fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 17:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nestartuje za studena Mondeo TD 1998
PříspěvekNapsal: 25 bře 2013 15:44 
Offline
Nováček

Registrován: 19 říj 2011 12:11
Příspěvky: 19
Zdravim forďáky a prosím o radu co ještě zkusit abych nastartoval i za studena.

Mám v mondeu 3. motor, první dva byly totálka. Až tento je dobrý. Je z Escorta r.1994, takže jsem namontoval původní čerpadlo (s vědomím, že je špatné - černý dým z výfuku, žádný výkon, velká spotřeba), turbo a sání.
Na tomto motoru jsem tedy vyměnil: 1) čerpadlo (teď je tam r.1999) - přehozený stop ventil, 2) těsnění pod hlavou (bylo fouklé a tlakovalo do vody), 3) sešteloval ventilové vůle (zvuk jak traktor a vydřené podložky) 4) dal nové těsnění na sání a výfukové svody, 5) zaslepil EGR (chcal z něj olej), 6) nasadil nové rozvody, nová vodní pumpa, 7) všechny nové filtry, hadice apod., 8) vyměnil váhu vzduchu (byla v hajzlu), 9) všechny čidla prosříkána kontaktolem, očištěna a to i vč. kostřících kabelů, kontrola pojistek 10) vyměnil žhavící svíčky za nové (byly dobré, ale pro jistotu) + kontrola funkčnosti.
11) vizuální kontrola všech spojů kvůli netěsnosti - nikde nic, nafta nepadá ani nikde neutíká, turbo těsní. 12) rozborka startéru, alternátoru - oboje ok.

Výsledkem je že auto za tepla konečně nehulí, topí, má zvuk jak má mít a jede jakštakš jak má. Starty za tepla jsou celkem dobré i když horší než u původního čerpadla, startování trvá tak cca 4 -5s.
Za studena v mínusových teplotách klidně třikrát vybiju baterku než chytne. 2x nažhavim, pak točim startérem a dlouho nic, třeba po 30 v teřinách začne škytat a do dalších 30 vteřin konečně naskočí nebo nenaskočí...a to už mám zase vybito.
Baterka je 74Ah, ale už jsem jí oddělal - vydrží točit trochu přes minutu a pak šup na nabíječku, nicméně startérem točí.

Rovnou říkám, že nemám prachy, abych dělal nějaký extra vylomeniny. Už mě to stálo rok v garáži a jednou tak cenu auta na dílech.

Nezkoušel jsem měřit kompresi, nemám kompresiometr - jenže vzhledem k tomu, že motor nejlépe vypadající ze třech co jsem měl, má měněny 3 písty a ve válcích nikterak nekvrdlali, tak bych tento problém vyloučil.
Neměřil jsem tlaky na vsřikách - opět nemám vybavení a nebudu za to platit - ale motor nehulí, jede pravidelně a klidně
Ještě mě napadá řídící jednotka - moje diagnostika je na OBDII, takže s tímhle nekomunikuje a na přístojovce nikdy nesvítí závada motoru (ani když odpojuju za chodu čidla). Možná je jen prasklá žárovka v budíkách, ale každopádně diagnostikou nic nevyčtu. Taky nevím, jestli náhodou není propojená s immo.
Zkusim ještě tu baterku až někde seženu na půjčení.

Nic dalšího mě už absolutně nenapadá a kraksna pořád nestartuje. Tento problém jsem měl od začátku a teď už mám snad vše vyměněno a pořád stejný výsledek.

Poradí někdo? Je ještě něco, co jsem mohl přehlednout?

_________________
Mondeo MKI 1,8i 85kW r.v. 1994. Motor hotový, na zbytku se pracuje. Konečně slušná motorizace...
Mondeo MKII 1,8TD 66kW sedan r.v.1998 - na díly, zatím vše k dispozici.
Peugeot 405 MI16 1,9 108kW r.v. 1988 - na onom světě, doprodávám náhradní díly. Bylo to nejlepší auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 bře 2013 21:05 
Offline
Forďák

Registrován: 17 říj 2012 19:35
Příspěvky: 59
ahoj, čtu tvoje téma a měl jsem také trápení se startem, ale to vyřešila nová baterka 74 Ah, nazhavim 1.8 TD (Escort-combi) a naskočí během 10-15 vteřin, je to můj nej escort (měl jsem už 3) přeji ať na to příjdeš. Honza

_________________
Ford Escort sedan 1.4 1991, Ford Escort kombi 1989 1.8, Ford Escort kombi 1.8 1998, Ford Mondeo kombi 2.2 2008. Sedan benzín, jinak nafta


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 bře 2013 09:10 
Offline
Nováček

Registrován: 19 říj 2011 12:11
Příspěvky: 19
Díky za podporu, baterku budu muset koupit novou tak jako tak, takže asi nemá smysl nad tím dál bazírovat.

Dnes ráno jsem si ale všiml, že pumpička na palivovém potrubí není při zmáčknutí úplně tvrdá, tak jsem trochu dopumpoval. Před startem jsem teda měl na vzduchovym intercooleru danej přímotom a auto bylo v garáži, takže to mohlo mít taky vliv, ale start se povedl do 20s.

Zkusim ještě vyhodit předehřev paliva a pokud nepomůže tak i pumpu s filtrem (mám v rezervě jeden předělanej bazmek, kde je pumpa vykuchaná a prostor zavařenej).
Dřív se tlak v pal. soustavě držel líp, tak je možný, že to někde přisává vzduch a postupně se to zhoršuje.
Předělám a dám vědět.

Ještě doplním jeden poznatek. Odvzdušňování palivové soustavy se dělá nejlépe tak, že vytáhnete přívodní hadici od čerpadla a naftu natáhnete podtlakem. Jde to v pohodě pusou (ale napijete se nafty) nebo pumpičkou s koncovkou pasující do hadice. Hadici pak přidržíte a rychle nasadíte zpět na čerpadlo. Zbytek už dopumpujete pumpou u filtru. Píšu to proto, že pumpou u fitru to při úplně prázdé soustavě trvá věčnost. S nasáním nafty z hadice to trvá pár vteřin.

_________________
Mondeo MKI 1,8i 85kW r.v. 1994. Motor hotový, na zbytku se pracuje. Konečně slušná motorizace...
Mondeo MKII 1,8TD 66kW sedan r.v.1998 - na díly, zatím vše k dispozici.
Peugeot 405 MI16 1,9 108kW r.v. 1988 - na onom světě, doprodávám náhradní díly. Bylo to nejlepší auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 bře 2013 16:07 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 čer 2005 17:16
Příspěvky: 35
Bydliště: Trutnov, Dvůr Králové n/L
A žhavení funguje? psal jsi, že máš nový žhavíčky, ale co kabeláž k nim, mě se stalo, že jsem měl povolenej kablík co vede od baterky k žhavičkám, byl tam přechodovej odpor, kabel byl při žhavení jak pětník, a žhavičky se nerozpálily úplně doběla když měli žhavit všecky najednou.. když jsem je zkoušel po jedný, tak to bylo ok...... Jinak co píšeš, tak to může bejt úplně cokoliv- co rozvody nemáš je blbě nastavený? Jinak mi přijde, že se snažíš přivést k životu něco, co je už dávno na druhém břehu... tou kompresí bych asi pak pokračoval... ještě zkus nastavit předvstřik aspoň mechanicky (lankem) před studeným startem....

_________________
Ford Escort MK7 combi 1,8TD (66kW) Ghia r.v. 1998, klima,
paragliders expres


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 bře 2013 07:43 
Offline
Nováček

Registrován: 19 říj 2011 12:11
Příspěvky: 19
Baterku mám novou - žádná změna.
Ráno palivová soustava natlakovaná, takže nafta nikde nepadá.

Rozvody jsou nastavený na trn, zbytek si pak šteluje solenoid předvstřiku. Solenoidy mám dva, zkoušel jsem je přehazovat. Lanko "sytiče" nebo jak to nazvat nemá na starty vliv (nebo spíš stejnej efekt jako přidávání plynu na pedálu) , zkoušel jsem to odpojovat, přidávat, ubírat a nic. Modul, který to lanko ovládá, je taky v pořádku.

Zatím má na starty nejlepší vliv zahřátí motoru přímotopem. Zkusim zvednout předvstřik ručně na rozvodech, pak zas uvidim..

_________________
Mondeo MKI 1,8i 85kW r.v. 1994. Motor hotový, na zbytku se pracuje. Konečně slušná motorizace...
Mondeo MKII 1,8TD 66kW sedan r.v.1998 - na díly, zatím vše k dispozici.
Peugeot 405 MI16 1,9 108kW r.v. 1988 - na onom světě, doprodávám náhradní díly. Bylo to nejlepší auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 bře 2013 09:35 
Offline
Nováček

Registrován: 19 říj 2011 12:11
Příspěvky: 19
kabel k žhavení je dobrej

_________________
Mondeo MKI 1,8i 85kW r.v. 1994. Motor hotový, na zbytku se pracuje. Konečně slušná motorizace...
Mondeo MKII 1,8TD 66kW sedan r.v.1998 - na díly, zatím vše k dispozici.
Peugeot 405 MI16 1,9 108kW r.v. 1988 - na onom světě, doprodávám náhradní díly. Bylo to nejlepší auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 bře 2013 12:09 
Offline
Nováček

Registrován: 19 říj 2011 12:11
Příspěvky: 19
pročet jsem pár témat v sekci motory a narazil jsem na to, že mám pravděpodobně vadnej snímač klikovky.
Blbne mi otáčkoměr a signál určitě bere z tohodle snímače. Podle snímače řj nastavuje signál do solenoidu předvstřiku.
Pokud se mýlím opravte mě, ale myslím si, že jsem doma.

_________________
Mondeo MKI 1,8i 85kW r.v. 1994. Motor hotový, na zbytku se pracuje. Konečně slušná motorizace...
Mondeo MKII 1,8TD 66kW sedan r.v.1998 - na díly, zatím vše k dispozici.
Peugeot 405 MI16 1,9 108kW r.v. 1988 - na onom světě, doprodávám náhradní díly. Bylo to nejlepší auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 bře 2013 14:34 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
No pokud ti blbne otáčkoměr, tak to může být klidně ten indukční snímač, co je zezadu motoru, u setrváku. Dobrá zpráva, že ho změříš ohmetrem. Měl by mít hodnotu do 1K ohm +-. Jak bude vykazovat hodnotu v řádu M ohm nebo žádný odpor, je vadný.
Většinou to je ale kabeláž v haji.
A ty žhaviče bych zkusil změřit při žhavení- resp. multimetr kostra/žhaviče a jestli jde "šťáva".
Tyto mrkdy v mrazu bez žhavení nenatočíš (ne doslova, jde všechno).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 bře 2013 15:32 
Offline
Nováček

Registrován: 19 říj 2011 12:11
Příspěvky: 19
přesně tenhle indukční snímač jsem měl na mysli, snímá HÚ klikové hřídele a zároveň je to údaj pro otáčkoměr. Mělo mě to napadnout dřív.
Dle rady zkusím nejprve proměřit a zároveň zkontroluju i kabeláž.
Žhaviče fungujou - relé cvaká, kontrolka svítí a zhasíná, kabel je dobrej, žhaviče zkoušený na krátko i úbytkem napětí na baterce. Vyzkoušeno i u plně nabité baterie, která byla při žhavení připojená na nabíječku s ampérmetrem - dobíjení šlo z nula ampér na max a potom postupně dolů.

_________________
Mondeo MKI 1,8i 85kW r.v. 1994. Motor hotový, na zbytku se pracuje. Konečně slušná motorizace...
Mondeo MKII 1,8TD 66kW sedan r.v.1998 - na díly, zatím vše k dispozici.
Peugeot 405 MI16 1,9 108kW r.v. 1988 - na onom světě, doprodávám náhradní díly. Bylo to nejlepší auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 dub 2013 10:09 
Offline
Nováček

Registrován: 19 říj 2011 12:11
Příspěvky: 19
Vyměněn indukční snímač - původní i nový v pořádku. Kontrola drátu až ke kabelovému svazku taky ok.

Vyhozená plastová krabička na předehřev paliva - žádná změna.

Za tepla chytá nejlépe na podruhé a to tak, že na krátkou chvíli zastartuju (cca 2 vteřiny), potom vypnu, znova otočim klíčkem a na druhé protočení startéru chytne téměř okamžitě. Když tento postup udělám u studeného, tak taky chytne, ale vždycky jen na půl vteřiny a chcípne, pak zas 3 vteřiny nic, chytne, chcípne a tak pořád dokola. Takto držim klíček do doby než se chytí úplně.

Spotřeba je 8-9l/100km (děsivý), jízda kombinovaná město/dálnice, po dálnici pořád 120-130km/h, jezdim 60km denně. Taky mi příjde trochu línější, než by měl být, nemám ale porovnání s jiným TD od Forda.

Nemá někdo z Liberce kompresiometr? Potřeboval bych vyzkoušet, klidně i na místě.

_________________
Mondeo MKI 1,8i 85kW r.v. 1994. Motor hotový, na zbytku se pracuje. Konečně slušná motorizace...
Mondeo MKII 1,8TD 66kW sedan r.v.1998 - na díly, zatím vše k dispozici.
Peugeot 405 MI16 1,9 108kW r.v. 1988 - na onom světě, doprodávám náhradní díly. Bylo to nejlepší auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 dub 2013 17:19 
Offline
Nováček

Registrován: 19 říj 2011 12:11
Příspěvky: 19
zkoušel jsem 0-100, trvá to 18s. Je to na mondeo hodně?

_________________
Mondeo MKI 1,8i 85kW r.v. 1994. Motor hotový, na zbytku se pracuje. Konečně slušná motorizace...
Mondeo MKII 1,8TD 66kW sedan r.v.1998 - na díly, zatím vše k dispozici.
Peugeot 405 MI16 1,9 108kW r.v. 1988 - na onom světě, doprodávám náhradní díly. Bylo to nejlepší auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 dub 2013 17:35 
Offline
Nováček

Registrován: 19 říj 2011 12:11
Příspěvky: 19
Špatné startování bylo způsobeno předvstřikem.

_________________
Mondeo MKI 1,8i 85kW r.v. 1994. Motor hotový, na zbytku se pracuje. Konečně slušná motorizace...
Mondeo MKII 1,8TD 66kW sedan r.v.1998 - na díly, zatím vše k dispozici.
Peugeot 405 MI16 1,9 108kW r.v. 1988 - na onom světě, doprodávám náhradní díly. Bylo to nejlepší auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 dub 2013 13:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
To je celkem jasná věc...90% potíží s DPCN čerpadlem Lucas pochází z nesprávný nebo žádný funkce solenoidu předvstřiku...buď necvaká vůbec, nebo pomalu (je přidřenej) nebo cvaká dobře ale netěsní jehla a propouští...druhej a třetí symptom se blbě odhaluje, dal by se najít snad jen osciloskopickým měřením pulsu (u vadnýho by byl extremně dlouhej (přidřenej) nebo naopak krátkej (propouštění)), což běžně doma nikdo moc nemá, takže to lze vyzkoušet jen výměnou za jinej zaručeně funkční...zbytek tvoří špatný nastavení na pákách a nebo vyjetý lamely podávacího čerpadla...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 črc 2015 20:03 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 20 led 2009 17:22
Příspěvky: 561
Bydliště: České Budějovice
Čau lidi mondeo se mi rozežralo jako krava, cca 10 l + - 0,5 l :D a faktnevím čím to je, v zime jsem měnil turbokorektor, a solenoid ventil vse nové, turbokorektor jsem nastavil ale i kdyz ho mam víc nebo mín auto jede stejně a nehulí a kdyz tak opravdu minimalně. Nevím zda by to byl předvtrik nebo rj, dnes sem objednal fordí obd kabel jen nevim kdy prijde takze by me zajímalo zda to pude diagnostikou odhalit nebo budu v prd.

_________________
FORD MONDEO 1998 COMBI TD GHIA MATT BLACK WAGOON :D
Předchozí: Mondeo 1993 sedan TD Matt Black viewtopic.php?f=48&t=22829


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 črc 2015 23:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Mno já ti nevim, hledat elektronicky cokoliv na motoru, kde polovina věcí se řeší hadičkama a jinejma fyzikálníma jevama, u nichž elektronů netřeba, je dost odvážný...no nezbyde než tě nechat ten skoro 30 let starej motor OBDivovat, ti ostatní co je sere ta nehorázná spotřeba použijou měrky, manometry a podobný v šuplíkách garáží se vvskytující předměty k zjištění, co z těch pár věcí mezi nadrží a vejfukem může bejt vadnejch... :lol:

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz