14" 185/60 // a pořád něco...

Návrat nahoru


ACEMajky
moc ukecanej Forďák


Založen: 04. 03. 2004
Příspěvky: 1745
Bydliště: Liberec
Zaslal: ne září 18, 2005 6:18 am Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

...
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com

Návrat nahoru


Karel



Založen: 04. 04. 2004
Příspěvky: 774
Bydliště: Přerov
Zaslal: ne září 18, 2005 12:31 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Majky a jakej je nejlepsi?Na hranolky, nebo do salatu.
_________________
Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 5dv Klima

Návrat nahoru


Rumcajs



Založen: 03. 06. 2005
Příspěvky: 468
Bydliště: teď Praha jinak Český Těšín
Zaslal: ne září 18, 2005 2:20 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

a co EXTRA VIRGIN ( pannenský, ty rád každý ne ? )
_________________
Esco 1.4i // r.v.87 // 5-ti dveř // interiér podle sebe // výfuk bez zadního dílu // alu Ford 14" 185/60 // a pořád něco...

Návrat nahoru


L.A.M.A.



Založen: 22. 04. 2005
Příspěvky: 683
Bydliště: Plzen
Zaslal: ne září 18, 2005 3:16 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

to rumcajs lol
_________________
Ford Escort XR3i rv: 1992 zlutej vracek

Návrat nahoru


ACEMajky
moc ukecanej Forďák


Založen: 04. 03. 2004
Příspěvky: 1745
Bydliště: Liberec
Zaslal: ne září 18, 2005 10:46 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Nejlepsi je ten nejlevnejsi....
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com

Karle, never tomu, znam kluka co ma za rok nalitano na escu s tim spesl levnym aditivem 40 000km (s cerpadlem LUCAS)
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com

Návrat nahoru


Karel



Založen: 04. 04. 2004
Příspěvky: 774
Bydliště: Přerov
Zaslal: st září 21, 2005 3:39 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Tak ho vyspovidej a napis ne.Jak to jezdi,hlucnost,spotreba atd.
_________________
Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 5dv Klima

micha to 50:50 a pohoda
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com

Návrat nahoru


DjTommy



Založen: 02. 02. 2005
Příspěvky: 30
Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá září 23, 2005 3:21 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

ja sem si to tam vcera poprve nalil, olej 1:5 nafta, a budu to tak delat i v zime, pac to tak hnusne nesmrdi, a kdyz to poscitam tak snad po zime bude nasetreno na ciry svetla
_________________
1.8 TD 3dveracek, deXon 500W, + fsechno v zelene, atd

Návrat nahoru


ACEMajky
moc ukecanej Forďák


Založen: 04. 03. 2004
Příspěvky: 1747
Bydliště: Liberec
Zaslal: pá září 23, 2005 10:20 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Klidne dej 2:5 (olej/nafta) nebo i 3:5 bych se nebal, jak jsem uz psal, ale to je na jine tema (sem to nepatri, takze piste tam), smichal jsem do sklenicky 5:5 (abych zachoval tve pomery) a bylo to porad v pohode tekuty - takze bych ted dal 5:5 a na zimu presel na 3:5 ci 2:5
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com

Návrat nahoru


Karel



Založen: 04. 04. 2004
Příspěvky: 774
Bydliště: Přerov
Zaslal: ne září 25, 2005 5:43 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Tak jsem cet Svet Motoru a prvni zkusenosti s Renaultem 1,9Td a s fritovaci "naftou".Spotreba skoro stejna,zrychleni v radu desetin rozdil a co je nejhlavnejsi, tak emise kde je povolena kourivost 2 tak namerili 0,41 ???takze kdo neprojde emisema, zkuste to na fritak.Jinak kazdej kdo na to jezdi platit spotr.dan9,5Kc/l, ale pokud je pouzitej, tak nic,zajimavy. Jinak to bylo dneska na Prime rano, ze na to v Americe jezdej uz dyl.
_________________
Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 5dv Klima

Návrat nahoru


ACEMajky
moc ukecanej Forďák


Založen: 04. 03. 2004
Příspěvky: 1747
Bydliště: Liberec
Zaslal: po září 26, 2005 7:17 am Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Jj, kdyz me zastavi polisi a reknou, ze mi to divne smrdi, reknu ze tam leju olej doma z fritaku - a bude to bez dane )

Jinak oni v tom svete motoru jsou trochu s prominutim paka, jelikoz jezdi na cisty olej a nemaji predehrev, bodejt by se jim ten motor po nastartovani asi minutu nehadal.....
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com

Návrat nahoru


Karel



Založen: 04. 04. 2004
Příspěvky: 774
Bydliště: Přerov
Zaslal: po září 26, 2005 6:17 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Asi jezdej obycejne na benzin a nafta je pro ne Spanelska vesnice.
_________________
Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 5dv Klima

Návrat nahoru


Maskot



Založen: 25. 10. 2004
Příspěvky: 101
Bydliště: Českokrumlovsko
Zaslal: po září 26, 2005 9:35 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Ad Ace prispevek:To s tim olejem z fritaku neni treba staci rict ze tam mas Eko naftu ta smrdi stejne
_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,

Návrat nahoru


ACEMajky
moc ukecanej Forďák


Založen: 04. 03. 2004
Příspěvky: 1747
Bydliště: Liberec
Zaslal: út září 27, 2005 7:23 am Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Maskot - aha, to jsem netusil a co to je eko nafta a kde se da koupit? (to neni bio?)


jenom me tak napada, proc se o tom bavime zde a ne v prislusnem tematu, pokusim se to presunout
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com

Autor:  Maskot [ 27 zář 2005 21:59 ]
Předmět příspěvku:  eko a bio nafta

Je to bio nafta co se normalne da koupit,venku se tomu rika eko diesel u nas bio nafta.Vysledny smrad je uplne stejny pochazi to prece vsechno z repkoveho oleje vetsinou.

Autor:  ACEMajky [ 28 zář 2005 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

Prave tam je trochu rozdil, bionafta se vyrabi jakjsem nekde cetl prumyslove (teda SETA - to co se pridava do nafty aby z toho bila bio), kdesto olej fritovaci je proste jenom vylisovany seminka......


Proto je taky bionafta agresivni a po case ti odrovna vedeni palivovy - gumovy casti.....

a to ze by bionafta smrdela jako kdyz jezdis na olej ci na smes oleje, to se mi taky nezda

Autor:  Návštěvník [ 21 říj 2005 13:39 ]
Předmět příspěvku:  test

Zdravim priaznivcov alternatívnych palív,zatial len citam,ale pouzivam asi 10000km zmes 30%oil na Slovensku tesco,kaufland,carefoure za 19.90SK/l,
zatial starty dobre(najnizsia tepota 0°C-utorok 18.10.2005).Predohrev -trubky v trubke,celkova dlzka cca 1500mm,na výstupe pred filtrom teplota 77°C...zverejním konstrukciu co nevidiet.

Autor:  ACEMajky [ 24 říj 2005 07:26 ]
Předmět příspěvku: 

Super, ten predehrev by me zajimal - zvazuju nejak zapojit original fordi predehrev, zapojit ho na stalo(momentalne mi asi nepredehriva asi ani pri -20 (predpokladam ze bez RJ to samo nespina), nemate s tim nekdo zkusenosti....?

Jinak ja zacinam omezovat pouzivani oleje, jelikoz je potreba ho predehrivat jak jsem se docetl, jinak nedojde k perfektnimu spalovani a vznikaji usazeniny ve valci - max budu davat do nadrze tak 5l oleje (do plne nadrze) abych vyjezdil jeste tech 40l co mam v garazi - ted jsme mel mix asi 30% oleje a ani cerpadlar nepoznal (ani ja) ze tam je olej - cerpadlar tim myslim jako znamej, co mi vymenoval O krouzek v cerpadle - cele cerpadlo se muselo rozkuchat

Autor:  Vojta [ 26 říj 2005 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Ford Fiesta Friťák

Ahoj, zdravím. Já skusil namýchat naftu-přepálený olej 1-1 a jelo to. Tak jsem tam začal lejt jenom ten olej. Paráda, motor neuvěřitelně stichl, starty lepší, kouřivost žádná, výkon žádná změna. Akorát to voní (smrdí) po hranolkách. Spotřeba nafta 5l, olej asi 6,5l, páč jsem kašlal na spotřebu, když to jezdí zadarmo :D , brzda-plyn a na 3 sem to točil na 100 :shock: . Po vyjetí třech nádrží ale stop, nejede to. :x A teď bych potřeboval poradit. Mám Fiestu 1.6D 1986 (mezitip) a mám dojem, že mi odešlo podávací čerpadýlko, je to takový šroub na čerpadle, uvnitř pístek a vede k tomu trát propojený ze chcípákem. Drát je pod proudem, ale "čerpadýlko" se nehne. Můžete mi prosím někdo potvrdit, zda li ten šroub je opravdu to podávací čerpadlo a zda by se dalo nahrdit nejakým jiným, třeba externím. Dík Vojta.

Autor:  ACEMajky [ 26 říj 2005 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

Co ta mas za cerpadlo, bosch ci lucas, pokud nepredehrivas naftu, tak v techto teplotach kolem nuly oddelas cerpadlo

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/