fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

spotreba na volnobehu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=4573
Stránka 1 z 2

Autor:  geri [ 20 led 2006 20:56 ]
Předmět příspěvku:  spotreba na volnobehu

Zaujímalo by ma akú má spotrebu Dieselový motor Escorta ak beží na voľnobehu. Myslím koľko litrov spotrebuje za hodinu. Prosím ak niekto má skúsenosti alebo to má odmerané tak mi napíšte aspoň približnú hodnotu. Niekde som čítal, že benziňák za hodinu spapá 0,6 litra :smt043 . Neviem ako je to s dieselom. Diki

Autor:  Návštěvník [ 20 led 2006 22:24 ]
Předmět příspěvku: 

Nám v práci tvrdil nějaký řidič , že Tatra 148 sežrala na volnoběh jen 12 litrů. Ale kdo ví ??? Potom bych se nedivil ani tak 2-3 litrům u osobáku :shock:

Autor:  dj.DEKL [ 21 led 2006 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

Při ohřátým motoru se nad 1,5 l/hod nedostaneš...aspoň co ukazujou PP např. v Koktávce.

Autor:  Dawe [ 21 led 2006 15:40 ]
Předmět příspěvku: 

Scorpio jen tak na volnobeh mi zere 0.9l a se zapnutou klimou 2.3l.

Autor:  nat [ 26 úno 2006 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

V práci nám při testech spotřeby volnoběhu vycházely následující hodnoty:
Ford Transit 2,0 TDi DuratorQ - 0,98 l/hod - motor najeto 25 000km
Š Felicia 1,3 MPi - 0,87 l/hod - motor najeto 144 000km.
Měřeno na teplých motorech.
Takže počítejte kolem toho litru na hodinu.

Autor:  Black storm [ 27 úno 2006 16:02 ]
Předmět příspěvku: 

Mna by zaujimalo pri motore TDCi aky je rozdiel v spotrebe pri jazde napr. dole kopcom s kvaltom a bez. Ako to vyhodnocuje riadiaca jednotka?
Nemam boardcomputer :cry: a neviem to ocekovat.

Autor:  Bendy&Macíček [ 27 úno 2006 16:26 ]
Předmět příspěvku: 

pokud jsem to z jednoho článku dopře pochopil, když jedeš s kvaltem a je tam nejakejch 3tis ot, tak se uzavírájí vstřiky a šetří se, ale nějak sem to nepobral ten popis, taky by mě to zajmalo.... kdysi se tvrdilo, že z kopce na neutrál se šetří, ale u stříkaček je to zase prej jinak :-(

Autor:  nat [ 27 úno 2006 17:36 ]
Předmět příspěvku: 

Řídící jednotka Vaši jízdu z kopce vyhodnotí takto:
1. na pedál se nešlape(=nechci jet rychleji)
2. otáčky motoru jsou dostatečně vysoké(= jednotka zavře přísun paliva).
Otázka je kolik ty otáčky musí být, myslím tak od 2500 - 3000 ot/min.

Toto funguje u vozidel benzínových i naftových. Musí ale být splněny násl. podmínky:

1 - ŘJ dávkuje palivo
2 - ŘJ snímá polohu pedálu plynu

Takže jízda z kopce na podřazený rychlostní stupeň = nulová spotřeba
na volnoběh = spotřeba do 1 l/hod.

:-D a mně to zrovna na mým ESCO pravděpodobně nejde, páč mám jdenotku asi jen na imobilizér a váhu vzduchu. Jeden drát mi sice jde na druhý vstřik, ale nevím proč je tam.....a snímač polohy pedálu taky nemám :-D

Autor:  dj.DEKL [ 27 úno 2006 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ty otáčky jsou kolem 1500 aspoň u Oktávky...

U rotačního vstř.čerpadla by taky měla bejt nulová dávka paliva když nešlapeš na plyn - pokud si to dobře pamatuju ze školy :wink:

Autor:  Návštěvník [ 27 úno 2006 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Spotřeba na volnoběh

Při volnoběhu taky nešlapeš na plyn a spotřeba je (sice jen 1l/h), to je logické.Ale v principu máš pravdu. Já mám 1.8D obyč. bez ŘJ a tvrdím, že z kvaltem z kopce bez plynu to nežere nic, z výfuku nejde kouř, no není ani důvod spalovat naftu (u benzín.stříkaček ani benzín), ale jak to čerpadlo pozná pořádně nevím, s tou ŘJ jak někdo psal má pravdu, tam to ŘJ vyhodnocuje a zavře vstřik. Jinak u mě je spotřeba na volnoběh taky do 1 l/hod, prostě velmi málo, takže v zimě běží skoro pořád...

Autor:  dj.DEKL [ 27 úno 2006 20:45 ]
Předmět příspěvku: 

Je to samozřejmě zavislé na otáčkách motoru... prostě když máš otáčky cca nad 1500 a nemáš nohu na plynu tak se nafta nevstřikuje. Asi najdu nějaký učebnice :twisted:

Autor:  nat [ 27 úno 2006 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

No mě by to zajímalo konkrétně u mýho dieselu. Benzínový motory to asi mají jasný, ale já jsem ropáka koupil spíš náhodou. A nevím jestli to mám u toho mýho praktikovat, to zařazení z kopce.
:-D :-D

Autor:  Návštěvník [ 27 úno 2006 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Spotřeba na volnoběh

No podívej se schválně do učebnice, stále mi není jasné jak je to u D-čerpadla, který NEMÁ ŘJ ?! Tam je definice těch 1500 ot. nějak na vodě...
CO dá povel čerpadlu u dieselů nevstřikovat palivo, když je motor v točkách, ikdyž je plyn v bodě nula (a to nemam ani snímač polohy plynu !?)
Jirka

Autor:  nat [ 27 úno 2006 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

Právě, zajímalo by mě to taky.
Řídící jednotku mám, ale jestli komunikuje s čerpadlem, to je otázka.
Motor mám typ ENDURA DE (to je na víku a souhlasí to i podle označení RFS, ukazovali mi to v nějaký tabulce ve Fordu)
Endura DE TCI, pochopitelně 1,8 ropa, aby nedošlo k mýlce.
V TP mám typ ANLRFS. Co je ANL ještě netuším.

Autor:  dj.DEKL [ 27 úno 2006 22:04 ]
Předmět příspěvku: 

U Esca ŘJ snad akorát nastavuje předvstřik u studenýho motoru...
Čerpadlo má svojí regulaci volnoběhu,max otáček.
Nemáš nohu na plynu = lanko za nic netahá = nafta nejde.
Když otáčky klesnou pod 1500 (příklad) regulace začne opět dodávat palivo... už si to moc nepamatuju ale prostě to tak funguje...
Takže s kvaltem z kopce = jízda zadarmo :wink:

Autor:  nat [ 27 úno 2006 22:27 ]
Předmět příspěvku: 

Tak díky, budu jezdit podle toho. Až se zmůžu na plnou nádrž(1500 :( :cry: :evil: :x ), vyjedu ji, a znova se zmůžu na plnou, napíšu do sekce spotřeba výsledky. :-D

Autor:  Návštěvník [ 27 úno 2006 23:04 ]
Předmět příspěvku:  spotřeba

To nemusíš tankovat přece plnou, abys zjistil jakou máš spotřebu, stačí tužka, papír a Excel. Pak při každým tankování zapíšeš km a počet litrů (libovolně) a po nějaký době se výsledky v dobře nadefinovaný tabulce dostaví. Sleduju už u druhýho auta takhle spotřebu a poznám tak např. i počínající závadu (začne stoupat spotřeba). U Esca 1.8D teď mám už 18 tkm a prům. spotřeba 5,2 l/100 km ! Za celý rok ! A to jezdím hlavně couračky, 3/4 roku stavím = s károu a v zimě nechávám motor často blafat. Mimochodem : z kopce vždy na vhodnej kvalt (nulová spotřeba, motor se "propláchne" vzduchem a taky šetříš brzdy)
Jak jste na tom VY ostatní DIESELÁCI ?
Při dnešních cenách paliv je spotřeba podle mě největší položka provozu (taky můžu doložit v tabulce ;-) Např. těch 18 tkm i při tahle dobrý spotřebě mě stálo už přes 26 tKč ! A když někomu chlastá auto 10 l benzínu...

Autor:  nat [ 28 úno 2006 06:29 ]
Předmět příspěvku: 

Sem s tabulkou :-D nebo na email natalek@wo.cz

Autor:  Bendy&Macíček [ 28 úno 2006 08:43 ]
Předmět příspěvku: 

To Jirka H: 5,2l na 100 a k tomu jízdy s vlekem, ale asi nejezdis nad stovku, ve městě a po dálnici co? Je tost málo a popravdě, jak zajistíš přesnost když netankuješ plnou? kde máš výchozí bod, možná opravdu dlouhodobý průměr, ale i ten je podle mne zkreslený.

Zkus třeba nějakej čas jezdit a počítat tak že budeš brát vždy do plné a jestli tam bude rozdíl..... :-)

Autor:  Lancelote [ 28 úno 2006 11:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: spotřeba

Jirka H píše:
To nemusíš tankovat přece plnou, abys zjistil jakou máš spotřebu, stačí tužka, papír a Excel. Pak při každým tankování zapíšeš km a počet litrů (libovolně) a po nějaký době se výsledky v dobře nadefinovaný tabulce dostaví. Sleduju už u druhýho auta takhle spotřebu a poznám tak např. i počínající závadu (začne stoupat spotřeba). U Esca 1.8D teď mám už 18 tkm a prům. spotřeba 5,2 l/100 km ! Za celý rok ! A to jezdím hlavně couračky, 3/4 roku stavím = s károu a v zimě nechávám motor často blafat. Mimochodem : z kopce vždy na vhodnej kvalt (nulová spotřeba, motor se "propláchne" vzduchem a taky šetříš brzdy)
Jak jste na tom VY ostatní DIESELÁCI ?
Při dnešních cenách paliv je spotřeba podle mě největší položka provozu (taky můžu doložit v tabulce ;-) Např. těch 18 tkm i při tahle dobrý spotřebě mě stálo už přes 26 tKč ! A když někomu chlastá auto 10 l benzínu...


Promiň, ale pokud nemáš počítač nebo netankuješ doplna - něco vyjedeš a znovu doplna, tak přesnou spotřebu nemáš nárok zjistit. 5,2 litrů Ti nicméně věřím, měl jsem 1,8D (r.v.96) pickup a tam to bylo dokonce jen 5 l. A to se jezdili vice mene jen couracky, dalnice 110 - 120. Ted co mam klasicky kombajn tak to same jezdim o litr vice.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/