fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Motor 1.8 TD - rozdíly http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=36259 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Meridan [ 05 kvě 2012 08:46 ] |
Předmět příspěvku: | Motor 1.8 TD - rozdíly |
Ahoj, prosím zoufale o radu. Po rozporuplné výměně motoru motoru v mém Escortu (původně 1.8 TD 51 kW, RVA, 1997) nejsem schopen zjistit, co mi "mechanik" namontoval do vozu. Problém je v tom, že z motoru za jízdy upadlo čerpadlo servořízení, které je má být k motoru uchyceno čtyřmi šrouby, ale na novém agregátu je chyceno pouze dvěma šrouby (klínový řemen tento spoj značně namáhal, nejdříve to kvílelo a po cca. 1000 km upadlo). Víc dír v bloku není. Dá se podle tohoto zjistit typ motoru? Výrobní číslo motoru nejsem ani přes značné úsilí schopen na bloku najít, když jsem se tady slušně ptal, tak mě admin stroze odbil odkazem na vyhledávání výrazu "výrobní číslo motoru" avšak dodnes nevím, kde ho hledat. Odpoledne bych přidal fota serva a popř. i motoru zespod. Předem děkuji za každou radu, ale RVA to zřejmě nebude...zeptám se ještě jinak: jde do Escorta zastavět dieselový motor např. z Mondea, nebo jiného typu vozu? Díky |
Autor: | anthAn [ 05 kvě 2012 08:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
30s hledání viewtopic.php?p=47381#p47381 |
Autor: | moto [ 06 kvě 2012 16:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Číslo motora ako aj typ je narazené na bloku motora v mieste, kde ho zakrýva naftový filter. Tam hľadaj. |
Autor: | Meridan [ 07 kvě 2012 22:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Tak jsem se trochu posunul. Díky za tip s hledáním čísla motoru. Bohužel je k němu přístup jak k penězům a i se zrcátkem jsem nic nenašel. Číslo je buď přebroušeno nebo nevím. Co se týče toho serva, tak jsem dnes na vrakovišti prošel poctivě 30 Escortů a cca. 20 Mondeí a nenašel jsem to, co hledám! Problém je v tom, že Fordy s klimatizací mají servočerpadlo hned nahoře pod kapotou, kdežto já ho mám dole. Navíc je potřeba uchytit ho čtyřmi šrouby, ale v bloku nemám ani jeden závit a na vaně dva závity + patku vespod, tj. servočerpadlo se má uchytit pouze dvěma šrouby. Konzultoval jsem to na vrakovišti a to samé už někde sháněl loni a také nepochodil. Je to nějaká těžká modifikace. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Motor skutečně nejsem schopen identifikovat, zítra sundám naftový filtr a uvidíme. Na motoru je nápis Endura DE a Turbodiesel, nic víc. Na 1.8TD a 1.8D na vrakovišti jsem nikde tento nápis nenašel, všude bylo max. 1.8 diesel atd. Díky za každou radu |
Autor: | Karel [ 08 kvě 2012 07:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
No ja mel na deklu tohle a servo nahore.Mozna nahod tvou fotku, ta rekne vic jak tisic slov. Jestli jsem to spravne pochopil,tak tam potrebujes dat znovu servo.Na to snad nepotrebujes kod motoru, ale jen se podivat na uchyceni a ty potrebne soucastky ktere sehnat.Ty jsi to mel asi puvodne nahore a nekdo to dobastlil dolu a blbe,protoze jsem zatim neslysel o nikom, komu by to upadlo. |
Autor: | Meridan [ 08 kvě 2012 18:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Ahoj, tak posílám pár fotek, co jsem dnes pořídil. Číslo motoru se podařilo najít! Stačilo odmontovat sání a palivový filtr, pak vzít smirek a očistit. Dá se podle čísla motoru zjistit jeho původ, resp. stáří? Je to RVA VJ 43599 E (není to E ale takový klikihák jemu podobný). Mrkněte na foto: 1. Výrobní číslo motoru 2. Celkový pohled na motor 3. Poradíte mi, co je tohle za věcičku a k čemu slouží? 4. Detail hadiček, které nikam nevedou 5. Tady by mělo být podle včerejší zkušenosti z vrakoviště servo, že? 6. Totéž z jiného úhlu 7. Pohled na servo zespod. Upozorňuji, že servo je jen provizorně upevněno drátem, jinak bylo přichyceno dvěma šrouby na vaně, foto bude následovat... 8. Další pohled na servo 9. Zde je vidět, že servo má být uchyceno čtyřmi šrouby, nikoliv dvěma... 10. Pohled na vanu motoru z boku, je tam nějaké typové označení. Proč jsou na vaně ty závity? Já na nich měl uchyceno servo, ale nesouvisí to třeba nějak s klimatizací? Já tam klimu nemám vůbec 11. A detail místa, kde bylo servo uchyceno k vaně...zalomené šrouby Poradíte mi? Co budu potřebovat k předělání na správné zapojení serva? Kde je ten zakopaný pes? Moc děkuji všem! |
Autor: | moto [ 08 kvě 2012 18:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Podľa tých fotiek to vyzerá, že to máš všetko, ako má byť. Servo sedí na pomocnom držiaku, a ten sa drží dvoma dlhými skrutkami do bloku a dvoma do olej. vane. Keď tam dobre držia, servo nemá šancu odpadnúť. To označené červeným X je ohrev nafty, ktorý funguje snáď iba na novom aute , takže ho môžeš spokojne vyhodiť. |
Autor: | Meridan [ 08 kvě 2012 19:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Díky, ale problém je v tom, že ve vaně dva otvory skutečně jsou, kdežto v bloku jsou pouze nálitky, tj. náznaky bez patřičného osazení závitem. Co doporučujete? Dá se to nějak vyřešit? |
Autor: | moto [ 08 kvě 2012 20:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Tak to potom už niekto predtým robil s motorom šachy. Origo by v tých náliatkoch mali byť závity. Blok motora bude potom asi staršieho roku výroby-92,93 - vtedy sa servo tiež montovalo dole, ale na mohutný hliníkový držiak, ktorý bol kotvený až niekde pod vstr. čerpadlom a remeň sa napínal alternátorom. Najjednoduchšie bude asi narezať do náliatkov závity... |
Autor: | Karel [ 08 kvě 2012 21:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
moto píše: To označené červeným X je ohrev nafty, ktorý funguje snáď iba na novom aute Trochu OT.Ja jsem asi vyjimka,ja mel ke 200K km a fungoval OK. Pri oprave pumpy jsem to vzal jednim vrzem i s ohrevem a stacilo ho trochu vycistit, sestavit a vyzkouset tesnost obojiho.Verim ze funguje doted. Jinak podle tech fotek to nekdo asi pekne sbastlil a to nemyslim ten drat.Ale to musi posoudit povolanejsi,ja mel na tom samem motoru klimu,takze cerpadlo nahore. |
Autor: | Walker [ 09 kvě 2012 00:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Já ti tu (částečně) odpovím na tvou sz...číslo motoru si našel, a podle prvních dvou písmen za tím RVA lze určit rok a měsíc výroby např. v knize Jak na to Escort od J.R.Etzolda, kde je tabulka s písmennými kódy motorů podle roku a měsíce výroby, já ho bohužel nemám po ruce, tak ti to nepovím...dál když se podíváš na víko ventilů, tak je tam samolepka s čarovým kódem a textem vypisujícím výbavu motoru CAV (typ vstřik. čerpadla) PATS (imobilizer) atd...důležitý je to že tam není AC (Air condition neboli klimatizace), tím je dáno, že se jedná o vůz bez klimatizace, a tím je dáno proč je servo dole, né proto, že si ho tam nějaký mechanik zrovna dal, ale proto že tam prostě bylo...to proč nacházíš vraky se servem nahoře je daný tím, že vozy s klimatizací měly a z důvodu obsazení místa a řemenu klima kompresorem daný servo nahoru a jelikož už další řemenici na klikovku nebylo kam dát, tak se upravil kryt rozvodů a další řemenice se přidala na rozvodové kolo čerpadla. Auta bez klimy maj servo dole už od dob 1,8D, jak už tu kluci psali, drží na mezikusu, kterej je mezi blokem a vlastním tělem serva... |
Autor: | Meridan [ 09 kvě 2012 19:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Pánové, děkuji všem za podnětnou diskusi. Předně jsem dnes zjistil, že motor, který je tam zastavěn je rok výroby 1998, sice nevím měsíc, ale to není tak podstatné. Dnes jsem opět byl na jednom po telefonu zaručeném vrakovišti, kde úchyt na servo 100% mají. Přijel jsem na místo a jednalo se sice o servo umístěné dole, ale vůbec nebylo uchycené na vanu. Takže další modifikace. Další postup bude už rázný. Chci sundat vanu, odvrtat zalomené šrouby a na místě náznaků vyřezat nové závity a servo připevnit čtyřmi šrouby, tedy tak, jak by to mělo být. Ptám se: je možný nějaký zádrhel při sundávání a zpětné montáži vany motoru? Je potřeba měnit těsnění, nebo po demontáži přetěsnit např. silikonem? Nebo dodržet nějaký speciální postup? Utahovat momentovým klíčem? Co Vás napadne, neváhejte a napiště, nerad bych se zasekl a měl to rozhozené týden Díky |
Autor: | moto [ 09 kvě 2012 21:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
No priateľu, ak si sa takto rozhodol, čaká ťa kopec práce. Vaňu je možné demontovať, len ak je dolu zotrvačník a tým pádom aj celá prevodovka. Ja by som to skúsil urobiť priamo na aute, kvôli priestoru by išiel von chladič, prípadne aj spustiť motor dolu, čo to dá. Ale chcelo by to auto na zdvihák, alebo aspoň na jamu... |
Autor: | Walker [ 09 kvě 2012 21:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
no vanu bych nesundával...Céočko a navaření matek je první postup, odvrtání a natočení vytahováku je postup druhej... |
Autor: | Meridan [ 09 kvě 2012 21:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Právě procházím zdejší fóra na téma demontu vany a zjišťuju že to nebude žádná sranda. No, takže budu muset pracovat přímo na autě. Montážní jamu máme, ale vrtat budeme muset ručně. Škoda, myslel jsem, že to půjde. V tom případě ale musím nejdříve odvrat zalomené šrouby, abych zjistil, jak silný je odlitek a jak hluboko můžu vyřezávat nové závity... |
Autor: | Walker [ 09 kvě 2012 21:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
nic novýho nevyřezávej...prostě odvrtáš ve středu toho zalomenýho šroubu díru přesně na vytahovák, což je něco jako šroub s pomalým a opačným závitem...ten se do doho původního zakousne a pomocí goly ho vytočíš...je to hliník, netuším jak bys tam řezal závity přes odvrtaný zbytky... |
Autor: | Meridan [ 09 kvě 2012 21:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Nene, nerozumíme si. Samozřejmě že odvrtám ty zalomené + musím cca. 12 cm na nima přesně podle otvorů v držáku serva a náznaků (nálitku) na vaně vyvrtat další dvě díry + ozávitovat je, aby bylo servo konečně ucyceno tak, jak má být, tj. čtyřmi šrouby. Podle toho, co jsme na vrakovišti viděl, je tento motor buď mezityp, nebo má vyměněnou vanu. Není to totiž r.v. 1992 - 1993 ale 1998 |
Autor: | Meridan [ 12 kvě 2012 14:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Tak jsem se díval na ten kód co je na vaně motoru (D01KA3) a zjistil, že vana zřejmě pochází z motoru Ford Scorpio r.v. 1991. Je to možné, aby to pasovalo na 1.8 TD r.v. 1998? |
Autor: | Walker [ 12 kvě 2012 14:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
nevim podle čeho si to poznal a právě proto že je nahoře číslo dílu začínající rokem zavedení do výroby 96, tak to tu tvou domněnku dost nabourává... |
Autor: | Meridan [ 12 kvě 2012 17:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 1.8 TD - rozdíly |
Tak rok výroby to uznávám že by nemusel bát 1991, ale ze standardního Escorta to určitě není. Prošel jsem X vrakovišť a viděl spoustu motorů TD s klimou i bez, ale všechny co mají servo dole mají uchycení serva na 4 šrouby, kdežto já mám na vaně jen dva... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |