fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Co je tohle za věcičku???
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=35969
Stránka 1 z 2

Autor:  plesounek [ 04 dub 2012 23:11 ]
Předmět příspěvku:  Co je tohle za věcičku???

Ahoj, mám takový dotaz. Občas se mi stává že mi motor na mém 1.8TD RVA Escortu 1996 jde jakoby nějak "tvrdě" a při rozjíždění má tendenci jakoby poskakovat než se rozjedu, což je dost nepříjemný. Nedám za to ruku do ohně ale mám pocit jakoby nato měla vliv věcička vyfocená na fotce (v motorovém prostoru uplně napravo)

Obrázek

Vždy když se auto začne takto chovat, odpojím konektor a jezdím chvíli bez toho, motor se dost znatelně zklidní, jde i snáz řadit a po čase to opět zapojím a jde zase hladce úplně. Je to možné, nebo je to jenom shoda náhod a mohlo by to dělat to něco jiného?? Taky mi přijde že to začne dělat většinou když je vlhko nebo je auto po umytí. Ale nedám za to ruku do ohně. Sání je celé komplet OK (nová hadice k turbu, nový filtr, všechno sedí a těsní), EGR ventil odříznutý, dost se to zlepšilo, ale dělá to občas stále. Nemá s tim někdo zkušenost???

PS: Kolega z práce měl chvilku taky TD Escort 66kW a dělal mu to samé, takže to bude zřejmě častý záhdrhel.

Autor:  Walker [ 05 dub 2012 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Strkat ruce do ohně je nerozum.... :D ...ale kdybys s nima šel po těch dvou hadičkách, zjistil bys že jedna končí u EGRu a druná na rozvodu podtlaku z vývěvy...a pokud máš EGR nefunkční, tak tohle je vlastně taky mrtvý...EGR se otevírá fyzicky podtlakem a řj umí vyslat elektrickej signál kdy se má otevírat, no aby to spolu fungovalo, tak tahle věcička je elektroventil otevírající podtlak k EGR...takže spíš než realita, je ta tvoje popisovaná změna subjektivní pocit...důvodů proč se ti děje to co se ti děje je spousta, tyhle auta maj mechanický čerpadla s určitou možností zásahu řídící jednotkou, aby to fungovalo bezvadně je potřeba aby mechanika byla dobře seřízená s prvkama řídící jednotky...pokud to má víc příznaků (šedivě kouří studenej a navíc občas jakoby vynechá některej válec na volnoběh, případně občas je znát pokles výkonu a nebo to tvoje trhání) tak to obvykle bejvá vada v funkci solenoidu předvstřiku, pokud je těch symptomů méně, nebo nastartování a studenej volnoběh je ok a nekouří, tak je tu ještě snímač polohy páky plynu nebo vůbec celý nastavení mechaniky těch pák na čerpadle, je tam lankem přes servomotor řízenej volnoběh kterej musí spolupracovat s hlavní pákou plynu od pedálu...to funguje tak, že po zapnutí klíčku se servo nastaví na "studenej start" čili vyšší volnoběh, až to chytne, měl by se kousek vrátit a držet nominální otáčky volnoběhu, pokud mu zapneš klimu nebo spustíš víc elektricky náročných spotřebičů, tak se přes klimu nebo alternátor motor bez zásahu trošku zbrzdí a začne víc klepat a proto si opět tím servem krapet přidá aby volnoběh dorovnal...za dobrý funkce to téměř nepostřehneš že se něco změnilo, no a když přidáš plyn pedálem, tak se páka toho volnoběhu musí "zaparkovat" do výchozí polohy, kde čeká až pyn zase pustíš aby opět převzala kontrolu nad volnoběhem...během provozu pod plynem není potřeba volnoběh regulovat (otáčky drží plyn) a proto se zaparkuje...

Autor:  plesounek [ 05 dub 2012 13:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Presne co jsi psal mi to obcas dela nebo delalo. Pri startu to obcas rano pusti sedivy kour, ale jak kdy. Nekdy vubec nekdy dost. Nevenoval sem tomu pozornost, myslel sem ze je to holt vlastnost stareho dieselu. S tim vynechanim valce na volnobeh taky vim o cem mluvis. To uz mi ted sice dost dlouho neudelalo ale byla doba kdy mi to delalo casto, musel sem vzdy proslapat plyn. Svadel sem to na nedostatecne nazhaveny valec i kdyz sem mel nove zhavicky, stejne sem jim neveril. To sem bral taky jako pruvodni jev, ale takze to vypada na ten solenoid?? Kde bych ho nasel? A je to soucastka co se meni pri poruse nebo jen nejak serizuje?? Jak je to tak financne narocne? Asi by to stalo za pokus nato kouknout teda.

Autor:  plesounek [ 05 dub 2012 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Tak už jsem vyhledal co to je solenoid předstřiku, je mi jasná jeho funkce a příde mi že by to mohl být můj problém. Chci se jenom zeptat, to cvrlikání po otočení klíčku by mělo být pravidelné? Jakože pokaždý když otočím klíčkem vycvaká to uplně jinou jakoby "melodii" nebo jak to nazvat :) Snad si rozumíme. Napadlo mě jestli to že cvaká je záruka že je dobrý? Jestli právě ta rozdílnost ve cvakání nemůže naznačovat že je zanesený a občas cvakne dobře občas ne.

Chtel bych ho minimálně zkusit vyčistit podle tvého návodu v jiném vlákně. Mohlo by to pomoct?? Vyzkoušel sem že když otočím klíček (zacvaká), vypnu klíček a hned otočím klíček zase (znovu zacvaká) a počkám až dožhaví a startuju tak to 2x otočí a chytne. Když to nechám zacvakat jen jednou tak to točí třeba 7x než chytne.

Viděl sem jak má zhruba vypadat, ale dnes sem koukal na čerpadlo a zaboha sem neviděl co by to mohlo být? Tady je fotka mého čerpadla, můžeš mi to prosím označit nebo popsat? Děkuju :))

Obrázek

To je jedna věc, a druhá že to tebou popisovaný táhlo co má ovlivňovat volnoběh při studeném startu a velkém odběru proudu se u mě vůbec nehne. Celé to rameno jde dost ztuha, a nehne se ani když studenej startuju, ani když zapnu veškerý elektro v autě včetně výhřevu obou oken a rukou pak tahám za plyn u čerpadla taky to nic nedělá. Tak ti nevím :/ Kde tady bejvá chyba? To lanko od toho ramena mizí někam dolů tak se mi nechtělo v tom dešti nad tím špekulovat.

Autor:  Karel [ 05 dub 2012 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Neco ze zivota meho TD.Myslim ze vice ropaku tu uz cistili solenoid predvstriku,aspon co si pamatuju,tak to byl vzdycky mechanickej problem, no a to ze byl zasranej za roky pouzivani.Ja s tim mel problem jednou a to kdyz jsem nelil lety proverenej zimni, ted se jmenujici, VIF.To se me jen sem tam pohadal jeden valec s druhyma a to jsem prave pricital nafte ktera tekla ze vsech moznejch i nemoznejch zdroju.Po opetovnem predavkovani(zimni mnozstvi v lete) se to postupne ustalilo a motor si bafal jak za mlada.

Autor:  plesounek [ 05 dub 2012 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Dík to mi dává jistou naději že by mi vyčištění mohlo taky usnadnit život ... jenom stále tápu kde ten solenoid najdu? Popíšete mi to někdo prosím z té mojí fotky čerpadla? :shock:

Autor:  Walker [ 05 dub 2012 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Na týhle fotce zeshora ho nehledej, je z boku směrem k chladiči, jediná věc s kablíkem co tam můžeš najít...vyčistit ho může pomoct, pokud je jen zanešenej, ale někdy bejvá nefunkční a netěsnej vlivem unavený vratný pružinky v něm, a pak je nutná rozborka a oprava...tam nejde jen o cvakání, ale hlavně o těsnost tý jehly....funkční cvaká jasně a je slyšet jeho zvuk i při chodu motoru...

Autor:  plesounek [ 05 dub 2012 23:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Já si to myslel ... ale přece jenom je na týhle fotce vidět. Jestli si rozumíme tak by to mělo být tahleta označená záležitost, obalená v gumě ke které jde kablík.
Snad to půjde nějak rozumně vymontovat :o

Obrázek

A podle toho co píšeš je i v případě nefunkčnosti možnost ho nějak zrepasovat.

Jinak mě zacvaká když otočim klíčkem a že bych ho potom někdy zaslechl při běhu motoru to si nemyslim.
O víkendu nato mrknu co se s tim dá dělat.

A myslíš že mám nějak řešit i to že se mi nehýbe to táhlo vyrovnávání volnoběhu jak si psal?? Když s volnoběhem nemám problémy, drží to 900 za studena i za tepla, pořád ... při velkém odběru (hlavně výhřev okna) to klesne na 800. Furt stejné už rok a půl.

Autor:  Walker [ 06 dub 2012 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Ono když na tom motoru funguje alespoň pětina věcí, tak to hned líp jede... :-D ...to je taky zdroj fám, že diesely stojej za hovno, jejich smůla je v tom že jedou i když vlastně nejedou...neznám benzínovej motor, kterej s půlkou mrtvých čidel pojede...a v čechách panuje mínění, proč bych vrážel korunu do něčeho co mi vozí prdel, když se to ještě točí...

Autor:  plesounek [ 07 dub 2012 13:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Aha ... :) Tak sem solenoid vyčistil, začalo to cvrlikat znatelně akčnějc než předtím a možná se trošku i zlepšilo to poskakování při rozjezdu, ale ještě se mi zdá že je to takový všelijaký? Myslíš že by bylo k něčemu ještě na něm vyměnit ty O-kroužky? Nejsou KO ale je na nich vidět že nové nejsou :)) A kdyžtak neví případně někdo kdo to dělal ještě ty rozměry jejich abych to nemusel znovu vyndavat??? Nemám doma u sebe šupleru takže by to bylo na delší lokte pro mě :/

Autor:  Walker [ 07 dub 2012 15:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

jestli jsou ty kroužky funkční, tak je měnit nemusíš, spíš se postarej o další mrtvoly kolem...

Autor:  plesounek [ 07 dub 2012 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Taky sem si řikal že by to takovou neplechu udělat nemohlo. Takže solenoid předstřiku OK. Ted jsem s tim jezdil víc a motor jde dost jakoby tvrdě pořád, někdy když se rozjíždim na světlech tak jakoby se rozjede, vynechá ("padne na hubu") a pak opět začne táhnout a rozjede se jestli víš co tim myslim. Plus do toho to poskakování. Zdá se mi že to dělá někdy míň někdy víc, záleží jak se to zrovna nastartuje. Čim bych měl pokračovat teď prosímtě?? To je vážně o nervy s tím jezdit, ještě když vezu někoho vedle sebe :(((

Autor:  Walker [ 07 dub 2012 19:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

ono je sporný, jestli je solenoid ok....on může bejt mechanicky sám o sobě třeba posvěcenej ale to ještě neznamená, že ho řj ovládá správně...tudíž funkce není zaručená...to je to co jsem psal vejš, že to funguje jen jako celek....takže bude potřeba zjistit stavy všech potřebných čidel a zkontrolovat či seřídit mechaniku čerpadla....co jak funguje jsem tu psal už tolikrát, že znovu se mi to tu vypisovat nechce, takže si tu najdi a z mechaniky je potřeba mít jistotu, že čerpadlo sedí s časováním rozvodů a vědět na co je ta díra v páce korekce volnoběhu....

Autor:  plesounek [ 07 dub 2012 21:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Tak rozvody mi dělal člověk od Valouška takže tomu se snad dá věřit. Navíc to dělalo i když sem auto koupil s původnímy rozvody. Takže jestli chápu dobře tak další věc na řadě by mělo být čidlo polohy páky plynu (což nemám představu jak vypadá ani kde ho najdu, ani jestli se dá vyčistit nebo štelovat) a seřízení čerpadla (což bez rady nemám opět představu jak mám udělat) ... a dírou v páce korekce volnoběhu nevím co myslíš. Takže si asi musim začít zvykat nato že sem nasranej každé ráno když už přicházím k autu :| A to v něm trávím přes hodinu denně po Praze, achjo :((((

Autor:  Walker [ 07 dub 2012 22:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

když se podíváš na ten obrázek co si udělal, tak tam uvidíš zeshora páku plynu s lankem co vede k pedálu...a na ní je taková černá krabička s kablíkem....tak už se asi znáte...

Autor:  plesounek [ 07 dub 2012 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Aha, no nad tím sem špekuloval. Zajímalo by mě jestli se to dá bezpečně rozebrat a vyčistit nebo se tam nic nezanáší a jen se mění kus za kus při nefunkčnosti, nebo spíše zkusit s tím hýbat? Nebo na jakém to funguje principu?? Díky :)

Autor:  Walker [ 07 dub 2012 23:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

je to odporový čidlo....potenciometr...psáno tu je o tom mraky...jinak aby nějak cvakal ten solenoid, potřebuje v základu tušit v jaký poloze má klikovku motoru (snímač klikovky na vaně zezadu motoru směrem k setrváku) aby řj tušila začátek měření, pak snímač otevření vstřiku (vstřik 3. válce) a jestli byla dávka nafty přiměřená (snímač polohy plynu)...na volnoběh bude jiná než na plnej...a pak se do toho ještě motá ten korektor s pákou volnoběhu ovládanej tím bowdenem se servopohonem...funkci, nastavení asi nejlíp asi poznáš z knihy Jak na to Mondeo 97-00, což je nejdostupnější literatura...

Autor:  plesounek [ 07 dub 2012 23:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Tak snímač klikovky jsem vyloučil podle toho jak jsi někde tuším psal že by mi nešel ani otáčkoměr, ten jde normálně.

Snímač na třetím válci netuším co sním, tam sem maximálně schopnej prostříknout konektor kontaktolem :O

A ten slavný snímač polohy plynu taky netuším, pokud to neni záležitost co se dá čistit jako třeba ten solenoid předvstřiku tak s tím maximálně můžu zkusit někam hnout jestli se něco změní.

Nemám bohužel nato vyhazovat postupně několik tisíc za jiná čidla systémem pokus omyl :(( Proto taky jezdím v Escortu a ne v Porsche :/

Autor:  Walker [ 07 dub 2012 23:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

já jsem nikde nic nepsal o postupu výměny pokusem omylem...to bych tě rovnou poslal k Valouškovi nebo k ForDumb Motol...to že solenoidy čistím nebo repasuju svědčí o opaku...všecko lze relativně jednoduše změřit nebo ověřit...

Autor:  plesounek [ 07 dub 2012 23:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Nojo ten klučina od Valouška mi nabídl jako řešení problému "Hele mám tady celý jiný čerpadlo, za x tisíc ti ho vyměnim a třeba to bude lepší" :))

Upřímně by mi nejvíc pomohlo slyšet bez hádanek narovinu co sem já jako laik schopen prakticky udělat pro to abych postupně zajistil nebo prověřil funkčnost zbývajících čidel. Neustálým hledáním po netu z toho mám akorát hlavu jak balón a auto jde pořád jako traktor :/

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/