fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Startovanie s TD
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=4530
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 16 led 2006 17:00 ]
Předmět příspěvku:  Startovanie s TD

Ford Escort Turnier 1,8TD,66kW,1999
Mam taky problem, ze v zimnom obdobi my velmi tazko startuje moj Escort. I ked aj dvakrat nazhavim, aj tak. Motor my naskoci vzdy na prvikrat, ale cely motor sa trasie, otacky sa kolisaju a velmi to dymi do biela. Ked pridrzim trosku(asi 5-10sekund) plynovy pedal, potom ho to prejde. Ked uz je motor zohriaty, potom uz startuje lahko. Zhavice su dobre, aj dyzy. Palivovy filter bol meneny. Nemviem ci ten ohrievac nafty funguje vobec?! Co to moze byt? Prosim Vas pomozte my!?

Autor:  Rumlik [ 16 led 2006 17:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Startovanie s TD

Juraj Kozma píše:
Ford Escort Turnier 1,8TD,66kW,1999
Mam taky problem, ze v zimnom obdobi my velmi tazko startuje moj Escort. I ked aj dvakrat nazhavim, aj tak. Motor my naskoci vzdy na prvikrat, ale cely motor sa trasie, otacky sa kolisaju a velmi to dymi do biela. Ked pridrzim trosku(asi 5-10sekund) plynovy pedal, potom ho to prejde. Ked uz je motor zohriaty, potom uz startuje lahko. Zhavice su dobre, aj dyzy. Palivovy filter bol meneny. Nemviem ci ten ohrievac nafty funguje vobec?! Co to moze byt? Prosim Vas pomozte my!?



Co ti ukazuje budík otáček?Když to natočíš za studena, měl by automaticky naskočit sytič a otáčky by mely být trochu zvýšené(Normální stav, u ohřátého motoru jsou na 900 - 1 000)!Je možné že ti nefunguje(buď je odpojen, nebo závada), proto když lehounce přišlápneš plynový pedál, zdvihneš otáčky, stačí tak 1 500(motor dostane víc paliva) vše se ustálí motor se rychleji promaže atd.

Taky je tu otázka paliva!Co tankuješ a kde?Vodnatá nafta je naprd a dělá u studeného motoru přesně to co popisuješ, spousta bílého dýmu otáčky lítají tam a zpátky jako splašené.Sleduji lidi co u nás začali tankovat levné palivo u jedné z těch no-name benzínek u Hypernovy a mají stejné problémy!V některých případech již vůbec nenastartovali! :wink:

Autor:  Návštěvník [ 16 led 2006 18:40 ]
Předmět příspěvku: 

Tankujem u Shell.
Podla mna sitic my funguje, lebo pri startovani pocut ako ten motorcek vrzga. A ked my naskoci motor, niekedy mam tam otacky len okolo500-600 a potom ked to chyti, vtedy mam otacky 1000.Ale motor sa este trosku trasie! takze vobec neviem,ze co to moze robit?!!?

Autor:  Karel [ 16 led 2006 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

To ti prska solenoid ventil.A pokud tam nemas,skoro hned po startu,1100-1200 ot.tak ti to zvyseni ot.tim lankem co vede od leveho podbehu nefunguje.Kdys startujes, tak prislapni tak pul plynu a pak to drz na tech 1200 dokud se to neustali.

Autor:  Rumlik [ 16 led 2006 23:13 ]
Předmět příspěvku: 

Juraj Kozma píše:
Tankujem u Shell.
Podla mna sitic my funguje, lebo pri startovani pocut ako ten motorcek vrzga. A ked my naskoci motor, niekedy mam tam otacky len okolo500-600 a potom ked to chyti, vtedy mam otacky 1000.Ale motor sa este trosku trasie! takze vobec neviem,ze co to moze robit?!!?



Hmm tak jestli tam po startu studeného motoru nemáš víc jak 1 000, tak ti to neběhá!Docela se divím že ti ten studený motor při 500-600 otáčkách nezdechne :smt103 !Drž se rady od Karla a bude to v pohodě! :wink:

Shell je v pohodě, netankuji jinde už víc jak 5.let.Zrovna dojíždím 3tí nádrž V-power Diesel a jsem unešen :smt038 !Motor se zklidnil, je znatelně živější a hlavně v kopci, nebo když je auto naložené či plně obsazeno, se to projevuje daleko lepší pružností! :wink:

Autor:  Návštěvník [ 17 led 2006 12:08 ]
Předmět příspěvku: 

Uz som prisiel nato, ze ten automaticky sitic my nefunguje spravne. No sice tam daco reguluje ale nie tak jak by to mal robit. Ked to lanko natiahnem s rukou, vtedy mam tie otacky vyssie (1200).
Dnes rano som startoval ako ste my poradili ze som stlacil plynovy pedal do polovicky a tak. Ale aj takto to startovalo velmi tazko. Jak keby nesli chvilku vsetky valce ci co. Cele auto sa trasie a dymy do biela do takych 10-15sekund. Neviem vobec ze co mam robit s tym autom. Uz som myslel aj na zhavice, lebo co som cital tu na forach, ze vraj tie auta su velmi citlive na zhavice. Tieto zhavice som kupil pred rokom za 250SK/ks(Som zo Slovenska) a neviem ci su dobre. Nemaju ziadnu taku velku znacku, su vyrobene v Nemecku podla TUV! Oplati sa vymenit tie zhavice na nejake kvalitnejsie napr na BOSCH! Poradte my, ze preco startujem tak tazko! Diky!

Autor:  Rumlik [ 17 led 2006 17:48 ]
Předmět příspěvku: 

Juraj Kozma píše:
Uz som prisiel nato, ze ten automaticky sitic my nefunguje spravne. No sice tam daco reguluje ale nie tak jak by to mal robit. Ked to lanko natiahnem s rukou, vtedy mam tie otacky vyssie (1200).
Dnes rano som startoval ako ste my poradili ze som stlacil plynovy pedal do polovicky a tak. Ale aj takto to startovalo velmi tazko. Jak keby nesli chvilku vsetky valce ci co. Cele auto sa trasie a dymy do biela do takych 10-15sekund. Neviem vobec ze co mam robit s tym autom. Uz som myslel aj na zhavice, lebo co som cital tu na forach, ze vraj tie auta su velmi citlive na zhavice. Tieto zhavice som kupil pred rokom za 250SK/ks(Som zo Slovenska) a neviem ci su dobre. Nemaju ziadnu taku velku znacku, su vyrobene v Nemecku podla TUV! Oplati sa vymenit tie zhavice na nejake kvalitnejsie napr na BOSCH! Poradte my, ze preco startujem tak tazko! Diky!



To že to po startu jede jakoby jen na tři válce, bych odhadoval na jednu vadnou svíčku!Stačí aby jedna byla v háji a už je se startováním problém!Jestli máš možnost, tak je zkontroluj.Je to v podstatě stejně složité jako u benzíňáku.Pokud to nemáš nějak zadeklovaný, tak ti to zabere max. hodinku.Povoluj je při zahřátém motoru!Pokud narazíš na špatnou(bode třeba jako spálená úplně do černa) a máš je měněné před rokem, je to buď zmetek, nebo problém ze vstřikem paliva.No ale problém ze startováním bude nejspíš odhalen.Pokud jde o značkové svíčky, rozhodnutí je pouze na tobě!Osobně jsem také zvažoval, ale než kupovat třeba orig.Bosch 1/620,-(u vás budou nejspíš ještě krapet dražší), zvaž třeba ty Brisky 1/130,-.Jak uvádí Karel, tak je má již 3.tím rokem a je s nima spokojen.Já je tam vrazil v neděli, tak zatím nemohu soudit, ale vypadají prozatím dobře! :wink:

Autor:  herma [ 17 led 2006 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

mohu potvrdit že jeden žhavič může stát za tím že auto špatně startuje. měl sem ten samej problém. Pak jsme se známým vytáhli žhaviče a proklepli je na svěráku přes baterku a jeden byl KO, a jeden pomaleji žhavil. Tak jsem je všechny vyměnil a zatím sem vždy nastartoval.

Autor:  filiplom [ 10 kvě 2006 17:09 ]
Předmět příspěvku: 

Koukni se také na elek předsuvník jak maká,slouží jako čogr u benzínu,ale benzín patří do zapalovače, :D

Autor:  Návštěvník [ 18 črc 2006 07:53 ]
Předmět příspěvku:  1.8 TD 3/1999

Zdravím, mám také podobný problém. Pokud auto stojí třeba 4 dny, tak pak musím moc dlouho točit než naskočí. Otáčky jsou tak okolo 800 podle budíku a když sundám nohu z plynu, tak padnou na nějakých 550 pokud se to dá odhadnout z měřáku otáček. Pak zase se ustálí na 800. Mám Forda téprve asi měsíc a jsem z toho dost rozladěný. Fiat 1.3 DS mi chodil na cvrnknutí do klíčku. To, že to musí mít aspoň jednu otáčku kliky jsem slyšel, ale tohle potřebuje aspoň 4. Navíc za studena to na žádných 1100 nevyleze ani náhodou. Spotřebu jsem počítal za prvních 300 km a vyšla mi 7,5 což mě také moc netěší. Zkouším nyní jiný styl jízdy, skoro pořád na volnoběh - auto jede dobře, ale někdy mi přijde, že ten pokles otáček je hodně markantní - skoro až jako by se motor chtěl zastavit. Nechával jsem měnit rozvoďák včetně kladek (originál sada od Forda). Řídící jednotku to prý nemá - ale těžko říct. Spíš bych rád konzultaci s někým kdo má stejně starého Escorta. Poradí někdo? Na zimu se moc netěším, jednak to moc netopí a na ty starty to asi také bude bída.

Autor:  ACEMajky [ 18 črc 2006 09:29 ]
Předmět příspěvku: 

RJ to ma a pokud po delsim stani dele toci, tak bych rekl, ze ti pada nafta - nekde je netesnost a nasaje se do hadicky vzduchova bublina, nej dat pred cerpadlo pruhledny kus hadice a kouknout pri startovani jestli tam de nafta

Autor:  Karel [ 18 črc 2006 19:45 ]
Předmět příspěvku: 

Zacvrlika ti to pri startu?Precti si poradne temata o naftacich!Resilo se tu dost podobnych(i stejnych) problemu.Ja treba nedokazu dat otacky na 500.Okamzite mi to upravi na volnobeh 900-950.A ta spotreba je teda dost.To jsem nemel ani pri brutalnim slapani na plyn.

Autor:  Michal-MS [ 20 črc 2006 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

Poslední moje zkušenost se špatným startováním je, že se to vedení co jde od nádrže zavzdušňovalo přez ohřívač nafty. Je to taková černá krabička připojená před filtrem.
Vždycky když jsem chvilku stál tak jsem dlouho točil starterem než to chytlo.
Potom se mi začlo zavzdušňovat celé dedení až do nádrže, a musel jsem ručně natáhnout naftu do filtru. Nakonec jsem přišel na to že je netěsný ten ohřívač nafty. Po vyřazení a propojení hadicí to startne na první šup.
Takže to doporučuji všem prověřit.

Autor:  maroshh [ 06 zář 2006 20:27 ]
Předmět příspěvku:  startovanie

K startovaniu :V originalnom nemeckom manuali co mam k servisnej knizke pisu toto:motor studeny-plyn na podlahu po nastartovani pustit,motor teply-bez plynu.Ja to tak robim kazdu zimu a startuje i pri -30.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/