fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Escort 1,8D - RTH - 1994
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=8400
Stránka 1 z 1

Autor:  karel S [ 21 pro 2006 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Escort 1,8D - RTH - 1994

Prosím o radu, neví náhodou někdo jak je to s motory 1,8D typ RTH u escorta r.v. 6/1994, který má posilovač řízení a motorem 1,8D typ RTL r.v. 1991 bez posilovače řízení, údajně se v té době dělali 2 různé rozměry klikovek v místě nasazené řemenice pro pohon čerpadla posilovače řízení a alternátoru. Potkaly se mi totiž ventily a uvažuji o koupi motoru, ale nemohu sehnat stený typ který by měl čerpadlo posilovače, tím se liší řemenice a mám obavy že nebudu moci namontovat ani přízpůsobit řemenici z původního motoru na nový který má jinou řemenici. Ani nevím zda je na bloku motoru možnost uchytit čerpadlo servořízení.

Autor:  Walker [ 21 pro 2006 23:26 ]
Předmět příspěvku: 

Můj dojem je, že se to líší jen na řemenicích viz obrázek ... http://img127.imageshack.us/img127/5310/remenicegl9.jpg ....jinak motor RTL asi nejni, páč ho nezná ani katalog, ani já...Spíš to bude RTE....v 89-93 byl RTA,RTB,RTD,RTE....Klikovky byměli být stejný...maj stejný prametry(délka,lágry, simeringy)...

Autor:  karel S [ 21 pro 2006 23:37 ]
Předmět příspěvku:  RTE

Je možné že mi stávající majitel špatně přečet´písmeno z TP, ale ještě bych potřeboval vědět zda ten držák čerpadla servořízení lze přešroubovat z RTH na RTE, držák je myslím na třech šroubech zezadu na bloku pod úrovní kliky. Díky :!:

Autor:  Walker [ 22 pro 2006 01:40 ]
Předmět příspěvku: 

Numůžu to tvrdit na stopro..ale blok by měl bejt taky stejnej....jen mě napadlo, a nejni lepší vyměnit jen ty"potkaný" části? Stejně se u toho jetýho motoru nevyhneš investicím do rozvodů...třeba to nebude tak zlý...už jsem to párkrát dělal...rekordmanům v počtu najetejch km na jeden řemen bez výměny... :D

Autor:  karel S [ 22 pro 2006 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

Řemen měl cca 20000 km a motor do kopce pěkně tahal, tak jsem moc nešetřil no a ve vysokejch otáčkách zrovna v trháku se ozvala rána a bylo ticho tak předpokládám že to bude hodně špatný. Je přeražená vačka na 3 kusy a minimálně první překlad. Dál jsem to ani nesundával, navíc jsem pod krytem rozvodů a na řemenu našel stopy oleje, možná gufero na klice nebo je li tam ještě nějaká jiná možnost průsaku jsem ani nezkoumal. Tím pádem se řemen namastil a čerpadlo oleje nejde zrovna lehce takže jestli byl řemen volnější mohl klouznout. Zkusím ještě shodit hlavu co tam bude. Ale i tak by se mi hodili i jiné věci, třeba šíbr má ulomený na levé straně takový jezdec z kompozitu který se nedostane samostatně a ani se to nedá vařit. Takových drobností je více a navíc ten motor v bouračce, co jsem splašil pěkně startuje a jede taky dobře, tak mě zaujal.

Autor:  Walker [ 22 pro 2006 14:16 ]
Předmět příspěvku: 

no a cenovka? Kolik vyjde výměna ventilů, kontrola hlavy, těsnění, nová vačka s "koníkama" + nový rozvody vcelku vím, takže to můžu porovnat, no a jestli je ten motor opravdu dobrej, tak to stojí za úvahu...

Autor:  karel S [ 22 pro 2006 14:31 ]
Předmět příspěvku: 

Celý auto nabořený na levou stranu za 8000,- včetně dokladů a to je ten problémek nevím co s papírama, nechtěl bych to přihlašovat a pobíhat pojišťovna-STK-úřad a pak zase obráceně pro vyřízení depozita abych měl v klidu čas na přeházení lepších věcí.

Autor:  karel S [ 22 pro 2006 14:32 ]
Předmět příspěvku: 

Jo na kolik přijde ta repase hlavy nevím, mám spíše zkušenosti s Favoritem, ale tam to bylo o něčem jiným

Autor:  Walker [ 22 pro 2006 14:37 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jestli je ten motor tak gůt jak říkáš, a celej i stím potlučeným "futrálem" je za 8k tak bych to bral,....páč horko těžko se v tomhle případě vejdeš při opravě pod 10k spíš i vejš, a to beru, že sháním díly od lidí co mi je daj za slušnou cenu a je to cena jen za materiál....za práci by to byl další ranec...a navíc můžeš použít z toho natlučence i jiný díly.....

Autor:  karel S [ 22 pro 2006 14:45 ]
Předmět příspěvku: 

No za tý samý peníze jsem našel v širokém okolí Pardubic pouze 1 polomotor o kterém se toho moc neví, tak jsem si myslel že bude lepší když ten motor bude ještě v něčem chodit než si jej pořídím. Jinak se motor 1,8D velice těžko shání, nejsou totiž k mání. Díky za rady!

Autor:  skaldal [ 22 pro 2006 17:02 ]
Předmět příspěvku: 

No tak to jsi asi v okolí Pardubic málo scháněl, já tu mám jeden motor z Escorta 92, nedávno z něj někdo chtěl hlavu, tak jsem ji sundal a on to pak na poslední chvíli odřekl, debil. Takže bych ho nechal celej za 3000,- nebo hlavu za 2000,-. Ale o stavu ti toho moc neřeknu, poněvadž jsem ho taky vyndal z bouračky, ale původní majitel s ním prý žádný problémy neměl. Jsem ze Skořenic.

Autor:  Walker [ 22 pro 2006 18:53 ]
Předmět příspěvku: 

karel S píše:
No za tý samý peníze jsem našel v širokém okolí Pardubic pouze 1 polomotor o kterém se toho moc neví, tak jsem si myslel že bude lepší když ten motor bude ještě v něčem chodit než si jej pořídím. Jinak se motor 1,8D velice těžko shání, nejsou totiž k mání. Díky za rady!
Za tyhle prachy nabízet polomotor bez hlavy je fakt drzost, je fakt že se trošku hůře scháněj, je to tím že každej komu se to potká, jde automaticky po hlavě...no a polomotory jako zbytky zůstávaj...no a hlava je univerzál pasuje i do td....a proto jsou hned pryč....Skaldalova nabídka je velice solidní, a navíc tím, že je rozhozenej je vidět jak na tom je hlava s ventily i válce...takže pak jen nové těsnění pod hlavu dle přesahu pístů nad válec (Goetze je nejlepší, Elring se hůře usazuje), a novou sadu rozvodů (řemeny kladky a vodní pumpa)...Já bych motor ještě překroužkoval a překontroloval stav lágrů a ventilů v hlavě,vyměnil obě gufera na klikovce....pak je to motor na věky....

Autor:  karel S [ 31 led 2007 21:55 ]
Předmět příspěvku:  řemenice kliky 1,8D 1994

Nemohu povolit šroub kliky :-) řemenice abych mohl vyměnit gufero, nevíte někdo zda na klice u tohoto motoru není náhodou levý závit, abych třeba šroub místo povolování ještě více neutahoval. Pročetl jsem téma Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW i jiné, ale na nic ohledně závitu jsem nenarazil. Díky

Autor:  Karel [ 01 úno 2007 18:40 ]
Předmět příspěvku: 

Resim stejnej problem,jinak to pry jde(bez zaruky)tak,ze nasadis festovni ockovej klic a zatocis starterem.Ja se toho bojim,ale pry to takhle jde perfektne.Delal bych to asi ve dvou a druhej by jen brnknul starterem.

Autor:  catrr [ 01 úno 2007 21:21 ]
Předmět příspěvku: 

napadlo mne co zařadit jedničku neb zpátečku a šlápnout ješte na brzdy a skusit utrhnout?blbost že jo

Autor:  karel S [ 01 úno 2007 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

catrr píše:
napadlo mne co zařadit jedničku neb zpátečku a šlápnout ješte na brzdy a skusit utrhnout?blbost že jo


No blbost to asi nebude, dělá se to tak i v autodílně, rovněž jsem to zkoušel ale bez úspěchu, kromě toho jsem už zjistil že to bude pravý závit, tedy žádná levárna. Tak jsem si vyrobil oko se 4 otvory a pákou, které přišroubuji místo řemenice zapřu o podlahu a zkusím trhnout za ten šroub na klice navíc při zpátečce (Etzold píše něco o čtyřce??) a sešlápnuté brzdě. Povolit to startérem nemám jaksi odvahu.

Autor:  Perňa [ 02 úno 2007 08:17 ]
Předmět příspěvku: 

Něco podobného se mistalo ( jak píše Karel ) u 120ky. Utáhl jsem šroub kliky a zapoměl jsem tam ráčnu s ořechem,přímo na šroubu řemenice. Jdu zkusit nastartovat - rána jak prase, honem to vypnu a letím do motoru. Ten šroub řemenice se tak vyšrouboval,že jsem nemohl vytáhnout ráčnu, pak se mi to nějak povedlo vypáčit.
Takže ta možnost tu je ,ale nevím jak je tam místo ( u Fordíků ), jestli se to má kde zapřít. Néjlépe by asi bylo to hodit na zvedák vzít očkovej klíč na něj nasadit kus trubky ať máš velkou páku a zkusit zabrat. Předtím nasazením klíče stříknou WDčko a na šroub poklepat kladivem.
Jinak pak zkusit přes ten startér, ale bacha na úrazy ať to někoho nejebne.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/