fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 21:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: NÁVOD JAK NA TO NESTARTUJE
PříspěvekNapsal: 27 pro 2012 22:41 
Offline
Nováček

Registrován: 18 říj 2010 12:03
Příspěvky: 16
Zdravím, mám rád Ford a pořídil jsem Escort r.v 97 1.8 TD Endura -DE
bohužel druhá jízda a nestartuje :-( Koukal jsem na různá fóra, ale nikde nebyl postup co a jak zkontrolovat, když motor nestartuje.
Manuál ,,Jak na to" jsem nikde v .pdf nenašel.

U mne při startování po dvojím nažhavení slyším nějaké cvakání, pak motor točí, ale nenaskočí. Jen se občas ozve jakoby pár vznícení směsi, jinak nic a to mohu vybít celou 70 Ah Vartu. Teplota při startování nad nulou.

Co bych měl zkontrolovat?

Před dvěma dny, kdy jsem auto koupil startovalo normálně jen mi přišlo že hodně žere. Liberec => Praha cca 12l nafty jízda pomalá ve sněhu. Pak druhý den Praha => Tábor s extrémně spořivou jízdou cca 7,5l. Motor je docela hodně od oleje, ale nezdá se, že by hladina oleje klesala.

Nezdálo se mi, že by se míchala chladící kapalina s olejem.

Předem díky za pomoc. Je těžký být nemobilní.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁVOD JAK NA TO NESTARTUJE
PříspěvekNapsal: 28 pro 2012 00:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Zkontroluj žhavení, mě se stalo, že jsem měnil baterku a v takový tý krabičce u plusu jsou pojistky, no a já si vytáhnul konektor z pojistky žhavení...
Jinak funkci žhavení zkontroluješ tak, že si vezmeš zkoušečku (dva dráty a 12v žárovka) a připojíš to na jeden žhavič a někam na kostru, pak zační žhavit, žárovka by se měla rozsvítit, pokud ne, tak je chyba tam .. zkontroluj tu velkou pojistku

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁVOD JAK NA TO NESTARTUJE
PříspěvekNapsal: 29 pro 2012 00:49 
Offline
Nováček

Registrován: 18 říj 2010 12:03
Příspěvky: 16
anthAn píše:
Zkontroluj žhavení, mě se stalo, že jsem měnil baterku a v takový tý krabičce u plusu jsou pojistky, no a já si vytáhnul konektor z pojistky žhavení...
Jinak funkci žhavení zkontroluješ tak, že si vezmeš zkoušečku (dva dráty a 12v žárovka) a připojíš to na jeden žhavič a někam na kostru, pak zační žhavit, žárovka by se měla rozsvítit, pokud ne, tak je chyba tam .. zkontroluj tu velkou pojistku

Díky.
Na Akumulátor mám na kladném pólu více pojistek na vysoké proudy.
Kontroloval jsem je pouze pohledem a všechny byly zapojené.
Na žhavičích jsem naměřil 9.2 až 10,2 V i chvilku po otočení klíčkem do polohy II.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁVOD JAK NA TO NESTARTUJE
PříspěvekNapsal: 29 pro 2012 01:11 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
žhavení: Stačí měřit přímo na baterce. Po otočení do II. polohy by napětí mělo klesnout na cca 11,5V (to dělá mě u nový baterky) a pomalu růst (tak o 0,05V), pak zhasne kontrolka žhavení - nic se nestane, žhaví dál, pak uslyšíš cvaknutí - přestane žhavit a napětí vyleze zase nahoru.

Jinak mě napadá .. nenatankoval jsi třeba benzín?

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁVOD JAK NA TO NESTARTUJE
PříspěvekNapsal: 29 pro 2012 01:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
milalof píše:
Zdravím, měl jsem moc rád escort zetec a tak jsem pořídil už svůj escort, ale ropák r.v. 1997 1.8 TD ENDURA - DE.
Zpočátku byla radost z auta, ale po dvou dnech prostě najednou nešlo nastartovat.

- Po otočení klíčku do druhé polohy se rozsvítí žhavení cca 5s (nechávám 2x - dle doporučení) a slyším zvláštní cvakání (odněkud z čerpadla) při startu motor točí, ale nedojde ke vznícení.
- Na žhavičích jsem naměřil 9.2 až 10,2 V i chvilku po otočení klíčkem do polohy II.
- K palivovému filtru mi nejde napumpovat naftu tlačítkem nahoře na palivovém filtru. (Kontrolováno na vysunuté hadičce nejvýše na palivovém filtru, která vede do čerpadla ve spodnější části. Pak je do čerpadla shora další hadička, ale ta jde mimo filtr tak jsem ji prohlásil za návratovou do nádrže. )
- Imobilizér se zdá funkční, neboť led dioda pod hodinama se rozsvítí a pokojně zhasne.
=> Z toho jako absolutní laik bez možnosti servisu z důvodu Vánočních svátků usuzuju, že by mohl být problém v hadičce před filtrem odkud prostě nemůžu dostat naftu :? .

Co před tím filtrem je? :?:
Je tam v nádrži u Ropáku palivové čerpadlo? ( Jestli jo, kde jej najdu, nebo lépe kde do něj pustit volty z Aku, aby nafta tekla proudem????? )
Je tam nějaká jiná komponenta, co mi sedí na přívodu nafty??
Mohl jsem tu palivovou část nějak zavzdušnit?? ( Jak a kde ji odvzdušnit? )

Předem díky za pomoc. Trávím tím Vánoční svátky a moc bych si přál slyšet spásný zvuk nastartovaného auta. :(

Ropák nemá v nádrži čerpadlo, naftu tahá čerpadlo celým potrubím z nádrže, takže je háklivý na netěsnosti - je tam podtlak.
Před (pod) filtrem bys asi ještě měl mít takovou černou krabičku do který vedou dva dráty a dvě hadičky - to je předehřev, kterej většinou nefunguje a bejvá zdrojem zavzdušnění, tak zkus tu hadičku co vede do něj z nádrže dát rovnou na filtr.
Předtim, ale zkus pusou profouknout hadičku do nádrže, jestli neni ucpaná bordelem.
pak připoj hadičku z nádrže na vstup filtru (měly by na něm bejt šipky) a pumpuj, dokud ti z ní nevystříkne nafta, pak zapni klíček na kontrolky, připoj hadičku od čerpadla a pumpuj dál. Pak zkus nastartovat.

Ale pokud opravdu nenatáhneš pumpičkou naftu z nádrže a hadička profouknout pujde, tak je chyba v pumpičce. To bych pak zkusil koupit takovej ten malej filtr na jhadičku z benzínky a připojit to bez filtru jen zkrz tohle, ale pozor na netěsnosti.

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁVOD JAK NA TO NESTARTUJE
PříspěvekNapsal: 29 pro 2012 16:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 12:03
Příspěvky: 1189
Bydliště: Hořovice okr.Beroun
mne se vysral pred vanoci orion 1.8D ze nepomohlo profouknuti,ani malej uni filtrik,ani zapojeni na tvrdo bez filtru,zalil sem rucne cerpadlo,nastartuje a jede tak 5 km pak ubytek vykonu az chcipne,to vse nekolikrat abych dojel domu. :cry: ted stoji u nasich pred domem 100 km od meho bydliste :cry: musel sem extremne narychlo koupit jinej postrk,jelikoz bez auta sem v prdeli,nez to resit ruznejma pokusama protoze i jine mouchy uz ma a hlavne silna koroze podlahy.sice ma jeste na rok tk a skoro plnou nadrz,jestli je to v haji to vestavene cerpadylko tak me napadlo dat tam nezi hadicky elektricke z benzina abych aspom dojel tu naftu,je to realne?

_________________
Ford fiesta ST 150
Ford escort XR3i cabrio 96kw r.v.1993,hudba 8 repro 2000 watu.
Už ji nemám,šla do světa:Ford fiesta 5D 1.3i duratec 51kw r.v. 2005,hudba 5repro 700 watu.
Bejvávalo:Ford orion 1.8D Ghia r.v.1992.-R.I.P.16.9.2013 odvezen po vlastni ose na vrakáč,:o( sbohem starý brachu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁVOD JAK NA TO NESTARTUJE
PříspěvekNapsal: 11 bře 2013 20:19 
Offline
Forďák

Registrován: 17 říj 2012 19:35
Příspěvky: 59
cvakání při startu, startér, dělalo mě to u escortu 1.8 D r.v. 89, a po opravě jak hodinky, jinak svezení 4-5 l/100 km

_________________
Ford Escort sedan 1.4 1991, Ford Escort kombi 1989 1.8, Ford Escort kombi 1.8 1998, Ford Mondeo kombi 2.2 2008. Sedan benzín, jinak nafta


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁVOD JAK NA TO NESTARTUJE
PříspěvekNapsal: 11 bře 2013 21:03 
Offline
Forďák

Registrován: 19 říj 2011 12:17
Příspěvky: 218
ak je motor od oleja,, a ak ten olej ide spopod vrchneho vika, ,tak su dve moznosti,, po prve,, odislo tesnenie pod vikom,, po druhe,, motor tlaci do spodu,, cize budu v prdeli najskor kruzky,, to by mohlo suvisiet aj s tym, ze to nejde nakopnut,, pokial by to chytlo,, skus otvorit vicko oleja, pri volnobehu by malo sa triast podla vibracii motora,, ak sialene poskakuje,, tak by som to videl na potrebu prekruzkovania motora,, pripadne vymenu gufier na ventiloch,, stoja par susnov...

_________________
Mondeo MK3 kombi, Ghia X, 2.0TDCI Tiptronic, full vybava.

ex. Renault Laguna Grandtour DTI
ex. Ford Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁVOD JAK NA TO NESTARTUJE
PříspěvekNapsal: 04 dub 2013 20:50 
Offline
Forďák

Registrován: 27 úno 2007 15:17
Příspěvky: 117
Bydliště: Kopytov
Ropák potřebuje dvě věci, tlaky a naftu ve správný moment.
To co ti tam cvrlliká před startem je předsuvník vstřiku.
Zjisti, jestli máš v čerpadle naftu (sundej přepad donádrže a pumpuj) pokud ano povol trubky ke vstřikovačům a zatoč motorem.
Pokud je čerpadlo na suchu prostě hopodlij hadičku na přívod, naplnit naftou zatočit motorem on si natáhne.
Jestli ti plivnou naftu změř tlaky. Pokud neplivnou je možná stop ventil v háji.
Jinak takhle po netu se blbě radí.

_________________
Cortina MK3
Escort mk3
Orin mk3 ve stavu rozebrání
IFA W50L 5tun poctivého železa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz