fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

vodní pumpa
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=6395
Stránka 1 z 2

Autor:  rocco [ 26 čer 2006 10:52 ]
Předmět příspěvku:  vodní pumpa

Zdravim, potřebuju vyměnit vodní pumpu (1.8D) je v tom nákej háček? Může se ktomu s motorem v autě nebo je lepší si ho nadzvednout? Na co si dát bacha?

Autor:  Walker [ 26 čer 2006 11:58 ]
Předmět příspěvku: 

Hlavně musíš rozebrat rozvody, a pak je zase dát dohromady a seřídit, takže nějaká úvaha o zvedání či nezvedání je trochu mimo. Přečti si sekci výměna rozvodů, vše z toho budeš potřebovat, a k pumpě se už potom dostaneš snadno. Pokud si to nikdy nedělal, tak věz že výměna pumpy a seřízení rozvodů napoprvé zabere celý den...

Autor:  rocco [ 26 čer 2006 15:21 ]
Předmět příspěvku: 

jo to s rozvodama jemi jasný, už sem to dělal ale ne na fordu a tak mě spíš zajímalo jestli tam nejni nákej speciální fordáckej háček. Chtěl sem hlavně vědět jestli se to dá udělat s motorem tam kde je, zdá semi to tam dost těsný, ale asi by to vyšlo. A rozvoďák k čerpadlu je pod tim na vačku? nebo nad nim, myslim tedy jestli jde sundat vačkovej aby tam čerpadlovej zůstal nebo ne. Jinak mam ještě jeden motor, tak nebylo by lepší (hlavně rychlejší)ho vyměnit celej a stimhle si hrát pozdějc když bude venku? Díky

Autor:  rocco [ 26 čer 2006 16:43 ]
Předmět příspěvku: 

.....

Autor:  mrJekill [ 26 čer 2006 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

Žádnej zvláštní zádrhel tam není,akorát se doporučuje při výměně vodní pumpy měnit rozvoďák a kladky,tzn po výměně pumpy dát vždy novej rozvoďák.
Jinak výměnu zvládneš určitě rychleji a jednodušeji,než přehození motoru.

Autor:  rocco [ 03 črc 2006 12:36 ]
Předmět příspěvku: 

tak sem přehodil celej motor a teď si budu hrát s pumpou na kozách to už je super přístup. Taky bych radši dělal jenom tu pumpu, ale ten dobrej motor mam vyskoušenej tak sem si ho radši nechal a ten se špatnou pumpou sem ani neslyšel, tak jí teď udělám otestuju ho a pude do světa. Jinak výměna motoru celkem makačka, dělal sem to od rána do večera.

Autor:  haromax [ 06 pro 2006 15:21 ]
Předmět příspěvku: 

nazdár : začala se mi ztrácet chl. kapalina - asi vodní pumpa je to vidět na motoru vespod kolem kliky, problém je v tom že pumpa je součástí rozvodů a já jsem je dal měnit asi před půl rokem tak nevím jestli tam nechat ty staré nebo zas celé měnit za nové ???
co myslíte ?

Autor:  mrJekill [ 06 pro 2006 17:04 ]
Předmět příspěvku: 

Měli by se dát nové,ale klidně to vyměň a nech tam stávající,po půl roce je to v pohodě.
Jinak vodní pumpu měním automaticky s rozvody a takovýhle problémy se mě netýkají.

Autor:  Návštěvník [ 06 pro 2006 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

Taky mi odešla tři měsíce po výměně rozvodú,tak sem nechal vyměnit jen tu pumpu a v pohodě.

Autor:  haromax [ 06 pro 2006 21:23 ]
Předmět příspěvku: 

taky si tak myslím že vyměním jenom pumpu ,ještě nevím kolik stojí pumpa u forda ,ted nemám nějak čas to řešit pokusím se tam nalít nějaký utěsňovací přípravek možná že to zabere na chvíli ,kdysi se mi tak podařilo vyřešit netěsnou pumpu u sierry.

Autor:  Návštěvník [ 06 pro 2006 22:19 ]
Předmět příspěvku: 

Jenže tady je ta pumpa součást rozvodu nemusim ti říkat co by se stalo kdyby se vysipala.Já jí koupil za 1650 kč a výměna stála 1000 kč.U forda stojí asi 2300.U ford charouz chtějí dávat po každém sundání nový řemen jinak je to bez záruky.

