fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
žhavicí svíčky http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=676 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 23 zář 2004 23:22 ] |
Předmět příspěvku: | žhavicí svíčky |
Ahoj všem, znalcům zejména ! Zajímalo by mne, jestli žhavicí svíčky pro naftové motory mají také nějaké rozlišení kvality jako je u svíček pro benzínové motory tepelná hodnota vyjádřená číslem. Po pravdě řečeno v žádné příručce jsem nikdy na žádný rozlišovací znak nenarazil. Vždy se jenom mluví o různých výrobních značkách a s tím souvisejících různých cen. Teď mi však jeden mechanik tvrdí, že je třeba dodržet předepsané napětí ( 10 V nebo 11 V). Co o tom víte ? Díky Rosťa. |
Autor: | Karel [ 24 zář 2004 16:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud jsi v krame tak ti kazdej dobrej prodejce nabidne zhavice primo na typ auta(motoru)co potrebujes.Ja experimentoval a na 12V jsem dal 6V zhavice,ale zmeril jsem si jak dlouho zhavi(3s) a pak jsem tak zhavil rucne po vypojeni automatiky.Zhavice ale min vydrzely.Byl to ale starej Micak.Do esca davam ty cesky kvuli cene 160Kc(origos asi 500)Zhavi subjektivne stejne a maji i moznost prizhavovani za chodu motoru,tedy ochranu proti prehrati. |
Autor: | Návštěvník [ 25 zář 2004 23:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky Karle za tvoji zkušenost. Zeptám se ještě takhle : co vlastně údaj o napětí znamená? Je to max. dovolené napětí nebo nominální napětí na svíčce? A jaké jsou důsledky použití svíček různého napětí. Mimochodem - v mém případě už to mechanik vyřešil tak, že odmítl namontovat jiné svíčky než ty, které tam byly (BERU 10V) a stála mě jedna svíčka 620,-Kč a to prý ještě díky množstevní slevě, kterou mechanik v daném obchodě má. Tak jsem skřípal zubama, protože se mi nabízely svíčky BRISK ale 11V za 160,-Kč. Mechanik tvrdil, že jejich použitím by se mohlo spálit spínací relé ?! Zdraví Rosťa. |
Autor: | Karel [ 26 zář 2004 10:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja je tam(rok a pul) mam a jsem spokojeny,zpocitej si kolikrat je muzu vymenit nez se dostanu na tvoji cenu. http://www.brisk.cz/cz/katalog_vystup.php Tvuj problem asi bude v roku vyroby mas novejsi auto. |
Autor: | VláďaTP [ 26 zář 2004 15:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je to rozlišený podle typu motoru. Já mám RFS a na ten bohužel Brisk svíčky nevyrábí, tak jsem kupoval nějaké kolem 350 Kč, protože když jsem tam jednou měl nějaké Equyem nebo jak to bylo, cca. za 220 Kč, tak mi vydržely asi 10 tis. km:-(( Jinak na těch, co jsem koupil mám najeto asi 25 tis. km a startování pořád v pohodě. No uvidíme, až přijde zima;-) |
Autor: | Karel [ 26 zář 2004 19:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Vlada:Podle me se mylis! TECHNICKÉ INFORMACE FORD Escort TD,Turnier TD MOTOR VHODNÉ SVÍČKY LTR KW MOTOR DATUM SINGLE TWIN 1.80 66kW RFS,RFD,RFK 08.1990 - 07.1998 21S427 Legenda LTR - obsah motoru v litrech KW - výkon motoru v kilowatech MOTOR - označení typu motoru DATUM - rok výroby (od-do) SINGLE - řada žhavících svíček s monospirálou TWIN - řada žhavících svíček s dvouspirálou * - Takto značené osazení se nejvíce přibližuje originálnímu Podle Brisku je tam v pohode muzes dat a tvuj motor je tam taky.Ja je mam a spokojenost. |
Autor: | VláďaTP [ 27 zář 2004 11:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karel píše: To Vlada:Podle me se mylis!
TECHNICKÉ INFORMACE FORD Escort TD,Turnier TD MOTOR VHODNÉ SVÍČKY LTR KW MOTOR DATUM SINGLE TWIN 1.80 66kW RFS,RFD,RFK 08.1990 - 07.1998 21S427 Legenda LTR - obsah motoru v litrech KW - výkon motoru v kilowatech MOTOR - označení typu motoru DATUM - rok výroby (od-do) SINGLE - řada žhavících svíček s monospirálou TWIN - řada žhavících svíček s dvouspirálou * - Takto značené osazení se nejvíce přibližuje originálnímu Podle Brisku je tam v pohode muzes dat a tvuj motor je tam taky.Ja je mam a spokojenost. Zajimavé, ale to co jsem psal, jsem si rozhodně nevymyslel... byl jsem u prodejce a ten mi to ukazoval v katalogu Brisk. Každopádně díky za info, až mi příště odejdou, vezmu ty od Brisku, jelikož s nima jsou poměrně dobré zkušenosti. |
Autor: | Karel [ 27 zář 2004 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevydrzi treba tolik jako originaly,ale kdybych je menil co rok tak jsem na tom financne o dost lip a muzu investovat treba do litaku. |
Autor: | Návštěvník [ 28 zář 2004 21:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sleduji vaši diskusi a musím konstatovat, že hodnoty napětí vlastně vůbec neberete v úvahu. Opravdu by mě zajímalo odkud pramení informace těch, kteří tvrdí, že je to důležitá hodnota, kterou je třeba dodržet. Zkusím pátrat a určitě se s vámi podělím o zjištěné skutečnosti. Dále mě zaujalo jak uvádíte typy motorů. Já nemám ani jeden z vámi uváděných kódů. V TP mám uvedený typ RVA, ale protože dalčí údaje v TP nejsou evidentně správné, nevěřím ani uvedenému kódu. Na víku hlavy válců mám velký nálitek ENDURA DE. Je to typ motoru ? Zdraví Rosťa a těším se na vaše názory. |
Autor: | Karel [ 29 zář 2004 18:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak nebereme v uvahu co tim myslis??? Vzdyt v mem prispevku je zhavic od 8/90-7/98 a ty mas 2000! Najed si na stranky Brisk .Jestli narazis na 6V do 12V tak si to poradne precti! |
Autor: | karner [ 01 říj 2004 08:41 ] |
Předmět příspěvku: | Výměna žhaviču |
Jsem čerstvým majitelem Esca TD, můj dotaz zní, daj se žhaviče vyměnit doma? Co je u toho dále zapotřebí? Např. vždy nové těsnění atd. Díky. |
Autor: | ACEMajky [ 01 říj 2004 08:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zhavici svicky vymenis v pohode doma, jenom musis koupit ty spravny.... (tesneni neni zapotrebi, je to narocny asi jako u benzina vymenit normalni svicky) |
Autor: | Karel [ 01 říj 2004 16:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Majky me sly blbe odsroubovat matky!Je tam na ne blbej pristup , teda ne na vsechny.Ale jinak pohoda ,akorat rozumne dotahnout! |
Autor: | karner [ 04 říj 2004 11:16 ] |
Předmět příspěvku: | Výměna žhavičů |
Pánové a dámy, v servise za výměnu žhavičů požadují 500 + materiál, no... co potřebuju přesně za nářadí, kolikatka je to klíč? Musí být nějaký dlouhý? Jaké jsou vase zkušenosti z výměnou. |
Autor: | Karel [ 04 říj 2004 16:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna žhavičů |
karner píše: Pánové a dámy, v servise za výměnu žhavičů požadují 500 + materiál, no... co potřebuju přesně za nářadí, kolikatka je to klíč? Musí být nějaký dlouhý? Jaké jsou vase zkušenosti z výměnou.
Moje jsou dobry,akorat 1 nebo 2 zhavic od filtru vzduchu se blbe dela ,klice (gola) si nepamatuju, ale nasadis na novej a uvidis(ikdys uz jsem nasazoval zhavice co mely jinej rozmer klice) .Doporucuju utahovat z rozumem!A 500KC ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 22 říj 2004 12:02 ] |
Předmět příspěvku: | žhavící svíčky mají značení |
Značení žhavících svíček je podobný systém jako u normálních svíček. Tu tabulku mám doma, ale tam se teď bohužel nedostanu. Jinak obecně 1. napětí -nikdy neměnit třeba 12V za 6V a podobné nesmysly. Uvědomte si že do jedné svíčky teče po sepnutí třeba 20-30A. Když tam dáte jinou tak tam poteče dvojnásobek x 4válce a já mám na podběhu relé na kterém je napsáno max 70A a navíc by ty svíčky rychle odešly. 2. rychlost žhavení udává se v s a je to doba než dosáhne provozní teploty. Svíčky se dají rozdělit na pomalé, rychlé a ultra. Náklaďáky a pracovní stroje běžně žhaví 15-20s normální novější osobáky 6s a ultra pod 4s (pozor neplést s dobou svícení kontrólky žhavení na palubovce) 3. provedení -tyčinkové, drátové... o tom snad není potřeba mluvit, těžko si dá někdo do escortíka drátovku z traktora 4. rozměry U forda je u 1.6ky a 1.8ky je komůrkové vstřikování (nepřímé) a svíčka musí vyhřát komůrku a ještě přes ní stříká palivo takže musí být dost dlouhá aby mněla smysl a nesmí být příliž dlouhá aby se tam vešla -zas je samozřejmně nejlepší použít tu správnou Jinak rychlost žhavení se dá změřit -prostě jí vyndáte, připojíte na baterku a spočítáte jak dlouho trvá než se rozsvítí -bacha nebrat do ruky za tyčku, na popálení stačí 2s. Brát originály za 500 je nesmysl Snažit se mít ve všech válcích svíčky se shodnými parametry (neříkám stejné) protože pak třeba dva válce mají nažhavíno a do zbylých stříká studená nafta a studený vzduch a nechce to chytit. Postup žhavení je následující, zapne se klíček a tím proud do žhavení, elektronika změří okolní teplotu a spočítá čas nutný na žhavení -podle toho svítí kontrolka na palubovce, když zhasne má se startovat, ale zhasnutí neznamená, že se přestane žhavit -proud tam jde ještě tak dlouho, dokud nevypnete klíček, nebo to nerozpojí ochrana v elektronice (cca15s -je slyšet cvaknutí relé). Takže po zhasnutí startujete a po celou dobu startování se žhaví!!!! -je tedy nesmysl nějak přestávat startovat a znovu žhavit... po nastartování motoru su přestane žhavit, nebo v případě velmi nízkých teplot elektronika ještě chvíli přižhavuje (půlzní modulací) Když auto nechce chytit můžete zkusit opakované žhavení: žhavit cca 10s (i poté co zhasne kontrolka) - vypnout klíček (důležité) - ihned zapnout a zase 10s žhavit a pak nepřerušovaně startovat. Přerušované startování jako u benzíňáků je blbost, jednak vám vychladne komůrka a svíčky - takže se pak z baterky cucá další proud zbytečně na žhavení a navíc oproti benzíňákům má diesel 2,5x vyšší kompresi a šílenej rozběhovej moment -takže víc proudu sežere pohnutí s motorem než třeba dalších 5s startování Já mám 1.6ku a mám v ní nějaké svíčky z AVIE. Stály mně v polovině 90tých let asi 60kč a jedou v escortíkoj dodneska. Co se výměny týče je to simple. Je na to potřeba asi 8ka na vodič a pak je to myslím nástrčková 13ka (nebo gola) Jo a kontrola svíček je celkem jednoduchá nesmí být přepálené, popraskané, musí žhavit ve správném čase a proudový odběr asi 25A Mimochodem žhavící svíčky mají vypovídací schopnost i o ventilech a vstřicích -když je na některé karbon nechte si proměřit vstřiky. Tu tabulku oskenuju a dám jí sem |
Autor: | karner [ 22 říj 2004 15:37 ] |
Předmět příspěvku: | Doplnění |
Jen pro doplnění vyčerpávající odpovědi. Gola na žhaviče je 12tka. |
Autor: | Návštěvník [ 01 lis 2004 17:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna žhavičů |
No řekl bych že je to klíč č8 na matky na žhavících svíčkách a č.16 na samotné žhavící svíčky. Alespoň když jsem je měnil tak vím, že 8klíč to byl určo, ale na ty žhavící svíčky nevím přesně. Je potřeba delší, můj názor je ten, že normální 16klíčem na svíčky u benzíňáku je uvolníš i dotáhneš, bude to to samé, ale s citem. cca 20min práce. ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 03 lis 2004 00:19 ] |
Předmět příspěvku: | značení žhavicích svíček |
to vesmir : Se zájmem jsem si přečetl tvůj příspěvek. Zdá se, že víš o čem píšeš. Přesto jsem se nedověděl jak je to s napětím svíček. Samozřejmě, že nebudu zaměňovat 12 V za 6 V nebo 24 V. Ale co ty hodnoty 10 V nebo 11 V ?? To není ani palubní napětí. Ani takové hodnoty nefigurují v žádných tabulkách a katalogových informacích. Na svíčkách však uvedené jsou. Mohu zaměnit jedny za druhé ? Už jsem vznesl i dotaz fy BRISK, ale nedostal jsem zatím odpověď. Z jejich webu jenom vím, že rozlišují svíčky pro 12 nebo 24 V, což je celkem logické. Takže napiš, prosím, co ty o tom víš. Zdraví Rosťa. |
Autor: | ACEMajky [ 03 lis 2004 05:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ted me tak napadlo, jestli to 10V a 11V nebude bysleno tak, ze kdyz zacnes zhavit, tak ti vlastne poklesne napeti v siti (me asi tak na 11,3V) |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |