fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 13:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 06 říj 2014 23:38 
Offline
Nováček

Registrován: 16 úno 2014 19:05
Příspěvky: 13
Ahoj, mám docela vážný problém s naftovým čerpadlem u Escorta 1.8D r.v. 96. V nízkých otáčkách jede docela v pohodě ale mezi 2 až 2,5tis ot. začíná cukat a netáhne. Prostě se dusí. Vím že to není žádná formule, ale ještě nedávno auto jezdilo celkem dobře. Více jak 95km/h prostě nedá. Nevíte co s tím? Palivový filtr je nový. Mechanik mně poradil výměnu nebo montáž jiného. Je to ale starý typ čerpadla Roto-diesel. Prý je možné zaměnit jen za nějakého staršího Lucase. Nevím ale který typ přesně hledat. Za repasi původního čerpadla by chtěl 7tis. Za výměnu za jiné 2tis jen za montáž, s tím že vůbec nevím zda nové čerpadlo bude v pořádku. Takže je možné že vyhodím třeba 4tis za 2x montáž. Poradíte někdo co dělat? Nebo nevíte někdo o nějakém funkčním čerpadle? Díky moc.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 říj 2014 22:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Pro motory 1,8D se používal Lucas což bude ten tvůj rotodiesel nebo Bosch typ VE 4...zaměnit se mezi sebou dají jen jako komplety, tj včetně trubek a vstřikovačů...jsou tam jiný vstřikovací tlaky a jiný dosedací sedla trubek a trubku maj jinej průměr....základní rozpoznávací indicie jsou, že Lucas nemá nahoře na víku čerpadla černej plastovej ventilek na ovládání podltlaku pro EGR ventil s nápisem Bosch a má palivovej filtr s pumpičkou (černej gombas nahoře na filtru na dopumpování nafty do čerpadla) zatímco Bosch mívá jen filtr samotnej, tj. plechovku s vývodama pro hadičky na naftu...výměna čerpadla za jiný nejni tak složitý, 2k mi za to přijde až dost, vzhledem k náročnosti výměny, v podstatě ani není nějak zásadně sundavat rozvody, nastavení klika - vačka zůstane nedotčená a pouze se sundá kolo čerpadla, povolí a zase dopne řemen čerpadla, což se uděje samodopínací pružinkou, takže netřeba žádnýho spešl náčiní...snad jen vrták 6mm průměru, jenž se dříkem zasune do čerpadla jako nastavovací prvek...pro znalýho práce na hodinku, pro pohodáře na dvě a laik kterej si klíčem nevípíchne oko to za dopolko musí dát taky...Nicméně mě napadá, co tě přesvědčilo o tom, že je vadný čerpadlo? Ony tebou zmiňovaný otáčky jsou pro motor ty "ekonomický" otáčky, kdy motor žere "nejmíň" takže nároky na množství dodaný nafty jsou relativně nejnižší a pokud to ve vyšších zase jede bude spíše tím že to jede na 3 až 3,5 hrnku....těch důvodů může bejt spousta...startuje to jak, dobře a hned nebo to musíš dýl trápit starterem? Dělá to nějaký zvuky který by to dělat nemělo? Nějaký doprovodný kouřový efekty za studena či za tepla? Repase čerpadla za 7k je nesmysl, za 7k žádná pořádná repase není, tedy ve smyslu repase mechanických prvků vysokotlaku čerpadla...to je tak za umytí, prohlídnutí, výměnu sady těsnění a maximálně výměna třecích segmentů podávacího čerpadla...praktickej smysl toho má tak ta poslední věc (pokud čerpadlo neteče jak Dunaj), kterou lze s trochou šikovnosti provést i na namontovaným čerpadle na motoru...je to asi jediná "prokazatelně" účinná oprava (za předpokladu že podávací čerpadlo už je vyjetý a slabý) která stojí maximálně desetinu zmíněný "repase"...Full repase se cenově moc neliší od koupě novýho čerpadla, jelikož se většinou mění celej vnitřek, takže z původního zbyde tak nově přetěsněnej futrál obvykle i s novým víkem, kterej takovou "zůstatkovou" hodnotu nemá...což je cena flotily obstarožních dieselovejch escortů...nicméně závadovost atmosferických rotačních čerpadel je poměrně nízká, pokud jím tekla slušná motorová nafta, pokud to jezdilo nebo co hůř stálo s "jedlým" řepkovým olejem s přídavkem mastných omega 3 kyselin který se moc neptaj tiše žerou tiše leptaj...Lucas má vnitřek z méně odolného matroše než Bosch a provoz na řepkoil ho likviduje. Pokud to není tvůj případ, tak připadá spíše v úvahu vadnej vstřik, špatnej stav předkomůrky (vydrobená vložka) nebo podlimitní stav tlaku válce (podpálenej ventil, nebo těsnost válce)

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 říj 2014 01:09 
Offline
Nováček

Registrován: 16 úno 2014 19:05
Příspěvky: 13
Ahoj, tyjo moc díky za opravdu odborné informace. Podle všeho mám tedy Lucase. Má taky pumpu na palivovým čerpadle. Nejspíše jsem ho odepsal tím řepkoilem jak říkáš. Najezdil jsem na něj docela dost, to je pravda. To mě štve, to kdybych věděl že to takhle mrví tak to tam neleju :( Takže tady asi už jen pomůže kompletní výměna za jiné čerpadlo z autovrakoviště, co? Nebo ne? Už jsem se ptal a chějí za něj cca 1500Kč + 1000Kč vstřiky. Je to férová cena? Dá se nějak od pohledu poznat čerpadlo v dobrém stavu?? Mechanik mi ještě říkal že to je možné zaměnit jen za nějaké čerpadlo (laicky řečeno) s méně drátkama. V novějším Lucasu je prý více elektroniky a nebylo by to kam připojit. Je to tak?? Moc rád bych si ho vyměnil sám. Nemám totiž moc peněz navíc, ale zase myslím že nejsem úplně levej :) Da se to tedy zvládnout jako neprofesionál jo? Jinak motor se chová asi tak: za studena startuje nic moc... sice naskočí na první otočení ale strašně cuká a čudí a musím hned přišlápnout plyn aby se jakoby přikrmil a pak už dobrý. Kdybych snad plyn při cukání nepřišláp tak to bude skákat mrtě dlouho. Docela divný. No a při jízdě jede v pohodě jen v nízkých otáčkách. Když to chci vytočit (třeba při jízdě do kopce) trochu víc, tak přesně u 2400ot motor začne bejt takovej přidušenej ... prostě střídavě chvíli táhne a chvíli se dusí. Co myslíš? Moc díky za pro mě cenné informace! Ještě kdyžtak můžu to čerpadlo nafotit.

Edit: tak tady jsou fotky toho čerpadla. Dneska jsem se na něj podíval zespodu a opsal si číslo na čerpadle. Btw dá se někde sehnat seznam použitých čerpadel v Escortech?

http://www.imgup.cz/image/hLT
http://www.imgup.cz/image/hLM


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 říj 2014 22:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Je to úplně běžnej Lucas...podle těch fotek...takže cokoliv Ford 1,8D s Lucasem je možnej dárce...Escort i Fiesta...pro 1,6D je jiný a TD má taky jiný...Kupování čerpadla z vrákáče je dost loterie...cena 1500 za čerpadlo a litr za vstřiky je proto dost diskutabilní, pokud by byly dobrý, pak je to dobrá cena, pokud to budou nálezový šroty, pak je to dost vyhozenej peníz...Nicméně alespoň já bych začal hledat příčinu proč mi to nejede...stačí na to pár očí a uší, krapet tý lebeční výplně a dost se dá zjistit bez nákladů, páč nic nerozebíráš, a když už jo pro potvrzení stavu, tak to většínou jde namontovat zpátky...asi jediný úskalí je nějak věrohodně změřit tlaky ve válcích...a to lze u někoho kdo má měřič tlaků pro dieselový motory s redukcí na "žhavící" svíčky...mám li tlaky 25barů a víc, mám chybu ve stále ještě celým vstřikovacím systému ale ne v motoru jako takovým...pokud tlaky nemám, lze zase celkem snadno zjistit kudy mizí....ono když to profukuje do "vany" tak to dělá slušnej průvan, a co je tam vyndavací a zas tam dací?...olejový víčko...když ho za chodu povolím a nechám na víku a ono jen tak lehce pofukuje nebo lépe řečeno poskakuje na otvoru vlivem vibrací motoru je to jinej stav než když ho to v cuku letu odfoukne do pryč....pokud ulítlo, pak je to celkem smolík, spodek motoru řekl good bye...když ne, pak ti zbejvaj ventily, kde máš desítku na víko a něco na povolení gumovejch hadic odvětrání tu řešit nebudu...stačej lístkový měrky na změření vůlí...sací má mít 0,35mm a vejfuk 0,50...tolerance je +- 0.05mm čili 0,30 - 0,40 ten sací a 0,45 - 0,55...běžně bejvaj menší (ventil se časem zaklepe a pružina ho zvedne i s zdvihátkem výš oproti vačce)...no a jak to měřit...nejlíp je heverem zvednout pravý kolo (ale funguje i levý :lol: ) zařadit pětku (pro ty co jsou silní jako býk a stejně tak chytří lze použít i nižší stupeň, já hrubou sílu používám jen tam kde síla ducha nestačí) a kolem otáčet po směru hodinových ručiček (pro digitální opčany ve směru jízdy auta vpřed :lol: ) Ventily se měří tak že otáčením motoru nastane u jednoho válce okamžik střihu ventilů tj. že jeden se zavírá a okamžitě se otevírá druhej...a aby to nebylo tak jednoduchý, tak se to v ten okamžik měří na opačném válci páru...to jest střih na prvním značí měřit třetí a opačně střih na druhým značí měřit čtvrtej a opačně...první je u rozvodů vpravo vedle něj druhej, třetí a zcela vpravo u převodovky je nečekaně čtvrtej....pokud jsou vůle menší, tak to má malý tlaky z důvodu delšího otevření onoho ventilu, pokud žádný, tak pak může bejt i podpálenej...vůle lze dokorigovat výměnou nebo stažením na magnetce (té strany co celou plochou sedí ve zdvihátku, tedy pohledově té spodní) vymezovacích podložek...to je jen tak ze startu, aby bylo jasno že tento motor se diagnostikuje spíš okem, uchem, případně kladivem než kablíkem, jelikož není kam zasunout... :lol: ...příště si dáme vlastní vstřikování...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 říj 2014 09:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Mě to příjde, jako by se ti to zavzdušňovalo

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 říj 2014 22:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Nebo spíš přicpávalo...zavzdušnění by zlobilo chvilku, pak by se to obzvláště v točkách mělo odvzdušnit...což mi připomíná příhodu s jedním kolegou z FF jenž mi volal že je kousek od mého bydliště vracejíc se domů a že mu to co chvíli chcípe...přijel jsem, a jako zapáchatele označil filtr nafty...on že je novej, což zřejmě byl ale po jeho extrakci se ukázalo, že vypadá, jako by se do něj vysmrkal slon...dal se jinej a bylo po problému, tedy do doby než si to ty nudle z nádrže nasálo znovu, nicméně domů se dostal, escort dostal výplach, novej filtr a oba žijou ve zdraví dodnes...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz