fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 13:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 15 črc 2012 20:35 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
Ahoj všichni, mám dost velký problém a už si nevím rady, jak dál...
Nyní k problému: Když se chci rozjet rychlejš z křižovatky, tak to ani nejde otáčky rychle spadnou na 1000ot a klidně to vytočím do 2500-3000 ot. ... Dál 2 i 3 stupeň je po 3500 ot. najednou líný otáčkoměr leze jak na Mont Everest.. 4. stupeń mě přijde okolo 3500 má omezovač a dál se nehne... a to nejlepší nakonec 5. stupeň např při 70km/h přidám plyn a auto se nerozjede ani za nic nebo když chci předjíždet a to ani nejde 90km/h - 110km/h mi trvá 6 sekund, přijde-li nějaký kopeček musím podřazovat za 4. Dříve jsem stím jel klidně i 180km/h a ted max 130km/h a jsem rád... Jednou se mi i stalo když jsem jel tech 130 a držel jsem konstantní polohu plynu tak mi zničeho nic auto "vystřelilo" na 150km/h a pak zase klid. Nebo mám ještě jeden poznatek mám zařazený 5tý stupeň tak se auto chvělo, ale pouze když je zařazená 5. Ještě když jsem vyndal hadičku která vede do turbokorektoru tak sice z ní nic nevyteklo (ale po obvodě byla oblemcaná jakoby naftou nebo olejem...) prstem jsem otřel vnitřek hadičky a přišlo mi že je tam olej, ale ten by tam neměl nic dělat pokud je to přetlak do turbokorektoru?

Teď nějaký data: spotřeba komb. cca 6,5L a níže to nejde
Tlak turba 2500ot - 0,5 baru
3000 ot- 0.7 baru

Měnil jsem všechny filtry (palivák, vzduch)
Mě osobně přijde že do motoru nejde nafta...


Budu rád za každou reakci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 16 črc 2012 14:53 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
to nikdo nevíte?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 16 črc 2012 16:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
turbokorektor je mrtvej...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 22 črc 2012 12:12 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
Ještě jednu otázku mám... mám otáčky cca 1200-1500 a sundám nohu z plynu auto začne jakoby jemně škubat, ale pouze když nepřidávám plyn. Selenojd předstřiku mi fachá, po zapnutí klíčku do polohy 1, zane cvrlikat...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 22 črc 2012 12:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
to je důsledek "řízení volnoběhu" tím pomocným táhlem...jelikož tvýmu motoru z hlediska EEC-V nejni nejlíp a otáčky se drží poblíž volnoběhu, kterej řj považuje za stav "nebezpečně" se blížící chcípnutí motoru, tak přes ten servopohon se snaží zoufale to nějak udržet v chodu...navíc to že cvrká solenoid ještě nutně neznamená že skutečně v reálným chodu motoru funguje...to cvrkání je v době kdy motor stojí a jen je zaplej klíček...tedy nejsou žádný relevantní data pro řj o chodu motoru, jen si řj "procvaká" solenoid aby ho rozhýbala v případě delšího stání a taky aby dala "servisně" tušit že je ten ventil naživu...to jestli dávkuje naftu správně závisí nejen na jeho fyzickým stavu, ale taky na tom, co říkají ostatní prvky v řízení vstřiku jako čidlo polohy klikovky, poloha páky plynu, snímač vstřiku a pak částečně taky VSS a váha vzduchu MAF, na namíchanou směs a její dávkování sice nemá vliv ještě okruh EGR recirkulace spalin, ale jeho stav má vliv na chod motoru....dusit motor ve volnoběhu otevřením splodin do sání nemá moc vliv na stabilitu chodu motoru....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 23 črc 2012 11:14 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
Měl jsem ten turbokorektor rozebranej a vše bylo v pohodě, tak jsem to vyčistil a dal zpět, hadíčky do turbokorektoru byly take ok...
Rozebral jsem celé sání i sací potrubí dal jsem nový těsnění i stahovací pásky nové. Dá se říct že auto jede o něco lépe, ale je tu pořád jeden velký zádrhel na 5. rychlostní stupeň se nedá jezdit- při 2200 ot. má turbo tlak cca 0,5 baru tzn že auto by mělo vyrazit za plynem ale není tomu tak jeto mrtvý i felda na 5 by mě dala s přehledem... a pořád z toho nevymáčknu víc jak 140 km/h

Dneska ráno jsme s kámošem jeli trochu svižnejš má focuse 1.4 benzin s 55 kW a on mi neujel ani já jemu drželi jsme se jako klíšťata... tudíš mi připadá že mám v autě asi taky posledních 55kw...

Potom jsem četl zde na foru když auto stojí na neutrálu tak by mělo mít volnoběžné otáčky cca 900 a při vyřazení za jízdy by mělo mít cca 1100. Ale já mám pořád těch 1100 ať jedu nebo stojím... tak nevím co je na tom pravdy...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 27 črc 2012 16:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
ten zvedlej volnoběh a špatnej výkon může spolu souviset...sice nevim kde si četl, že by naftovej motor měl mít jinak otáčky volnoběhu za jízdy a kdy stojí, pravda je že jsou za stejnejch podmínek obou stavů stejný...můžeš stát a zacvič volantem pořádně doleva -doprava a otáčky se zvednou kvůli snímači tlaku oleje v servu a jeď rovně nebo s minimálním pohybem volantu a paradoxně za jízdy bude volnoběh menší...ale k problému... fakticky a fyzicky z jakýchkoliv důvodů zvedá volnoběžný otáčky to táhlo volnoběhu na čerpadle, tedy základní nastavení se děje pomocí seřizovacích šroubů na něm....to je mechanika...pak je "eělektronika" která za něj pomocí lanka a servopohonu tahá, důvodů kdy zvýšit volnoběh je spousta z pohledu řj...motor je studenej, nebo se páka hlavního plynu drží na spodní pozici, sepne klima, nebo čidlo servořízení ...tak a z toho plyne i moje úvaha...pokud bude mrtvej snímač polohy páky plynu, tak řj bude chtít plyn nějak držet a taky nebude fungovat systém řízení předvstřiku, jelikož chybí hlavní prvek a to údaj o zatížení motoru, prostě neví jestli má namíchat dávku...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 31 črc 2012 21:44 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
Jak jsi psal, pokud zatočím valantem doleva a pak doprava, tak by se měli otáčky zvýšit, ale u mě byl pravý opak ony se snížily... na ten volnoběh jsem se ještě nedíval, musim si tu na foru najít jak se to šteluje a čím :D

Změřil sem ten snímač polohy páky plynu jestli funguje a pokud jsem to měřil správně ( vzal sem si multimetr propích jsem dva dráty prostřední a na pravo, poté jsem hejbal pákou a hodnoty se měnili od 0-7,8... tudíš usuzuji že ten snímač je OK :)
Myslíš že bych měl rozebrat i ten solenoid předstřiku i když cvrliká?

A dá se nějak proměřit i ten snímač na třetím vstřiku? ale zase si myslím pokud by byl v hajzlu tak by to auto spíš pořád cukalo... ( u mě se nic moc neporjevuje většího cukáni jenom když se chci rozjet rychlejš z křižovatky tak to auta jakoby stočí na hubu a pak se rozjede...)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 02 srp 2012 10:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Nebe píše:
Změřil sem ten snímač polohy páky plynu jestli funguje a pokud jsem to měřil správně ( vzal sem si multimetr propích jsem dva dráty prostřední a na pravo, poté jsem hejbal pákou a hodnoty se měnili od 0-7,8... tudíš usuzuji že ten snímač je OK :) .....

vzhledem k tomu, že tam je napájecích 5V z řj a jezdec po tom potenciometru mezi 0V a 5V s tím že v krajích se nedostane až ke krajním hodnotám, čili prakticky tam je od 0,6-0,7 do 4,5V, tak jsou tvoje hodnoty jaksi mimo mísu, buďto je tvůj měřák zralej na dupáka nebo si špatně měřil....měřit snímač vstřiku je celkem zbytečný, stačí za chodu motoru jej na konektoru odpojit a připojit... pokud je funkční, měl by se jeho odpojenej stav projevit na chodu motoru, informativně se dá změřit jeho vinutí, jestli není přerušený, ale jako jedinej opravdu regulerní postup měření je jeho oscilogram za provozu, nejlíp mít vícekanálovej osciloskop s napojením na čidlo kliky, snímač vstřiku a solenoid předvstřiku...a pozorovat jak spolupracují všechny prvky v různejch režimech chodu motoru...což nemáš, takže nezbejvá než použít hlavu a garážově dostupný technologie... :D ...chce to na to jít systematicky, někde začít a postupně dojít na konec, chaotický postupy nikam nevedou...začal bych tím, že když mám něco opravit, potřebuju nejdřív vědět jak to funguje a logickým postupem přijít na to, kde je chyba...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 11 říj 2012 20:21 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
musel jsem si dát větší pauzu, už mi to lezlo na mozek co stím autem je :D
A rozebral jsem ten turbokorektor znova a vytekla zněj nafta... (z první části jak se povolí klíčem 14, tak vytekla směs nafty s olejem) ale ty membánky co tam jsou nejsou roztržené jsou v pořádku, jediný čeho jsem si všiml bylo, že ty membránky můžu jakoby "odlepit" od toho prostředního kovovýho "talíře" na čem jsou připevněné, tak mě zajíma jestli to tam má být nebo jestli mají být připevněné na pevno?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 15 říj 2012 17:51 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
Nechal jsem si tu turbomembranu zkontroloval o chlapů co delaj čerpadla a řekli mi že je v nasprostym pořádku... takže asi ten turbokorektor bude v pohodě.

Nedávno jsem zkoušel na zvedáku rozjet mýho Escorta a rozjel jsem to na cca 190 km/h, ale na silnici jedu tak maximálně 130km/h a jsem rád... chápu že je tam zatížení vozidla a další tíhy ale pořád nechápu tu rychlost...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 15 říj 2012 19:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
tak si to trošku zrekapitulujem...jakej tlak je na sacím okruhu?...schválně píšu na sacím okruhu a nikoliv na turbu, což je měření sice postupově stejný, ale bereš to jako celek...je totiž možný, že na nízkým tlaku to ještě dává, když se tlak zvedne, povolí některej spoj (třeba kolem cooleru) a tlak ti uteče spojem....pokud je tlak ok a při podržení plynu na přiměřenejch ale vyšších točkách je tam kolem 0,7 baru tak je chyba jinde...tvůj TPS (potenciometr páky plynu) nebyl podle tvých měření úpa v hodnotách kde má být...opět bych učinil (za stojícího motoru a zaplýho klíčku) nový měření...pokud ani tam nic není, tak zbejvá stav vstřikování a jeho správný časování...čili jakje staticky natavený čerpadlo na rozvodech a pak hlavně jaká je funkce solenoidu předvstřiku...on má cvakat a to poměrně dost i slyšitelně, takže pokud nejde vůbec je to vážnej stav (je zatuhlej totálně) a pokud sice klape ale tiše, tak pak zase nutně nemusí bejt dost rychlej a těsnej ( je to jehlovej elektroventil kde do klidový polohy zavřeno tlačí jehlu do sedla pružinka, která už taky nemusí mít tu sílu co předtím...pak si to tam přepouští jak je libo)...pak taky záleží na nastavení toho turbokorektoru (tedy krok membránky, když se to uškrtí, je efekt turbozáběru téměř nulovej, když se to příliš povolí, je efekt znát ale zase to pěkně hulí...to je vše za předpokladu, že to má nějaký funkční pístní kroužky, solidní ventily a průchozí výfuk (meteorit tvořící zbytky katu se škvarky ze sazí a oleje tvořící špunt v trubce ke středovýmu výfuku moc výkonu nepřidá)...tyhle popsaný věci jsou dost zásadní na výkon motoru, stejnej motor bez zásahu kromě seřízení či opravě popsanýho může jet jak z praku nebo se dusit na dvojku v každým kopečku kde 1,8D bez turba solidně pojede ještě na čtyřku...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 15 říj 2012 20:08 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
Tlak na sacím okruhu jsem neměřil, ale zase beru že jsem ho měl celý rozbraný dával jjsem nový těsnení apod. Jediný co jsem zkoušel tak jsem si sundal hadičku z turbokorektoru a jel to projet a to byla uplná mrtvola :D a pak jsem si zkoušel dál prst na tu hadičku a připadalo mi že tam vzniká podtlak, ale neměl by tam být tlak? S turbokorektorem jsem si hrál taky jak jsi psal když to bylo uškrcený tak to "nejelo" tak jsem to povolil na hranici aby mi ten šroubek neupadlul, tak zase nevím jestli je to dobře čím víc je to povolený tím lépe? Ten solenoidu předvstřiku mi cvaká jako o závod... dost slyšitelně a ve velké frekvenci.
Pak mám ještě jeden poznatek... ten chlápek mi říkal že mám v čerpadle kovový spony- to poznal z tý membrány ( čuměl do toho pod mikroskopem asi 10 minut :D) takže je možný že to dělá neplechu u vysokotlakých trubic vedoucím ke vstřikům, ale za opravu si řekl cca 6000,-
Tak za tu cenu přemýšlím o novém motoru... Ten můj toho taky má dost zasebou tzn 450 000 km - po tolika km se taky mohlo spát že nějaký vstřik ukapával a propálil se píst...

PAk ještě mám jednu otázku: V chladící soustavě při provozní teplotě motoru a otevřu nádžku s chladící kapalinou tak jestli by to nemělo jakoby odfouknout (kvůli přetlaku) a ještě by to mělo jít značnou silou otevřít?? U mě by to otevřelo i dítě a vůbec to neodfoukne ( když jsem to udělal u feldy 1.3 MPI tak to odfouklo )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 13 pro 2012 19:23 
Offline
Nováček

Registrován: 13 pro 2012 19:00
Příspěvky: 2
Nebe píše:
Ahoj všichni, mám dost velký problém a už si nevím rady, jak dál...
Nyní k problému: Když se chci rozjet rychlejš z křižovatky, tak to ani nejde otáčky rychle spadnou na 1000ot a klidně to vytočím do 2500-3000 ot. ... Dál 2 i 3 stupeň je po 3500 ot. najednou líný otáčkoměr leze jak na Mont Everest.. 4. stupeń mě přijde okolo 3500 má omezovač a dál se nehne... a to nejlepší nakonec 5. stupeň např při 70km/h přidám plyn a auto se nerozjede ani za nic nebo když chci předjíždet a to ani nejde 90km/h - 110km/h mi trvá 6 sekund, přijde-li nějaký kopeček musím podřazovat za 4. Dříve jsem stím jel klidně i 180km/h a ted max 130km/h a jsem rád... Jednou se mi i stalo když jsem jel tech 130 a držel jsem konstantní polohu plynu tak mi zničeho nic auto "vystřelilo" na 150km/h a pak zase klid. Nebo mám ještě jeden poznatek mám zařazený 5tý stupeň tak se auto chvělo, ale pouze když je zařazená 5. Ještě když jsem vyndal hadičku která vede do turbokorektoru tak sice z ní nic nevyteklo (ale po obvodě byla oblemcaná jakoby naftou nebo olejem...) prstem jsem otřel vnitřek hadičky a přišlo mi že je tam olej, ale ten by tam neměl nic dělat pokud je to přetlak do turbokorektoru?

Teď nějaký data: spotřeba komb. cca 6,5L a níže to nejde
Tlak turba 2500ot - 0,5 baru
3000 ot- 0.7 baru

Měnil jsem všechny filtry (palivák, vzduch)
Mě osobně přijde že do motoru nejde nafta...


Budu rád za každou reakci

Ahoj,měl jsem podobný problém na focus r.v.99 nafta.Po roce mi odešlo vztřikovací čerpadlo a po výměně čerpadla(Bosch) se rozjíždím jen na spojku a vše v poho.Mám jen problém,když zařadím 4 a 5-tý stupeň tak mi vybruje plynový padál a občas i podlaha.Nevím co s tím :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 14 pro 2012 15:52 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
Jediný co sem měl já, tak sem měl opřenej výfuk v "tunelu" o kastli a to může dělat to vybrování... jinak mě jic nenapadá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nejede jak má 1.8 TD 66kW
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2014 22:41 
Offline
Forďák

Registrován: 27 úno 2007 15:17
Příspěvky: 117
Bydliště: Kopytov
Zkus sundat přepad do nádrže, kolik z něj de ropy. Už jsem viděl palivovou hadičku která se přicpala sama sebou.

_________________
Cortina MK3
Escort mk3
Orin mk3 ve stavu rozebrání
IFA W50L 5tun poctivého železa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz