fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 15:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2014 00:02 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2014 20:36
Příspěvky: 9
Dobrý den, omlouvám se že toto téma v kládám do sekce escort když mám mondeo, ale mělo by to být stejné..
Napojil jsem budík na tlak turba (napojený na hadičku turbokorektoru) a manuální regulátor plnícího tlaku, tlačím teď 1,3-1,4 bar, mám i přidáno na naftě. Jede to ted pěkně, ale vrtá mi hlavou vzduchový přepad toho manuálního regulátoru, jelikož upouští vzduch jen tak do pryč. Neměla by se tato přepadová hadička zavést zpět do sání? Přemýšlel jsem zavést ji před mezichladič aby upuštěný vzduch šel zpět do motoru. Mohlo by to tak být? Internet jsem prohledával, a našel jsem pouze radu ohledně toho zavést jen zpět k sání před turbo, ale to by podle mě nemělo velký smysl ne?
Předem děkuji za rady, pokud nějaké budou :)

_________________
1998 Ford Mondeo MKII 1.8 TD Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2014 07:23 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
A jaký smsl má cpát upouštěný přetlak zpětdo místa, odkud se de facto přepouští?
To máš jako bys měl nádrž na vodu s přepadem a ten navedl zpět do nádrže. Pak ten přepad přestane fungovat, že? ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2014 14:40 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2014 20:36
Příspěvky: 9
Ale ten tlak se z toho boost controlleru neupouští proto, aby se motor nepřetlakoval, ale proto, aby oblbnul regulační ventil tlaku plnění (pustí tam méně tlaku než turbo ve skutečnosti tlačí), takže ten vzduch co boost controller upustí aby oblbnul regulátor mi to připadá jako zbytečná ztráta vzduhu, který motor mohl spotřebovat

_________________
1998 Ford Mondeo MKII 1.8 TD Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2014 21:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 črc 2009 00:31
Příspěvky: 501
Bydliště: Rokycansko <-> Praha
:?: :shock:

_________________
Ford Escort MK VII, r.v. 97, 3 dv., 1.8 16v 85kW
Ex: Escort MK VII, r.v. 97, 3 dv., 1.6 16v, Escort MK VII, r.v. 96, sedan, 1.6 16v, Escort MK VI, r.v. 94, 5 dv., 1.6 16v-> Spoustu ND ->> Galerie dílů
Nefordí povozy: Škoda 1000 MB de Luxe, r.v. 69, 1.0 + Škoda Octavia combi r.v. 69, 1.2 + nějaká ta kejva


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2014 23:09 
Offline
Forďák

Registrován: 27 úno 2007 15:17
Příspěvky: 117
Bydliště: Kopytov
Tak ho rovnou vymontuj a zaslep to.

_________________
Cortina MK3
Escort mk3
Orin mk3 ve stavu rozebrání
IFA W50L 5tun poctivého železa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2014 23:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Jestli jsem to dobře pochopil, tak máš vyřazenou regulaci tlaku na turbu (obtok) a turbo dostává a dává co se do něj vejde a plnící tlak do motoru reguluješ jen BOV ventilem?

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2014 00:28 
Offline
Forďák

Registrován: 27 úno 2007 15:17
Příspěvky: 117
Bydliště: Kopytov
Jinak to zavedení před turbo má trochu smysl. Už tam nemáš úplný podtlak. A pokud to dáš hned před turbo nesaješ zbytečně nefiltrovaný luft, tedy o něco míň zasíráš vzduchový filtr.

_________________
Cortina MK3
Escort mk3
Orin mk3 ve stavu rozebrání
IFA W50L 5tun poctivého železa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2014 14:31 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2014 20:36
Příspěvky: 9
anthAn > no nejspíš se pořád nechápeme.. zkusím přiložit schéma a trochu to popsat:
1) z turba vede hadička do wastegate actuator (originál regulátor plnícího tlaku, otvírá obtokovou klapku když do něj přijde tlak 1 bar, turbo pak více nenatlačí)
2) na této hadičce z turba do wastegate, je napojen boost controller, nahoře má regulační šroub, a má tři výstupy, tedy vstup od turba a na druhé straně výstup do wastegate (kde jde onen regulovaný tlak), zespodu je vývod odkud se upouští ten vzduch (na obrázku jsem ho domaloval), o kterém mluvím.
Jak už víme, obtokáč se otevírá při jednom baru. Když jsem já chtěl aby turbo tlačilo 1,4 baru, tak boost controller musel ten tlak 1,4 baru, který do něho přicházel z turba, zregulovat tak aby se do wastegate dostal jen 1 bar. Boost controller to zreguloval tím způsobem, že upustil vzduch (z 1,4 baru upustil 0,4 baru vzduchu, aby do wastegate šel jen 1 bar) - a to je podle mě ta ztráta vzduchu, o které mluvím.
Pracuje to tedy velice jednoduše tím způsobem, že to wastegate oblbne aby si myslel že pracuje jako za normálních podmínek, jen se tímto oblbovákem obtokáč bude otevírat později a tím turbo natlakuje více vzduchu.
obrázek: Obrázek

W50L > díky za radu, snad alespoň někdo mě chápe :-)

_________________
1998 Ford Mondeo MKII 1.8 TD Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2014 22:06 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2014 20:36
Příspěvky: 9
Snažil jsem se to tu vysvětlit i s obrázkem ale jak vidím tak se příspěvek ne a ne zveřejnit.
W50L díky za radu, s tím navedením před turbo. Kdybych to zaslepil tak to nebude fungovat.
anthAn > asi jsi mě nepochopil, regulace turba vyřazena není, funguje normálně, jen je "oblbnuta"

_________________
1998 Ford Mondeo MKII 1.8 TD Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2014 01:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 říj 2013 14:28
Příspěvky: 250
Bydliště: Vlčák z Kočova - 348 15
Zdarec zajímá mě ten systém co máš zavedenej, ale jak říkáš obrázek se nechce přidat. Nechceš mi ho poslat na mejla ať to můžu omrknout? .. Chci zkusit něco podobnýho..
M4C1C3Q@emailcz

_________________
Kombajn Focus I 1.8TDDi 66kW - Silver
Kombajn Focus I 1.8TDDi 66kW - Blue/Purple

Povozy v plné kondici pro každý den!


Ex:
Hatchback Escort VII 1.8TD 66kW - DarkWiolet
Kombajn Escort VII 1.8TD 66kW - Silver
Kombajn Mondeo II 1.8TCi - 66kW - DarkBlue
Hatchback Escort IV 1.8D 44kW - White


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2014 09:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Jo, už to chápu. Torchu složitý řešení, ale proč ne :D ...
Kdyžtak táhlo od WG baňky je na závitu a dá se s nim štelovat, takže ten plnící tlak by se dal dohnat i tam bez instalace boost controlleru.

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2014 09:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Mě by jen zajímalo, ze který prdele leze furt ten názor, že když něco přefouknu tak to víc pojede, a napíše mám přidáno na naftě...u solenoidního lucase, co to přidaný, který se jednotce EEC-V nelíbí přes kontrolní vstřik, takže to vybleje do zpátečky?...Dobře seřízená a v kodici nejede TD 66kW vůbec špatně a to ani s takovým "Huntem" jako je Mondeo...Takže foukání nad 1bar je pro tenhle motor nahovno, porovnejte si mechanický parametry tunitelnejch motorů třeba od koncernu a starýho dobrýho Kenta co máte pod kapotou...až vám doteče čím se ty motory lišej už v mechanickým základu, nehledě na možnosti vstřikovacích systémů a možnosti přeplňování...Tohle už se tu řešilo snad před osmi lety...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2014 15:10 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2014 20:36
Příspěvky: 9
anthAn - to táhlo už jsem nastavit zkoušel, ubrat tomu šlo, ale když jsem to šroubil na druhou stranu aby to přidalo tak to nic neudělalo, tlačilo to stejně jako původně
Walker - máš pravdu, v sérii mi to jelo dobře, ale teď mi to jede ještě líp :-) nehledě na tah motoru odspoda, ten se rapidně zvýšil

_________________
1998 Ford Mondeo MKII 1.8 TD Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2014 22:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Heh, tak schválně co je to odspoda, v kolika otáčkách dostaneš ten 1 bar tlaku při kterým by to začalo otevírat tu wastegate? A tu přidanou nepřidanou naftu si pořešil jak? Spíš to bude placebo, než nějakej měřitelnej efekt. Což mi připomnělo dnešní příhodu s Prassatem f kombíku na hlínách woe který byly proklatě nízko se samolepkou s Chipforum.cz přes celý zadní okno a do kopce z Radotína k Třebotovu to jako "vokouřil" čímž ta kára tak poskakovala po silnici a nebylo za ním vidět, jinak jsem se za ním v 1,8D Expressu celkem nudil...kdyby mu to jelo z půlky tak jak to hulilo, tak to by byl mazec....:)

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2014 00:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Trochu jsem nad tim přemejšlel a možná tam muže bejt trochu zlepšení. Když si vezmeš baňku co otevírá WG, tak ta má "lineární" průběh, takže už při půlce baru muže bejt trochu pootevřená a propouštět trochu okolo a kýženýho 1bar dosáhne dejmetomu ve 2,2tis ot a přitom by možná turbo dokázalo dát ten 1bar už při 2tis ot. Takže ta citovo fičura možná tenhle jev zmenšuje.
Proto když se koukneš i na sarej koncern (TDi 66kW v GIII) tak to má obtok, ale baňka je regulovaná podtlakem a podtlak do toho reguluje ventil, kterej je řízenej jednotkou a tim možná dosáhnou se stejnym turbem vyššího plnícího tlaku při nižších otáčkách.
Ale jen teoretizuju, bez pořádnýho měření to nemužu potvrdit.

Šlo by to vlastně vyzkoušet na vyndanym turbu, kam by se na baňku připojil přes redukčák kompresor a přidával by se tlak na redukčáku a sledovalo/měřilo by se o kolik se otevře WG klapka

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2014 21:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
To by mohla bejt zajímavá debata u srazovýho piva...nicméně už o kousek výš jsem se o těch koncernech dobově a konstrukčně podobných zmínil a nadhodil, že je jistej rozdíl v možnostech Kentu s EEC-V a Lucasem a třeba tím GIII, Ventem, hranatým Toledem atd...tam jde jakžtakž si hrát s naftou, s tlakem vzduchu a hlavně je tam ještě další vlastnost a to časování ventilů který počítá s přeplňováním...Kent má standartní "atmosferický" časování ventilů, turbo který "vocpoda" nedává a motormanagement jehož hlavní fíčura je bránit se jakýmkoliv nestandartním stavům...takže v tomhle provedení je to k tunění absolutně nevhodný, páč co měla to dala už ta v poměru výkon/ nutnost změny geniální přestavba prostýho 44kw motoru s nárustem výkonu o 50%...né že by z toho nešlo víc, ale ne kroucením šroubů na Lucasu či laděním Wastegate...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014 13:45 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2014 20:36
Příspěvky: 9
Při 1500 otáčkách tlačím půl baru, u dvou tisíc, možná lehce dřív (záleží jak na to šlapu a na který kvalt, na menší kvalty to tam vystřelí i dřív, dejme tomu 1700-1800 otáček) a ten plný tlak mám u 2200 otáčkách. Naftu (celkovou dávku) jsem přidal otočením šroubu uvnitř čerpadla, který se nachází pod plastovou krytkou. Bylo potřeba otočit motorem, respektive čerpadlem do polohy, kde se v otvoru onen šroub objeví. Na turbokorektor jsem nesahal. A že to je placebo? To opravdu ne :-D Když jsem přidal tak to jelo o něco líp, ale říkal jsem si že to taky není až takovej zázrak, tak jsem to po chvíli ježdění zkusil vrátit zpět jak to bylo a teprve potom jsem to razantně poznal, protože to bylo o dost línější než jsem byl zvyklý :-D teď s tím turbem to jsou spíš takový experimenty no.. Je mi jasný že z toho neudělám raketu, ale rád se v tom hrabu a chci se něco přiučit tak si s tím hold hraju a když to bude mít přínos tak budu jedině rád. Při ceně toho auta to je stejně jedno, protože i kdybych to měl prodat tak za tu částku to nemá cenu a radči si to nechám, a když se tam něco pos*re tak si hold řeknu jsem debil a mužu si za to sám :-D
Jinak dost na prd tam je taky ten "meziohřívač", přemýšlel jsem svody obmotat termoizolační páskou aby to z výfuku na něj tolik nesálalo, ale moc by to asi nepomohlo. Spíš mám v plánu udělat mezichladič za nárazníkem, provizorně tam dát originál a pokud by to trochu fungovalo tak bych tam dal mezichladič z Focuse 1.6 TDCI který by mi tam hezky pasoval.

_________________
1998 Ford Mondeo MKII 1.8 TD Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 čer 2014 12:03 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2014 20:36
Příspěvky: 9
anthAn - dnes ve škole bylo téma o turbodmychadlech a zeptal jsem se na to co píšeš a máš pravdu. Obtokový ventil se otevírá lineárně v závislosti na tlaku turba, takže ta moje "fíčurka" tím že do regulátoru pouští menší tlak zůstává obtokový ventil dýl zavřený čili jdou všechny výfukové plyny přes turbínu. V konečné fázi tedy nejen že zvyšuje celkový plnící tlak, ale zabraňuje předčasnému otevření obtokového ventilu.
Na zkoušku můžu zkusit ještě regulátor odpojit úplně a hadičku do něj vedoucí zaslepit, budík tlaku turba mám v kabině takže si to můžu pohlídat abych to nepřetlakoval.
Jinak vypadá to že regulaci turba zatím zapojím tak jako byla v sérii, spojka mi to už nezvládla a dosti mi klouže takže je zbytečný teď tolik tlačit a navíc z toho vzduchového přepadu lehce stříká olej takže to určitě budu muset vyřešit zpětným zavedením do motoru, zatím mám na hadičce jen provizorně palivový filtr aby část oleje zachytil :-D Potom můžu dát zase report jaké budu mít pocity z jízdy bez té "fíčurky".

_________________
1998 Ford Mondeo MKII 1.8 TD Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 čer 2014 16:51 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2014 20:36
Příspěvky: 9
Tak jsem ten muj manuální regulátor odpojil, turbo ted pracuje jako originál. A poznatky mám takové: opravdu to míň jede :-D a víc to hulí.

_________________
1998 Ford Mondeo MKII 1.8 TD Ghia


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 čer 2014 19:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
No to je objev, auto má dojebaný adaptace...až ti bude jasnej princip Lucas TCI systému ve spojení s EEC-V motormanagementem tak to pochopíš...ono specifikovat jak jede origo je problém...ono to samý auto rozjebaný je rádo že jede do kopce na dvojku kde já jedu s naloženým Expressem 1,8D na čtyřku téměř volnoběhem a po výměně rozvodů a solenoidu dává na dálnici 200km/h celkem hravě a to vše v serii bez tunění...ale samosebou můžeš věřit v cokoliv, jsou lidi kterým se taky žije líp s vírou v boha, kterej se za dobu Křesťanství nijak průkazně neprojevil...Určitý nárusty výkonu samosebou možný jsou ale né na Lucasu s TCI v motormanagementu EEC-V.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz