fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Topná nafta http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=6905 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 13 srp 2006 12:14 ] |
Předmět příspěvku: | Topná nafta |
Dá se jezdit v 1.8D na topnou-červenou- naftu? |
Autor: | dj.DEKL [ 13 srp 2006 12:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když to jede na mix frit.oleje a nafty tak si myslím že jo |
Autor: | Walker [ 13 srp 2006 17:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Topná nafta |
Stancek píše: Dá se jezdit v 1.8D na topnou-červenou- naftu? Jako pomsta motoru je to dobrý, tvoje auto asi není služební avie u který to bylo jedno... i ta nejhorší nafta u nejhorší pumpy je lepší než to co do toho chceš prát... ale zase neznám nic lepšího na kouřovou clonu a zasrání motoru karbonem.... ona ta nafta je sice naoko stejná, taky se tu v době ropných šméčkošejků u pump prodávala, za náklaďákama nebylo vidět, a dieselservisy měly žně. Jenže v NM jsou aditiva co pomáhají čistit motor od karbonu, vážou na sebe vodu, aby nevyrezlo čerpadlo atd. A jetej fritoiol je podobnej neřád, viděl jsem vstřiky po tomto pohonném zázraku, a jehly nešly vytáhnout ani kombinačkama jak byly zapečený....
|
Autor: | Návštěvník [ 13 srp 2006 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Topná nafta |
Walker píše: Stancek píše: Dá se jezdit v 1.8D na topnou-červenou- naftu? Jako pomsta motoru je to dobrý, tvoje auto asi není služební avie u který to bylo jedno... i ta nejhorší nafta u nejhorší pumpy je lepší než to co do toho chceš prát... ale zase neznám nic lepšího na kouřovou clonu a zasrání motoru karbonem.... ona ta nafta je sice naoko stejná, taky se tu v době ropných šméčkošejků u pump prodávala, za náklaďákama nebylo vidět, a dieselservisy měly žně. Jenže v NM jsou aditiva co pomáhají čistit motor od karbonu, vážou na sebe vodu, aby nevyrezlo čerpadlo atd. A jetej fritoiol je podobnej neřád, viděl jsem vstřiky po tomto pohonném zázraku, a jehly nešly vytáhnout ani kombinačkama jak byly zapečený.... |
Autor: | Marpie [ 15 srp 2006 22:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne že bych to chtěl dělat, ale co když si někdo do té topné nafty nalije aditiva sám, to se to srovná s normální naftou? A kde vůbec se topná nafta prodává? Já když měl naftové topidlo tak jsem kupoval normální naftu na pumpě, protože jsem netušil, jestli vůbec a kde se topná nafta dá koupit. Edit: A stále to netuším. Takže ví to někdo? |
Autor: | Walker [ 15 srp 2006 23:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Topná nafta = LTO, určená toliko do hořáků zastaralých sídlištních kotelen, jak už název říká, je určená k topení a ne k pohonu auta. Myslím že cena LTO + několik různých druhů aditiv, je vyšší a kvalita nižší, než třeba Shell V- Power diesel, u které je to naopak díky velkovýrobě. LTO dělá to co má dělat,tedy maximálně dodává teplo, což v motoru má cenu snad jedině na Sibiři, nafta motorová je vytvořena k vzniku co nejvýce roztažných plynů, jenž dodají energii pístům, aby to mělo ty klokany...., naopak tepelný výkon je omezován, aby nedocházelo k přilišnému tepelnému namáhání motoru, což je důvod oprav motoru vlive použití LTO, jako upálené žhavící svíčky, rozpraskaná vstřikovací komůrka, zničené vstřiky atd. |
Autor: | astrix01 [ 10 zář 2006 20:28 ] |
Předmět příspěvku: | k tématu "Dá se jezdit na topnou naftu?" |
Samozřejmě že se dá. Pro upřesnění k odpovědím předchozích přispěvatelů tuto problematiku komentuji následovně. Topná nafta - alias lehké topné oleje jsou jedna a tatáž substance. Rozdíl je jen v tom, že dříve byla topná nafta alias lehký topný olej zdaňován tzv. spotřební daní, která byla u této komodity kdysi 5%, a běžná nafta (MN35) se zdaňovala tzv. spotřební daní ve výši 23%, 22% a nyni 19%. Mimo to zákonem a vyhláškou Min. financí ČR je zavedeno tzv. barevné značení ropných produktů, čímž se rozlišuje ropná komodita a zároveň se tak zabřaňuje jejich záměně a záměrnému vzájemnému míchání ropných komodit a tím tak daňovým únikům při odvodu tzv. spotřební daně. Takže úvahy o tom zda se dá, nebo nedá jezdit na tzv. červenou naftu jsou zbytečné. |
Autor: | Walker [ 10 zář 2006 22:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: k tématu "Dá se jezdit na topnou naftu?" |
astrix01 píše: Topná nafta - alias lehké topné oleje jsou jedna a tatáž substance. O tom v celku nikdo nepochybuje- viz můj předchozí příspěvek, ovšem rovnat aditivovanou motorovou naftu s topnou naftou dnes je trochu mimo, je rok 2006 a doba komunistických poukazů na motorovou coby topnou do waf kamen je bohudík pryč, a za tu dobu se dálo mnoho.....např.že Shell V-Power není topná nafta.....
|
Autor: | astrix01 [ 10 zář 2006 22:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Příteli myslím si, že stojíte někde mimo, protože to s komunisty nemá již nic společného vždyť topná nafta alias LTO existovala a existuje doposud. Co se aditiv týče, o těch nikdo tady taky nepochybuje - ikdyž já o nich pochybuji, co by dobrého reklamního trháku, protože Shell si naftu bere spolu s jinými velkodistributory od České rafinerské a rovnou ji stáči do svých ČS. Protože jsem dělal dlouho u celní správy vím o tom své protože Celní správa dělá pravidelné kontroly od výrobců a distributorů a chem. rozbory. To aditivum si koupím i pumpy a pokud umím počítat, tak si to i dobře namíchám s LTO a mam to samé jako "motorovou naftu". Něco podobného se týká i již zrušené bionafty = nafta + metylester řepky olejné + aditva. |
Autor: | Walker [ 10 zář 2006 22:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
astrix01 píše: Příteli myslím si, že stojíte někde mimo, protože to s komunisty nemá již nic společného vždyť topná nafta alias LTO existovala a existuje doposud. Co se aditiv týče, o těch nikdo tady taky nepochybuje - ikdyž já o nich pochybuji, co by dobrého reklamního trháku, protože Shell si naftu bere spolu s jinými velkodistributory od České rafinerské a rovnou ji stáči do svých ČS. Protože jsem dělal dlouho u celní správy vím o tom své protože Celní správa dělá pravidelné kontroly od výrobců a distributorů a chem. rozbory. To aditivum si koupím i pumpy a pokud umím počítat, tak si to i dobře namíchám s LTO a mam to samé jako "motorovou naftu". Ještě váženější příteli, kterýžto si pletete pojmy s dojmy, alespoň u diesel motorů, o kterých mnoho nevíte, a ptáte se v stejném čase na pořadí válců , na které odpovídám, stále soudím dle vlastních průzkumů, že palivo od Shell- Power Diesel jest pro můj stařičký motor co má najeto půl mega km, lepší než mnohý LTO co se dodává do kotelen, mimochodem seřizování hořáků těchto kotelen jest mým povoláním včetně měření a regulace těchto prvků......
Něco podobného se týká i již zrušené bionafty = nafta + metylester řepky olejné + aditva. |
Autor: | Nerco [ 08 říj 2006 20:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám známého, co už na LTO s Mondeem najel přes 100 000 a prý s tím jede i na emise a normálně projde. Koupil si kvůli tomu kotel na LTO a jednou za rok s tím v mrazech přitopí, jinak to má jen na ježdění. Tak kde je vlastně pravda? Podle mě jde jen o rozdílné daňové zatížení. Jinak to jede stejně. A ono je něco jiného dnešní motorová nafta a nafta , která se prodávala za komunistů. Četl jsem to někde ve zprávách české rafinerské. Dřív tam taky bylo víc síry. No a dnešní LTO jsou označována jako nizkosirné palivo a hodí se na topení i do chráněných horských oblastí, protože to má ekologické spalování. A cena je při odběru 2000 litrů kolem 18 korun za litr. Bohužel nemám zdroj, kde bych LTO kupoval, tak kvůli úspoře jezdím na rostlinný olej. |
Autor: | Walker [ 08 říj 2006 21:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nerco píše: Mám známého, co už na LTO s Mondeem najel přes 100 000 a prý s tím jede i na emise a normálně projde. Koupil si kvůli tomu kotel na LTO a jednou za rok s tím v mrazech přitopí, jinak to má jen na ježdění. Tak kde je vlastně pravda? Podle mě jde jen o rozdílné daňové zatížení. Jinak to jede stejně. A ono je něco jiného dnešní motorová nafta a nafta , která se prodávala za komunistů. Četl jsem to někde ve zprávách české rafinerské. Dřív tam taky bylo víc síry. No a dnešní LTO jsou označována jako nizkosirné palivo a hodí se na topení i do chráněných horských oblastí, protože to má ekologické spalování. A cena je při odběru 2000 litrů kolem 18 korun za litr. Bohužel nemám zdroj, kde bych LTO kupoval, tak kvůli úspoře jezdím na rostlinný olej. Pravda je ta, že ja mám najeto 500 000 km a to bude tím, že netankuju LTO ani V-Power pflanzen oil....
|
Autor: | Martin 1,6 [ 05 črc 2007 10:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Naskytla se mi možnost koupit červenou naftu. Prodávající tvrdí, že je to normální zabarvená nafta. Důvodem je prý to, že se používá u stavebních strojů, které vykonávají práci pro státní projekty a pod. Je proto jinak zdaňována a tím levnější. A aby se toho nedalo zneužívat, tak se barví. Na netu jsem našel, že prý se snad provádějí namátkové kontroly, při kterých je vám odebrán vzorek z nádrže a i když už jste vyjezdili několik nádrží normální nafty, pořád to dokáží z toho zjistit. Co je na tom všem pravdy? |
Autor: | catrr [ 05 črc 2007 10:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
možná v německu tady to čtu poprvé |
Autor: | Martin 1,6 [ 05 črc 2007 11:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky jsem se s tím u nás ještě nesetkal.(nebo neslyšel) A do Něměcka nejezdím. Dá se tomu teda věřit, že je to běžná nafta a je jen obarvená? Opravdu taková nafta existuje? Aby to nebyl ten LTO. |
Autor: | catrr [ 05 črc 2007 11:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
jednou jsme dovezli z Francie auto a v nádrži měl taky načervenalou naftu, dokonce to na ní jezdilo líp než na naší,neboj se toho a když tak tam natankuj a zřed to.Když to tady pročítáš na co všechno jezdí tak zbarvená nafta je na tom nejlíp |
Autor: | W50L [ 06 črc 2007 09:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jezdil jsem na LTO než šel ropák do šrotu (koroze+havárka). Motor v pohodě a je to vážně normální nafta kde se na 1000l přidá asi dvě deci barviva s obsahem parafínu. Nejsou v tom aditiva, takže v zimě rychleji tuhne. Koupíš to ale jen na topení dodavatel to nějak musí prokázat komu to dodal (daně) |
Autor: | Martin 1,6 [ 06 črc 2007 20:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na netu jsem našel, že u nás ne, ale všude jinde ve státech EU i na Slovensku mají zemědělci na pumpách své stojany a v nich červenou naftu. U nás, na nás farmáře kašlou. Kupujeme normální naftu a pak aby jsme ušetřili papírujeme a papírujeme. Takže ta nafta co chci od známého koupit, zřejmě LTO nebude, ale bude to jak tvrdí on, někde ze stavby silnic. Pokud ovšem takovou (méně zdaněnou) naftu stavaři používají. |
Autor: | Krtek-NA [ 06 črc 2007 21:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
U našich sousedů v PL to chlápek prodává, je to červená nafta - olej opalowy. Velký rozdíl oproti normální naftě moc velkej není jen je sušší a doporučil bych to trochu přimáznout + aditiva a máš normální naftu. |
Autor: | PADY [ 10 črc 2007 15:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Známej tu červenou vozí z Belgie. Je to LTO, ale prý v tom tam je rozdíl jen v ceně. MANN - odtahovka s vlekem mu na to jezdí už dva roky. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |