fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 16:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 97 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 17 zář 2009 08:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 09:32
Příspěvky: 124
Bydliště: Jičín
EDIT: A sakra, teď jsem si všimnul, že jsem to dal do špatného tématu. Dostal jsem se sem přes hledání, protože jsem nechtěl zakládat nové téma a takhle to dopadlo. Omlouvám se :oops:

Ahoj, pořídil jsem si nový žhavící svíčky a už sem se těšil jak je namontuju. Začal jsem tou nejhorší a relativně v pohodě jsem ji vyndal. Když jsem na ní kouknul, tak byla o kousek delší než ta nová. Řekl jsem si, že to je asi normální a zamontoval jí tam. Chtěl jsem na ní chytit přívodní kablík, ale očko bylo malý. Ona ta nová má větší závit. Takže se mi zdá, že jsem koupil blbě:(

takhle vypadá nová
Obrázek
http://www.auto-pilot.cz/ford/escort-vii-kombi-gal-anl-01/95-02/99-/1.8-d-1753ccm/44kw/60hp-01/95-02/99-/motor/zapalovani-/-zhaveni/zhavici-svicka-duraterm-bosch/pro-3312619.html

a takhle stará
Obrázek
http://www.auto-pilot.cz/ford/escort-vii-kombi-gal-anl-01/95-02/99-/1.8-d-1753ccm/44kw/60hp-01/95-02/99-/motor/zapalovani-/-zhaveni/zhavici-svicka-duraterm-bosch/pro-3312623.html

Jak to teda je? Který patří do mého auta? 1.8D 44kw, r.v.96
Třeba tyhle dvě, co jsem tady ukázal jsou obě podle rozcestníku na moje auto...

_________________
František - Escort Combi 1.8D, 08/96 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 17 zář 2009 17:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
já měl v autě oboje...v TD

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 17 zář 2009 18:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
Prevŕtaj očká na priemer 5 mm a všetko bude OK :)

_________________
Escort 1,8TD Combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 17 zář 2009 20:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 09:32
Příspěvky: 124
Bydliště: Jičín
no to mě právě napadlo. ale aby nebyl problém s tou délkou. Pokud je to v pohodě jak píše nat, tak by to bylo fajn. asi to tak udělám. stálo to dost peněz, tak je škoda je mít v šuplíku

_________________
František - Escort Combi 1.8D, 08/96 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 17 zář 2009 20:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
jo dokonce byly nějak zkombinovaný. pamatuju se, že některý byly na 8ku, jiný na 7 klíček.
teď už tam všechny stejný, na 8ku klíček...

Jsou dražší než ty delší(slabší), tak doufám, že budou lepší, výkonnější..... :P

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 17 zář 2009 20:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
jinak originál pro TD i D od r.97

96FF-6M090-CA
fordí numero = 1056857........435,- vč. dph

ty máš 96, tak radši dej VIN

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 05 říj 2009 09:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 09:32
Příspěvky: 124
Bydliště: Jičín
Dal jsem tam ty nový a vše funguje jak má. Jen nepozoruju žádněj znatelnej rozdíl. Uvidíme až uhodí první mrazy.

_________________
František - Escort Combi 1.8D, 08/96 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 02 pro 2009 14:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
Onehdy me kamarad privedl na myslenku, ze dosavadni nic moc starty muzou byt taky zpusobene spatnym typem/delkou zhavicek. Na nase auta jsou dva typy (original Motorcraft je EZD 8-podle me jsou to ty delsi 70mm a EZD 39- 63mm). Microcat mlci, podle cisla hlavy tam muzou byt oboje. ja jsem jednou zhavicky menil, dal jsem tam to co bylo (BERU GN 022 63mm, tedy ty kratke).
Nyni jsem koupil novou hlavu valcu a zkusmu jsem do ni namontoval zhavicky-mam schovanou jednu starou 63mm. Zhavicka vubec nedosahuje do otvoru pro vstrik (delka zamontovana v hlave je 40mm). Naopak pokud na suplere nastavim delku 47mm (odpovida tem delsim 70mm zhavickam) a zasunu do otvoru pro zhavicku, tak konec dosahne presne pod jehlu vstrikovace (doprostred otvoru pro vstrikovac) a je v ose jehla vstrikovace-vystupni otvor predkomurky.
Kamarad tvrdi, ze tak je to spravne (konec zhavicky, ze ma byt pod jehlou vstrikovace), je to opravdu tak?

Edit: tak jsem hledal co se dalo, asi to ma byt spravne skryto, tedy mam zhavicky spravne. Co se tyce Mondea, tak dlouhe jsou zrejme pro MKI nebo s normou EuroI, kratke pro novejsi od rv.96 (a mimo jine splnujici Euro II). Krome Brisku vsichni hlavni vyrobci dodavaji pro moje auto žhavičky s delkou kolem 63mm (Brisk 70mm).

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Naposledy upravil Belous dne 09 pro 2009 13:04, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 09 pro 2009 13:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
A jeste odpoved z Brisku od p. Nováka, tech. poradce (na můj obecný dotaz):

Dobrý den,
u osazování žhavicích svíček, pokud není znám originál, je vždy velice
důležité vědět, jaká je použitá vstřikovací tryska (počet děr) a jaký
vytváří kužel při daném tlaku. Různou kombinací pak může lehce dojít k tomu,
že tryska dělá široký kužel (je tedy nutná kratší tyčinka zasahující do
prostoru), ale je použité žhavidlo s dlouhou tyčinkou, to žhaví v jiném
místě než je nutné, kužel nafty zvětší části zasahuje chladnější část blíže
k pouzdru a startování především v zimě může být zhoršené.
Stejný problém se zhoršeným startováním, ale může způsobit i krátká tyčinka
a tryska s malým počtem děr (3), které směřují kužel nafty před sebe,
tyčinka opět nažhavuje v jiném místě a opět není zabezpečená dobrá funkce.
Samozřejmě je nutné k těmto záludnostem ještě připočítat, stav motoru jako
celku (komprese válců, tlak čerpadla, opotřebení trysek atd.).

Obávám se, že v tomto starším motoru byla použita nesprávná délka tyčinky,
tedy kratší a v kombinaci se starším typem vstřikovače docházelo ke
zhoršenému vznícení nafty a to především v zimě.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 09 pro 2009 19:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ja pouzival BERU(kratke) a Brisk)dlouhe a bohuzel jsem zadny rozdil nepoznal. :D

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 09 pro 2009 22:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2008 21:49
Příspěvky: 260
Bydliště: Praha 6
Brisk má v nabídce dvě délky. 63mm a 70mm. Já letos dal do Escorta sadu Beru GN 022 délka 62mm, ale zatim jsem je nemohl prověřit v mrazu. Te´d startujou na drc ihned po zhasnutí kontrolky na jedno nažhavení.

_________________
Ford Escort 1.8TD 51kW, 97, combi, klima, 2x airbag, světle modrá metla: postrk do Prahy
Ford Focus 1.8 TDDi 66kW, 03, combi, klima, 4x airbag, červená sériovka (kromě alu kol a foĺií) přibližovadlo pro rodinu
Renault Megane 1.6 55kW, 1996, 5dv, červený

Nálevna U Velasů: http://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 09 pro 2009 23:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
Dá se říct jednoznačně, že delší žhavičky mají matičku na 7 a kratší, tlustší na 8? Nezávisle na výrobci?
Hodně kluků se podívá či zkusí tu matičku, ale vyndavat je každý nebude, aby se podíval, co tam má...

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 15 pro 2009 11:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
V pondělí (asi -6°C) jsem nastartoval na potřetí. Hlásí větší mrazy, chystám se na chajdu, tak s tím musím něco udělat :roll:

Namontuju Brisk - (dlouhé) typ 21S427e
Nové mají odpor 0,7 Ω
Staré Bosch 0,6 Ω, nová Bosch 0,7 Ω
takže uvidíme...

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 16 pro 2009 09:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Pouzivej osvedcene" pred zhavenim kratce protoc motor,nazhav do cvaknuti relatka a pak startuj".Nevim proc to dost pomaha.Jestli to dotlaci vsude naftu ci co.Ja tak vcera pri -5C startoval skoro nadrc.Teda zacalo to chytat okamzite, ale drzel jsem starter.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 17 pro 2009 23:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Tak dneska jsem testoval žhavičky: hliníkovej slabej plech, do něj 4 velký díry na svíčku a jednu malou díru kterou jsem to přišrouboval k - klemě na baterce, nahoru na žhavičky jsem dal menší plíšek s menšíma dírama a do nich zašrouboval vršky svíček a silnej drát. A drát jsem dal na + klemu a krásně jsem viděl že všechny 4 žhavičky žhaví nastejno.
video: http://www.youtube.com/watch?v=2uG5vFTmgo0

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 17 pro 2009 23:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
pěkná práce....ještě bych to připojil na origo kabel od relé, aby bylo vidět jak funguje žhavení jako celek...jinak super...já místo hliníkovýho plechu používám svěrák na kteej dám kostru zkušební baterky....plus jde origo klemou jako u tebe...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 19 pro 2009 19:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
dnes špatný start, nevidím rozdíl mezi krátkými a dlouhými

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 20 pro 2009 19:27 
Offline
Forďák

Registrován: 26 úno 2006 15:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Náchodsko
Tak jsme chteli jet na nakup, vlezu do auta nazhavim tocim a nic... akorat sem vyflakal baterku :o(
Takze misto nakupu jsem pred barakem v - 13 pres hodinu vyndaval zhavice krasna to prace :

2 OK 1 prska 1 total KO

_________________
Escort combi 1.8 TD 51kW 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 18 črc 2010 16:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2008 18:54
Příspěvky: 1455
Bydliště: Plzeň
stoupli tak strašně ceny nebo chodíte nakupovat někam na jinou galaxii :lol: :? zahlíd sem tu cenu Brisku 130,-/ks a ať hledam jak hledam,tak sou teď všude jednou i dvakrát tak drahý a téměř srovnatelný s ostatníma značkama.

_________________
Ford Mondeo 1.8i 16V combi 1995 85kw - už neni
Ford Escort 1.8 skoroTurbo D combi 1997 51kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zhavici svicky TD
PříspěvekNapsal: 27 lis 2010 20:43 
Offline
Forďák

Registrován: 13 úno 2007 22:45
Příspěvky: 120
Bydliště: Kosice
nat píše:
Dá se říct jednoznačně, že delší žhavičky mají matičku na 7 a kratší, tlustší na 8? Nezávisle na výrobci?
Hodně kluků se podívá či zkusí tu matičku, ale vyndavat je každý nebude, aby se podíval, co tam má...


Pozeral som na svojom TD mam kratke Febi, maticka 8. Odisiel mi jeden zhavic tak som tam dal zo stareho 1.8D dlhsi zhavic Bosh maticka 7mm. Bolo to inac dost pocut ze nepalil jeden valec kludne aj 5s. V zime zhavim 3-4 krat. Potom to chyta dobre. Predsa uz len ma nieco natocene. A presne som nad tym rozmyslal ci nespali koniec zhavica ? A ak ho spali ako rychlo ho spali ? A ci to bude vidno. Ten jeden nefunkcny zhavic bol cely cierny ostatne boli relativne leskle.

_________________
Ford Escort 1,8 16V 96 Ghia
Ford Escort Combi 1,8TD 90PS
BMW e30 2.0i 95KW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 97 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz