fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Sníží se výkon, zvýší kouřivost, ale proč?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=662
Stránka 1 z 2

Autor:  Jack [ 20 zář 2004 19:24 ]
Předmět příspěvku:  Sníží se výkon, zvýší kouřivost, ale proč?

Před nedavnem sem objevil tuto prima stranku. Jelikoľ sem sam vlastníkem Ford Escort, rozhodl sem se zaregistrovat. Mám Combi 1,8TD 66kW, cca 1 měsíc, najeto s ním mám asi 2,5tis km.

Minuly týden mi asi dvakrat (kaľdý den jedenkrát) stala následující věc. Projíľděl sem městem na 4, cca 60km rychlostí a při výjezdu z města auto nechtělo zrychlit. Jako by se motor ucpal a poměrně dost to kouřilo.

Kdyľ sem přeřadil na 3 a troąku ho vytočil, přestalo to a pak uľ jel dobře. Docela mě to překvapilo a zarazilo. Čerpám u Benziny, takľe snad naftou to být nemohlo. Měl někdo podobný problém, čím to můľe být?

A propo na co je u turba takové táhlo? Kdy a jak pracuje?

Díky a hodně km bez problémů

Autor:  bibo [ 20 zář 2004 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

co palivovej filtr mi se tohle stávalo ucpával se a taky to nechtělo jet

Autor:  Jack [ 21 zář 2004 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

No ten by mil být nový, protože když sem auto koupil, známý mi minil olej + filtry.

Tak nevim.

Autor:  ACEMajky [ 22 zář 2004 12:48 ]
Předmět příspěvku: 

Takze nejaky obrazky k tematu:
http://escort.wz.cz/other/turbo

Pokud myslis tycku co ej hezky videt na obrazku cislo 5, tak to je obtokovy ventil z ktereho ta tycka vede (tusim wastegate se tomu rika), kdyz uz turbo dosahne urciteho tlaku, ventil posune tyckou a ta na druhe strane otevre ventil, kterej pusti vyfukovy plyny mimo vrtulku a tim turbo ubere na otackach - stava se ze ta tycka je zasekla a pak budto neotvira (pretocis a znicis turbo) a nebo zustane otevrene a pak to jede jako bez turba (mozna tvuj pripad)

Autor:  Jack [ 22 zář 2004 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Takze nejaky obrazky k tematu:
http://escort.wz.cz/other/turbo

Pokud myslis tycku co ej hezky videt na obrazku cislo 5, tak to je obtokovy ventil z ktereho ta tycka vede (tusim wastegate se tomu rika), kdyz uz turbo dosahne urciteho tlaku, ventil posune tyckou a ta na druhe strane otevre ventil, kterej pusti vyfukovy plyny mimo vrtulku a tim turbo ubere na otackach - stava se ze ta tycka je zasekla a pak budto neotvira (pretocis a znicis turbo) a nebo zustane otevrene a pak to jede jako bez turba (mozna tvuj pripad)


Jo to asi bude ono. Pozná se to poi volnobihu, nebo poi startováni, zhasínání motoru, nebo vytáeením otáeek poi volnobihu - má to nijak reagovat? Pozoroval sem to s kamosem a vubec to nijak nereagovalo. Navic se tim vubec nedá pohnout, jen když jsme použili hrubou sílu.

Oekl bych že turbo zabírá, pravda je že problém mi nastal vždy když sem projíždil mistem cca 50-55 km cca 3-5 min na 4 a udržoval rychlost. Teprve poi výjezdu z mista poi sešlápnutí plynového pedálu to zaelo kouoit a moc se tomu nechtilo jet. Když to hned od zaeátku toeím v otáekách, tak to táhne velmi doboe.

Dá se to nijak rozdilat a promazat? Možná by bylo po problému.

Nevíš o nijaké dobré knížce o Ford Escort a o motoru?

Díky za radu i fotky

Autor:  herma [ 22 zář 2004 22:10 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Takze nejaky obrazky k tematu:
http://escort.wz.cz/other/turbo

Pokud myslis tycku co ej hezky videt na obrazku cislo 5, tak to je obtokovy ventil z ktereho ta tycka vede (tusim wastegate se tomu rika), kdyz uz turbo dosahne urciteho tlaku, ventil posune tyckou a ta na druhe strane otevre ventil, kterej pusti vyfukovy plyny mimo vrtulku a tim turbo ubere na otackach - stava se ze ta tycka je zasekla a pak budto neotvira (pretocis a znicis turbo) a nebo zustane otevrene a pak to jede jako bez turba (mozna tvuj pripad)


tak poesni todle sem mil na auti já. Zaseklé táhlo(tyeka) po odblokování jede auto fest líp.

Autor:  ACEMajky [ 23 zář 2004 14:48 ]
Předmět příspěvku: 

No to tahlo by se melo pohnout, kdyz turbo prekroci predem stanovene otacky (presneji tlak v sani) tak by to melo otevrit ten obtokovy ventil - rukou by melo jit pohnout tou tyckou, ale de to ztuha (silou) je tam pruzina, co ji vraci z5 - vycistat by to melo jit, demontovat turbo a mozna to tam bude zaneseny sazema z motoru ...

Autor:  Návštěvník [ 23 zář 2004 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
No to tahlo by se melo pohnout, kdyz turbo prekroci predem stanovene otacky (presneji tlak v sani) tak by to melo otevrit ten obtokovy ventil - rukou by melo jit pohnout tou tyckou, ale de to ztuha (silou) je tam pruzina, co ji vraci z5 - vycistat by to melo jit, demontovat turbo a mozna to tam bude zaneseny sazema z motoru ...



Diky, až budu mit volny vikend mrknu se na to.

Autor:  Jack [ 23 zář 2004 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

Anonymous píše:
ACEMajky píše:
No to tahlo by se melo pohnout, kdyz turbo prekroci predem stanovene otacky (presneji tlak v sani) tak by to melo otevrit ten obtokovy ventil - rukou by melo jit pohnout tou tyckou, ale de to ztuha (silou) je tam pruzina, co ji vraci z5 - vycistat by to melo jit, demontovat turbo a mozna to tam bude zaneseny sazema z motoru ...



Diky, až budu mit volny vikend mrknu se na to.


Jo ješti dotaz, dá se nikde na netu sehnat podrobnijší manuál o Ford Escort 1,8 TD, ale v eeštini? A nebo nijaká knížka

Diky

Autor:  Karel [ 24 zář 2004 17:08 ]
Předmět příspěvku: 

Cti temata.Etzold ,ma asi 20 M ,nebo knihu cca 600Kc.Pak je i dost veci v el.podobe (prirucka , o dieslovych motorech vseobecne atd.) problem je najit kde,pokud to neni primo na techto strankach.Ma to ale vetsinou dost velkou velikost takze majlem tezko.

Autor:  VláďaTP [ 26 zář 2004 15:49 ]
Předmět příspěvku: 

Jak už jsem nikolikrát nabízel, Etzold je ke stažení u mi...
Takže mi napište mail a já Vám pošlu odkaz... sem to dát nesmím... autorská práva...

Autor:  Michal-MS [ 04 bře 2005 22:01 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim Jacka.
Jak se Ti podaoilo odstranit problémy z tou kouoivostí?
Podle mi to nezpusobuje omezování otáeek turba. Je to nepravdipodobné, protože po misti to zase tak moc netoeíš a nedržíš trvale ve vysokých otáekách. Kdyby to bylo toeba když si fieíš na maximálku po dálnici, nijakou dobu, tak by se ta páka mohla vysunout a šprajcnout v nijaké poloze že by nedovoela, a pak bys zpomalil a znova akceleroval, tak bych to na ten omezovae tipoval. Ale tohle se mi nezdá. U mi to bylo zpusobené zašpininým eidlem prutoku vzduchu, po dokonalém odmaštiní a resetu jednotky se auto chová o hodni lépe. Jako vymininé :lol: .
Ale stejni to obeas ješti dilalo, tak jsem nastavil eidlo polohy plynu na hodnotu z manuálu.
Mužou to dilat také opotoebované trysky takže doporueuji kontrolu, eeká mi to také.
:wink:
To je moje zkušenost.
:)

Autor:  Slow D [ 06 bře 2005 00:31 ]
Předmět příspěvku: 

Michal-MS píše:
tak jsem nastavil eidlo polohy plynu na hodnotu z manuálu.


Ten postup by mi zajímal, z jakého manuálu to máš? Jo a co ten reset oídící jednotky, jak jsi to dilal?
Dík, David

Autor:  Michal-MS [ 06 bře 2005 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

Postup?! :shock:
To je jen moje zkušenost a další vici si myslím, že by tak pravdipodobni mili být. :P
Tak dobrých manuálu zase není že by v nich byli popsané všechny vici kolem motoru. :wink:
No a okolo resetu už bylo všude napsane hodni vicí, ale jestli máš ICQ nebo SKYPA, tak bysme to mohli probrat podrobniji. :)
Nafti eest. :D

Autor:  Jack [ 06 bře 2005 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

Michal-MS píše:
Zdravim Jacka.
Jak se Ti podaoilo odstranit problémy z tou kouoivostí?
Podle mi to nezpusobuje omezování otáeek turba. Je to nepravdipodobné, protože po misti to zase tak moc netoeíš a nedržíš trvale ve vysokých otáekách. Kdyby to bylo toeba když si fieíš na maximálku po dálnici, nijakou dobu, tak by se ta páka mohla vysunout a šprajcnout v nijaké poloze že by nedovoela, a pak bys zpomalil a znova akceleroval, tak bych to na ten omezovae tipoval. Ale tohle se mi nezdá. U mi to bylo zpusobené zašpininým eidlem prutoku vzduchu, po dokonalém odmaštiní a resetu jednotky se auto chová o hodni lépe. Jako vymininé :lol: .
Ale stejni to obeas ješti dilalo, tak jsem nastavil eidlo polohy plynu na hodnotu z manuálu.
Mužou to dilat také opotoebované trysky takže doporueuji kontrolu, eeká mi to také.

:wink:
To je moje zkušenost.
:)



Víceméni jsem to zatím neoešil. Ale zdá se mi, že když to auto párkrát doboe proženu, tak to prosti nedilá. V poslední dobi mi to neudilalo. Uvidím možná v léti se na to mrknu, až bude víc volného easu. Doufám že do té doby se nic nevysere....:o)
:wink:

Autor:  Michal-MS [ 06 bře 2005 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

Jo tak nijak se mi to chovalo než jsem vyeistil MAF. Taky nikdy jelo naprosto skvile a kat zase kouoilo a vubec nejelo, pak to dilalo eím dál eastijc. Po vyeistiní OK, ale to už tady bylo. :)
Dokonce se zlepšilo i startování, kdysi eerné saze po startu a tei klasický takový naftový emoudík, nejprv bílý a pak namodralý (asi) :)
Hodni zdaru. :P

Autor:  mrazik [ 22 dub 2005 11:59 ]
Předmět příspěvku: 

Takže se mi podařilo vytáhnout zálohu, ale nějak se rozhodila čeština. Ńo ale pořád lepší než drátem do voka :D .
Dolů ještě doplním v textu, co obsahovala druhá stránka.

Autor:  ACEMajky [ 22 dub 2005 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

Takze, onu debatu, kterou se Mrazikovy povedlo zachranit jsem dal do noveho tematu zde: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 0020#20020 kde muzeme debatovat o funkci TDmotoru - zde v kourivosti jsme trochu ulitli asi bude nej toto tema smazat - jenomkoz tu uz po zahadnem zmizeni neni stejne poznat, co se resilo

Autor:  miro [ 06 pro 2005 18:00 ]
Předmět příspěvku: 

tak toto mi presne urobilo po kupe auta,stala rychlost cca60 4stupen,a pri akceleracii nic/strasne dlho kym sa rozbehlo,5stupen 80-90 po akcel . to iste, ale po preradeni na nizsi stupen sa rozbehlo ale nevsimol si si ci ti nezoplo aj turbo o cosi neskor?.Navsteva u forda a nemila sprava riadiaca jednotka na cerpadle-proste snimac polohy plynov. pedala nereaguje na cerpadle tak ako ma a cerpadlo mi otvara na max50%. Spotreba sa zvysila a asi budem nahanat novy motor-neviete o neakom kto vozí z vonku, ale nie vraky?

Autor:  Jack [ 06 pro 2005 19:40 ]
Předmět příspěvku: 

miro píše:
tak toto mi presne urobilo po kupe auta,stala rychlost cca60 4stupen,a pri akceleracii nic/strasne dlho kym sa rozbehlo,5stupen 80-90 po akcel . to iste, ale po preradeni na nizsi stupen sa rozbehlo ale nevsimol si si ci ti nezoplo aj turbo o cosi neskor?.Navsteva u forda a nemila sprava riadiaca jednotka na cerpadle-proste snimac polohy plynov. pedala nereaguje na cerpadle tak ako ma a cerpadlo mi otvara na max50%. Spotreba sa zvysila a asi budem nahanat novy motor-neviete o neakom kto vozí z vonku, ale nie vraky?


Od května mi to neudělalo. Podle jednoho mechanika sem mohl mít v nádrži trochu vody.
Najezdil sem hodně km a občas pod velkým zatížením - pět osob v autě + půl tunový vozík a řekl bych že sem to proště už všechno sjel. Taky už beru jenom na pro mě solidní benzině Hypernova,Globus nebo SHELL.

Jack

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/