fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Transit 2.5 TD netlačí turbo http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=7211 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 09 zář 2006 08:42 ] |
Předmět příspěvku: | Transit 2.5 TD netlačí turbo |
Mám problém, koupil jsem Transita rv. 97, byl to de facto zajíc v pytli, jelikož auto nejelo a ani nestartovalo, nicméně jsem do toho za tu cenu šel. Po rozebrání jsem zjistil, že turbo je total KO a okolo paliv filtru teče nafta, auto se mi poté (ještě s KO turbem a sundanejma hadicema) podařilo nastartovat, což byl základ. Nyní jsem do auta zpět namontoval již repasované turbo, vyřešil problém s netěsností okolo filtru, auto chytá jak "Švícary", ale nějak se mu nechce táhnout, je líný a nejde vůbec do otáček. Na místě, bez zátěže do otáček jde dobře, ale hadice do sání je měká, není cítit, že by turbo tlačilo, když hadici odpojím a ucpu jí rukou, určitej tlak cítit je, ale není to nijak moc. Turbo se reguluje samo, tlakem, bez jiné regulace, nevím, či je to naftou, nebo turbem? Čidlo co je v hadici je celé ještě od oleje, nepodařilo se mi ho vyndat Ještě nevíte někdo, co znamená kontrolka vlevo pod budíkem teploty, je to takovej oranžovej kanistřík s hladinou, občas se mi rosvítí. Dík všem za rady |
Autor: | Karel [ 09 zář 2006 08:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevim jak je to presne u Transita,ale co za turbem tam je to rozhodujici,jak tam tlaci,nejlip tam soupnout merak a kouknout kolik tlaci.Myslim ale ze tam regulace je,jinak bys to prefouk.Mas ji zapojenou?Nevypina ti predcasne to turbo? |
Autor: | Návštěvník [ 09 zář 2006 09:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Měřák je v plánu, až se mi podaří vyndat to čidlo, typoval bych to na čidlo teploty. Regulace turba se mi nezdá, že by se předčasně otvírala, bez zátěže se při vizuální kontrole ani nehne, př zátěži to samozřejmě skontrolovat vizuálně nejde. Nicméně to turbu bylo na repasi u frajera, kterej ty turba dělá a je to člověk, kterej ví co dělá, takže by mělo být seřízený, vyměněno bylo : lopatková kola, osička, ložiska. Vypadá jak nové. Spíš bych typoval, zda tam z nějakejch příčin nejde málo nafty, poněvadž ten motor nejde za jízdy skoro vytočit. |
Autor: | mrJekill [ 09 zář 2006 19:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ta kontrolka znamená vodu v naftě a je možný,že to i tím bude. |
Autor: | Návštěvník [ 09 zář 2006 21:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
mrJekill píše: Ta kontrolka znamená vodu v naftě a je možný,že to i tím bude.
Hmm, co s tím? Vyjet naftu nadoraz, nebo existujou nějaký přípravky? Na základě čeho se ta kontrolka rozsvítí? Popř. kde je nějakej snímač? Jinak dnes jsem ráno do toho skočil a auto jezdí zdá se normálně, trošku jsem ho po tý roční pauze protáhl a nějak to ožilo, takže asi problém vyřešen. |
Autor: | Karel1 [ 09 zář 2006 21:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Čidlo vody v naftě je na palivovém filtru zespoda . |
Autor: | Návštěvník [ 09 zář 2006 22:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karel1 píše: Čidlo vody v naftě je na palivovém filtru zespoda .
Tam žádné nemám, je tam akorát výpušťák na vodu. Jak to čidlo vypadá, nemáte někdo foto? Je tam totiž pod filtrem přichyceno na jedný hadici nějaké čidlo, takovej váleček, jestli to náhodou není ono? |
Autor: | mrJekill [ 09 zář 2006 23:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je to ono a většinou mi to zhaslo.když jsem to trošku prohnal do otáček |
Autor: | Karel1 [ 10 zář 2006 00:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já to čidlo mám místo toho vypoušťáku , ale můj Transit je z roku 1991 . Koukal jsem do Microcatu , čidlo má být zespodu na filtru , možná že tam někdo dal držák s filtrem z jiného vozu . Já uvažuji že si do svého dám držák s filtrem z nějakého Oplu , líbí se mi ten ohřev filtru co některé mají , na zimu se to může hodit , ikdyž zatím jsem vždy nastartoval , někdy jsem dokonce roztahoval Avie |
Autor: | Návštěvník [ 10 zář 2006 08:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
On totiž někdo měnil palivovej filtr a to čidlo tam zřejmě už zpět z nějakého důvodu nedaly, vypadá to jako když nemá OK závit, ale moc jsem to neštudoval. Někdy mi svítí, někdy ne. Ono taky dotáhnout ten filtr aby to neteklo byl dobrej porod, já ho měl snad 30x venku, někdo ho tam jen tak šoupnul a furt chcala nafta. Dotáhnout se mi to povedlo, až když jsem celej držák vyndal ven a dotáhl to venku. Docela by mě zajímal postup toho dotahování. Jinak s tima startama, transity obecně startujou výborně, hlavně je to co vím přímej vstřik a taky ta hžavící svíčka se vstřikem, jak je v sání taky dělá svoje. |
Autor: | Karel1 [ 10 zář 2006 19:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přímý vstřik je opravdu poznat . Pořád si říkam proč ho nedávali taky do osobáků . Vždyť motory v Transitu ho mají od roku 1985 a Escorty ho snad nemají vůbec ( nevím jak je to u posledních modelů ) . Žhavička mi žhaví až od -7°C, mám tam od Fordu zařízení pro studený start do -25°C . Máš závěs ? Jest-li ano kolik můžeš tahat ? Já můžu tahat akorát 1470kg a to je málo potřeboval bych 1800 - 2000kg . Palivový filtr mi mnění znamý mechanik , párkrát jsem ho mněnil sám , ale skoro jsem u toho zešílel . Jeto strašný vynález , taky nevím proč tam dávají tu plastovou matku . |
Autor: | Návštěvník [ 11 zář 2006 10:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tažné ještě nemám přihlášené, ale budu to řešit při přepisu, nicméně záleží jakej typ toho transita máš, podle toho co píšeš, tak toho krátkého (jako já), ta zátěž se odvíjí od pohotovostní hmotnosti auta, nemůžeš tahat víc, jak váží auto, takhle to platí v německu už dávno, u nás se s tím dalo laborovat, ale jakmile si jel do Němec a zjistily že taháš víc jak váží auto, byl problém, jde tam i o brzdy. Jinak mám ještě jednoho, je z roku 90 a je to 2.0i, ale motor kaput, tak stojí a čeká až ho rozeberu, spravovat už to nebudu, nemá to smysl. Akorát by mě zajímalo, zda jsou stejné nápravy s tím z roku 97, to by bylo asi jediné, co mě zajímá, jako náhradní díl do foroty. |
Autor: | Návštěvník [ 11 zář 2006 20:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak problém nevyřešen, dnes jsem s tím jel dál a jak to vidí kopec, tak je to mrtvola, kuwa Nemohl by to dělat kat? Když to turbo před tím kleklo, tak se do výfuku musel dostat olej, nemůže být ucpanej kat? Nechce se mi ho jen tak na blind sundávat, je to docela pakec, povolit ty matky na svorníkách turba. |
Autor: | Karel1 [ 12 zář 2006 01:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Transita mám vekého , celkovou hmotnost má 3500kg . Psal jsem na zastoupení Fordu jest-li mi můžou povolit větší hmotnost vleku a oni odepsali že mi povolí max 1600kg , chtěli za to 3000Kč . Teď můžu tahat 1470kg , takže dávat 3000Kč za 130kg se mi zdálo moc , tak jsem to nechal být . V Německu jsem párkrát byl a zatím v pohodě . Rychlost taky žádná sláva , maximálku má 112km\hod , je to nějaká speciální verze dělaná na zakázku , má samosvorný diferenciál a vzadu tupláky . Chtěl jsem číslo barvy kvůli opravě a ani to nemám , na štítku je u farbe napsáno special . Na náhradní díly musím čekat zhruba 14 dní než je pošlou ze skladu v Kolíně nad Rýnem . Známý co má Transita s elektronicky řízenym čerpadlem , si nechal vymněnit čerpadlo za klasický Bosch . Prý to jede líp , Transita má model 99 . Možná že to bude i tvůj případ , nebo zkusit nechat to čerpadlo seřídit v servisu . Neprolíná ti u vypoušťáku na filtru nafta ? Netěsnost palivové soustavy je pěkná potvora . |
Autor: | Návštěvník [ 12 zář 2006 08:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
to el. řízené čerpadlo tam mám, měnit to zatím nehodlám, uvidím až čím to bude, že to nejede. Jinak ta maximálka, v práci jsem dřív jezdíval 2,5D transitama, když byly novější, tak lítaly tak 140km/h, ale pak, když už měly něco odmakáno tak to kleslo zhruba na těch 120-130km/h, byly to ty dlouhé verze středně vysoké a roky 95 a 96. Nafta nikde ani kapka, to už jsem řešil na počátku. |
Autor: | Karel1 [ 12 zář 2006 19:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tu maximálku 112km mám zapsanou ve velkém techničáku , ten samosvorný diferenciál je spřevodovaný do pomala . Jinak auto mám 9let a zatím žádná vážná porucha , vždycky jsem dojel . Zítra bych měl mluvit se známým mechanikem co opravuje čerpadla , tak se zkusím zeptat ohledně toho tvého problému . |
Autor: | Návštěvník [ 12 zář 2006 21:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zlatej kluk, dík Jinak ten samosvor musí být u toho tranďáka super, já jsem s tím tudle měl problém dostat se z louky na cestu, prázdné to na zpátečku hrabalo a dopředu to nešlo. |
Autor: | Karel1 [ 14 zář 2006 20:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dneska jsem byl na dílně za tím mechanikem , ale nezastihl jsem ho . Mám to zkusit zítra ráno . |
Autor: | Karel1 [ 19 zář 2006 20:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dnes jsem se konečně setkal stím mechanikem, elektronicky řízený čerpadla ale nedělají . Posílají je do Kladna , opravy prý taky nejsou nejlevnější , snažší je podle něho předělat to na mechaniku . |
Autor: | Návštěvník [ 19 zář 2006 20:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dík za snahu. Mě se zdá, že to někdy jede, někdy ne. Musím se svézt v jiném TD transitu, abych to mohl porovnat, zatím to neřeším, jezdím s tím teď málo, příští týden bych ho měl začít protahovat pořádně každej den, tak uvidím, jak obstojí. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |