fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Ventily motoru 1,8D 1992
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=6909
Stránka 1 z 1

Autor:  astrix01 [ 13 srp 2006 18:04 ]
Předmět příspěvku:  Ventily motoru 1,8D 1992

Prosím o radu jak vyndat ventily a jakou použít pastu pro zábroušení ventilu a sedla ventilu. Je třeba pak znova změnit sílu podložky pod vačkou? Díky Jarda

Autor:  Walker [ 13 srp 2006 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

Nejprve rozebrat rozvody(řemen vačky), odmontovat vačku, vyjmout seřizovací podložky i se zdvihátky (ty válečky co na nich leží ty podložky, a dát je na bezpečné místo v pořadí jak byly vyndány, pro stejnou zpětnou montáž. Pak odmontovt hlavu válců, a nejlepší je vyndavat ventily pomocí jednoduchého přípravku, který se upne do stojanové vrtačky, která pro tento ůčel slouží jako lis na stačení pružin ventilů, je to celkem pohodlné, hlava sedí na stojanu, převod vtračky nevyžaduje nijak velkou sílu, a druhou rukou lze vyjmout ty půlzarážky nebo jak to nazvat, povolením tlaku vrtačky lze bezpečně vyjmout pružina i s horní krytkou, a následně otočením hlavy vytáhnout ventil z vodítka, někdy je vodítko zanesené, a musí se ventil vhodnou kulatinou vyklepnout. Opět dát na bezpečné místo k zdvihátkům tak jak byly u sebe. Stejným postupem takto vyndat všechny ventily, a pokud jsou vydřené dříky, nebo hlubší díry v sedlech, je lepší je rovnou vyměnit. Doporučuje se vyměnit vodítka ventilů a stěrací gufera. Zabrušování se provádí běžnou brusnou pastou na ventily, nejprve hrubší, pak jemnou, postupem běžným jako u jiných motorů, zpětná montáž je přesně opačně, nadsadit ventily, pomocí stojanové vrtačky nasadit pružiny a konické půlzarážky, pak kontrola těsnosti otočením hlavy ventily nahoru, do kompresního prostoru nalít tekutinu (tech benz. nafta) a pozorovat zda neprotéká ventilem, pokud je vše o.k. nasadit hlavu na nové těsnění stejné tloušťky jako bylo původní, utáhnout hlavu, namontovat vačku, seřídit rozvody a mělo by to být hotovo. Tímto postupem lze předejít případnému zapadnutí té půlzarážky do záhybů v prostoru hlavy, která již dotažená nelze sundat a vyklepnout tu zapadlou půlzarážku. Nakonec nasadit podložky na svá původní místa, popisem tloušťky dolů, změřit vůle, a případně vyměnit či zbrousit v nějaké dílně na magnetce. To je asi vše.....

Autor:  astrix01 [ 13 srp 2006 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Ventily

Čím je způsobeno to, že u sacího ventilu vzduchu je vjeho komoře karbon,
nebo jiná zapečená směs asi oleje?
Diky

Autor:  Walker [ 14 srp 2006 13:51 ]
Předmět příspěvku: 

Asi bych řekl, že to bude i v sání zanešené, a způsobuje to EGR ventil co recirkuluje spaliny, bere část splodin z výfuku, a přepouští je do sání k jejich opětovnému spálení, pro motor to žádný přínos nemá, dle mě jej to pouze dusí, ale slouží k snížení emisí. Existují dva druhy dle typu motoru, a liší se pouze ovládáním pomocí podtlaku, starší typ má mechanický podtlakový ventil na táhle čerpadla, novější motory s řídící jednotkou mají podtlak ovládaný elektricky. O EGR ventilu je mnoho napsáno ve fóru, tam se lze dozvědět více.

Autor:  astrix01 [ 14 srp 2006 19:01 ]
Předmět příspěvku:  Dříky ventiů a stěrací gufero

Podařilo se mě všechny ventily vyndat, ale jak na potvoru jedna půlzarážka mě někam odskočila, nebyla by prosím 1 volná?
Nevím jak Vypáčit ta guferka a vodítko abych nepoškodil vnitřek
velkého průměru pro podložku pod vačkou.
Diky Jarda

Autor:  Walker [ 14 srp 2006 22:18 ]
Předmět příspěvku: 

Jsou jen nasazené na vodítkách, a drží je pouze pružinka, co je zvenku obepíná, myslím že vhodným šroubovákem půjdou stáhnout. Tu zarážku volnou nemám, páč to dělám dle svého návodu na čistém místě, takže mi to nikam nezapadává, mám to dobře zmáčklý, takže se nemusím bát odletu pružiny, a zarážka zůstane i po vysunutí nahoře na ventilu, a můžu jí poté znovu použít... :-D Nezbývá než pomocí magnetu prohledat prostor.... :lol:

Autor:  astrix01 [ 17 srp 2006 20:40 ]
Předmět příspěvku:  ještě k ventilům

ty se me podařilo až na předchozí malér vyndat, včetně gufer. Chtěl jsem se ještě zeptat jak je vhodné narazit nová gufera abych je nepoškodil a dále jaká má být vůle tyče ventilu v hlavě motoru. Zjstil jsem že některé nentily jsou asi příliš volné. Popř. jak řešit abnormální vůli. Díky předem za odpověď.

Autor:  Walker [ 17 srp 2006 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Vzhledem k tomu, že ventily jsou v hlavě uloženy ve vodítkách(takové ty trubičky co se v nich ventily hýbou) a ty jsou z tvrzeného materiálu jako ventily, tak mám pocit, že bude potřeba vyměnit ventil+vodítko najednou, neboť jsou opotřebeny obě současně. Dobře usazený ventil by měl jít volně pohybovat v celé své délce volně bez jakéhokoliv odporu, bez bočních vůlí, tj. nesmí ve vodítku "vaklat". Pokud toto nesplňuje, je vadný, a tedy dále efektivně nepoužitelný, boční vůle nezaručuje těsnost, pokračuje opotřebení, a brzy vymele těsnící gufera, a motor začne "žrát" olej. Výměna vodítek, jejich případné vytružení a usazení ventilů není většinou v běžných domácích podmínkách možné, chce to přesné vedení vodítek, jinak ventil nesedí kolmo vůčí sedlu hlavy, a je to spíše pro obornou dílnu, co se zabývá repasí hlav motorů. Cena za práci většinou není až tak veliká, a je tam větší jistota přesné práce, kterou v garáži nejde zaručit.

Autor:  Nerco [ 10 lis 2006 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

Walker píše:
Vzhledem k tomu, že ventily jsou v hlavě uloženy ve vodítkách(takové ty trubičky co se v nich ventily hýbou) a ty jsou z tvrzeného materiálu jako ventily, tak mám pocit, že bude potřeba vyměnit ventil+vodítko najednou, neboť jsou opotřebeny obě současně. Dobře usazený ventil by měl jít volně pohybovat v celé své délce volně bez jakéhokoliv odporu, bez bočních vůlí, tj. nesmí ve vodítku "vaklat". Pokud toto nesplňuje, je vadný, a tedy dále efektivně nepoužitelný, boční vůle nezaručuje těsnost, pokračuje opotřebení, a brzy vymele těsnící gufera, a motor začne "žrát" olej. Výměna vodítek, jejich případné vytružení a usazení ventilů není většinou v běžných domácích podmínkách možné, chce to přesné vedení vodítek, jinak ventil nesedí kolmo vůčí sedlu hlavy, a je to spíše pro obornou dílnu, co se zabývá repasí hlav motorů. Cena za práci většinou není až tak veliká, a je tam větší jistota přesné práce, kterou v garáži nejde zaručit.



Vim, ze odbiham od tematu, ale zajimalo by me, kolikrat za tech 500 000 km jsi prebrusoval ventily a co dalsiho je na motoru menene. Jen me to zajima. Diky za odpoved.

Autor:  Walker [ 12 lis 2006 23:02 ]
Předmět příspěvku: 

To Nerco:Já to auto nemám od začátku, tudíž to nevím úplně přesně, co se na něm dělo...ale dle stavu asi nic moc...takže mých poctivých je cca200k...a děly se 2x ventily(zabroušení původních a při repasi hlavy podruhé ta nová sada s vodítky... 2x rozvody, při druhých výměna vodní pumpy, jinak vždy rěměny a kladky, jednou sada žhaviček...a jednou sada vstřiků...a překroužkování válců (preventivně)...toť vše..čerpadlo zaplať bůh jede jak má...tak ho neřeším...většina oprav odvracela následky minulých majitelů....jinak motory RTx jsou dost v pohodě, obzvlášť s Bosch vstřikováním...

Autor:  Nerco [ 15 lis 2006 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

To Walker.
Podle toho, co jsi pro své auto udělal, je vidět, že si ho fakt vážíš a chceš, aby ti sloužilo i nadále.
Máš můj obdiv. To já bych nejraději jen jezdil.

Autor:  Walker [ 17 lis 2006 00:59 ]
Předmět příspěvku: 

Jak tak čtu, tak už jsi dojezdil...

Autor:  Nerco [ 19 lis 2006 18:50 ]
Předmět příspěvku: 

To Walker.
Jojo. První námraza a možná, že letos poslední a já se válel po střeše.
Nějak jsem se nevyrovnal s náhonem na předek. Na zmrazku mi ustřelil zadek a já sundal nohu z plynu a snažil se to rovnat. Silnice byla jak sklo a tak jsem to jen přetočil na druhou stranu a pak už se to nedalo. Náraz zadním kolem o krajnici, otočka na střechu a je vyděláno.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/