fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=34644
Stránka 1 z 2

Autor:  marek.jesen [ 22 lis 2011 21:32 ]
Předmět příspěvku:  motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

Zdravím všechny mám problem snažím se dát motor do pořádku a stale se mě nedaři mám ESKO 1.8 TD 66KW rok 98 jde mě o to že pořád kouři mám tam nove čerpadlo chyta hned po cvaknuti relé a vstřiky jsou taky měněny tak nevim ten 3 vstřik co měri poklep nereaguje už jsem skoušel 4 a pořad stejny a řidici jednotka je ok nemužu na to přid. mam ten samej motor v mondeu a tam ten vstrik funguje když ten vstřik odpojim tak ten motor cuká a když to zapojim tak se motor zase zklidní aleu ESKA to nefungoje nemohla se jednotka zapnout do nejakeho servisniho modu protže to vic žere poraďte prosím

Autor:  Walker [ 24 lis 2011 00:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

Jednotka se ti do servisního módu nedala, jelikož to prostě neumí...k tomu aby ti auto aspoň uspokojivě jelo, potřebuje řj mít údaje o poloze pístu (čidlo klikovky), stavu plynu (snímač polohy páky plynu) a snímač na vstřiku k tomu aby dokázala přes solenoid předvstřiku na čerpadle nadávkovat a načasovat naftu...pokud je cokoliv z toho mrtvý, tak to nefunguje a auto běží jen na mechaniku...další předpoklad je, že jsou správně nastavený rozvody, jelikož přes ten solenoid umí řj korigovat + - jen v určitých mezích, pokud je čerpadlo posunutý, už nemá co korigovat...chtělo by to projít kabeláž a u všech těch popsanejch prvků se ujistit že jsou funkční...u toho jak máš vyměněno několik snímačů bez výsledku bych začal...je to pasivní snímač pracující na principu Hallova efektu, čili samo vyrábí napětí, kterým oblažuje řj, a pokud se nic neděje už po několikáté, tipnul bych si vedení mezi ním a řj...

Autor:  marek.jesen [ 25 lis 2011 00:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

Děkuji za radu o vikendu se na to kouknu a vše proměřim rozvody mám nastaveny dobře mam na to nařadí a dalši si začinam vyrabět na test vstřiku a podobně.tak uvidim tlaky jsou taky vpohodě ale v letě pujde na vybrus(cena celkem 14000 ) tet na to šetřim

Autor:  u2island [ 25 lis 2011 11:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

Hallův prvek ti sám vyrobí tak malý nepětí,že by s tím RJ nedokazala pracovat (hallův efekt se používá k sepnutí tranzistoru v samotným snímači- zesilovač, kterej spíná proti kostře) .Takže na hallově snímači jsou většinou 3 nohy (napájení,výstup-spínaná kostra a gnd)- tzn.že při točícím se setrváku a žádným napájení tohoto snímače s toho nic nepoleze ani omylem. Pasivní snímač nedokáže vyrobit sám o sobě nic. Aktivní,tj. Indukční snímač např., ten to dokáže.
Jak změřit funkčnost halla? Tak za prvé skusím,jestli na konektoru pro hall je napětí,při zapnutým klíčku (5 nebo 12V)-většinou postraní kontakty 1 a 3. Když je,zapojím do halla a zkouším,jestli jde výstup (jestli spíná kostra) třeba pípákem,proti kostře.

Michal.

Autor:  Walker [ 25 lis 2011 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

tady si nerozumíme...pasivním jsem ho nazval, jelikož funguje bez "aktivního" napájení z řj...ano je to indukční snímač...podoben principielně tomu co bývá v rozdělovači nebo u ABS...tady vznikne napětí v snímači samo vlivem indukce zdvihem jehly a jde do řj ...vedení je dvoužilový s přídavným stíněním...jestli indukční čidlo dokáže dát dostatečný napětí se můžeš přesvědčit v elektroschématech kde se to jmenuje tuším idle lift sensor...

Autor:  marek.jesen [ 26 lis 2011 20:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

tak jsem to proměřoval a a vše možne jsem skoušel tak ještě skusim přehodit všechny čidla a už neni co vyměnovat jo a ještě jsem byl na vrakači a vzal jsem si komplet elektriku z auta ktere jezdilo a motor normal bežel tak ji teť budu prohližet kam jaky drat vede ať vím proč to tak blbne.

Autor:  u2island [ 26 lis 2011 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

Nevisí ti EGR?

Autor:  marek.jesen [ 26 lis 2011 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

ne ne mám tam uplne novej

Autor:  Walker [ 26 lis 2011 23:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

Obdivuju tvojí vervu, jak do toho jdeš, jen si nejsem jistej jestli si zvolil správnej směr postupu :) ...je to tvoje svobodná volba jestli chceš vytvořit diplomovou práci nebo jen opravit auto...pokud jen opravit auto, tak bych zatím stylem vyměním vše nepostupoval, ale sehnal si schémata a technický parametry prvků který chceš zkoumat (v nejhorším případě u mě, ale mám jen 3G net s pomalým připojením a FUP limitem) a šel na to trošku systematicky...ona polovička věcí se "diagnostikuje" sama po otočení klíčku, případně po nastartování a na zbytek ti stačí selskej rozum, žárovková zkoušečka (proudově zatíží okruh kterej má něco pohánět a vyzkouší okruh lépe než multimetr, kterej ukáže napětí i přes přechodovej odpor protože nemá žádnej proudovej odběr), pak multimetr (na měření přechodovejch odporů ve vedení, odporů čidel a jejich provozních napětí, což zvládne perfektně a žárovková zkoušečka tu nemá co dělat) a ty schémata a popisy prvků abys věděl co kde a jak změřit....abych tu jentak "nekecal", tak když otočíš klíčkem, tak se má servo volnoběhu přesunout a zacvaká několikrát po sobě solenoid předvstřiku (bez ohledu na stav ostatních prvků), tím si řj otestuje tyhle dvě věci apokud se to tak děje, tak je můžeš vyloučit , pokud ne tak máš příčinu...pak dál po nastartování pokud ti ukazuje otáčkoměr a správně tak čidlo klikovky můžeš vyloučit jelikož pro řízení čerpadla a otáčkoměru je společný...tady vidíš že ještě jsem nic nerozebral a nic neměřil a polovinu věcí mám prověřenou, snímač vstřiku sis vyzkoušel na mondeu, takže zbývá jen kabeláž od konektoru snímače až po konektor na řj (piny jsou ve schématu) , snímač polohy páky plynu pokud nějak funguje tak lze poznat přidáním plynu za páku na čerpadle a po zvýšení otáček na cca 1500 se servo volnoběhu musí přesunout do "parkovací" polohy a pro jistotu že není někde prodřenej se dá ohmicky i napěťově změřit ohmetrem, snímač teploty motoru lze taky změřit ohmicky podle grafu závislosti odporu na aktuální teplotě, MAF lze taky změřit multimetrem +- taknějak (osciloskop by byl lepší, ale na zjištění vadné/dobré to stačí)....takže asi takhle bych začal něco řešit, ten EGR ventil bych nehledal, tam jsem chybu nikdy nenašel (a vyndanejch jich jsem měl už spousty), navíc jak se chová otevřenej EGR ventil se dá snadno zjistit pomocí hadičky přímo napojený jedním koncem na EGR a druhým na rozbočení na hadici od vývěvy k posilovači, a nastartovat....k čemu složitý teorie, když je tu jednoduchá praxe... :D navíc když máš druhej funkční motor v mondeu, tak si tam výše popsaný diagnostiky prvků můžeš prohlídnout a vyzkoušet, a chování motoru v mondeu a escortu porovnat...

Autor:  marek.jesen [ 27 lis 2011 00:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

nu opravit jen auto když otočim kličkem tak to cvaka jak popisuješ (to seme děla i mondeo ) i reakce na plyn pačku tak se to pohybuje to je vše skoro nove to už jsem vymenil jen to pořad nejde kultyvovane pořad to cuka a kouři ne černě ale modře jako nespalena nafta a všechny draty jsem prošel a jsou v pořadku ale ten vstrik co ma ty kabylky nereaguje a nevim proč no u mondea když ho odpojim tak děla to same.A vstřiky(mám jich vic) mam odskoušene na mondeu jsou v pořadku a řidici jednotka taky tak proč to nechce fungovat potvora jedna .Jediny co nemám odskoušene je ten nesmysl co je na polohu plynu. erg mám novej. S mondem jsem to porovnal to jsem i mondeo rozebral a součastky přehazoval. Jen ten zatracenej vstřik nechce reagovat jen nechapu jak pracuje ten vstřik ten přerušuje impulzi? a k čemu slouži ten 2 drat (černooranžovy) když je spojen s kostrou vozu i mafem i řidici jednotkou najednou?

Autor:  marek.jesen [ 02 pro 2011 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

tak už jsem na to přišel dělal to sloeind ventil teť už reaguje i 3 vstřik kryž ho odpojim tak to jede jak traktor a kdyz zapojim tak se vše zklidní měl jsem vadný kus tak ho vyměnili.

Autor:  Walker [ 03 pro 2011 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

No vida, další neřešitelnej problém je vyřešenej....

Autor:  marek.jesen [ 03 pro 2011 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

teť dělam topeni špatně to topi tak jsem chtel vytahnout radiator a zabralo to cely den kvuli 10 minutove zaležitosti jsem musel rozebrat celou palubovku to jsem nežral kterej blbec toto navrhoval a to ještě nemám složený to jdu nato teť tak jsem zvědav jak to pujde nazpět.

Autor:  skaldal [ 04 pro 2011 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

marek.jesen píše:
to jsem nežral kterej blbec toto navrhoval
Sice jsme OT, ale u Escorta to ještě jde, tam stačí tu palubku jen poodtáhnout, ale u spousty dalších aut musí úplně ven. :roll:

Autor:  marek.jesen [ 04 pro 2011 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

u sierri to jde docela snadno ta je aspon s několika dilu ,ale tady radio ven tunel ven kovová příčka ven ovladaní topeni odmontovat atd. protože to pořád nešlo tak ještě palubku častečně demontovat aby šla co nejvic odehnout.

Autor:  tato_Jozef [ 08 pro 2011 00:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

Zdravím ťa Walker, už asi rok mám mondeo 1.8TD MKII - RFN a asi pred 2 týždňami mi začalo auto trhať a strácať na výkone, tak som zasadol za PC a hľadal, čo by to mohlo byť. Bol som v jednom servise, kde mi to napojili na počítač a verdikt 2 chyby 204 a P1765. Ani k jednej mi nevedeli povedať čo to je, výpis bol len "neznáma chyba". po prečítaní
všeličoho to určuje na ten solenoid, ale dnes som sa pozeral na to "servo" a po naštartovaní trochu cvičí s volnobehom, ale po pridaní otáčok sa nevráti ale dotiahne tú páčku na doraz, a až po povolení otáčok zas začne cvičiť. Po otvorení kapoty som mal pocit, že cítim výfukové plyny. Dnes som bol u iného "borca" v servise, len na počítač, a už mám len
chybu P1765. dostal som typy na všetko, na čom by na mne zarobil... zlé čerpadlo, krúžky, prasknutá hlava. Asi pred 2 mesiacmi mi menili rozvody, vtedy mi chlapík v servise povedal, že ak mi to bude moc žrať, mám sa zastaviť, že posunú čerpadlo o zub. Nevenoval som tomu pozornosť, ale ak to pospájam so servom trvalo natiahnutým, evokuje to
> vo mne zlý pocit. Prosím ťa, kde začať ? ten solenoid je dosť peňazí, a čo ak to nebude on ? Je možné, že je čerpadlo posunuté o zub ? Ako to zistím ? Ďakujem za akúkoľvek pomoc.

Autor:  tato_Jozef [ 08 pro 2011 00:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

zdravím, tak som včera vyskúšal odpojiť servo volnobehu a dnes cestou do a z práce (50+50km) to síce stále cukalo, ale mal som pocit, že to lepšie "ťahá" nedusilo sa to tak.. cez výkend plánujem otvoriť a vyčistiť servo volnobehu a pozrieť sa na ten solenoid.
ešte ma napadlo, že by mohol byť aj upchaté palivové potrubie alebo plavák - teda ukonenie potrubia v nádrži (na ženinom golfe II 1.6 TD r.v.1986 to bolo tak zacpaté, že som odtiaľ vybral za polievkovú lyžicu bordelu) no na mondeu som nepochodil, neviem, či je na to dajaký grif, ale nejde vybrať, lebo neprejde otvorom v karosérii - zavadzia potrubie, po cca 20 minútach nácvikov som to vzdal a zmontoval naspať. Dá sa to vybrať aj bez vymontovania nádrže ?

Autor:  tato_Jozef [ 09 pro 2011 00:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

Zdravím ťa Walker, už asi rok mám mondeo 1.8TD MKII - RFN a asi pred 2
> týždňami mi začalo auto trhať a strácať na výkone, tak som zasadol za
> PC a hľadal, čo by to mohlo byť. Bol som v jednom servise, kde mi to
> napojili na počítač a verdikt 2 chyby 204 a P1765. Ani k jednej mi
> nevedeli povedať čo to je, výpis bol len "neznáma chyba". po prečítaní
> všeličoho to určuje na ten solenoid, ale dnes som sa pozeral na to "servo"
> a po naštartovaní trochu cvičí s volnobehom, ale po pridaní otáčok sa
> nevráti ale dotiahne tú páčku na doraz, a až po povolení otáčok zas
> začne cvičiť. Po otvorení kapoty som mal pocit, že cítim výfukové plyny.
> Dnes som bol u iného "borca" v servise, len na počítač, a už mám len
> chybu P1765. dostal som typy na všetko, na čom by na mne zarobil...
> zlé čerpadlo, krúžky, prasknutá hlava. Asi pred 2 mesiacmi mi menili
> rozvody, vtedy mi chlapík v servise povedal, že ak mi to bude moc
> žrať, mám sa zastaviť, že posunú čerpadlo o zub. Nevenoval som tomu
> pozornosť, ale ak to pospájam so servom trvalo natiahnutým, evokuje to
> vo mne zlý pocit. Prosím ťa, kde začať ? ten solenoid je dosť peňazí,
> a čo ak to nebude on ? Je možné, že je čerpadlo posunuté o zub ? Ako to zistím ?
> Ďakujem za akúkoľvek pomoc.

Autor:  tato_Jozef [ 09 pro 2011 00:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

zdravím vospolok, tak som skúsil včera odpojiť servo volnobehu a dnes do a z práce (50+50km) sa mi zdalo, že to ide lepšie. Stále cuká, ale mám pocit, že sa tak nedusí. Cez víkend skúsim vyčistiť to servo, návod som tu kdesi vide a tiež sa idem pozrieť na ten solenoid. Chcel som aj vyčistiť snímač paliva v nádrži, ale nepodarilo sa mi ho vybrať cez otvor v karosérii, proste som hral 20 minút hru na hlavolam a prehral. Asi musí byť dole nádrž, ale to je ford... existuje na to nejaký trik ?

Autor:  Karel [ 10 pro 2011 17:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor a 3 vstřik na 1.8 TD 66kw pomoc

tato_Jozef píše:
Asi pred 2 mesiacmi mi menili rozvody, vtedy mi chlapík v servise povedal, že ak mi to bude moc žrať, mám sa zastaviť, že posunú čerpadlo o zub.

Myslim ze tenhle mechanik si titul mechanik asi moc nezaslouzi. :-D Posunovat cerpadlo o zub ,na motoru ktere ma pseudo rizeni motoru(predvstriku) ,to je teda borec.A rizeni volnobehu nema s cukanim nic spolecneho,ten jen ridi volnobezne otacky a zpozduje pri ubrani plynu pad na volnobezne otacky.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/