fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Turbo bez zataze (naprazdno) - nebezpecenstvo ?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=7385
Stránka 1 z 1

Autor:  juraj L [ 22 zář 2006 19:34 ]
Předmět příspěvku:  Turbo bez zataze (naprazdno) - nebezpecenstvo ?

Mam netesne vzduchove potrubie, skoro cely pretlak od turba unika netesnostami. Moze dojst k jeho poskodeniu ? Prepokladam, ze turbo bez zataze moze dosiahnut podstatne vyssie otacky ! Co si o tom myslite ?
Mam otvorit obtok turba ?
Zdravi hravy zaciatocnik

Autor:  catrr [ 22 zář 2006 19:55 ]
Předmět příspěvku:  předmět

nedosáhne naopak

Autor:  Walker [ 22 zář 2006 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo bez zataze (naprazdno) - nebezpecenstvo ?

juraj L píše:
Mam netesne vzduchove potrubie, skoro cely pretlak od turba unika netesnostami. Moze dojst k jeho poskodeniu ? Prepokladam, ze turbo bez zataze moze dosiahnut podstatne vyssie otacky ! Co si o tom myslite ?
Mam otvorit obtok turba ?
Zdravi hravy zaciatocnik
Narozdíl od kolegy si myslím, že teoreticky může turbo jít do vyšších otáček, pokud těsní výfuková primární část, a není odpor protitlakem nabíjecím, tak si myslím že by se mohlo turbo roztočit více než je zdrávo a tím i poškodit, ale je to jen teorie... :D

Autor:  Návštěvník [ 22 zář 2006 21:52 ]
Předmět příspěvku: 

Nemyslím si že by mělo dojít k poškození turba, jelikož to turbo je daleko méně zatěžováno, valstně ta dmychadlová část se jen točí a nedochází k takovému ohřevu lopatek. Dále tím turbem prochází daleko méně výfukových plynů, jelikož chybí vzduch a velká část nafty není spálena, auto taky tolik nejede. Většinou dochází k likvidaci turba zvýšením plnícího tlaku nad určitou mez.

Autor:  catrr [ 23 zář 2006 18:56 ]
Předmět příspěvku:  předmět

omlouvám se Walker má pravdu ale já se nedočetl kde to propouští neb fouká.Ano turbo se rozeběhne více ale nemá takovej odpor tak když je dobře mazán nic se neděje jen že auto netáhne

Autor:  juraj L [ 24 zář 2006 15:36 ]
Předmět příspěvku:  provizorna oprava

Tlakove potrubie som provizorne utesnil. pouzil som bicyklovu dusu a 2 pasky. Na pobavenie pripajam obrazok.
Keby niekto mal navyse originalnu spajaciu sponu, kupil by som. Ford za to chce 1100 SK !
Utesnenie sa prejavilo velmi vyrazne zvysenym tahom, a znizenym dymenim
Obrázek

Autor:  catrr [ 24 zář 2006 17:31 ]
Předmět příspěvku:  předmět

Nemáte tam někde vrakáč když tak to tam kup.Neb mam jet do Němec tak se podívám když tak se spojim a pošlu Ti jí.

Autor:  Karel [ 25 zář 2006 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

Porad nad tim premyslim a vyslo mi,ze se pretocit muze.Turbo hlida prece (sakra jak se to jmenuje) cidlo(???) ktere pokud se dosahne urceneho tlaku, tak pres paku privre privod spalin a tim snizi otacky a tim i tlak.No a pak pokud tam ten tlak uchazi a tudis neni,tak turbo maka cim dal vic, dokud se neuzavrou splodiny,no a ty se neuzavrou,proto se muze pretocit.Nejak jsem se zamotal ,doufam ze to chapete.Je to jen uvazovani.

Autor:  ACEMajky [ 18 říj 2006 08:42 ]
Předmět příspěvku: 

Takze turbo tim rozhodne udelas (znicis), proste ho pretocis, jak pise Karel (i kdyz se do toho zamotal), tak Acurator (ta regulacni banka) pri dosazeni tlaku (0,9atm) vysune tycku a ta otevre obtok (Karle, neprivira vyfuck. plyny, nybrz je pousti mimo turbo - mino lopatky) a tim reguluje tlak a otacky turba, pokud ti utika tlak, tak regulace nezareaguje a tim se turbo toci vic a vic a muze se pretocit, utrhnout se lopatky, zadrit se, zapeci se, povolit se na nem maticka, proste neco, to neco kdyz se utrhne, tak vleti do sani a pak k ventilum a do motoru a huraaaaa, to je rachot - ted me napada, ze by stalo zato dat jeste do cesty za turbo nejakou sitku, ktera by v pripade poskozeni zachytiila vetsi ulomky,aby se nedostali do motoru

Autor:  Wizzy [ 18 říj 2006 08:54 ]
Předmět příspěvku: 

Jen malý dotaz - turbo nemám - ale jestli dobře chápu funkci, tak v cestě vzduchu za turbem je ještě IC a tím by matka si neproletěla...?

Autor:  ACEMajky [ 18 říj 2006 13:04 ]
Předmět příspěvku: 

Zalezi zdali mas IC (66kW) nebo nemas (51kW) a i skrze IC by se mam pocit maticka umela dostat

Autor:  mrJekill [ 18 říj 2006 18:46 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Takze turbo tim rozhodne udelas (znicis), proste ho pretocis, jak pise Karel (i kdyz se do toho zamotal), tak Acurator (ta regulacni banka) pri dosazeni tlaku (0,9atm) vysune tycku a ta otevre obtok (Karle, neprivira vyfuck. plyny, nybrz je pousti mimo turbo - mino lopatky) a tim reguluje tlak a otacky turba, pokud ti utika tlak, tak regulace nezareaguje a tim se turbo toci vic a vic a muze se pretocit, utrhnout se lopatky, zadrit se, zapeci se, povolit se na nem maticka, proste neco, to neco kdyz se utrhne, tak vleti do sani a pak k ventilum a do motoru a huraaaaa, to je rachot - ted me napada, ze by stalo zato dat jeste do cesty za turbo nejakou sitku, ktera by v pripade poskozeni zachytiila vetsi ulomky,aby se nedostali do motoru

Ty vždycky dokážeš někoho tak vyjančit .................. :D

Autor:  Karel [ 18 říj 2006 19:41 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Takze turbo tim rozhodne udelas (znicis), proste ho pretocis, jak pise Karel (i kdyz se do toho zamotal), tak Acurator (ta regulacni banka) pri dosazeni tlaku (0,9atm) vysune tycku a ta otevre obtok (Karle, neprivira vyfuck. plyny, nybrz je pousti mimo turbo - mino lopatky) a tim reguluje tlak a otacky turba, pokud ti utika tlak, tak regulace nezareaguje a tim se turbo toci vic a vic a muze se pretocit, utrhnout se lopatky, zadrit se, zapeci se, povolit se na nem maticka, proste neco, to neco kdyz se utrhne, tak vleti do sani a pak k ventilum a do motoru a huraaaaa, to je rachot - ted me napada, ze by stalo zato dat jeste do cesty za turbo nejakou sitku, ktera by v pripade poskozeni zachytiila vetsi ulomky,aby se nedostali do motoru

Ja ale psal to samy ne?Myslim to privreni plynu do turba. :D

Autor:  ACEMajky [ 20 říj 2006 13:31 ]
Předmět příspěvku: 

Karel - ale oni se neprivoraji, oni se pousti jinudy - vysledek je stejnej, jenom se te poopravil, jak to presne je - to co jsi psal ty, by vapadalo, ze ta klapka uzavira cestu plynum k vrtulce, ale ona jenom otevre diru bokem a pak nejde tolik plynu na vrtulku

Autor:  Karel [ 20 říj 2006 18:13 ]
Předmět příspěvku: 

OK. :D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/