fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

nahradiť vzduchový filter?????
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=3504
Stránka 1 z 1

Autor:  geri [ 14 zář 2005 22:38 ]
Předmět příspěvku:  nahradiť vzduchový filter?????

Chystám sa vymeniť vzduchový filter a to takým spôsobom, že pôvodný (hranatý vymontovať) a nahradiť ho filtrom z Wartburgu, ktorý napojím na nasávaciu rúru vzduchu spolu s tou plechovou nádobou v ktorej je filter. Nebude to škodiť motoru, že ten filter z Wartburgu ma menší odpor a prejaví sa to aj na spotrebe? Bude vzduch dostatočne prefiltrovaný? Má vôbec zmysel robiť to?

Autor:  Návštěvník [ 14 zář 2005 23:14 ]
Předmět příspěvku: 

nechápu důvod proč tam rvát filtr nebo airbox z jiného auta ?? Jinak filtrovat by to mělo podobně ( i Wartburg je auto :P ) . Spotřeba se může lehce zvednout když to bude špatně nasávat vzduch ( teoreticky se vlastně ochudí směs , ale bude to asi dohánět palivem ) i když u dieselu nevím jistě ?

Autor:  geri [ 15 zář 2005 09:02 ]
Předmět příspěvku: 

ten filter by som chcel vymeniť ,lebo auto som skúsil naštartovať na pár sekúnd bez filtra a motor reagoval na pridávanie okamžite a bol svižnejší. Vobec ani nedymil.

Autor:  Karel [ 15 zář 2005 18:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: nahradiť vzduchový filter?????

geri píše:
Chystám sa vymeniť vzduchový filter a to takým spôsobom, že pôvodný (hranatý vymontovať) a nahradiť ho filtrom z Wartburgu, ktorý napojím na nasávaciu rúru vzduchu spolu s tou plechovou nádobou v ktorej je filter. Nebude to škodiť motoru, že ten filter z Wartburgu ma menší odpor a prejaví sa to aj na spotrebe? Bude vzduch dostatočne prefiltrovaný? Má vôbec zmysel robiť to?

Pokud to filtrovalo na Wartburgu,tak proc by to melo min filtrovat tady?Klidne to zkus.Ale podle me to bude mit vetsi odpor vzduchu,protoze Wartburg ma mensi obsah.Mozna to nebude vadit, zkus to a napis jak to funguje.

Autor:  Návštěvník [ 15 zář 2005 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

no a co sportovní vložka ?? Sice dražší varianta , ale vyzkoušená :P

Autor:  skacpi [ 15 zář 2005 20:02 ]
Předmět příspěvku: 

Asi to moc nepomůže,nech seřídit vstřiky,ventily a předvstřik.Filtr kup origoš.Tohle auto víc nepojede.

Autor:  geri [ 15 zář 2005 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

ja z neho ani nechcem urobit Ferari ale napadlo ma, ze ked ten filter ma mensi odpor (mam to vyskusane), tak nasaje vzduch bez väčšej namahy a spotrebuje aj menej paliva. Nechcem to prirovnavat k turbu lebo to nema s tym nic spolocneho ale ak uvazujem tak ze s turbom sa dostane do valca viac vzduchu tak sa zvýši výkon, a v tom prípade by to teoreticky malo pomoct aj mne. Musim to vyskusat cez vikend a dam vam vediet

to Rumcajs: Spotreba sa nema od coho zvysit. U ropakov nie je ziadne cidlo na meranie prietoku vzduchu ako u benzinakov. Množstvo nafty vstreknutej do valcov ovplyvňuju jedine otacky a to ze aky mam predstih. Cerpadlo jednoducho nema odkial vediet ze musi dohnat prebytok vzduchu.

Autor:  Návštěvník [ 15 zář 2005 23:58 ]
Předmět příspěvku: 

asi ano . diesely moc neznám. Tím pádem když má filtr menší odpor tak by to teoreticky mělo žrát míň , když to neovlivňuje žádné čidlo . Tak jako tak dej vědět :P

Autor:  geri [ 17 zář 2005 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

Konecne som sa do toho pustil.

Vcera som z Wartburgu vymontoval airbox, ocistil ho od korozie :cry: a nastriekal nacierno. Dnes rano som z Escortu vybral vzduchový filter a vycistil som ruru, cez ktoru priteka vzduch k filtru. Ruru a dekel filtra som umyl a nechal vysusit. Dekel som pripevnil sponami na miesto ale bez filtra. Teraz ale vznikol problem. :( Kam umiestnit airbox z Wartburgu. Hocijako som uvazoval. jedine mozne miesto sa mi zdalo byt nad prevodovkou, pri palivovom filtri. Prichytil som ho jednou 6mm skrutkou a s maticou. Dlzku original "fordackej" rury som prisposobil vzdialenosti airboxu a prichytil som ju na airbox eska-paskou. Sadol som si do auta, siel som nastartovat a cakal som zazrak. Motor bol studeny a naschval som nazhavil len raz (inac zvyknem 2x) a motor naskocil na prve otocenie startera. bol som milo prekvapeny. Ale to nebolo vsetko. Volnobezne otacky boli stabilnejsie a motor bol na pocudovanie o nieco tichsi. Pri prudkom pridani plynu sa otacky zvysovali rychlejsie ako predtym a menej dymil aj ked bol studeny. Vyskusat ho v tahu som nemal moznost, lebo u nas je cely den hrozna burka ale podla toho vsetkeho kladneho co som tu opisal cakam ze to bude aj lepsie tahat. Ason trocha (kedze to nie je ziadny RS motor). Drzte mi palce. Zajtra to vyskusam a dam vam vediet.

PS: A este nieco. Pri nastartovanom motore som prilozil ruku pred saciu trubku airboxu a tahalo to ako vysavac. Nie ako predtym. :D

Autor:  Karel [ 18 zář 2005 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

A nemel jsi predtim ucpanej filtr?Takovej rozdil to se mi zda moc.Jinak ja menil zase kdysi filtr na naftu z R11.Original vlozka stala 850Kc a na R11 100 Kc.

Autor:  Návštěvník [ 18 zář 2005 15:18 ]
Předmět příspěvku: 

taky bych to viděl , že starý byl ucpaný jako prase :P Takový rozdíl je nějak moc a ještě když má ten Wartburgovský větší odpor ??? Ten starý musel být K.O ( nebo někde jinde )

Autor:  O.S.L.I.K. [ 18 zář 2005 16:18 ]
Předmět příspěvku: 

to je divny, ze by to pridalo tolik. Fakt si tam musel mit neco v haji.

Autor:  geri [ 18 zář 2005 16:31 ]
Předmět příspěvku: 

asi mate pravdu. ten stary bol bost cierny a plny prachu :shock: . Tomu sa vsak cudujem, lebo bol meneny pred rokom a mal najazdenych len asi 12000 km. V Etzoldovi pisu cca po 40000 km by mal byt meneny. Optimalne by bolo kupit origos fordacky, ale uvidim ako sa bude spravat teraz.

Autor:  Endy [ 18 zář 2005 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

Kup si ho v Elitu za 180,- Kč. Já ho měním spolu s naftovim po 20 000 km.
Naftovej v Elitu 160,-.

Autor:  geri [ 18 zář 2005 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

dakujem za tip na obchod ale ak si si to nevsimol som zo Slovenska z uplneho vychodu, takze to mam trocha daleko :D . Inac u nas stoji filter cca 220 Sk (korun slovenskych) taze v prepocte to je asi tak jak u vas. Nebolo by problem kupit ho, tak zle na tom este nie som ale chcel som len vyskusat nieco noveho 8)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/