fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Ohrev nafty TD1,8
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=3762
Stránka 1 z 6

Autor:  jofo011 [ 19 říj 2005 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Ohrev nafty TD1,8

Pikladám pár zaujimavých dotazov predhrevu nafty pred cerpadlom. Na konektore musite mat nejaký odpor v obvode v rade ohmov inač vam tato čast nepracuje. Je tam tepelný kontakt pre rozopnutie tepelneho telieska po dosiahnutí potrebnej teploty nafty. Neviem, aký je tam prietok paliva a ani na aku teplotu sa da nafta zohriat. U starsích vozov to skor uz nepracuje. Teliesko je prepálene, ako i u mna. Neviem, aka cena je noveho dielu, ale jeden vadný som rozobral a teliesko nahradil porcelan. odpor 5W/5,1ohm a zapojil na tvrdo. Mam to i nafotene....poslem na e-mail po poziadaní. TD1,8 1997 66KW....Pokial som to spravne identifikoval.
Miro

Autor:  jofo011 [ 20 říj 2005 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Ohrev nafty 2

No a už som to tam dal a pracuje to. Odpor som pouzil 5,1ohmu 5W porcelan a zalial som ho epoxidom. Sice termospinač namam v cinnosti, ale prietok paliva sa udržuje tak primerane v tej spravnej teplote a zda sa že i chod motora a start je lepsi pri teplejšom palive. Na konektore sa objavý 12V po naštartovaní. Ci sa po zohriati motora vypne som už nemeral. Po naštartovaní bolo zariadenie na ohrav asi tak 25 stup. To stačí. Dúfam, ze to nema inu činnost.......Možná sa da ohrievat pridaním mosadznej trubky mezi tubku paliva a okolo nej dat - či navinout odporovej drát, ale ja som to spravil z pohodlnosti do nefunkčneho zar. od forda. Moje riešenie je len horsie, že zaliaty odpor obteká nafta. Teplota hadam nieje na požiar...xixi......

Miro

Autor:  Návštěvník [ 23 říj 2005 14:44 ]
Předmět příspěvku:  Ohřev paliva

To vypadá zajímavě, můžeš mi poslat schéma nebo fotky (nebo oboje?) Že bych s tím vylepšil svůj věčně nestartující 1.8 D z roku 1992. Díky.

bsa_rider@seznam.cz

Autor:  Karel [ 23 říj 2005 15:11 ]
Předmět příspěvku: 

Taky prosim.

Autor:  VláďaTP [ 23 říj 2005 19:41 ]
Předmět příspěvku: 

Taky prosim... vladatp@post.cz

Diky.

Autor:  Eskláda [ 24 říj 2005 02:04 ]
Předmět příspěvku: 

MĚ TAKY PLEAS [url]parecekk@seznam.cz[/url]

Autor:  Karel [ 24 říj 2005 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

Miro,diky za foto, ale doufal jsem, ze mas nafocene prave i rozdelanej vnitrek toho originalu a i po montazi toho novyho odporu.

Autor:  jofo011 [ 24 říj 2005 22:35 ]
Předmět příspěvku: 

To prave som zanedbal....., ale este jeden zlej mam a ked ho prerobím tak i nafotim a bedem mat nahradu....
Miro

Autor:  jofo011 [ 25 říj 2005 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Ešte princíp ohrevu TD.

No a uz viem, ako pracuje ohtev od forda. Medzi plieskami su tie dva krúžky a to je prave kov s prechodovým odporom a tak sa to ohrieva. Zavada na 90% je vzdy, že preruši sa privod od vodica k plieškom v casti zalevu....original, alebo sa poškodia prechodovo kontakty odporov...
PS: A keď tam date odpor a môžete dat i dva pararelne no potom 2x10ohmov (lepšie hrejepri prietoku) natrite vývody odporov epoxidom (lepidlo) nech nekoroduju v nafte. Hádam je nafta i tak dosť mastná, ale nech je to radsej izolovane aj elektricky. No, kedje motor OK ide vsetko i bez ohrevu. Ale tu s kamošom sme zaznamenali kultivovanejsí chod motora s teplejšou naftou. Je ale trošku horsie, že zapojenie u forda na konektor je take, že sa objaví 12V až po naštartovaní, ale to nevadí.
Miro

Autor:  jofo011 [ 26 říj 2005 00:28 ]
Předmět příspěvku:  A už je na svete nový ohrev.

Kluci a viem poslať už nové foto upravy a činnosti ohrevu. Tie koliečka su vlastne výkonne odpory a ešte som pridal moj odpor. Treba skratit kolíček unaveneho termostatu, aby sustavne nerozpajal obvod čo je po novom zistení dôvod neohrievania. Tento prispevok je posledný a dal som si namahu zistit princíp a to sa podarilo. Ak niekto viete uložit a zverejnit moje fotky, tak to spravte pre citatelov. Mam ohlas a musim stale posielať ten rovnaký obsah opakovane. Pôvodne a bez prietoku nafty to dosť hreje a tak to na sucho....xi... moc netestujte. A žiadnom prípade nebruste tie koliečka. Bez tej vrstvy to už nevedie a nemá odpor. Ten je okolo 10 ohmov na jedno kolečko. Môj opravený kus i doplneným odporom ma asi tak 6 ohmov.

