fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
problem s motorem http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=6336 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Návštěvník [ 19 čer 2006 22:05 ] |
Předmět příspěvku: | problem s motorem |
Zaslal: 19 červen 2006, 20:45:40 Předmět: problem se startem Citovat ze zprávy mam broblém,FORD ESCORT 1,8TD COMBI RV.97,NAJETO 140 000KM,při otočení kličem mi kontrolka žh. zhasne po 2s,přestože rele žhavení je pořád seplé a to asi 7s (,měřeno multimetrem na svičkach),pak odpojí,svíčky jsem vyměnil,tlaky mam dobre,všechny cca 27,motor točím 8krat, pak to chytne, z výfuku jde bílý kouř, mužete mi někdo poradit co s tím ,už fakt nevím |
Autor: | Walker [ 19 čer 2006 22:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
To žhavení je normální, kontrolka zhasne dřív (už je možno startovat) a svíčky ještě dožhavují aby motor po nastartování lépe chytal, než se zavlaží válce, jinak by mohl zhasnout. Ten bilý kouř vypadá na posunutý vstřikovací čepadlo, tj špatný předvstřik. Jestli to má tendence jít "proti" tj. jde hůře do otáček a motor jde hlučně a kouř je štiplavý tak to vstřikuje příliš brzo. Taky to mohou dělat vstřiky. Nastavení předvstřiku je závislé na nastavení tlaků ve vstříkách, pokud je nastaven nízký tlak ve vsřikách, pak to vstřikuje dřív vlivem nižžího odporu vstřiku vůči čerpadlu, které nemusí vyvíjet takový tlak. Pokud to nevzniklo po výměně rozvodových řemenů, viděl bych to na vstřiky. Ty musí dle typu motoru mít 130-160 MPa, a musí při dosažení tohoto tlaku "mlžit", tj. vytvářet jemný sprej z nafty, pokud stříkají proudem nebo tečou tak jsou vadné. |
Autor: | Návštěvník [ 19 čer 2006 22:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Walker píše: To žhavení je normální, kontrolka zhasne dřív (už je možno startovat) a svíčky ještě dožhavují aby motor po nastartování lépe chytal, než se zavlaží válce, jinak by mohl zhasnout. Ten bilý kouř vypadá na posunutý vstřikovací čepadlo, tj špatný předvstřik. Jestli to má tendence jít "proti" tj. jde hůře do otáček a motor jde hlučně a kouř je štiplavý tak to vstřikuje příliš brzo. Taky to mohou dělat vstřiky. Nastavení předvstřiku je závislé na nastavení tlaků ve vstříkách, pokud je nastaven nízký tlak ve vsřikách, pak to vstřikuje dřív vlivem nižžího odporu vstřiku vůči čerpadlu, které nemusí vyvíjet takový tlak. Pokud to nevzniklo po výměně rozvodových řemenů, viděl bych to na vstřiky. Ty musí dle typu motoru mít 130-160 MPa, a musí při dosažení tohoto tlaku "mlžit", tj. vytvářet jemný sprej z nafty, pokud stříkají proudem nebo tečou tak jsou vadné.
teda to startování na těch 8krát souvisí s vstřiky?at mam jasno,dik |
Autor: | Walker [ 19 čer 2006 22:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ono u dízlu skoro všechno souvisí se vstřiky, motor je vznětovej, a tedy se míchá jemná mlha nafty se vzduchem, pekelně se to stlačí, tím se to ohřeje a vznítí. No a když ta nafta do studenýho motoru jentak cákne, tak se to moc vzněcovat nechce, proto to nechytá a bíle kouří.... |
Autor: | Walker [ 19 čer 2006 22:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
No a jestli to kouří jenom chvilku a pak to jde dobře, mohly by to dělat i vadný žhavicí svíčky, ale né samy, ještě něco nebude seřízeno správně, většinou když jsou vadný svíčky, tak to sice špatně chytá a občas to i chcípne než se tochu ovlaží motor, ale hlavně to kouří černočerně hustě, a né bíle, nejdřív vyzkoušet žhav.svíčky, pak vstřiky, a až potom bych šel na to čerpadlo.... |
Autor: | Návštěvník [ 19 čer 2006 23:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Walker píše: No a jestli to kouří jenom chvilku a pak to jde dobře, mohly by to dělat i vadný žhavicí svíčky, ale né samy, ještě něco nebude seřízeno správně, většinou když jsou vadný svíčky, tak to sice špatně chytá a občas to i chcípne než se tochu ovlaží motor, ale hlavně to kouří černočerně hustě, a né bíle, nejdřív vyzkoušet žhav.svíčky, pak vstřiky, a až potom bych šel na to čerpadlo....
žhavicí svíčky jsou nové zn. BRISK,takže se zaměřím na vstřiky, |
Autor: | Walker [ 19 čer 2006 23:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nové ještě neznamená dobré,(vlastní zkušenost) stačí sundat jen ten rozvodný drát a pokud přivedeš kusem drátu + od baterky na závit žhavicí svíčky a při doteku to pěkně zaprská, tak by měla být dobrá. Zrovna nedávno jsem cosi podobnýho řešil, svíčky žhavily, ale né úplně dooranžova, jen tak lehce do červena, a tomu motoru to bylo málo, a nechtěl chytat, musel jsem zažhavit 2-3x aby to chytlo. Dal jsem jiný, a makalo to na škrtnutí.. |
Autor: | mrJekill [ 20 čer 2006 19:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co třeba prdlá hlava,nebo těsnění pod hlavou. Bílý kouř - voda ve válcích. Ukazuje na to i to,že musí několikrát startovat,než voda vylítá alespoň částečně do výfuku. |
Autor: | Walker [ 20 čer 2006 19:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
mrJekill píše: Co třeba prdlá hlava,nebo těsnění pod hlavou. nemyslím že to bude těsnění nebo hlava při tlakách 27, protože kdyby mohla voda do válců, tak může stejnou cestou tlak do vody a těch krásných 27 by to nedalo... a když jsou všechny válce se stejným tlakem tak to bude jinde...
Bílý kouř - voda ve válcích. Ukazuje na to i to,že musí několikrát startovat,než voda vylítá alespoň částečně do výfuku. |
Autor: | mrJekill [ 20 čer 2006 19:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle jsem si taky uvědomil po odeslání příspěvku. Jen jestli ten co tlaky Michlikovi měřil trošku nekecal |
Autor: | Walker [ 20 čer 2006 20:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, to může Michlík posoudit sám, pokud je ten bílej kouř štiplavej až skoro slzí oči, pak je to kolem toho vstřikování, no a pokud to páří jak parní válec, tak je to tou unikající vodou, jako další pomůcka poslouží otevřená nádržka na chladící vodu, pokud při chodu motoru probublává(tlaky z válců musí někudy ven), tak pak bych to viděl na tu netěsnost. Ale myslím si, že i kdyby k tomu měření použili nějaký domometr, tak by se to ukázalo na rozdílných tlacích, myslím tu netěsnost. |
Autor: | Návštěvník [ 21 čer 2006 22:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Walker píše: No, to může Michlík posoudit sám, pokud je ten bílej kouř štiplavej až skoro slzí oči, pak je to kolem toho vstřikování, no a pokud to páří jak parní válec, tak je to tou unikající vodou, jako další pomůcka poslouží otevřená nádržka na chladící vodu, pokud při chodu motoru probublává(tlaky z válců musí někudy ven), tak pak bych to viděl na tu netěsnost. Ale myslím si, že i kdyby k tomu měření použili nějaký domometr, tak by se to ukázalo na rozdílných tlacích, myslím tu netěsnost.
Zdravím všechny, ujištoval mne že tlaky jsou dobré,bílý kouř ser projeví pouze po startu.Jak jsem již řekl,motor se protočí 8krat na 2 žhaveni a pak chytne.všiml jsem si že těsnění hlavy motoru(to horní ) myslím že tak se to aspon jmenuje,tak z něj utíka olej,muže to být jedna z příčin? |
Autor: | Walker [ 30 čer 2006 10:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Primárně asi ne, jestli myslíš těsnění pod krytem s nápisem Diesel nebo Endura-DE, tak to je těsnění víka ventilů. To žhavení, myslím jedmotlivé svíčky, ti fachčí? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |