fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zhavici svicky TD
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=4304
Stránka 4 z 5

Autor:  manduss [ 17 zář 2009 08:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

EDIT: A sakra, teď jsem si všimnul, že jsem to dal do špatného tématu. Dostal jsem se sem přes hledání, protože jsem nechtěl zakládat nové téma a takhle to dopadlo. Omlouvám se :oops:

Ahoj, pořídil jsem si nový žhavící svíčky a už sem se těšil jak je namontuju. Začal jsem tou nejhorší a relativně v pohodě jsem ji vyndal. Když jsem na ní kouknul, tak byla o kousek delší než ta nová. Řekl jsem si, že to je asi normální a zamontoval jí tam. Chtěl jsem na ní chytit přívodní kablík, ale očko bylo malý. Ona ta nová má větší závit. Takže se mi zdá, že jsem koupil blbě:(

takhle vypadá nová
Obrázek
http://www.auto-pilot.cz/ford/escort-vii-kombi-gal-anl-01/95-02/99-/1.8-d-1753ccm/44kw/60hp-01/95-02/99-/motor/zapalovani-/-zhaveni/zhavici-svicka-duraterm-bosch/pro-3312619.html

a takhle stará
Obrázek
http://www.auto-pilot.cz/ford/escort-vii-kombi-gal-anl-01/95-02/99-/1.8-d-1753ccm/44kw/60hp-01/95-02/99-/motor/zapalovani-/-zhaveni/zhavici-svicka-duraterm-bosch/pro-3312623.html

Jak to teda je? Který patří do mého auta? 1.8D 44kw, r.v.96
Třeba tyhle dvě, co jsem tady ukázal jsou obě podle rozcestníku na moje auto...

Autor:  nat [ 17 zář 2009 17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

já měl v autě oboje...v TD

Autor:  moto [ 17 zář 2009 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

Prevŕtaj očká na priemer 5 mm a všetko bude OK :)

Autor:  manduss [ 17 zář 2009 20:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

no to mě právě napadlo. ale aby nebyl problém s tou délkou. Pokud je to v pohodě jak píše nat, tak by to bylo fajn. asi to tak udělám. stálo to dost peněz, tak je škoda je mít v šuplíku

Autor:  nat [ 17 zář 2009 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

jo dokonce byly nějak zkombinovaný. pamatuju se, že některý byly na 8ku, jiný na 7 klíček.
teď už tam všechny stejný, na 8ku klíček...

Jsou dražší než ty delší(slabší), tak doufám, že budou lepší, výkonnější..... :P

Autor:  nat [ 17 zář 2009 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

jinak originál pro TD i D od r.97

96FF-6M090-CA
fordí numero = 1056857........435,- vč. dph

ty máš 96, tak radši dej VIN

Autor:  manduss [ 05 říj 2009 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

Dal jsem tam ty nový a vše funguje jak má. Jen nepozoruju žádněj znatelnej rozdíl. Uvidíme až uhodí první mrazy.

Autor:  Belous [ 02 pro 2009 14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

Onehdy me kamarad privedl na myslenku, ze dosavadni nic moc starty muzou byt taky zpusobene spatnym typem/delkou zhavicek. Na nase auta jsou dva typy (original Motorcraft je EZD 8-podle me jsou to ty delsi 70mm a EZD 39- 63mm). Microcat mlci, podle cisla hlavy tam muzou byt oboje. ja jsem jednou zhavicky menil, dal jsem tam to co bylo (BERU GN 022 63mm, tedy ty kratke).
Nyni jsem koupil novou hlavu valcu a zkusmu jsem do ni namontoval zhavicky-mam schovanou jednu starou 63mm. Zhavicka vubec nedosahuje do otvoru pro vstrik (delka zamontovana v hlave je 40mm). Naopak pokud na suplere nastavim delku 47mm (odpovida tem delsim 70mm zhavickam) a zasunu do otvoru pro zhavicku, tak konec dosahne presne pod jehlu vstrikovace (doprostred otvoru pro vstrikovac) a je v ose jehla vstrikovace-vystupni otvor predkomurky.
Kamarad tvrdi, ze tak je to spravne (konec zhavicky, ze ma byt pod jehlou vstrikovace), je to opravdu tak?

Edit: tak jsem hledal co se dalo, asi to ma byt spravne skryto, tedy mam zhavicky spravne. Co se tyce Mondea, tak dlouhe jsou zrejme pro MKI nebo s normou EuroI, kratke pro novejsi od rv.96 (a mimo jine splnujici Euro II). Krome Brisku vsichni hlavni vyrobci dodavaji pro moje auto žhavičky s delkou kolem 63mm (Brisk 70mm).

Autor:  Belous [ 09 pro 2009 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

A jeste odpoved z Brisku od p. Nováka, tech. poradce (na můj obecný dotaz):

Dobrý den,
u osazování žhavicích svíček, pokud není znám originál, je vždy velice
důležité vědět, jaká je použitá vstřikovací tryska (počet děr) a jaký
vytváří kužel při daném tlaku. Různou kombinací pak může lehce dojít k tomu,
že tryska dělá široký kužel (je tedy nutná kratší tyčinka zasahující do
prostoru), ale je použité žhavidlo s dlouhou tyčinkou, to žhaví v jiném
místě než je nutné, kužel nafty zvětší části zasahuje chladnější část blíže
k pouzdru a startování především v zimě může být zhoršené.
Stejný problém se zhoršeným startováním, ale může způsobit i krátká tyčinka
a tryska s malým počtem děr (3), které směřují kužel nafty před sebe,
tyčinka opět nažhavuje v jiném místě a opět není zabezpečená dobrá funkce.
Samozřejmě je nutné k těmto záludnostem ještě připočítat, stav motoru jako
celku (komprese válců, tlak čerpadla, opotřebení trysek atd.).

Obávám se, že v tomto starším motoru byla použita nesprávná délka tyčinky,
tedy kratší a v kombinaci se starším typem vstřikovače docházelo ke
zhoršenému vznícení nafty a to především v zimě.

Autor:  Karel [ 09 pro 2009 19:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

Ja pouzival BERU(kratke) a Brisk)dlouhe a bohuzel jsem zadny rozdil nepoznal. :D

Autor:  jozkablack [ 09 pro 2009 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

Brisk má v nabídce dvě délky. 63mm a 70mm. Já letos dal do Escorta sadu Beru GN 022 délka 62mm, ale zatim jsem je nemohl prověřit v mrazu. Te´d startujou na drc ihned po zhasnutí kontrolky na jedno nažhavení.

Autor:  nat [ 09 pro 2009 23:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

Dá se říct jednoznačně, že delší žhavičky mají matičku na 7 a kratší, tlustší na 8? Nezávisle na výrobci?
Hodně kluků se podívá či zkusí tu matičku, ale vyndavat je každý nebude, aby se podíval, co tam má...

Autor:  nat [ 15 pro 2009 11:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

V pondělí (asi -6°C) jsem nastartoval na potřetí. Hlásí větší mrazy, chystám se na chajdu, tak s tím musím něco udělat :roll:

Namontuju Brisk - (dlouhé) typ 21S427e
Nové mají odpor 0,7 Ω
Staré Bosch 0,6 Ω, nová Bosch 0,7 Ω
takže uvidíme...

Autor:  Karel [ 16 pro 2009 09:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

Pouzivej osvedcene" pred zhavenim kratce protoc motor,nazhav do cvaknuti relatka a pak startuj".Nevim proc to dost pomaha.Jestli to dotlaci vsude naftu ci co.Ja tak vcera pri -5C startoval skoro nadrc.Teda zacalo to chytat okamzite, ale drzel jsem starter.

Autor:  anthAn [ 17 pro 2009 23:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

Tak dneska jsem testoval žhavičky: hliníkovej slabej plech, do něj 4 velký díry na svíčku a jednu malou díru kterou jsem to přišrouboval k - klemě na baterce, nahoru na žhavičky jsem dal menší plíšek s menšíma dírama a do nich zašrouboval vršky svíček a silnej drát. A drát jsem dal na + klemu a krásně jsem viděl že všechny 4 žhavičky žhaví nastejno.
video: http://www.youtube.com/watch?v=2uG5vFTmgo0

Autor:  Walker [ 17 pro 2009 23:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

pěkná práce....ještě bych to připojil na origo kabel od relé, aby bylo vidět jak funguje žhavení jako celek...jinak super...já místo hliníkovýho plechu používám svěrák na kteej dám kostru zkušební baterky....plus jde origo klemou jako u tebe...

Autor:  nat [ 19 pro 2009 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

dnes špatný start, nevidím rozdíl mezi krátkými a dlouhými

Autor:  pista1 [ 20 pro 2009 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

Tak jsme chteli jet na nakup, vlezu do auta nazhavim tocim a nic... akorat sem vyflakal baterku :o(
Takze misto nakupu jsem pred barakem v - 13 pres hodinu vyndaval zhavice krasna to prace :

2 OK 1 prska 1 total KO

Autor:  oli_2 [ 18 črc 2010 16:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

stoupli tak strašně ceny nebo chodíte nakupovat někam na jinou galaxii :lol: :? zahlíd sem tu cenu Brisku 130,-/ks a ať hledam jak hledam,tak sou teď všude jednou i dvakrát tak drahý a téměř srovnatelný s ostatníma značkama.

Autor:  maros000 [ 27 lis 2010 20:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhavici svicky TD

nat píše:
Dá se říct jednoznačně, že delší žhavičky mají matičku na 7 a kratší, tlustší na 8? Nezávisle na výrobci?
Hodně kluků se podívá či zkusí tu matičku, ale vyndavat je každý nebude, aby se podíval, co tam má...


Pozeral som na svojom TD mam kratke Febi, maticka 8. Odisiel mi jeden zhavic tak som tam dal zo stareho 1.8D dlhsi zhavic Bosh maticka 7mm. Bolo to inac dost pocut ze nepalil jeden valec kludne aj 5s. V zime zhavim 3-4 krat. Potom to chyta dobre. Predsa uz len ma nieco natocene. A presne som nad tym rozmyslal ci nespali koniec zhavica ? A ak ho spali ako rychlo ho spali ? A ci to bude vidno. Ten jeden nefunkcny zhavic bol cely cierny ostatne boli relativne leskle.

Stránka 4 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/