fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 15:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 04 bře 2014 09:37 
Offline
Nováček

Registrován: 28 říj 2013 15:54
Příspěvky: 10
Čaute chlapi.
Mám Esko 1.8TD 66kW - Lucas čerpadlo
Mal som taký problém, že vždy ráno, keď som naštartoval, tak motor dosť tak hulil a valce sa akosi nemohli dohodnúť... A musel som točiť min. 5sekúnd... Niečo ako keby padala nafta, ale je jedno, či nechám auto dole čumákom alebo hore, takže s tým to asi súvislosť mať nebude...

Minulý týždeň, som sa pustil do opravy auta, taká kompletka, všetko čo bolo zlé... Na motore som vymenil žháviče a odvtedy to štartuje o poznanie lepšie, chytí na šupku, nemusím ani žháviť na dva krát, ale stále to zahulí po štarte a aj trošku nekultivovane klepe.
Tak som študoval na fóre, dočítal som sa toho kopu, najviac sa na mňa podobali príznaky solenoidu na čerpadle.

Za tepla chytí na brnk, a motor je hneď all-ready :) Čo by som mohol spraviť ? :)


/Inak aj vám sa stáva, že pri plnom plyne normálne počujete ako fučia plyny z výfuku ? Príde mi to, ako keby turbo prepúštalo tlak aj do výfuku, nie do sania. Je to normálne ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 bře 2014 21:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ten nekultivovanej chod vypadá na solenoid, foukání na díru ve vejfuku asi vlnovec...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 bře 2014 23:42 
Offline
Nováček

Registrován: 28 říj 2013 15:54
Příspěvky: 10
Ahoj, tak ako som dobre pochopil, vlnovec je asi spletenec po SK, čiže flexibilný diel na výfuku, pod turbom...

Asi to vypadá na padanie nafty, lebo som skúsil dneska pridať hneď po naštartovaní na 3000ot a potom pustiť a motor išiel dobre, čiže asi trpí nedostatkom nafty :D Lebo to, čo robieval predtým, že za studena, keď som ho nechal vrčať naprázdno, tak po minúte a pol začal dymiť a triasť sa, zatiaľ nerobí (minulý týždeň sme robili trošku generálku eskortíka, opravili sme, čo sa dalo :) )

Len tento studený štart, je jediné čo ma stále hnevá. Neviete mi poradiť, kde to môže padať tá nafta ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 bře 2014 00:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Tak ještě jednou, pokud start znamená prapodivnej volnoběh, kde se "hádají" válce, kouří to a objevují se detonace ve výfuku (pobouchává to) tak to dělá nefungující solenoid, pokud to studený jenom drží vadnej (nízkej) volnoběh a motor se jen "klepe v nízkejch otáčkách" tak je chyba spíš v řízení volnoběhu servotáhlem...od seřízení čerpadla přes funkčnost snímače polohy páky plynu (posunutej, vydřenej atd.) Padání nafty se dá snadno najít, při padání nafty musíš jednak déle pumpovat pumpičkou, a po dopumpování musí zdravej motor běžet dobře, pokud ne, padání to nebude. Když by to pumpování bylo vždy po nějakým čase (až by mohla nafta padat) delší, tak tu je jasnej důvod k hledání netěsnosti...no a to jde vytvořit připojením těsný nádoby s hadičkama na přívod nafty a vratky, pěkně až k přechodu od nádržovýho vedení, v nádobě mít naftu a pomocí nějaký ruční pumpičky (balonek) vytvořit mírnej přetlak, v místě netěsnosti začne nafta prosakovat...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 bře 2014 01:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ještě jedna věc, máš problém, kterej jak už to bejvá nejni jednoznačně určitelnej, nebo naopak vypadá to na něco, ale problém je úplně jinde než bys ho čekal. Takže příkladně tvoje "padající nafta", je rozdíl mezi tím, jestli tam nafta opravdu chybí, nebo se to jen chová jako že tomu nafta chybí, to jsou dvě různý věci...pak se stačí kupříkladu podívat na ten solenoid jak a na co je připojenej a jak zhruba funguje...a kampak případně nafta mizí tudy...tady funguje jen logika, selskej rozum, vylučovací metoda...základní mechanika co nejde nastavit se dá alespoň jednoduchou zkouškou rozlišit na dobrá - nefunční, ta co se nastavit dá, opět lze pomocí vcelku nenáročných postupů seřídit a zbývá trošku náročnější (když jsem to pochopil i já, tak to tak zlý nejni :) ) znalost závislostí reakcí motorový elekroniky na podněty ze snímačů a jak je otestovat...jedině tak se dá motor udržovat nebo opravovat bez nějakých dohadů...jediný co mi asi chybí je možnost pozorovat v grafech data z čidel, snímač kliky, signál do solenoidu, snímač vstřiku, poloha páky plynu a údaj o teplotě, něco ala Fordiag, ale to Tomin tvořit nebude...aspoň nezdegeneruju z pozorování monitoru a procvičím logickou úvahu...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 bře 2014 18:42 
Offline
Nováček

Registrován: 28 říj 2013 15:54
Příspěvky: 10
Ahoj, tak dneska som úplne vylúčil asi to padanie nafty, lebo escort stál celý deň a chytil takpovediac na brnk, len s tým, že podymieval na bielo a mal nízke otáčky, okolo 600. Tak mu trošku pridal, že nech si doťahá naftu (ak je to padaním), držal som ho 20 sekúnd asi tak na 2000 až 2500 ot. a potom som to zase pustil na voľnobeh, a zase to spadlo na tých 600ot.
A motor sa "hádal". A po čase s ním začalo aj triasť, po nejakej minúte a dymil nabielo ešte viacej. Čiže najväčšie podozrenie padá na ten solenoid. Vedel by si mi aspoň tak v skratke napísať, že čo vlastne mám skontrolovať ako prvé, či si mám na niečo dať pozor pri rozoberaní atď. Dočítal som sa toho o tom dosť, ale nikdy nebola téma úplne dokončená, aby som z toho pochopil, čo by mi mohlo pomôcť.

Fakt vďaka, si borec ;)


//Inak ako čítam všetky tie témy o solenoidoch, tak ma napadlo napísať, že na dvojke keď idem na voľnobeh, tak auto "skáče", čiže mu musím trošku pridať aby som nešiel na voľnobehu, ale málinko vyššie...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 bře 2014 23:54 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Základním okruh řízení předvstřiku solenoidem je čidlo klikovky (dodává polohu) a zpětná kontrola snímačem zdvihu vstřiku na třetím válci (kdy a kolik to vstříklo)... pak ještě poloha páky plynu, tam jsou určité úpravy v časování vstřiku v závislosti na zatížení motoru (poloha plynu a otáčky motoru dávaj jistou informaci o tom jak to "táhne")....tohle vše ovlivňuje chod solenoidu, v drtivým případě problémů s tímhle okruhem je vadnej ten solenoid, prostě je mechanicky opotřebenej provozem, ale nejde ani vyloučit možnost chyby řízení solenoidu špatným signálem z některýho popsanýho snímače...druhou častější vadou je snímač klikovky, bejvá zašpiněnej a plnej obrusků z věnce navíc je dole, vliv vlhka a jinejch nepříznivejch vlivů je tam největší, třetí v pořadí je snímač na vstřiku, je náchylnej na neopatrný zacházení při pracech na vstřikách...snímač polohy plynu má na volnoběžný projevy kouře a klepání minimální vliv (snad jen ulomenej krajní vodič u polohy zavřenýho plynu může zvednout napětí na jezdci, což řídící jednotce hlásí víc otevřenýho plynu a může to mít vliv na reakci servopohonu volnoběžný páky) Na co si dát pozor?...Hlavně na čistotu, špína do čerpadla nepatří, pak si vymyslet schůdnej postup jak to udělat...jestli budeš kabel z konektoru čerpadla vytahovat s jehličkama nebo jestli to nějak inteligentně ustřihneš a slušně napojíš nechám na tobě...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 bře 2014 23:10 
Offline
Nováček

Registrován: 28 říj 2013 15:54
Příspěvky: 10
Tak som to teda nakoniec spravil, ustrihol som káblik, a potom pri spájaní ho dal cez čokoládku, ktorú som zaizoloval :)

Inak solenoid cvakal pri zmene pólov na baterke minimálne, ale doprial som mu naftový kúpeľ, trošku som s ním potriasol ako ty v tej téme, kde si ho čistil a hľa, autom už netrasie, keď stojí na voľnobehu, ale na bielo ešte zadymí. Myslím, že by ho bolo treba vyčistiť ešte raz. Proste predchádzajúce problémy sa vyriešili na 75%. Lebo auto štartujem tak, že dva krát nažhavím a plynový pedál stlačím asi o pol centimetra, čiže len tak pohladím a auto chytí na brnk. Len ak stojí zo dva dni, tak proste po pustení plynu na voľnobeh má tých 650-750 otáčok, ale už neklepe a dymí tak možno tretinu z toho, čo dymil predtým ... Myslíš, že by som ho mal vyčistiť ešte raz, alebo si mám zháňať druhý - čo som pozeral ceny nových tak to je dosť :D , a pri starom nemáš istotu, že je dobrý... alebo to môže mať vplyv šte niečo iné ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 bře 2014 12:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Jak začít... :D ...třeba tím, že mám pro tebe dvě zprávy špatnou a dobrou...Dobrá je ta, že jsi jako oběť mýho cílenýho laborování se solenoidem poznal, že to opravdu dělá on...abych dopověděl konec příhody s čištěním solenoidu, o mě je známo, že nic co není stoprocentně dobrý, tak to do auta nedám, to "očistné láznění" solenoidu vždycky nezabere, a je to jen i v případě úspěchu jen oddálení jeho smrti...V konkrétním případě šlo o přesvědčení investora (otec) že suma za nový solenoid v poměru se zlepšením chodu motoru je únosná...Tím jsem trošku načal i tu špatnou, ale s dobrým koncem, když ten solenoid vyměníš za jinej stoprocentně funkční, tak by se auto mělo chovat dobře...částečně to poznáš na spotřebě, ale hlavně na tahu (auto citelně omládne), volnoběh bude stabilní a kouření a detonace ve výfuku taky zmiznou...Abys měl představu o tom v jakejch podmínkách ta věc funguje, tak to cvakne jednou za otáčku čerpadla a čerpadlo se točí polovinou otáček motoru, takže když se motor pohybuje většinu času kolem 3-4 tisíc otáček za minutu tak solenoid cvakne 1500-2000 krát za minutu a navíc ještě s danou přesností, když to vynásobíš počtem ujetejch hodin, tak ti vyjde celkem astronomická cifra...navíc když přidáš rozsah teplot v kterým to běhá, tak na "obyčejnej" elektromechanickej ventil je to úžasná výdrž. Bohužel časem se "unaví" a i když cvaká, tak už nemá tak potřebnou rychlost, přesnost a těsnost...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 dub 2014 20:47 
Offline
Nováček

Registrován: 28 říj 2013 15:54
Příspěvky: 10
Investorom som ja :D Takže musím presvedčiť sám seba, aby som niekde našetril na nový... Vidím to na pracovný víkend na novú vec :D

A vedel by si mi poslať niekde link na nový ? Lebo som našiel iba na ebayi, ale na SK/CZ niekde :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 dub 2014 23:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Co třeba www.ford.sklep.pl vyber escort strana 23...365 zlotých...nicméně se daj najít i v čechách, slovensko v merku nemám...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 led 2015 00:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
ja se pridam do tohodle vlakna.
zniceho nic mi zacal chcipat motor, neudrzi to volnobeh a nyni uz mam problem i se studenym startem. stale mam podezreni na bordelnaftu, prvne jsem s tim totiz zacal mit problem po dotankovani 20l (do plna a standardne davam VIF) a po odjeti cca 5km mi to chciplu pri sundani nohy z plynu.od te doby (3 dny) nesmim sundavat nohu z plynu a drzet vyssi otacky. rikal jsem si, ze to takto vydrzim do vyjeti nadrze, ale problem se zacal stupnovat, az jsem dnes skoro nenastartoval (teplota cca +5), resp. kolega pri starovani zkousel hejbat tahlem studenyho startu (to se jinak pry vubec nehybalo) a nakonec se to rozjelo.

mel jsem podezreni na palivofiltr, uz jsem mel celej ten budnik vymontovanej,ale nafta nepada a nechtelo se mi ho menit, ma najeto asi 8tkm, ale pri te prilezitosti jsem odhalil prasklou hadici na regulaci turba (nemyslim turbokorektor) a nasel rozpadajici se hadici na zpetnym vedeni nafty, coz me zase vratilo na myslenku bordelu v nafte.
po smontazi se nic nezmenilo, opet obcas padal volnobeh.
posleze jsem se teda zameril na solenoid,ten je starej cca 5let(asi 40tkm). jednak jsem ho vyndal, zasranej nebyl a cvakal, nasledne na zkousku pri startu odpojil. chod po odpojeni byl zjevne jiny a chciplo to skoro okamzite, tedy tipuji, ze bude ok.
zkousel jsem odpojit i treti vstrik,ale motor znel uplne stejne po odpojeni jako pred.
nasledne jsem vsak objevil, ze mi lehce vzlina olej pod tesnenim pod hlavou, tvorily se dokonce miniaturni bublinky.

muze mit vzlinajici hlavovy tesneni az takovy dopad na spatny studeny start? na predchozim motoru jsem mel popraskany pisty a startovalo to, pokud byla elektrika v poradku.
jinak auto dosud jezdilo zcela normalne, vcera jsem to trochu rozjel a bez problemu 160tka, vic jsem na to neslapal.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 led 2015 12:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Příznám se, že zrovna od tebe jakožto ostřílenýho Kozáka bych takovej dotaz nečekal. Vezmu to od konce, píšeš že ti auto celkem v poho dá 160km/h ( i přes zjevný drobný vady ) a ty řešíš palivák a solenoid proto, že ti auto nedrží volnoběh a přitom fakt že se táhlo volloběhu nehejbe ti nepřijde divný. Přitom při každým otočení klíčku se má táhlo nastavit do "startovací" polohy a tam počkat až do roztočení motoru a doladit se na aktuální polohu aby to drželo stanovenej volnoběh. Tuhle věc by to mělo dělat vždycky, takže vezmeš za klíček, ozve se bzík a táhlo se posune a do toho zacvaká solenoid...pokud se tak neděje, je pohon táhla nemocnej. Pokud se táhlo hejbe ale volnoběh padá někam do nesmyslnejch otáček, tak pak na to maj vliv tři věci...čidlo na klice (pokud funguje regulerně otáčkoměr, tak je ok), čidlo teploty motoru pro řj (studenej a teplej motor maj jiný průběhy posunu táhla) a nakonec snímač polohy hlavního plynovýho táhla (to způsobuje prapodivný chování přechodu otáček ze zvýšených pedálem plynu do volnoběhu, nicméně dokud se plynu nedotkneš, tak by to mělo běžet normálně, při prudší deceleraci to má tendence chcípat a pokud se to plynem jemně nechá dojít na volnoběh tak už ho to udrží. Když při deceleraci se to neudělá a chcípne, tak po nastartování bez plynu by měl opět volnoběh držet.) Nějak nerozumím tý tvojí dedukci s naftou, pokud auto jede celkem dobře bez kolísání výkonu a táhne, tak asi baští víc nafty která musí logicky protéct filtrem než když klape na volnoběh. A s solenoidem kterej je mrtvej tu káru na tvejch 160 nedonutíš ani z prudkýho kopce.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2015 00:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
walkre, nebud na me zlej:). to vis, ja na motor 5let nesah a jiny auto nerozebiram. ackoliv rozmotat a smotat na mondeu umim snad uz vsechno a tedy v tomto smeru nejakou tu radu dat umim, tech par diagnostickejch zkusenosti jsem posbiral jen na tomhle aute,ktery z nostalgie a neochoty utracet vetsi penize za novy jako soukromy jeste drzim.
snazil jsem se zachytit ten vyvoj poruchy pisemne,je to slozitejsi nez ustne. v prve rade jsem mel skutecne lehke podezreni na spatnou naftu, poprve se to stalo prakticky ihned po dotankovani, totiz tohle presne mi delal tranzit, nekde v pobalti a po vyjeti nadrze bylo vse ok, mel jsem za to, ze se obcas zrejme pricpava filtr tedy to obcas pochcipava. startlo to vsak ihned po chcipnuti. s tim jsem odjel asi tri kratsi jizdy.
tedy zacal jsem nejdriv zkoumat palivovou cestu (filtr zamatlanej jak svina), ale byl ohozenej spis olejem z ty praskly regulace turba nez unikem nafty, sezrana vratna naftova hadice-zas podezreni na drobnej bordel v nafte, kazdopadne filtr se mi nechtelo hned menit, pumpicka byla totiz poprve za dobu existence auta po vymene tohohle tvrda jako jeste nikdy predtim. a kazdej, kdo menil filtr na tomhle aute vi jaka je to pakoska.

pak jsem jel ven po dalnici, tak jsem zkusil tu 160tku,coz, mas pravdu, me melo trknout, ze to asi v palivovy ceste nebude, ale jak jsem jel pomalu, tak obcas se ten volnobeh zase zpomaloval, kdybych nepridal tak to asi chcipne.

dalsi den se do toho vsak pridalo to nestartovani (do ty doby pumpicka filtru uplne tvrda a najdenou trochu povolovala a musel jsem dopumpovavat-zas jsem trochu podeziral palivovou cestu). trvalo to nekolik dlouhejch toceni,az jsem to skoro vzdaval. nakonec to stratlo, kdyz uplne neznalej kamarad zkousel tahat za lanko plynu a pak nahodne za lanko "studenyho" rele, coz asi pomohlo. ja jsem sedel jen za volantem,jak to chytlo tak zabouch kapotu a odjel jsem. s tim, ze se na to podivam az doma.
oblak modryho koure, chcipani, neschopnost dostat se do otacek a obcasnej drobnej neklidnej chod jsou predevsim priznakem umirajiciho solenoidu, jak jsem to vzdy chapal. jak se projevuje pri rychlejsi jizde jsem nikdy nemel moznost zazit, tedy jsem sel timhle smerem, jeho vizuelni kontrola je taky nejsnadnejsi. jmul jsem se taky procitat forum, abych si ty moznosti problemu ozivil a rele studenyho startu se moc nezminovalo jako zasadnejsi problem, dokonce snad dva lidi zminovali, ze jezdili, bez negativnich dopadu, bez nej. taky jsem nemel dostupnyho pomocnika, bych osobne tahani za lanko pri studenym startu mohl vyzkouset.
no a do toho,jsem si vsiml tech mikrobublinek na hlavovym tesneni, s jehoz mininetesnosti uz teda nemam zkusenost vubec zadnou, ale rikal jsem si, ze kdyz to bude mit spatnou kompresi tak to studenejm startum urcite neprospeje.

takze tedka diky tobe jsem si na rele vzpomnel (dokonce jsem ho kdysi uz i rozebiral, jsem si uvedomil), zamerim se na nej, pak pripadne to cidlo klikovky, ktery by mohlo bejt zasazeny tim unikajicim olejem z turboregulace a z ostatnich oil-leaku. ovsem nejdriv musim poresit vymenu hlavovyho tesneni. alespon, ze to prislo skoro stejne s planovanou vymenou rozvodu, to jsem vsak chtel delat na zahrade za tepla a ne v blate:). a nebo se na to vy..ru, tohodle zrouta myho casu konecne odeslu do pekel, kam od pocatku patril a koupim konecne neco novyho, stejne se mi vsichni smejou v cem to jezdim. kazdopadne dekuju za napovedu.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 dub 2015 22:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
vymenil jsem rele studeneho startu, krome jineho udelal i rozvody a spravil i ruzne prdle hadice. v podstate se nic nezmenilo, jen, ze je to spis horsi a preklopilo se to nyni do nemoznosti nastartovat po zahrati. s nemoznymi starty za studena jsem byl pro radu i v dieselservisu v malesicich, i to pan napichl, vsechna elektronika chodi jak ma, i rele pry chodi jak ma. mistr ma tedy podezreni na cerpadlo, prej to je hned, kdyz se vezme spatna nafta (nyni "priskoky" najeto asi uz 500km od cerpani). tomu by odpovidalo i nestandardni chopani v zatezi, jednou to jede jak ma, jindy zas vubec, a vetsinou je tam turbodira, kterou jsem v takove mire nikdy nepocitoval, pricemz hadice turbokorektoru jsou ok.

nyni se to predevsim vsak vylozene projevuje tak, ze za studena to vcelku normalne natocim a jak je to teple tak uz vetsinou nenastartuju. vetsinou na tom zrychtuju baterku, kterou kdyz zas dobiju a druhej den k tomu prijdu znova, tak to zase vcelku normalne nastartuju.

sehnal jsem tedy za par korun jine cerpadlo a uz jsem chtel vyndavat to puvodni, ktere jinak vypada stale jak nove, kdyz jsem si jeste vzpomnel, ze byval problem v tom sroubu prepadu. jak jsem to prehodil, tak to nastartovalo okamzite. uz jsem se radoval a normalne jezdil a druhej den zas to same. nastartoval ok a po zahrati uz vubec. po dobiti zase start ok.

tak uz nevim, uz me to jen sere z principu, ze na to nemuzu prijit, to auto uz ani nepotrebuju.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2015 12:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
zaver-co tento motor snese:

dal jsem si znovu rozvody resp. prehozeni cerpadla a se zakoupenym a puvodnim si zasel do malesic do dieselservisu poradit se. rezult-byl to benzin v nafte, coz mechanik poznal hned po cuchu, kdyz zacal prehazovat elektroniku ze stareho na "nove".
zpetne se mi to i potvrdilo podle uctenek za naftu-natankoval jsem omylem benzin (20l) k predeslym 40l nafty. v zivote bych si nevsadil na to, ze se mi to stane,mam uz jen 20let naftaky, tedy jsem zvykly kontrolovat co tam leju, ale v te dobe zrovna jsem mel mimoradne pucenyho benzinaka, tedy v tomto smeru jsem vubec nepatral, jen jsem mel puvodne podezreni na bordel v nafte-v palivaku taky skutecne byl (cucky z hadic) a predevsim ten benzin.

nadrz jsem vyjel skoro celou, ale i tak by pry stacilo pouze natankovat naftu a problemy by nejspis prestaly. nebyly potreba zadne vymeny cerpadel atd, vymena releho studeneho startu taky ne (to tam pry jen pro lepsi pocit, pokud neslape,resi se napevno zvysenim volnobehu).

problemy nastavaly zpocatku pri studenym startu, pozdeji naopak pri teplem motoru, po najeti cca 10km uz to nechtelo nastartovat.

nyni startuje jako nikdy predtim,nekouri.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz