fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Kvalita nafty
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=4481
Stránka 1 z 2

Autor:  Black storm [ 11 led 2006 16:02 ]
Předmět příspěvku:  Kvalita nafty

Tak by ma zajimal vas nazor na kvalitu nafty. Podla vasich skusenosti ktora znacka ma najkvalitnejsiu naftu?

Jazdim s Fusionom 1,4 TDCI / pry je moc nachylny na kvalitu nafty/
a moje skusenosti su take ze nejlip jede na
1 ARAL / nemecky /
2 OMV
3 SHELL

Ma niekto skusenosti s JET CONOCO?

Vraj maju najcistejsiu naftu.

Ma vyznam do znackovych paliv este pridavat nejake aditiva???

Autor:  Bendy&Macíček [ 12 led 2006 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

Popravdě sem naftu zatím jinde nebral osobně, ale to co mi říkali, tak je to takto, já mám stejnou zkušenost z benzínu takže když to jde beru jen u Shell a vzhledem k tomu, že je to snad nejbližší benzínka nemám nutnost brát jinde :-)

Autor:  Ondrej [ 12 led 2006 09:31 ]
Předmět příspěvku: 

no ja v praci jezdim se ZAFIROU 2.2 DTi 130k a tankuju tam kde to je potreba a v nafte nepozoruju v jizdnich vlastnostech rozdil, ma uz najeto skoro 90tkm, osobne preferuju OMV

Autor:  dj.DEKL [ 12 led 2006 19:49 ]
Předmět příspěvku: 

Transit 2.5D - Shell V-Power Diesel

Autor:  ACEMajky [ 13 led 2006 09:49 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz mam tu moznost beru Shell naftu, dokonce se mi zda, ze to na ni lepe startuje

Autor:  Nerco [ 10 lis 2006 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

No můj názor je, že značkové pumpy do nafty aditiva přidávají. Jenže problém je v tom, že se to tam leje až při plnění tanku na čerpací stanici a zas to tam leje jen člověk. No a některý se cítí mzdově podhodnocen, nebo ho k tomu vedou i jiné důvody a nenaleje tam určenou dávku celou a zbytek aditiva vesele rozprodá po známých a u slavného Shellu pak maj úplně obyčejnou naftu, akorát je trochu dražší. Jeden kamioňák prodal známému kanystr nafty z Belgie a ten mi tvrdil, že to na tu naftu jelo o moc líp, než na tu, co tankuje u nás. Tak pokud si to jen nevsugeroval, když na ni jezdil, tak by to znamenalo, že tam asi ty aditiva v Belgii opravdu lejou a pak je to znát na síle motoru a i na spotřebě.

Autor:  Jack [ 10 lis 2006 21:13 ]
Předmět příspěvku: 

Shell nebo OMW. Ale vzhledem k tomu, že cestou do práce mám OMW tak beru OMW. Na spotřebě, jízdních vlastnostech a i startování se mi zdá Shell i OMW stejné, ale hlavně nebrat neznačkové.

Autor:  Nerco [ 11 lis 2006 17:19 ]
Předmět příspěvku: 

Tak s tím nebrat neznačkové nesouhlasím, protože jsem jednou četl ve Světě motorů, kde dělali test u různých čerpaček na kvalitu nafty a u některých značkových pump měli naftu nějak namíchanou s topnou naftou a neznačkové pumpy v malých obcích z toho testu vyšly nejlépe.
Takže si berte u značkových, protože to je ten správný psychologický moment, kdyx si myslíte, že do svého miláčka tankujete to nejlepší a přitom jste jen okradeni. Jen o tom nevíte.

Autor:  Jack [ 11 lis 2006 17:42 ]
Předmět příspěvku: 

Nerco píše:
Tak s tím nebrat neznačkové nesouhlasím, protože jsem jednou četl ve Světě motorů, kde dělali test u různých čerpaček na kvalitu nafty a u některých značkových pump měli naftu nějak namíchanou s topnou naftou a neznačkové pumpy v malých obcích z toho testu vyšly nejlépe.
Takže si berte u značkových, protože to je ten správný psychologický moment, kdyx si myslíte, že do svého miláčka tankujete to nejlepší a přitom jste jen okradeni. Jen o tom nevíte.


Z vlastní zkušenosti - když jsem bral u jedné malé benzínky, tak mi to děsně kouřilo, spotřeba cca 6,9l, jednou mi dokonce zamrzla.

Od doby co beru Shell nebo OMW tak v pohodě startuju, spotřeba 5,7-5,9l,kouří to podstatně míń a líp to jede. Ale možná máš jiné zkušenosti.

How domluvil sem.......

Autor:  Nerco [ 11 lis 2006 17:48 ]
Předmět příspěvku: 

Mno tak z vlastní zkušenosti. Tankuju v nemocnici u sanitkové služby. Maj tam jen pumpu v garáži a cenu o 80 haléřů až o korunu na litru nižší než u Shellu a nic nekouří , tak proč tankovat dražší. Do sanitek to lejou taky a jezdí jim to. Přece by si do vlastních vozů nedávali nějakej sajrajt. No a jednou jsem náhodou tankoval u Shellu a nemůžu je pomlouvat, protože to jelo taky, ale že by to jelo líp, nebo to líp startovalo, tak to potvrdit nemohu, protože se to nijak neprojevilo.

Autor:  Návštěvník [ 11 lis 2006 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

Nerco souhlas s tebou co se tu kolikrát píše je mi až špatně ale mlčím každý má svůj názor , jinak podniky by nekoupili nějakou břečku

Autor:  Karel [ 11 lis 2006 20:45 ]
Předmět příspěvku: 

Proc by si taky kazili sva auta?To spis jakekoliv pumpy,ty tankuji cizim.A vetsinou jim nic nedokazes.

Autor:  Karel1 [ 11 lis 2006 22:02 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mě kvalita pohoných hmot záleží hlavně na provozovateli čerpací stanice . Dvě čerpací stanice , každá má jiného provozovatele , ale obě mají stejného dodavatele firmu Popilka . Na jednu řidiči nadávají a s druhou jsou spokojeni . Někdo holt pančuje a druhý ne !

Autor:  Návštěvník [ 12 lis 2006 18:07 ]
Předmět příspěvku: 

Já tankuju u OMV v Berouně a zatím v pohodě ani tam v zimě nic nemíchám a voda ve filtru za 10 tis km skoro žádná.

Autor:  koumen [ 13 lis 2006 12:41 ]
Předmět příspěvku: 

Já nejčastěji beru na ONU nebo benzínka Tesco nejlevnější nafta za cca 26,90/l a zatím si nemůžu stěžovat, auto jede a žádné snížené jízdní vlastnosti jsem nezaznamenal. :wink:

Autor:  yakuza [ 12 pro 2006 00:32 ]
Předmět příspěvku: 

Nejvetsi rozdil v nafte byl ve Francii. Jela lip. Tissi motor, lepsi vykon.

Autor:  vašík [ 17 pro 2006 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Jak dlouho vydrží nafta v sudu. :roll: Aniž by stratila na kvalitě? :oops: Sud je uskladněn v kůlně tak že na něj působěj změny teploty. :smt100

Autor:  Karel [ 18 pro 2006 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

Na vojne jsme meli v ulozenkach naftu dost dlouho.A je to v podstate olej a ten by se teoreticky nemel moc kazit ne?Podle me 2 roky urcite.Ale je tu i nejakej chemik :D tak by to mohl objasnit.

Autor:  Wizzy [ 18 pro 2006 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

Nejsem nijak zvlášť studovaný chemik, ale napadá mě akorát, že po chemické stránce na to bude působit maximálně vzdušná oxidace a to jen na povrchu, což je minimum, to vydrží dlouho. Nafta ale není složena z jedné látky a tu bych viděl možný problém - jak moc homogenní (nebo spíš heterogenní) ta směs je, jestli se časem nezačnou složky od sebe oddělovat, atd...

Autor:  Návštěvník [ 28 pro 2006 15:22 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli si chceš syslit naftu tak raděj zimní,ta je víc aditivovaná takže by mela více vydržet.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/