Obdivuju tvojí vervu, jak do toho jdeš, jen si nejsem jistej jestli si zvolil správnej směr postupu
...je to tvoje svobodná volba jestli chceš vytvořit diplomovou práci nebo jen opravit auto...pokud jen opravit auto, tak bych zatím stylem vyměním vše nepostupoval, ale sehnal si schémata a technický parametry prvků který chceš zkoumat (v nejhorším případě u mě, ale mám jen 3G net s pomalým připojením a FUP limitem) a šel na to trošku systematicky...ona polovička věcí se "diagnostikuje" sama po otočení klíčku, případně po nastartování a na zbytek ti stačí selskej rozum, žárovková zkoušečka (proudově zatíží okruh kterej má něco pohánět a vyzkouší okruh lépe než multimetr, kterej ukáže napětí i přes přechodovej odpor protože nemá žádnej proudovej odběr), pak multimetr (na měření přechodovejch odporů ve vedení, odporů čidel a jejich provozních napětí, což zvládne perfektně a žárovková zkoušečka tu nemá co dělat) a ty schémata a popisy prvků abys věděl co kde a jak změřit....abych tu jentak "nekecal", tak když otočíš klíčkem, tak se má servo volnoběhu přesunout a zacvaká několikrát po sobě solenoid předvstřiku (bez ohledu na stav ostatních prvků), tím si řj otestuje tyhle dvě věci apokud se to tak děje, tak je můžeš vyloučit , pokud ne tak máš příčinu...pak dál po nastartování pokud ti ukazuje otáčkoměr a správně tak čidlo klikovky můžeš vyloučit jelikož pro řízení čerpadla a otáčkoměru je společný...tady vidíš že ještě jsem nic nerozebral a nic neměřil a polovinu věcí mám prověřenou, snímač vstřiku sis vyzkoušel na mondeu, takže zbývá jen kabeláž od konektoru snímače až po konektor na řj (piny jsou ve schématu) , snímač polohy páky plynu pokud nějak funguje tak lze poznat přidáním plynu za páku na čerpadle a po zvýšení otáček na cca 1500 se servo volnoběhu musí přesunout do "parkovací" polohy a pro jistotu že není někde prodřenej se dá ohmicky i napěťově změřit ohmetrem, snímač teploty motoru lze taky změřit ohmicky podle grafu závislosti odporu na aktuální teplotě, MAF lze taky změřit multimetrem +- taknějak (osciloskop by byl lepší, ale na zjištění vadné/dobré to stačí)....takže asi takhle bych začal něco řešit, ten EGR ventil bych nehledal, tam jsem chybu nikdy nenašel (a vyndanejch jich jsem měl už spousty), navíc jak se chová otevřenej EGR ventil se dá snadno zjistit pomocí hadičky přímo napojený jedním koncem na EGR a druhým na rozbočení na hadici od vývěvy k posilovači, a nastartovat....k čemu složitý teorie, když je tu jednoduchá praxe...
navíc když máš druhej funkční motor v mondeu, tak si tam výše popsaný diagnostiky prvků můžeš prohlídnout a vyzkoušet, a chování motoru v mondeu a escortu porovnat...