fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=57774 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Fordak33 [ 22 úno 2015 23:41 ] |
Předmět příspěvku: | Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Takže tady je velice stručný popis.. 2 motory RFD - jeden potkany, druhy KO čerpadlo, proto me napadla jen jedna antitalentni verze.. Podle původního čerpadla které bylo nasazeno a za chodu motoru běželi jak melo jsem se řídil demontovane čerpadlo z druhého motoru, pak původní sundal a nové nasadil.. Nevím jestli vevnitř maji jinou polohu, ale na venek měli naprosto stejnou.. Měl jsem rysky na železném rámu co drží čerpadlo, na řemenu i rozvodovem kole čerpadla takže ze by sem hnul řemenem to ne.. No.. Po zástavbě motoru do auta a uvedení do stavu aby se dal od zkoušet jsme ho zapřáhli za auto a tahali.. Při puštění spojky na 3 se začalo od motoru ozývat hlasite klepání a motor nechytnul. Ba hle. Na chvilku ano. Zmáčkl jsem spojku a plyn na podlahu.. Otackomer začal lehce pomalinku lézt nahoru.. Ale kvůli klepání sem mu povolil a chcipnul.. Proto jsem ho zatlačil do garáže a začal přemýšlet o rozprodeji.. Pokud by se dal co nejdřív sprovoznit určitě bych inzerát stáhl.. |
Autor: | Walker [ 22 úno 2015 23:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Sundavals řemen vačky, nebo jen si znovu navlíknul ten čerpadlovej? |
Autor: | Fordak33 [ 22 úno 2015 23:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Jen ten čerpadlový.. Na rozvody jsem schvalne nesahal.. |
Autor: | Walker [ 23 úno 2015 00:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Takže teoreticky pokud rozvod klika - vačka sedí, dá se na "prase" nastavit poloha pro seřízení rozvodů z vačky...natoč přes zařazenou pětku a zvedlý pravý přední kolo motor tak aby díra v kole čerpadla byla skoro nahoře, a budeš muset sundat víko ventilů a momentálně důležitý je nastavit otáčením motoru tak aby ti zářez v konci vačky hrál s horní hranou hlavy....pomocí nějakýho přesnýho plocháče se to zaaretuje tak že se zasune do tý drážky ve vačce a zároveň se opře o tu horní hranu hlavy...když se podíváš na to vyndaný čerpadlo, tak v horní části když je natočený, tak skrze ten unašeč kola čerpadla je v těle čerpadla díra na aretační trn, kterej zasunutím zamkne čerpadlo...ten použiješ z vrtáku, kdy zasuneš do čerpadla (toho v autě. to vyndaný jsem zmínil pouze proto, že tam můžeš pochopit ten princip aretace) vrták tou stopkou dovnitř a špičkou ven, u Lucase to je tuším 6,5mm...mno a ten ti tam samosebou nepůjde, protože je čerpadlo kamsi hozený mimo...takže povol ty tři šrouby na 13ku klíč co drží kolo čerpadla, a za tu velkou středovou matku pootoč tak, aby ten vrták zapadnul, pokud to nedovolí díry na kole, tak máš řemen o zub či dva kdesi v hájku....tam to je na povolení napínací kladky čerpadlovýho řemenu, zmáčknnutí napínací pružinky přes tu kladku sikovkama a dodažení takhle povolený kladky ti dá prostor pro přesazení....počítej s tím napnutím, že to kolo s řemenem cukne o kousek proti směru chodu motoru...tím bys měl mít vačku přes pravítko a čerpadlo přes vrták v konjunkci, při tom ladění dávej bacha na to aby se ti klikovka nekroutila v řemenu přes ten napínák, asi by bylo záhodno klikovku nějak udržet v pozici jak zůstala po zapadnutí pravítka do vačky...pokud se zadaří, tak by si měl mít kolo po napnutí řemenu v pozici, kdy ty tři šrouby při zasazeným vrtáku půjdou dotáhnout a bez toho aby se kdekoliv cokoliv skříplo, jak vrták tak pravítko by mělo jít vytáhnout snadno, tak bys měl mít základní nastavení čerpadla jakžtakž daný....několikrát rukou protoč, znovu přeměř pravítkem a vrtákem jestli to sedí, pokud jo, ujisti se že kladka čerpadla je dotažená, nasaď ventildekl a zkus nastartovat...chytnout by to mělo, jít za plynem taky ale nemusí to drřet správně volnoběh (je nastavenej na ten starej motor, takže šroubem volnoběhu doladit na správný točky a máš hotovo)....tak snad to dáš ![]() |
Autor: | Fordak33 [ 23 úno 2015 01:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Vypadá to strašně lehce.. Uvidíme jak to půjde, ale.. Já ma. Nad čerpadlem posazený servo.. Takže nejspíš potřeba demontovat.. A bůh ví co.. Ozvu se.. Hned jak se o to aspoň pokusim ![]() |
Autor: | Walker [ 23 úno 2015 01:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
tak to je logický, že tu pomocnou řemenici a řemen na servo musí dolů...asi i držák motoru, motor budeš muset podložit pod vanou heverem a servonádobku dát stranou a vyndat kryt rozvodů...altík si nevybavuju jestli je dole vpředu nebo za motorem ale to snad dá rozum co se s tím musí udělat...jestli ti to přijde lehký, tak standartní rozvody nejsou o moc těžší, tam se jen musí demontovat tuším klima nebo altík, aby ses dostal k tomu otvoru pro aretační trn klikovky, ten ty nyní neřešíš, protože ho nemáš a doufáme že podle vačky se to dá odhadnout na "prase"...tohle sice nejni úpa košer, tohle je spíš nouzový on road řešení než nějakej exaktní dílenskej postup s vybavením, ještě pokud budeš pracovat s řemenama, tak se nasazujou jen holejma rukama, pokud to nejde, děláš to blbě, nasazovat řemeny by měly osoby spíš chytrý než silný... ![]() |
Autor: | Fordak33 [ 23 úno 2015 07:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Tak teda nechapu proč dávat pryč držák motoru když motor podložím a zůstane ve stejný výšce ![]() Altik je zepředu a klimakompresor mi funguje jen jako kladka,.. Co s tím altikem? No jestli se mi to teda povede, jsem zvedav či to vůbec pojede, protože co mi teď ještě došlo že při tahání a tudíž při roztočení altiku a dodavani elektřiny do motoru mi začalo strašně cvakat a vše možný v pojistkovce.. Zapojeni v motoru nebylo moc a tak si věřím ze je vše napojeno jak má (altik, čerpadlo maji konektory takže žádná překážka.. Kabely od baterky ke startéru jsou chycený dobře, žhavení a spol taky).. Není tam co skazit nejsou to dnešní FoFo a Mondea.. |
Autor: | Walker [ 23 úno 2015 10:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Zase moc přemejšlíš a blbě... ![]() |
Autor: | Fordak33 [ 24 úno 2015 18:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Vačka ma průřez na skrz da se říct.. Jakou mám jistotu ze nemám čerpadlo úplně o 180°?.. Jak zjistim? |
Autor: | Walker [ 24 úno 2015 20:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Jestli ta první věta měla znamenat že pravítko těsně zapadlo do drážky a vačka se ani nehne, tak je to ok... no a když to tak je tak máš krajní písty 1 a 4 v úvrati a vačkou zaaretovanou nastavený ventily do polohy vstřiku prvního válce, tak stačí natočit to čerpadalo dírou nahoru a zajistit tím vrtákem...je to celkem opicózní záležitost, vědeckou čínnost o funkci čtyřtaktního dieselu a proč se vačka a čerpadlo otočí jen jednou když klika dvakrát si nechej na pak až to pojede... ![]() |
Autor: | Fordak33 [ 24 úno 2015 23:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Momentálně to mám tak, že čerpadlo je dírou nahoru přesně na zamčení vrtákem zároveň s tím že spodní hrana zářezu sedí s hlavou.. Nedával jsem pravítko, ale přesné dřívko stejně tlusté jako zářez ve vačce a sedělo mi na hlavě.. Když jsem to teď udělal podle návodu čepadlo jsem o moc neseřizoval.. Nezdá se mi že by pár stupňů udělalo takový bordel.. Zamčený čerpadlo ![]() Vačka ve stejné poloze s čerpadlem ![]() A pokusil jsem vyfotit polohu vačky.. Jestli teda není úplně o 180° ![]() |
Autor: | Walker [ 24 úno 2015 23:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Drážka ve vačce je mimo střed, tudíž nelze vačku otočit, čerpadlo máš nastaveno k vačce, tedy k časování ventilů a budeme doufat že i klika k tomu taknějak sedí...pár stupňů u čerpadla udělá hodně velkej rozdíl....no tak to podotahuj, protoč ručně, znovu přeměř jestli vrták i pravítko sedí, pokud jo, vrták vytáhni, na prkýnko nezapomeneš, nasaď ventildekl a pokud máš dobře usazenej motor nebo dokonce drží na uchycení, tak to opatrně nastartuj... |
Autor: | Fordak33 [ 24 úno 2015 23:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
To jsem potřeboval vědět, že je mimo střed, Takže má s hranou hlavy sedět dolní nebo horní hrana zářezu vačky?.. Zkoušel jsem.. Točil točil, ale nechytl.. Z 2. a 3. vstřiku potlačovala nafta, a když jsem je povolil byli dost natlakovaný, ale 1. a 4. ne.. |
Autor: | Walker [ 24 úno 2015 23:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
To je na tý vačce snad vidět na první pohled...Mimochodem proč si vůbec měnil čerpadlo když druhej motor měl ten samej typ?... |
Autor: | Fordak33 [ 24 úno 2015 23:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
No tak teď teda nevím, zda-li to vážně nemám od 180°, ale podle starýho čerpadla které bylo taky tak nějak by nemělo být.. No.. Nebo staré čerpadlo mělo krytý STOPventil tudíž IMO, A ustřihanou elektriku těsně u jeho částí, takže bylo nepoužitelné.. Navíc ji auto při rozjezdech a startech pěkně chrochtalo.. |
Autor: | Fordak33 [ 26 úno 2015 21:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Stále bez vysledku.. Zkoušel jsem obě polohy vačky s čerpadlem nahoru tudíž i oto dno o 180°, ale auto nenastartovalo. Nechci ho tahat dokud nemam cerpadlo jak ma být. Nejsem si tedy jisty či má zářez vačky sedet horní nebo dolní hranou s hranou hlavy. |
Autor: | Walker [ 26 úno 2015 22:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Nechápu co furt nechápeš na tý drážce ve vačce....prostě 5mm pasoviny jako pravítko položíš na hlavu a zasuneš do vačky...co jde na tom otočit o 180 stupńů?...a co lze nastavit opačně? Písty válce 1 a 4 jsou nahoře, ale tím že ti sedí vačka v drážce je rozhodnuto časováním ventilů že první válec je v poloze vstřiku, čerpadlo založený vrtákem je taktéž nastaveno na vstřik do prvního válce...pokud to tak zůstane na řemenech a točí se to, tak je to tak daný a nemá se co dít...a mělo by to fungovat... |
Autor: | Fordak33 [ 26 úno 2015 22:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Tak to je to co jsem potřeboval vědět.. Ze pravítko ma byt 5mm.. Ted už vim jak ma být vačka.. V tom případě mám nyní čerpadlo o 180°.. Zejtra to nnastavím zpátky.. Ono je těžké to nastartovat.. Jak se to má odvzdusnit? Myslim ze jsem někde četl že se ma odsroubovat poslední vstrik nebo jeho přepad, a aby z něj chcála nafta. Ale to se me neděje.. No kabely jsem vyházel nebo jen prskali a startérem neotocili, no a baterka to dlouho neútočí.. Můj startér se na novou baterku sotva točí.. |
Autor: | Walker [ 26 úno 2015 23:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
A to tě to při pohledu na tu hranu hlavy a drážku vačky nenapadlo, že to na sebe "sedne" a že opačně je kdesi mimo střed v luftě a cokoliv v tom se bude houpat kdesi v luftě?....první co je potřeba k tomu aby to chytlo, jsou správný startovací točky, pokud to točí líně, můžeš s tím motat tejden a nechytne to...jestli sis vypráskal baterku, tak jí nabij....odvdušnit to můžeš polovením převlečný matky na trubkách u vstřiků, tím se ti odvzdušní celá ta trasa až do vstřiku, chtělo by to dva lidi, jeden co startuje a druhej co to hlídá, jak to zašne lejt, tak přestat startovat a podotahovat...a pak zkusit start.... |
Autor: | Fordak33 [ 27 úno 2015 11:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Po výměně čerpadla nechytne, na tahání klepe.. |
Jiste ze napadlo, ale zeptat se tu je jistota, obzvlášť u tebe ![]() ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |