fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak na snížení spotřeby u 1,8 TD?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=789
Stránka 1 z 8

Autor:  karner [ 13 říj 2004 13:01 ]
Předmět příspěvku:  Jak na snížení spotřeby u 1,8 TD?

Vážení kolegové a kolegyně, zjistil jsem, že mi mé auto oproti vašim zkušenostem dost žere :evil: . Za optimálních pomínek se nedostanu pod 6,7 l/100 km. A to musí být kvalitní nafta, velmi lehká noha a mimoměsto. Při této kombinaci jsem očkával tak 5,5. Motor má najeto 140k, ale na testech má dost dobrý tlaky. A proto mám tento dotaz: Dá se nějak snížit spotřeba? Seřízením motoru? Použitím nějakého čistícího aditiva do nafty na vyčistění vstřiků? Popř. další tipy.

Autor:  ACEMajky [ 14 říj 2004 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

Co mas na aute za pneumatiky, ja 195/50 15" a v manualu k auto pisi, ze s temito pneu to ma zrat 6,7l, tak co chces :o) - ja uz se s tim smiril a kdyz jedu pod 7l, tak jsme stastnej (ale tezko to odhadnout, staci narvat do nadrze o 1-2 litry vice nafty a vypocty jsou nekde jinde....

A ukaz mi auto, ktery v realu zere mene, nez kolik udava vyrobce

Je pravda, ze ja na spotrebu nejezdim, nebavi me se pomalinku rozjizdet na krizovatce, proste tomu trosicku vice pridam, abych nebrzdil provoz, ale moje mereni je, ze na dalkove trase (75% dalnice rychlosti tak tech 130-140) jsem mel 6,7l a treba s vozejkem nalozenym itongy + itongy v aute (na vozejku rekneme asi 300kg + vozejk a autak taky slusne nalozenej) a cesta asi 130km dlouha a merene (dotankovavano kdyz bylo na tachaci 440km) me vysla na 7,36l - ktery benzin tohle dokaze :o))

U me se proste stylem jizdy spotreba moc nemeni, takze na spotrebu moc nejezdim

Autor:  johan [ 14 říj 2004 10:33 ]
Předmět příspěvku: 

Teda, nemám moc k tematu co říct, ale nedá mi to! Na co si stěžuješ? Já kdybych jezdil za takový prachy, tak jsem šťastnej. 8) Přečti si nářky lidí tady na fóru (včetně mě), který maj benzín a píšou jak jezdí za 8 litrů a víc... :evil:

Autor:  karner [ 14 říj 2004 11:17 ]
Předmět příspěvku:  aditiva

TO johan: jo to vím, ale proč jezdit i tak za víc než musím :?

Pro ostatní - máte někdo zkušenosti s ADITIVAMA do nafty, nebo s výměnou vstřikovacích TRYSEK, zejména v souvislosti se spotřebou.

Autor:  ACEMajky [ 14 říj 2004 16:41 ]
Předmět příspěvku: 

johan píše:
Teda, nemám moc k tematu co říct, ale nedá mi to! Na co si stěžuješ? Já kdybych jezdil za takový prachy, tak jsem šťastnej. 8) Přečti si nářky lidí tady na fóru (včetně mě), který maj benzín a píšou jak jezdí za 8 litrů a víc... :evil:


Tak ted jsi mi nahral, konecne si muzu rejpnout do benzinaku (neber to osobne) - tak proc si nekoupis naftaka :o))

Autor:  Chorche [ 14 říj 2004 16:51 ]
Předmět příspěvku: 

My jsme v praci menili vstriky na VW Caddy 1.9 D. Jeden vysel na necelych 700 Kc. Prumerna spotreba se snizila ze 7 na mene jak 6 litru po meste. Motor mel najeto necelych 250 tis. Km.

Autor:  ACEMajky [ 14 říj 2004 17:05 ]
Předmět příspěvku: 

Myslis menili za ty samy, ale novy? - Doporucuju si nechat stary vstriky zkontrolovat - pokud nedelaji poradnou mlhu,a le ukapavaji, tak to muze vice zrat, hure startovat.....

Autor:  Chorche [ 14 říj 2004 17:14 ]
Předmět příspěvku: 

Tak, tak. Stary vstriky pryc, novy dovnitr. Ted jsme menili rozvodak, viko ventilu dolu a ten pohled, co se naskytl - kdyby to auti nebylo koupeny jako funglovka, neuverili bychom, ze ma tolik nalitano.

Autor:  johan [ 15 říj 2004 10:04 ]
Předmět příspěvku: 

Ace: No u mě je to s naftou jednoduchý. Nekoupil jsem si ji proto, že jezdím málo. To je hlavní důvod - na těch mejch 10-12 tisíc ročně je to dost jedno. Druhej důvod: kdybych si kupoval ropáka z let 95-00, nebyl by to Ford. Nemá dobrou pověst, a já mám o motorech na uhlí jenom hodně mlhavý ponětí... tzn. neuměl bych si ho v bazaru vybrat, měl bych strach, že koupím plečku.
Vůbec to nemyslím jako rýpnutí, naopak jako zajímavou diskuzi (i když karnerovi asi moc nepomůže):
Podívej na svoje auto, kolik peněz jsi jenom do motoru od pořízení nacpal? Přičemž já vůbec netvrdím, že se Ti nafta nevyplatí, asi jezdíš o dost víc než já a asi se ti to v klidu vrátí... Já kupoval loni Esco s cca 120 tkm s vizí, že bude cca na pět let. Motor byl jak novej. Za rok jsem ujel těch asi 11 tisíc a před týdnem mi Futy měřil tlaky a co vyšlo? Že motor je jak novej pořád (tlaky: 13,2; 12,9; 13,0; 13,0). Docela tomu Zmetku fandím, že bude "jako novej" tak do 150 tisíc a dalších sto ještě bez remcání ujede. Myslím si, že je celkem typický, že benzíňáky z devadesátých let trpí problémama míň než uhláky. Tím nechci vyvolávat žádnej flamewar, ale spíš jenom uvádím důvody, proč jsem se rozhodl tak jak jsem se rozhodl. Pokud se nestane něco moc divnýho, bude moje další auto taky benzíňák.

Autor:  ACEMajky [ 15 říj 2004 12:26 ]
Předmět příspěvku: 

Souhlas, to odeme bylo jenom takovy rejpnuti ohledne souboje ropak - benzin :o) - ja radeji nepocitam na co me ropak vysel, jelikoz bych se musel jit obesit, ale to je zivot a musim na to zapomenout a uzivat si zivota - kurna, ja uz zase mam prazdnou nadrz, no nic, budu dneska zase o 1000,- chodsi

Autor:  johan [ 15 říj 2004 12:42 ]
Předmět příspěvku: 

Navíc kdybych třeba najednou začal pracovat někde dál a jezdil tam autem nebo z jinýho důvodu najednou projezdil daleko víc, tak u benzína mám šanci na LPG. Zrovna u Zmetka s plastovým kolenem sání je to teda hodně hypotetická úvaha, ale i přesto by to šlo.

Autor:  Návštěvník [ 15 říj 2004 13:47 ]
Předmět příspěvku:  Spotřeba dieselu

Mám 1.8 D (neturbovaný), sice výkon slabší, ale spotřeba je mezi 5,0-5,5 l/100 km !!! Nelžu, měřím to velmi poctivě a dlouhodobě, ale je fakt, že jezdím taky rozumně a úsporně. Ale taky je fakt, že teď stavím a tahám přívěs s plachtou stále dost naloženej a spotřeba nejde nad 6,5...
takže s tím turbem to zase taková výhra (jak viidím) není.
Jirka

1,8 D 1996, 140 tkm

Autor:  Karel [ 15 říj 2004 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

Panove ja najedu tak 12-13 tisic a pokud budou jezdit nakladaky na naftu (o dodavkach nemluve) tak me nikdo nepresvedci, ze se nafta nevyplati.Spotreba 6,7x18(moje cena)=120,6 vy udavate na benzin 8-9 tedy at nezeru 8x27=216 -120,6=95,4:100=0,954Kc navic na 1Km!Pri 10000Km je to uspora 9540Kc.Ato je podle me dost.Samozrejme muzu pocitat cenu u benzinky, ale furt to vyjde levnejc.A ty kecy o drazsi udrzbe , na ty uz nereaguju,nema to smysl.Nejakej vul (pardon) to kdysi rekl v televizi, ze se diesel vyplati od 20000/rok a pak to celej benzinovej svet opakuje az do ted.A fordackej diesel ze stoji za h...o?Znam fordy co maj 300 000 a skoro nedychaj.Kazdej ma motor takovej jak se o nej stara.(tedy i predeslej majitel)Bohuzel ma nekdy nekdo smulu jako treba Majky a musi po par tisicich delat G.O. A benzinaci snad nemeni motory a nedelaj G.O.?Diesel je narocnejsi na udrzbu , musi se o to clovek starat a ne tam jenom lit naftu a jezdit.Diesel totiz dost snese a dopredu neavizuje ze by se mohlo neco srat a pak buch a je to v pr....li! Proto ta zodpovedna udrzba.Tod nazor ROPAKA.A jen tak mimochodem benzin je odpad pri vyrobe.A modernejsi diesly uz nehulej , tedy zadnej uhlak!! Sorry trochu jsem se zakecal.

Autor:  ACEMajky [ 16 říj 2004 13:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tak a mate to :o)

No me nehuli ani muj diesel :o))) - a to neni zrovna moderni diesel

Autor:  Karel [ 17 říj 2004 17:16 ]
Předmět příspěvku: 

Ja taky nemyslel hulit jako z komina teplarny.Jenom tak decentne. :lol:

Autor:  gigo [ 17 říj 2004 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

To že se diesel vyplatí pouze při větším počtu najetých km je podle mě fakt, ale platí při pořizování nového auta.Vycházím z toho ,že ropák je u stejného auta zhruba o 15-20 procent dražší než benziňák . Čím víc potom najezdíš ,tím dřív ten počáteční rozdíl v ceně smázneš..Zvlášť když máš zdroj "levné" nafty. :?

Autor:  ROBERTO [ 17 říj 2004 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

Hoši tak zase něco já Měl jsem BMV r.v.1978 1,6benzín spotřeba 9 a víc
Pak dva kusy eskort 1,6 D r.v. 86 a 89 spotřeba kolem 5,3 l. nekecám u oboch . Oba dva jsem obrátil na střechu jeden to nepřežil a druhý jezdí dodnes. Na střeše ležel celý den . Jenom jsem vztáhl trysky vystříkal olej z válců , vyměnil skla a jede dál . Žádnou velkou držbu neměl chudák ani jeden . A to jezdím v zimě na hory a v létě do Itálie jenom tam 1300km. Pravidelně po 10000km. měním jenom olej , nedolévám , a před zimou olej filtr+nafta filtr .vzducháč jsem neměnil vůbec! Motor je furt skvělej . Sem tam odejde žhavič a to je vše co se tam děje. A to má přes 300tis. Ale tá koroze mě srala tak jsem koupil E-97TD je to jiné vození Ale na staré dobré ESKORTY nedám dopustit . Já si myslím že to je právě bezudržbový vůz

Autor:  johan [ 18 říj 2004 09:33 ]
Předmět příspěvku: 

To Karel: OK, OK. Ty máš svoje důvody, proč jezdíš na naftu, já zase svoje proč na benzín. Všechno co jsem napsal byly mnou subjektivně vnímané faktory, které mne vedly ke koupi benzínového motoru. Nikde netvrdím, že je to "pravda a nic než pravda". Já jsem se rozhodoval podle zmíněných kritérií a svého rozhodnutí nelituju. Auto je bezproblémové a kvůli těm pár kilometrům nebudu skuhrat, že to hodně žere. Je možné, že za pár let změním životní styl a najedu za rok třeba jednou tolik... potom budu uvažovat jak o plynu tak o uhlí.

P.S.: kdybych měl ve svém okolí nejakého machra přes nafťáky, který by mi s výběrem auta pomohl (tak jak se stalo při výběru mého stávajícího auta), taky bych se třeba rozhodoval jinak...

Autor:  ACEMajky [ 19 říj 2004 15:21 ]
Předmět příspěvku: 

Nekde nekdo psal o prihrivani studeneho vzduchu pri startovani (ale uz nevim kde, jelikoz tu porad nekdo zaklada nova temata:o) )

kouknete sem:

http://www.brisk.cz/cz/pro2a.php
ke konci stranky

Autor:  Návštěvník [ 19 říj 2004 20:30 ]
Předmět příspěvku:  spotřeba 7,9L je fakt moc

Nepíšu to abych se chlubil, ale mám 1.6D, motor r.v. 1985 najeto 397tis. km. Před 5ti lety výměna hlavy a ventilů a před dvěma lety překroužkování a jezdím max. do 5,5l řepky a při dálkový jízdě v létě přes Polsko 4.9l. Gumy 165/70/13.

je ale pravda že 40kw není nic moc, dneska bych raději šel do 1.8ky. Motor jsem v létě hodil do kastle z r. 1991, akrylátovej lak a hodlám najet 500tis. Soused měl golfa a najel 670tis. km.

PS: kdybych mněl spotřebu kolem 8L tak už bych koukal jestli někde nesáknou nějaký hadičky.

Jo nezapomeňte, když měříte spotřebu, tak nádrž má asi 47L, ale když dáte plnou tak ještě plus asi 3l do hadice.

Stránka 1 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/