Miro

Autor:  ACEMajky [ 26 říj 2005 09:38 ]
Předmět příspěvku: 

OK, posli mi foto a vse okolo co chces vystavit na acemajky@centrum.cz, pristi tyden chystam upgrade webu (asi budu doma na nemocensky, takze bude konecne nejaky ten casek na stranky)

Autor:  ACEMajky [ 26 říj 2005 19:03 ]
Předmět příspěvku: 

Takze foto muzete stahovat u me na strankach www.acemajky.com v sekci download

Autor:  ACEMajky [ 27 říj 2005 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

neni zac, rado so stalo

Autor:  Návštěvník [ 27 lis 2005 23:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ohrev nafty 2

jofo011 píše:
No a už som to tam dal a pracuje to. Odpor som pouzil 5,1ohmu 5W porcelan a zalial som ho epoxidom. Sice termospinač namam v cinnosti, ale prietok paliva sa udržuje tak primerane v tej spravnej teplote a zda sa že i chod motora a start je lepsi pri teplejšom palive. Na konektore sa objavý 12V po naštartovaní. Ci sa po zohriati motora vypne som už nemeral. Po naštartovaní bolo zariadenie na ohrav asi tak 25 stup. To stačí. Dúfam, ze to nema inu činnost.......Možná sa da ohrievat pridaním mosadznej trubky mezi tubku paliva a okolo nej dat - či navinout odporovej drát, ale ja som to spravil z pohodlnosti do nefunkčneho zar. od forda. Moje riešenie je len horsie, že zaliaty odpor obteká nafta. Teplota hadam nieje na požiar...xixi......

Miro


POcuj, vypadas, ze sa v tom vyznas...ak by si bol z BA nebolo by mozne ze by si mi to nejako na zakazku spravil ? cenu si stanov ty....

Autor:  Jan R [ 30 pro 2005 08:44 ]
Předmět příspěvku:  Ohrev nafty TD1,8

Zdravím,
mám obdobný problém s ohřevem nafty, ale dvojí. Ten první (topné tělísko) asi vyřeším, ale mne na ten konektor nejde 12V. Po cca 5-ti sek. po zapnutí žhavení se tam objeví 0,1V a toť vše. Pojistka by to měla být snad 13 = ok, ale nevím které relé to spíná. Nevíte někdo? V "chytré knize" jsem to nenašel.

Autor:  Jan R [ 26 led 2006 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem se konečně k tomu dostal a vymontoval jsem "topítko". Po vymontování topných "tablet" jsem zjistil, že při 0°C má jedna cca 1,2ohm, po ohřátí v prstech odpor naroste na cca 7ohm.Takže "topítka jsou ok, ale překvapil mě termostat zalitý na jednom přívodu - spínal při asi -3°C a rozepínal asi při +5°C - to bych řekl, že je asi v normě. Tak jsem zase všechno poskládal a mám dobrý pocit, že "topítko mám ok. Jak jsem výše psal, nevím odkud je napájeno. NEVÍ TO NĚKDO????

Autor:  nat [ 17 pro 2006 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

mám nákres a obrázky od mira(ze stránek aceM.)
chystám se na to rozebrání.


pokud máte nějaký poznatky o předehřívátku nafty, šup sem.....

Autor:  nat [ 18 pro 2006 19:24 ]
Předmět příspěvku: 

snad to tedy není moc vyčichlý téma.....

-odpor na kontaktech nula, vlastně nekonečno, žádný
-odpor kovových tabletek stejný při pokojové teplotě i teplotě cca 2 nad nulou a to 3,1 ohm a 4,2 ohm.
-
-termostatík se mi vyloup i s jedním konektorem, celý takový bazmek
-na termostatíku je ten kolíček vypadávací, bacha !!!

jdu pitvat dál.....

Autor:  nat [ 18 pro 2006 23:40 ]
Předmět příspěvku: 

...Tak jsem zklamal.....
ty kovový tabletky mají moc malý odpor, téměř se nehřejou.
na jejich teplotě nezáleží, odpor je stále stejný...

největším překvapením pro mě bylo, že ten čuráček na tom minitermostatu se vůbec nepohybuje.

teploty: -15°°C (umíte někdo jenom to jedno kolečko?)
hodina v mrazáku
+24°°C (umíte někdo jenom to jedno kolečko?)
čili pokojovka
+hodně °°c(asi nikdo neumí jenom to jedno kolečko?)
(zalitý minitermostat vroucí vodou z rychlovarky)

svině se ani nehnul....

Tak jsem myslel, já bláhový, že dám natvrdo průchod el. proudu, a na zimu to připojím, a na léto to odpojím.
Celý odpoledne a večer jsem letoval a měřil a ohmy a jiný a další koktiny. Nakonec jsem to vzdal, a to jsem buldočí povaha !!!!
ale nemaje el. vzdělání a ostrý zrak......bobím na to.....

Pak už v destruktivní fázi, jsem došel k poznatkům:

-tabletky opravdu neškrabte, jak se strhne ten bílej povlak, jsou v řiti....
-moc tomu nevěřím, že se to dá nějak úspěšně opravit...jak už zaznělo, nefunguje-----vyhodit, vyřadit....

možná bay pomohlo, když je velký mráz, podržet každou vstřikovací trubku 5s v ruce, a tím pádem prohřát tu první naftu, která přijde do válců....to je ale kravina, co....

ale je fakt, že teď mám volný konektor s 12 volty........

Autor:  drabek06 [ 19 pro 2006 00:59 ]
Předmět příspěvku: 

Ja nechci nejak rejt, nevim kolik ma ten origo ohrejvac prikon, ale ten 5W odpor asi neudela zazraky.Kdyz si predstavim -10 stupnu a 5W odpor tak nevim no, je rad ze se zahreje v ty zime a jeste neco ohrejvat. To je muj nazor tak me nekamenujte :wink:

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/