fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

volnoběh po výměně motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=56906
Stránka 1 z 1

Autor:  LUDWAS [ 15 led 2014 14:24 ]
Předmět příspěvku:  volnoběh po výměně motoru

Čau lidi.
mám escorta 1.8 TD 66kw 1997. Ted jsem vyměnil motor, který jsem vyndal ze zrezlýho stejnýho éčka, kde běžel krásně. Jeden z mnoha důvodů proč jsem ho mněnil byl tento: Start za studena byl hrůza 3x žhavení, skákal jak koza a jedině hned do otáček, volnoběh si ti neregulovalo snad vubec. neřešil to a sehnal od kámoše celý auto s motorem v "cajku". Po výmněně motoru je všechno ok, chytne ma první otoční i za studena, ale než se ohřeje klepe sebou a otáčky má cca 500, pak se ohřeje a otáčky jdou na 1000 a když chvíli jedu a zastavim má to 1500 (což je asi i poštelovanym šroubem dorazu páky plynu kvuli startu a le při startu má stejně jen 500) Už jsem přeletoval ten motorek zezhora na čerpadle co by to mněl štelovat , ale nehne se to.... ?

Autor:  Walker [ 15 led 2014 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh po výměně motoru

To je RFS s váhou vzduchu a EEC-V?

Autor:  LUDWAS [ 30 led 2014 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh po výměně motoru

je to RFK nebo RFS. váhu vzduchu to má, ale co je EEC-V?

Autor:  Walker [ 30 led 2014 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh po výměně motoru

To nevíš jakej typ motoru si v autě měl a za jakej si ho vyměnil? Pokud to mělo váhu vzduchu, tak to (alespoň z fabriky) byl RFS a EEC-V je jeho řídící jednotka. Od RFD a RFK se tou řj a váhou (a spoustou dalších věcí) zásadně liší a nejde se zbytkem míchat jako celek, ale lze "přestavět" na holoblok s hlavou vše odlišný (vana, setrvák, celý vstřikování a spousta dalších věcí) čímž lze z čehokoliv RF udělat (funkčně, né papírově) RFS. Takže tvoje vada může pocházet z nedotaženosti "přestavby". U typu RFS je dost zásadní pro chod solenoid korekce předvstřiku, 90% všech závad, který nejdou připsat na vrub špatným vstřikům, tlakům válců, vadnejm žhavičům a jinejm měřitelnejm věcím lze připsat nefunkci toho solenoidu. Tvoje symptomy by tomu odpovídaly,ale jde tu jen konstatovat že je nefunkční okruh řízení předvstřiku, pokud nemáš třeba signál o poloze klikovky (ten RFD a RFK ani nic RT nemají) tak i funkční zbytek nemůže dopočítat dávku nafty, tak to funguje jen taknějak blbě na samotnou mechaniku. Tohle je evolučně vyšší motor, předchozí td fungovalo čistě mechanicky, tady je novější čerpadlo s možností optimalizace časování vstřikování, přidalo se spousta čidel z důvodu přechodu stávajícího motoru do vyšší emisní třídy (stará už nesměla do prodeje) a zvýšení uživatelskýho komfortu ( např. řízením volnoběhu tak aby se jevil v závislosti na teplotě a zatížení motoru rovnoměrně, řj jej běžně udrží v toleranci 50 ti otáček za minutu). Takže je u tebe téměř jasný že čerpadlo jede "neřízeně", kde je chyba je otázkou hledání a měření...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/