fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Časová prodleva při startování?
PříspěvekNapsal: 01 čer 2005 16:53 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 kvě 2005 20:50
Příspěvky: 28
Bydliště: Ústí nad Labem
Poslední týden se mi při startování občas objeví divná prodleva při startu.Otočím klíčkem a vše proběhne v pořádku(rozvití se kontrolky, imobilizér se vypne atd.).Když otočím až na žhavení, je vše v pohodě taky a normálně probíhá žhavení.Po té co kontrolka žhavení zhasne chci startovat(otočením klíče s polohy pro žhavení do polohy start), ale objeví se tak 3.sekundová časová prodleva.Vůbec nic se neděje.Pak motor normálně začne točit a naskočí.Děje se to jen občas, ale i tak mě to polekalo.Mám si s tím vážně lámat hlavu a pelášit co nejrychleji do servisu, nebo se to občas holt stane?Přeci je to už poměrně stařík a odhaduji tak na srpen překročení 150 tis.Km.

_________________
Dřív:
Ford Escort 1.8TD(51kW), r.v. 12/96 Combi.
Nyní:
Ford Mondeo Combi Ghia X 2.0TDCi(96kW), 12/2003(model 2004 po faceliftu), Maximální výbava, chybí jen park. asistent.:-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 čer 2005 20:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 úno 2005 21:26
Příspěvky: 66
Bydliště: Ostrava
podle mě je to vypálený kontakt ve spínačce

_________________
escort combi 1,8TD 66kW r.v.95 doděláno el. stahování oken + el. otevírání kufru,osvětlení nohou
Mondeo kombi 1.8TD 66kW r.v.99 zatím dodělán dálkáč s alarmem,folie v oknech(není dovnitř vidět)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Dík
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 00:26 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 kvě 2005 20:50
Příspěvky: 28
Bydliště: Ústí nad Labem
lubo píše:
podle mě je to vypálený kontakt ve spínačce


A nějaká rada?Nerad bych se pouštěl do opravy, kterou nejsem schopný zvládnout sám :lol: :lol: :!: Servis či jednoduchý postup nápravy?

_________________
Dřív:
Ford Escort 1.8TD(51kW), r.v. 12/96 Combi.
Nyní:
Ford Mondeo Combi Ghia X 2.0TDCi(96kW), 12/2003(model 2004 po faceliftu), Maximální výbava, chybí jen park. asistent.:-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 čer 2005 16:12 
A máš to za studena, nebo za teplýho motoru ?

Mám ten samý problém, kamarád mi radí prověřit startér. Máme dojem, že rozebrání a vyčištění tu detailně popsal ACEMajky.

Stalo se mi to asi tak 5 x když auto bylo ohřátý po předchozí jízdě a taky kontrolky OK, nažhavení + další pootočení klíčkem pak pár vteřin modlení a teprv potom se motor roztočil.

a má to pokračování ->>>

a už 2 x jsem nenastartoval vůbec, startér nezačal točit s motorem, musel jsem nechat auto vychladnout, protože nepomáhaly ani modlitby.
Podezření na vypálené kontakty jsem měl taky, ale nevím, jak by to mohla ovlivňovat teplota motoru, takže zkusím na chalupě ten startér.

Možná že stejný potíže můžou mít i lidi s benzínama, jen nečtou tuhle nafťáckou kategorii, takže je otázkou, zda to nehodit pod "Potřebuji radu,pomoc".
Sorry, že nemám lepší radu, nadruhou stranu dokuď ti točí byť se zpožděním, není to tak zlý :?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 čer 2005 15:06 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 kvě 2005 20:50
Příspěvky: 28
Bydliště: Ústí nad Labem
Když už se to stane, tak vždy u zahřátého motoru.Za studena to nedělá.Začalo to při těch tropických teplotách venku.

Rozhodně dej vědět jak jsi dopadl s tím startérem, ale spíš to vidím na diagnostiku u Forda. :?


Štěpán píše:
A máš to za studena, nebo za teplýho motoru ?

Mám ten samý problém, kamarád mi radí prověřit startér. Máme dojem, že rozebrání a vyčištění tu detailně popsal ACEMajky.

Stalo se mi to asi tak 5 x když auto bylo ohřátý po předchozí jízdě a taky kontrolky OK, nažhavení + další pootočení klíčkem pak pár vteřin modlení a teprv potom se motor roztočil.

a má to pokračování ->>>

a už 2 x jsem nenastartoval vůbec, startér nezačal točit s motorem, musel jsem nechat auto vychladnout, protože nepomáhaly ani modlitby.
Podezření na vypálené kontakty jsem měl taky, ale nevím, jak by to mohla ovlivňovat teplota motoru, takže zkusím na chalupě ten startér.

Možná že stejný potíže můžou mít i lidi s benzínama, jen nečtou tuhle nafťáckou kategorii, takže je otázkou, zda to nehodit pod "Potřebuji radu,pomoc".
Sorry, že nemám lepší radu, nadruhou stranu dokuď ti točí byť se zpožděním, není to tak zlý :?

_________________
Dřív:
Ford Escort 1.8TD(51kW), r.v. 12/96 Combi.
Nyní:
Ford Mondeo Combi Ghia X 2.0TDCi(96kW), 12/2003(model 2004 po faceliftu), Maximální výbava, chybí jen park. asistent.:-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 čer 2005 15:41 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
jen dodám, že Štěpánovi to udělalo asi 5x za poslední týden, nepočítaje víkend :-D


Jinak Majky to má popsané na stránkách tu rozborku i zborku a má k tomu i fotky.

Vzpoměl jsem si, že nám něco podobného dělala el. pila a byli to uhlíky. Ale tohle je auto.

PS: Štěpánovi to neříkej on tvrdí že tomu nerozumím když nemám ropáka :P

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 črc 2005 16:37 
lubo píše:
podle mě je to vypálený kontakt ve spínačce


Těd když se v letních vedrech auto ohřeje od slunce mi to dělá velmi často a startér začně točit s motorem většinou až na druhý pokus.

Zjistil jsem, že když mám puštěný větráček na 3rychlost a chci zkusit nastartovat, tak ikdyž startér nazačne točit, je znatelně poznat pokles otáček motorku ventilátoru, což je podle mě způsobený odběrem startéru.

Kdyby byly vypálený kontakty, tak by musel ventilátor běžet pořád stejně, ne ? Nevím, co jiného by mohlo způsobit tak velký odběr při startu, protože nažhavíno již dávno je ?

Bohužel k rozebrání startéru jsem se ještě nedostal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 črc 2005 21:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
No pokud ti ubere na otackach vetrak, tak stava do starteru de, takze ot vypada a uhliky

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 srp 2005 08:24 
Tak jsem měl rozebraný startér a uhlíky více jak 50%, žádnej problém jsem neviděl, vnitřek byl krásně čistej, stačilo jen trochu vytřít suchým hadrem.

Takže na nic jsem nepřišel a nezbývá než začít vozit měřák a počkat až se mi to stane znovu. Třeba to byly jen nějaký blbý kontakty a rozebráním a smontováním to bude OK, co myslíte :?: (v pohodě, sám tomu nevěřím) :wink:

Tip: Pokud půjdete koupit nový uhlíky, tak prodejce nezajímá, jaký máte typ auta, ale potřebují vědět výrobce startéru, v mém případě Bosch a nějaký číslo, mělo by být desetimístný a začínat číslicí 3. Našel jsem tam ještě jedno desetimístný, začínalo to jedničkou a prodejci to vyjelo jako číslo nějakýho ložiska.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 srp 2005 15:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
A ocistil jsi kontakty co spojuje civka,tedy co ti propoji od baterky do starteru?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 srp 2005 10:11 
Karel píše:
A ocistil jsi kontakty co spojuje civka,tedy co ti propoji od baterky do starteru?


Očistil jsem kontakty, co vedou od baterky na venek cívky. Ale už se mi nepodařilo povolit tři křížový šroubky, co jsou na cívce, abych se podíval jak to vypadá uvnitř cívky a odkud vede kablík právě do startéru. Nevím co bych tam viděl, zdali se může stát, že by se tam třeba dostávala vlhkost ?

Jen tak na okraj, podařilo se mi projít STK a emisema, ale zrovna snadný to nebylo, viděl jsem někde už otevřený téma STK, takže tam napíšu víc.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2005 00:05 
Offline
Nováček

Registrován: 02 říj 2005 00:02
Příspěvky: 10
Bydliště: Daminěves 25, 27704Cítov
Zkus se podívat po kabelu ovládání startéru - to je ten slabší, co jde od spínačky na startér - na starších fordkách je taková jako propojka, jde rozpojit, když jsem to očistil zevnitř, bylo po problému.

_________________
JK,
ORION XLD, 1,8D, 92


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2005 00:03 
klasika, ochladilo se, a je po problému .. na tu kabeláž se někdy podívám, díky. Do léta bych to mohl stihnout :lol:

To: Rumlík

Jak to vypadá u Tebe, je to taky po ochlazení v pohodě?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2005 20:41 
Zdar lidi

K tomu mám dost co říct. Předem upozorňuji, ještě jsem nepřišel, co to dělá.
Prodlevy při startování mám už cca půl roku.V létě se poprvéstalo, že to nenastartovalo. Vyřešil jsem spuštěním z kopce, byla to trochu šťastná náhopda, že jsem tak zastavil. Bylo to zrovna v Alpách při cestě na dovču:)
Celou dovolenou vše v pohodě. Po prázdninách se interval zmenšil a jednou za měsíc jsem to nenastartoval. Pak jednou za týden nenastartoval.Dnes přes den už dvakrát nenastartoval.
Startér je v pohodě, vyčištěný, namazaný. Cívka se nedá rozebrat.
Baterka je našláplá.
Imobilizer funguje.
Nevím, čím to je.
Někdy pomůže to nechat třeba 2 hodiny stát a pak na otočení běží.

Teď to v oněch případech startuju lehnutím pod auto a propojením kontaktů u starteru (u cívky).
Blíží se zima, plískanice...lehání už nebude taková sranda.

Pociťuju ž něco jako zoufalost. Ranní stadium.

Docela rád bych na to přišel. Rady uvítám.

Něco málo jsem proměřoval. V těch případech, kdy to nestartuje, cvaká cívka.Ale jde tam málo proudu. Proto nevysune a nezastartuje.
Proč tam jde míň proudu??

Spínací skříňka je taky vyčištěná a prostříkaná.
Kablík od spínací skříňky do starteru se zdá v pohodě. Spoj vyčištěn, prostříkán.
Nevypadá, že by tam bylo něco v nepořádku.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 03:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Co pojstkovka, u me asi zoxidovany kontakt na startocim rele, vytahni rele a zase ho dej z5, pokud nepomuze, muze to byt uvnitr v pojstkovce

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 09:47 
ACEMajky píše:
Co pojstkovka, u me asi zoxidovany kontakt na startocim rele, vytahni rele a zase ho dej z5, pokud nepomuze, muze to byt uvnitr v pojstkovce


Poznám to?Resp. jak ho poznám - startovací relé?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 10:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Kouknes do manualu ci do etzolda - tusim druha rada uplne vlevo - nej kdyz ocistis vsechny (pojednom) - teda jako jejich kontakty

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 10:07 
Aha.
Ještě, prosím, co to je "etzold"?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 10:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Knizka o escortech - da s etam vycist co a jak opravit

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 10:47 
Aha.Tak to asi máme doma. :)
Není tam ovšem všechno, tak jak to je v autě.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 143 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz