fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Mondeo 1999 1.8TD
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=58159
Stránka 1 z 1

Autor:  leons [ 30 kvě 2016 08:37 ]
Předmět příspěvku:  Mondeo 1999 1.8TD

Ahoj vsem. Vcera kdyz jsem urazil cca 60km, spadly mi na volnobeh otacky na 500/min. a chvilema to chtelo i chcipnout. za plynem to slo normalne, ale kdyz jsem plyn pustil zase spadly na 500. Motor jsem zhasnul a cca po 10 min zacal startovat. motor nechtel naskocit. az kdyz jsem dlouho tocil a pridal plny plyn motor naskocil ale tak jakoby postupne. rekl bych jako by tam sla spatne nafta. kdyz naskocil tak zadny kour zadny zapach po nespalene nafte. Napadl me ze je pricpany palivovy filtr a proto cerpadlo spatne taha naftu. Ale dnes rano kdyz jsem prisel ke studenemu motoru auto chytlo v pohode na cvrnk. Ujel jsem cca 5 km a auto zase vse ok. Muze to byt tim ze kdyz se zahreje motor poradne, takze se prohreje i cerpadlo, ze odchazi cerpadlo tedy gumicky v nem? Je to lukas a uz ma najeto 250 tis. Nebo je tu podavaci cerpadlo? Filtr chci dnes tal i tak vymenit. Abych cerpadlo namahal co nejmin. Menil jsem ho cca pred 12tis km. ale za starline.

Autor:  Walker [ 01 čer 2016 08:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Když mám stav, že auto jde za plynem, dost možná i pod plynem dobře jede a blbne mi volnoběh, tak to musí bejt filtr?...když se to má napít tak to jde a když se to má koulet na volno, tak náhle nejni nafta?...trošku scestná idea...co třeba chybka v elektrice, nebo mechanická vada?... když se otevře ten kus plechu vepředu co je pod ním motor, tak na čerpadle je kromě hlavní páky plynu s táhlem k pedálu ještě druhý menší, má to fujtajblovej název idle speed actuator, což v mateřštině značí, že ta páčka bude řídit volnoběh...proto je tam na tý hlavní ten snímač polohy, aby bylo zřejmé, že pokud je plyn sešláplej asi nebude úplně nutno dohánět volnoběh, zatímco když se pustí ať rychle nebo pozvolna v otáčkám blížícím se volnoběhu, tak by se něco dít mělo...a aby se něco stalo, od toho je tam ten lankový "vrtič" co s tím dle befelu řj má vrtět...a to se zřejmě nestalo...takže já bych to hledal spíš tady a ruce od nafty bych si nechal na jindy, tahle konspirační teorie má reálnější základ než paranormální vlivy filtrů, magnetických a řepných polí... :)

Autor:  miki21 [ 01 čer 2016 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Tyhle Tvoje vysvětlokomenty mně vždycky zabijou. Pokaždé se na ně těším. :smt038 :smt006

Autor:  leons [ 03 čer 2016 08:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Pecka obsahla odpoved.... diky. Ale vubec jsem z toho nepochopil co s tim muzu jako laik udelat. Zjistil jsem, ze mi otacky padaji jen kdyz pouzivam klimu. Myslim tim kdyz jedu napr. 100km a ikdyz cca 3km pred cilem klimu vypnu tak dojedu a stejne mi padaji otacky a spatne startuje dokud motor nevychladne

Autor:  leons [ 06 čer 2016 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Tak další poznatek dnes jsem zkusil jet 60km bez klimy a opět nešlo nastartovat. bez plynu to jen škytá a když přidám plný tak to po chvilce nastartuje. žádný dým žádný smrad. Studené to chytne hned a bez plynu nebo když je venku cca 15 stupňů tak to taky chytá bez problémů. Jak je hezky je to konečná. Hlavně v těchto vedrech mi jde volnoběh cca 550 ot/min. Než se to pořádně ohřeje otáčky jsou v pohodě. Napadá někoho co to může způsobovat?

Autor:  leons [ 13 čer 2016 08:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Aaaaaa ani zadny forek?? Takze problem nad znalosti vtipalku?

Autor:  Walker [ 13 čer 2016 11:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Vůbec ne...když si znovu pročteš to co mělo být vtipně polopatické a dáš si to po menších lopatách, třeba tě napadne v době kdy to chce skapat zatáhnout za tu oranžovou páčku pod volantem a konečně se seznámit s motorem...a kouknout jestli něco dělá ta malá páčka na čerpadle, případně s ní pomalu posunout směrem doprava co to s chodem motoru udělá...Tím bys snad jako laik mohl začít chápat ten princip...Prostě to nemá pevně nastavenej volnoběh, ale řj motoru se o má postarat právě proto aby se zvýšil "komfort" chodu motoru...třeba tím, že když se zapne klima a je volnoběh, zátěž klimakompresoru se vykompenzuje oním "přidáním" na volnoběžný páčce...A je jen na tobě určit kde je chyba...jestli to nefunguje celkově, nebo je to nějak rozhozený...třeba tím že netuší řj kde je páka plynu na který je snímací potenciometr se třema drátama...ostatně ono stačí vzít za klíček druhou osobou a pozorovat jestli se něco děje...ta páčka volnoběhu by se měla ze zvukem toho servopohonu přes lanko nastavit do "startovací" polohy a přitom by měl procvakat solenoid předvstřiku, což je taková optolaická "diagnostika"...pokud se obé událo, tak minimálně mehanický posuv funguje, pak je na místě zjistit, jestli sedí nastavení mechanické (seřízení páky) a jestli funguje potenciometr snímání polohy plynu a jestli jeho nastavení sedí oproti dráze páky plynu...na jeden konec řj posílá referenční napětí 5V a na druhým je 0V a středový jezdec se pohybuje mezi oběma hodnotama...minimum je cca 0,7V a max. cca 4,5V...to je tak pro začátek asi vše co ti jako "neznalý vtipálek" můžu poradit..:))

Autor:  leons [ 13 čer 2016 20:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Super diky moc :-D. Me je prave divne ze to dela jen kdyz se motor poradne ohreje a je venku hic (25 stupnu a vic). Pokud je kolem 15 -17 st tak to startuje v pohode. Kdyz zatlacim na tu packu tak se otacky zvysi a pri zapnuti klicku cvakani slysim plus asi jeste otevreni stop ventilu nebo co to pak cvakne. Je pravda, ze pokud zapnu klimu otacky spadnou a i u studeneho motoru a klima prestane chladit. V tom se vypne sama klima a otacky zvednou a le za chvilku klima zase sepne a okamzite spadnou otacky a tak dokola takze si myslim ze odesla spojka na kompresoru a nezapinam ji kdyz stojim. Takze bude neco s tou volnobeznou packou kdyz nereaguje na klimu a nebo spis neco s tim snímacím potenciometrem. Kouknu jestli se hybe ta volnobezna packa az se motor ohreje tedy az bude venku hic. Kdyz je totiz chladno startuje auto v pohode. Jeste jednou diky.

Autor:  leons [ 18 čer 2016 22:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Tak ta packa volnobehu se ani nehne. Ani pri startovani ani kdyz zapnu klimu. Zapnu klicek cvaka solenoid a cvakbe stopventil ale packa mrtva a kdyz mi kolega na te pacce prida tak auto i zahrate chyti na cvrnk. Muze byt problem nekde jinde nez v tom servomotorku co nastavuje otacky pres lanko volnobezne packy? Jak presne se jmenuje ten motorek kdybych ho chtel koupit?

Autor:  Walker [ 19 čer 2016 16:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Může bejt i v kabeláži, která je mezi řídící jednotkou a tím servem. To už chce schémata a měření a dedukce. Schémata jsou na internetu (Ford TIS Jan 2004 DVD version.iso) někde na ulozto a jiných, případně vygoogli text v závorkách, jinej funkční díl by mohl mít kolega Skaldal nebo různá vrakoviště valnější pověsti či aukro.

Autor:  leons [ 19 čer 2016 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Dekuji. A jmenuje se to tedy servomotorek volnobehu?

Autor:  Walker [ 19 čer 2016 22:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Tady to žádnej přesnej název nemá ale pokud tomu budeš říkat servopohon páky volnoběhu tak tomu budou rozumět, u Forda tomu říkaj Idle speed actuator.

Autor:  Perňa [ 07 črc 2016 01:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Jo Walki kde jsou ty časy co jsi mi radil měnit rozvody internetově .... :-D

Autor:  leons [ 08 črc 2016 16:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo 1999 1.8TD

Tak vyreseno uz to drzi otacky. Nekdo povilil to lanko od servomotorku az tak ze pastorek nebo jak se to jmenuje byl ze servomotorku vyjety az na konec a stejne nedosahl na tu paku na kterou tlaci aby se pridali otacky. Tak jsem lanko pritahl a zapl klicek takhle nekolikrat az pastorek zajel uplne a ted to maka super. Diky.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/