fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Spatne starty u Fiesty 1,8 D r.v.90
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=8200
Stránka 1 z 1

Autor:  Felix [ 29 lis 2006 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Spatne starty u Fiesty 1,8 D r.v.90

Zdravim vsechny. Uz nekolikrat jsem procital prispevky na tomhle serveru a hledal jsem radu, jak donutit moji Fiestu startovat i v 15 stupnich nad nulou drive nez za 10 s pri dvojim nazhaveni. Rad bych se dozvedel, co muzu proverit jako relativni laik na motoru sam, nez se rozhodnu to predat odbornikum a vyplaznout za tu opravu cenu, rovnajici se hodnote vozu. K veci. Fiesta mi uz delsi dobu spatne startuje, postupne se doba nutna pro nastartovani prodluzuje. Lonskou zimu jsem pri startovani uzhavil starter, civku starteru i baterku, takze jsem to na jare opravoval, baterka nova. Pres leto to slo, ale nyni pred zimou me to zase zacina strasit. Zhavici svicky jsem zkontroloval. Vsechny jsem vyndal, ocistil (dve byly jakoby od sazi), vyzkousel a dal zpet. Je fakt, ze dve z nich vypadaji konstrukcne trochu jinak nez druhe dve, ale delka tycinek i doba nazhaveni je odhadem stejna. Relatko zhaveni beha jak ma (zarovkova zkousecka). Nemam voltmetr, tak nevim jestli tam jde dost stavy, ale snad jo. Vzduchovy filtr novy, palivovy filtr novy. Pred 2 roky meneny pistni krouzky, tesneni atd., motor nezere olej. Pro startovani uz vymyslim triky, jako ze nejdrive bez zhaveni protocim motor, pak nazhavim a startuji do 3 s. Ale az bude - 15, tak nevim. Nemate nejaky tip?

Autor:  Walker [ 30 lis 2006 23:15 ]
Předmět příspěvku: 

Tak vzhledem k tomu cos tu popsal, bych řekl že je "spodek" motoru dobrej a žhahení +- taky..... to znamená, že když to nechytá, tak to buďto nemá tlaky nebo to špatně vstřikuje...zkontrolovat můžeš např. vůle ventilů, na stavení rozvodů (kolmost vačky vůči klice a nastavení čerpadla-předvstřik)...a pokud nejsi až takovej laik, tak lze přeměřit tlaky válců nebo vstřiky na těsnost a rozstřik při správném tlaku....tlaky a vstřiky se dají změřit nejen v autoservisech, ale i v bývalých STS a jim podobných podniků kde se zabývají údržbou a opravami strojů s dieselovými motory, ceny jsou jinde, kvalita leckdy lepší a stačí se jen domluvit....

Autor:  Jan R [ 05 pro 2006 10:18 ]
Předmět příspěvku: 

A nepadá ti nafta? Co před startem napumpovat pumpičkou na filtru - jde lehce, nebo po pár zmáknutích už ztuha? Když nastartuješ a vypneš motor a následný start po cca 10-ti sek. je jaký? Naskočí hned, nebo točíš stejně dlouho?

Autor:  Návštěvník [ 05 pro 2006 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

Já třeba žádnou pumpičku u filtru nemám,nevím jestli tam někdy byla nebo jestli to někdo vyndal,mám tan filtr na pravo na straně motoru s hadičkama nahoře.

Autor:  Felix [ 08 pro 2006 12:56 ]
Předmět příspěvku: 

Diky vsem za napady. Pumpicku tam nemam, ale padanim nafty to asi nebude. Sice jsem to nezkousel, ale cerpadlo je asi 30 cm od filtru, kterej je samozrejme vys, takze prez nej asi nic padat nebude. A kolem nikde nafta netece. To by to, podle me, muselo z toho, co tam zbyde v hadicich a filtru nastartovat a pak treba za par vterin zdechnout. Ale tohle opravdu startuje nejdriv za 10 s. A i kdyz to zkusim hned chcipnout a znovu se zhavenim startovat, startuje to zase alespon 5-6 s. Ale pri zahratem motoru to startuje temer okamzite. Jeste jeden dotaz. Kdyby to byly spatny tlaky, neprojevovalo by se to necim, co bych mohl zjistit? Treba ze by to zralo olej, nebo nejak extremne kourilo? Nebo nejaky typicky projev spatnych vstriku - tedy mimo spatneho startovani :-) Diky

Autor:  Karel [ 08 pro 2006 17:34 ]
Předmět příspěvku: 

Koukni na zhavice jestli nejsou popaleny(upaleny)To je varovny priznak toho ze jsou vstriky v p......Pokud jde o tu pumpu ze tam neni,tak se tam dava balonek kterej je primo urcenej na dopumpovani nafty.Ja osobne bych tam dal jakoukolic pumpu z vrakace co ma filtr na sobe.Treba z R11.Tam stoji vlozka 100Kc.Samozrejmne musi tesnit,nejlip se to pozna natlakovanim kompresorem.V podstate zkouska jak se zkousi duse na kolo ve vode.

Autor:  Walker [ 08 pro 2006 23:57 ]
Předmět příspěvku: 

Felix píše:
Diky vsem za napady. Pumpicku tam nemam, ale padanim nafty to asi nebude. Sice jsem to nezkousel, ale cerpadlo je asi 30 cm od filtru, kterej je samozrejme vys, takze prez nej asi nic padat nebude. A kolem nikde nafta netece. To by to, podle me, muselo z toho, co tam zbyde v hadicich a filtru nastartovat a pak treba za par vterin zdechnout. Ale tohle opravdu startuje nejdriv za 10 s. A i kdyz to zkusim hned chcipnout a znovu se zhavenim startovat, startuje to zase alespon 5-6 s. Ale pri zahratem motoru to startuje temer okamzite. Jeste jeden dotaz. Kdyby to byly spatny tlaky, neprojevovalo by se to necim, co bych mohl zjistit? Treba ze by to zralo olej, nebo nejak extremne kourilo? Nebo nejaky typicky projev spatnych vstriku - tedy mimo spatneho startovani :-) Diky
Jak tu psali kluci upálený nebo natavený žhaviče jsou už dost fatální stav, pokud motor po nastartování má klidný a pravidelný chod, tak bych to viděl spíš na ty tlaky....prozatím stačí jen sudat víko ventilů a změřit vůle ventilů...jestli tam nejsou, tak ani tlaky nemohou být....

Autor:  Felix [ 11 pro 2006 11:07 ]
Předmět příspěvku: 

Jak jsem psal, tak zhavice byly jako od sazi, musel jsem lehce vzit dratenym kartacem a pak hadrem do cista. Ale nijak poskozeny nebyly. Motor ma po nastartovani opravdu pravidelny chod, nekouri, tak zkusim ty ventily. Kdybych potreboval nastavit vule ventilu, nevite nekdo kolik to ma byt? Takovy ty plisky na nastaveni urcite nekde mam, tak kdyz to budu mit otevreny a bude to treba, tak to rovnou udelam. Jinak simeringy (doufam ze to rikam dobre) na ventilech jsme kontrolovali a komplet vymenili, kdyz jsme delali pred dvema lety pistni krouzky. Jinak dneska jsem malem nenastartoval, starter ztezka prevaloval motorem jak pri -20, tak po 12 s to zacalo kuckat, a po dalsich 6-8 s to konecne chytlo. Pritom baterka i dobijeni je OK a starter po repasi. Zkusim ty ventily a jestli to nepomuze, dam ho do servisu. Nemam garaz a v tomhle pocasi uz venku trochu zebou ruce :-)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/