Autor:  haromax [ 07 pro 2006 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

no to mi jasné kdyby ložisko se v pumpě seklo tak je to hotové .Ale tam bude vadný okroužek proto to kape zatím to není moc , bude určitě tam nějaký obtokový kanálek ,aby to neteklo do ložiska , od jakého výrobce jsi Huberte tam nechal montovat pumpu ?díval jsem se na na mjauto.cz tak je jejich tam hafo tak nevím ... No já se asi do toho pustím sám ,až budu mít trochu víc času

Autor:  Návštěvník [ 07 pro 2006 21:08 ]
Předmět příspěvku: 

Já to v ruce ani neměl ale koupil sem tu nejlevnější,vyděl sem i draši od jiného výrobce ale na obrázku vypadala stejně,koupil bych tu nejlevnější těch sto tisic km ti to vydrží určitě.Na fiatu mě to začlo kapat a za 500 km ten hřidel vyběh ale tam to bylo hnané klíňákem tak pohoda.

Autor:  Walker [ 08 pro 2006 01:30 ]
Předmět příspěvku: 

To HAROMAX: Trošku jsem sem nakoukl, a nedá mi to sem něco přidat...cpát do chladícího systému cokoliv co ucpává díry je u rotujícího hřídele vodní pumpy nanic, jen hrozí riziko ucpání chladiče....řemeny jak tu bylo psáno jdou použít znovu...jen se musej dát ve směru otáčení ve kterém byly před sundáním, otočením směru je nebezpečí brzkého opotřebení...no a nejlevnější a nejefektivnější je brzká výměna té pumpy, páč rozvody nejsou moc konstruovány na vodní provoz, tudíž mokré řemeny a ložiska kladek nejni to nejlepší....

Autor:  haromax [ 08 pro 2006 17:10 ]
Předmět příspěvku: 

to walker : máš zcela pravdu že koupat rozvody ve vodě je na h... ,ale ten přípravek asi zřejmě zabral není vidět že by voda ubývala uvidím je to teprveš dva dny, taky jsem si myslel ,že u rotujicích časti je zbytečne tam cokoliv lít ,ale já to už kdysi vyzkoušel a zabralo, tak možná to i ted chvíli pomůže at do rozvodu neteče jinak dík,

Autor:  Karel [ 08 pro 2006 17:28 ]
Předmět příspěvku: 

A teklo ti to vubec pumpou?Nechapu jak jsi mohl utesnit v podstate gufero tou srackou.Radsi ji hned vymen a remen dej jak pise Walker.

Autor:  Návštěvník [ 08 pro 2006 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

Já sem pár pump už vyděl a nejdřív odejde to uložení ty ucpávky tečou protože ten hřídel má vúli a vymele to.

Autor:  Walker [ 08 pro 2006 23:38 ]
Předmět příspěvku: 

haromax píše:
to walker : máš zcela pravdu že koupat rozvody ve vodě je na h... ,ale ten přípravek asi zřejmě zabral není vidět že by voda ubývala uvidím je to teprveš dva dny, taky jsem si myslel ,že u rotujicích časti je zbytečne tam cokoliv lít ,ale já to už kdysi vyzkoušel a zabralo, tak možná to i ted chvíli pomůže at do rozvodu neteče jinak dík,
Jak myslíš, aspoň vím kde bude k mání víko ventilů a olejová vana.... :-D :-D :-D

Autor:  haromax [ 09 pro 2006 10:24 ]
Předmět příspěvku: 

tak to se teda ještě načekáš :-D

Autor:  Michal-MS [ 11 pro 2006 21:32 ]
Předmět příspěvku: 

K výměně- myslím si že je zbytečné ji měnit pokaždé když děláš rozvody, ale třeba ob výměnu, nebo ob dvě, to už jo. Když třeba u novějších typů motorů TD je delší interval výměny řemenu. myslím že u Oktávek to doporučujou taky po určitých tis. km se to musi preventivně měnit...
A tady je muj technický postřeh- na pumpě jsou dva otvory, jeden šikmo zvrchu a druhý šikmo dospod. Nevíte jestli by se těmito otvory něco mazalo? Třeba gugero? Když jsem měl pumpu venku a točil s ní, tak šla tuho- jako když se točí hřídel na suchém guferu. A když jsem tam kapl trošku olejičku tak se točila mnohem volněji a tiššeji...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/