fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
ohledně rozvodů http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=57203 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Konhi [ 04 kvě 2014 20:11 ] |
Předmět příspěvku: | ohledně rozvodů |
Zdar chlapi. O tom jak sem to rodičům řikal a tak, s tim nebudu zdržovat, prostě se stala taková věc. Máma jela Escortem, najednou motor nejel a čau. tak jsem pro auto došel, bo bylo o pár ulic dál, no a doma koukam že roztrhlej rozvoďák. Ale vypadá to že jakymsi zázrakem se motor nepotkal, jelikož se ten motor přes startér točí, ale jakoby byl bez komprese. Btw vim že je p**ovina točit s motorem bez rozvodů. Každopádně teď sem nakouk na aukro a objevil jsem totohttp://aukro.cz/rozvody-sada-ford-mondeo-escort-fiesta-1-8-td-i4209789036.html. Myslíte že to mam kupovat? na autokelly Gates rozv.sada stojí 4.5k tak bych po tom šel hned, ale koukam na tu vodní pumpu anejsem si uplně jistej. poradíte mě? Ford Escort TD 50kW r.v.00 P.S.: kdyžtak mě nebijte, já se v tom autě ještě moc nevyznam. a v oboru se učim teprv od pololetí |
Autor: | anthAn [ 04 kvě 2014 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Sundej ventildekl, podle mýho uvidíš rozlámanou vačku |
Autor: | Konhi [ 04 kvě 2014 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
zejtra mrknu |
Autor: | Walker [ 04 kvě 2014 20:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Motor s přetrženým řemenem, startérem navíc protočenej a nepotkanej je mýtus....pojebanej bude, otázkou je jak moc... |
Autor: | Malfis [ 04 kvě 2014 21:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Mě fakt fascinuje jak praská často rozvoďák u diesla... u zeteca jsem to tady na foru ještě snad neviděl to je poddimenzovaný nějak nebo je to prostě odfláklou udržbou ? |
Autor: | Walker [ 04 kvě 2014 23:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Lidi na to prostě serou, je to bezpečně na 60k a prostě jelikož diesel je "držák", tak to po 100k řemen vzdá...taky nebejvaj správně napnutý. Běžně udržovanýmu dieselu se nic takovýho nestává. |
Autor: | Konhi [ 05 kvě 2014 17:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Malfis píše: Mě fakt fascinuje jak praská často rozvoďák u diesla... u zeteca jsem to tady na foru ještě snad neviděl to je poddimenzovaný nějak nebo je to prostě odfláklou udržbou ? Něco jak napsal Walker, tak bych to viděl. U nás je to jednoduchý, rodiče na to mrdali s tim ža na TOHLE teď fakt peníze NEJSOU! no tak radši budou platit generálku, mě je to jedno |
Autor: | Konhi [ 05 kvě 2014 18:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
anthAn píše: Sundej ventildekl, podle mýho uvidíš rozlámanou vačku |
Autor: | Walker [ 05 kvě 2014 19:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Takhle se to nedělá... fotka na rozměr monitoru by stačila, kdo má rolovat po tom nicneříkajícím plakátu...je potřeba sundat i ten krycí plech, aby ti zbyla jen vačka s třmeny...prohlídní ty horní půlky, jestli nejsou přeražený či naprasklý, pak si "změř" ventilový vůle...sací měl mít 0.30 mm a vejfuk 0.50 mm...nejde o nějaký přesný měření, tam kde je vůle výrazně větší (ventil je zapadlej níž), tam je ohnutej ventil...což je jen pro odhad rozsahu škod...beztak k nápravě to znamená hlavu dolů, oprava postižených ventilů a s novým těsněním a rozvody zase zpět...nejlíp i novou vodní pumpu, pokud je na ní najeto 120 k tak je zralá na výměnu... |
Autor: | Konhi [ 05 kvě 2014 19:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
sorry, nevěděl jsem, že to tady zobrazuje ve full rozlišení |
Autor: | 5time [ 05 kvě 2014 21:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Walker píše: ...taky nebejvaj správně napnutý. Běžně udržovanýmu dieselu se nic takovýho nestává. je to mimo tema ale když mi odešel první escort do věčných lovišt tak jsem jej rozebrali na plech, když došlo na motor tak kolega automechanik nevedel co říct když chytl na rozvodák a ten mel vuli kravského ocasu :-d hold tak dlouho se na to se*e až se to pose*e |
Autor: | Konhi [ 06 kvě 2014 15:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Walker píše: prohlídní ty horní půlky, jestli nejsou přeražený či naprasklý, pak si "změř" ventilový vůle...sací měl mít 0.30 mm a vejfuk 0.50 mm...nejde o nějaký přesný měření. 0,5mm nebo cm? |
Autor: | Walker [ 06 kvě 2014 18:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Jasně že 0,5mm respektive s možnýma odchylkama 0,05...Tedy 0,45-0,55mm... to samý sací 0,30mm s odchylkama 0,25-0,35mm...takže vše co je pod vačkou "propadlejší" je potkaný...možná bys ty fotky mohl udělat ještě menší....800x600 bych viděl jako maximum pro informativní fotky na foru...jinak jsou celkem kvalitní, žádný neostrý barevný šmouhy... |
Autor: | Konhi [ 07 kvě 2014 11:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Ok, a co obnáší potkanej motor krom třeba těch ventilů? Na kolik by mohly ca. vyjít náklady bez práce? |
Autor: | Walker [ 07 kvě 2014 12:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Tohle nebude tak "vostrý"...postiženej ventil se mění i s vodítkem, což je cca 200kč ventil a 50kč vodítko...když už to bude dole prohlídnul bych stav těch zbylejch, jestli nejsou vymletý ve vodítkách a jak vypadaj těsnící plochy, a když budou ještě ok, tak bych vyměnil všechny ventilový gufera...cca 27kč kus...budeš potřebovat nový těsnění pod hlavou, tloušťku najdeš na starým, je tam značení počtem zubů na výstupku...tam bych volil střední cenovou hladinu něčeho "značkovýho"...Elring, Goetze a podobný zavedený...Starline, Victor Reinz a podobný bych nechal dobrodruhům...pokud to má k něčemu bejt a vodní pumpa už má 120k + nebo je nedůvěryhodná, tak Airtex postačí ...to je 1200-1400 peněz...obvykle když se to "neudělá" tak po povolení rozvodů a napnutím nových řemenů se pumpa "načne" a brzy začne lejt na ty nový rozvody...Hlavový šrouby by se měly "preventivně" měnit, ale nejni to nezbytný, pokud maj dobrý hlavy a závity a nechaj se rukou v bloku zatočit tak hluboko, kdy už by hlava byla dotažená...na www.elitecat.cz si můžeš ty ceny najít...přez značku, model a motorizaci vybereš svý auto a až se ti ukážou skupiny dílů vlevo, vyber motor a tam už se zorientuješ....rozvody si můžeš vybrat sám...Contitech, Gates, Dayco jsou ověřený, kladky INA...cenu určuje to, jestli se to opravuje doma nebo jestli se to dá někam dělat... |
Autor: | Konhi [ 07 kvě 2014 13:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
takže v nejhorším případě takhle, jo? |
Autor: | Walker [ 07 kvě 2014 13:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
Asi jo...koukal jsem, žes to vzal pěkně zgruntu...všecky ventily to nikdy nebudou...teda potkaný...tohle je kompletní "repas"...asi nebude nezbytně nutnej..tu pumpu si asi zapomněl...možná by pro tebe bylo nejlehčí tu hlavu sundat, najít slušnou firmu, která zajístí potřebný s výměnou, zabroušením a seřízením ventilů (vymezovací podložky) a hotovou hlavu pak už jde v domácích podmínkách namontovat...pokud je nějaký použitelný nářadí... |
Autor: | Malfis [ 07 kvě 2014 13:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
A taky bych kupoval jinde, např. mroauto.cz nebo automedik.... maloobchodní ceny v autokelly, elit atd. jsou neskutečně přepálený.. tam jedině se slevou od známého. |
Autor: | Konhi [ 07 kvě 2014 13:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
No jsem zvědavej jak to doma ještě vymyslíme. Jsem schopnej si kdeco udělat sám, ale tohle už je asi nad moje síly btw. Docela dlouho mě udivuje jedna věc. Všude se píše Escort do r.v.02/99. Tak proč my máme escorta r.v.00? |
Autor: | anthAn [ 07 kvě 2014 15:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ohledně rozvodů |
00 byl do provozu, v tom roce už se žádnej nevyráběl, ale ford ještě skladovky doprodával... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |