fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Mega investice a problémy http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=34693 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Meridan [ 30 lis 2011 22:04 ] |
Předmět příspěvku: | Mega investice a problémy |
Ahoj všichni, to co jsem si teď prošel, mi nikdo neuvěří. Můj Ford Escort 1.8 TD měl začátkem října problém. Změnil se zvuk motoru. Automechanik si to poslechl a říkal, že je přeskočený rozvoďák. Po demontu se zjistilo, že se to potkalo a bude se muset vybrousit hlava a pořídit komplet nové rozvody. Chybu udělal jeden mechanik od KM, který mi měsíc předem dělal opravu vstřikovacího čerpadla a nevyměnil rozvody. Po výbrusu hlavy a rozvodech se zjistilo, že v motoru stále něco mlátí a sehnal se jiný motor za 7 tis Kč, opět 1.8TD 51 kW. Na tento se nasadila vybroušená hlava se z původního agregátu, ty nové rozvody a při montáži se navíc ukázalo, že je KO spojka, takže se koupila nová sada. Po nastartování vše OK, vyměnil se olej, dal se tam Ford Formula a mlátilo to neskutečným způsobem. Tak se to vypustilo a nalil se tam minerál a je klid - setkal se s tím někdo z vás? Stejné problémy mají údajně i Fabie, že pokud se dá plná syntetika tak to mlátí. Projelo se to, OK, pak se dojelo a chvilku kecalo. Do této chvíle vyšla oprava na neskutečných 30 500,- Kč. Když jsem chtěl odjet, nešlo nastartovat. Takže se to zase o den protáhlo a zjistilo se, že příčinou byly uhlíky ve startéru, tj. +660,- Kč. Celkem tedy více než 31 tis Kč, jiný motor, takže další komplikace, musím zajet na evidenčku a Měú požádat o výmaz čísla motoru. Kde najdu na motoru výrobní číslo? Rád bych se ujistil, že to není kradený kus. Teď mi to po otočení klíčkem necvrliká, ale startuje a jede v pohodě - nevíte, čím to? Díky za rady |
Autor: | miminec [ 01 pro 2011 18:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mega investice a problémy |
Ahoj podívej se do techničáku,pokud tam není číslo motoru nemusíš nic řešit pouze dodržet shodný typ,já u 1.6 16v také nemám číslo pouze typ motoru |
Autor: | Walker [ 02 pro 2011 13:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mega investice a problémy |
To je zajímavej příběh, popisující zoufalej stav automechaniků v zemi CZurakistánské...já bych se po tomhle zážitku takovýmu servisu zdaleka vyhnul a totéž bych doporučil všem svým bližním...z toho co jsem si přečetl, tak to je kaskáda demoličních průserů....zaprvé, motor s podezřením na přeskočení rozvodů se nestartuje a tedy sluchem za chodu nezkouší (tím lze jen cenu opravy znásobit)....zadruhé, hlava se nebrousí ale opravujou se případný poškozený ventily, broušení je vysloveně zakázáno z důvodu snížení ventilů k pístu a u tohoto motoru maj písty přesah přes blok, tedy jejím zbroušením došlo k zmenšení spalovacího prostoru, což mohlo vést k onomu mlácení po opravě...čili se to mělo dělat úplně jinak, když motor protočit, tak leda rukou, nejprve sundat víko ventilů a rozvodů aby bylo zřejmé jestli se vačka pohnula oproti poloze čerpadla kupříkladu a změřit ventilový vůle, pokud nejni již viditelně některý zdvihátko pod vačkou nápadně propadlý, tím lze odhadnout, pokud se to potkalo, tak kolik ventilů a jak moc to případně odneslo....pak se teprve dělá rozborka motoru a sundá hlava, potom se přeměří písty na přesah přes blok, čímž se zjistí pokud je některej píst níž, že to zřejmě odnesla i ojnice nebo uložení pístu (to se stává jen při opravdu těžkých potkávačkách a je to poměrně vzácný, spodek to většinou přežije narozdíl od vačky)...píšeš že nedávno před tím bylo něco činěno s čerpadlem, kdy se šahalo na rozvodový řemeny...tam bych viděl problém a počátek všeho...protože nebyly správně po montáži napnutý a překontrolovaný...čili dosud jen kaskáda průserů a to nemluvě o kontrole tloušťky novýho těsnění, jelikož jistou nejmenovanou firmu Victor Reinz síla těsnění podle značek určujících tloušťku těsnění (kterou určuje právě onen přesah a jsou tuším 4 různý síly) moc nezajímá, čímž jsou tyhle výrobky dobrý jen jako dekorace do garáže...pak to mělo pokračování v nákupu motoru za cenu dvou, nějak nechápu, proč se na něj dávala ta již "zbroušená" hlava, podle mě za cenu 7k bych měl mít motor, kterej lze přendat celej tak jak je...nějakou hlavu snad i funkční snad měl a místo přehazování hlavy bych věnoval čas i peníze novým rozvodům, jelikož je neznámej nájezd na řemeny a má li bejt jistota, pak to jinak nejde...olejová anabáze...nevím co jste tam nalili, ale plná syntetika ve smyslu 5W30 do každýho motoru nejde nalejt...až motory s číslem motoru začínající na WP a výše můžou tenhle olej(jiný čerpadlo oleje a regulátor tlaku)...zbytek je na 10W40...spojku hodnotit nebudu, pokud dala 150K a víc, tak budiž, a startér se stane (během oprav dostal zabrat a jeho ubohej stav to už nedal)...skoro se mi to tu nechce po tom všem ani říkat, ale jestli alternátor nejni už po opravě, tak ho to asi čeká taky...už je to taková tradice, že když jeden odejde, tak druhej to má na krajíčku...solenoid předvstřiku by ti cvakat měl, pokud to nedělá, rozhodně to nemůže jet "dobře", páč pod slovem dobře to jede úplně jinak....ten motor pokud má typ RVA bych snad radší ani nezkoumal na původ, užil sis už dost a jen si zajdi na úřad ať ti v techničáku udělaj "výmaz čísla motoru" čímž už nikoho na STK a spol. nebude zajímat číslo motoru a jediný co budou hledat je typ RVA, kterej souhlasit musí stále.... |
Autor: | Karel [ 02 pro 2011 16:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mega investice a problémy |
Zajimalo by me ,kolikrat uz jsi tohle a pod.odpovedi sepisoval za ty roky?Nebo to jenom kopirujes s mirnyma upravama? Esco ma stejne problemy a s nastupem novych a novych majitelu je to porad dokola.Dokonce i ja jsem se naucil za tech skoro 8 let pouzivat tlacitko HLEDAT. Mm.nejak postradam najezd tvyho delnika(driv jsi to mel v podpisu).Ty obrovsky cisla se me docela libily a ukazoval jsem je tem,co rikali ze ten fordackej motor nic nevydrzi. |
Autor: | Walker [ 02 pro 2011 20:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mega investice a problémy |
Karle kolikrát jsem tohle a podobný psal ani nevím (jestli chceš, tak si to vyhledej... ), ten údaj o mým motoru zmizel proto, že je ten motor momentálně mimo službu, jelikož se mi nějakým mě neznámým způsobem povolila řemenice klikovky (která normálně povolit nejde ani když to je potřeba) a přeskočil řemen a 2 ventily jsou v háječku...a zatím nějak nebyl čas ho dát dokupy, ale to je jen přechodnej stav...zase půjde zpátky do služby až na něj dojde...poslední číslovka byla tuším 1085000km... |
Autor: | Meridan [ 03 pro 2011 22:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mega investice a problémy |
Díky moc za odpovědi. Ve velkém TP mám v sekci Motor uvedeného jen výrobce Ford a typ RVA, výrobní číslo tam není. Ale ten mechanik říkal něco o tom, že s tím motorem, co je tam teď měl dost práce, protože ten původní měl něco vedené z boku a ten co je tam teď tak to měl seshora a tak to musel pracně předělávat. Jak poznám, že je to typ RVA? A jaké jiné typy jsou ještě u 1.8TD 51 kW? Díky |
Autor: | Walker [ 04 pro 2011 02:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mega investice a problémy |
co je to za typ poznáš snadno, je to na bloku motoru z boku nad převodovkou...cca 2-3cm pod těsněním hlavy zleva, měl by tam být nápis RVA a pak dvě písmena a číslice v druhým řádku... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |