fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Utržená žhavící svíčka
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=8443
Stránka 1 z 2

Autor:  Radeczek [ 30 pro 2006 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Utržená žhavící svíčka

Dost velký průser. Kamarád mi měnil žhavící svíčky a jedna z nich byla natolik zarezlá ,že se mu ji podařilo utrhnout. Nejprve šla o pár závitů ven a pak ani h...o. Svíčka praskla a utrhla se těsně nad ůrovní hlavy motoru. Sice se s tím dá jezdit bez problémů, ale zimní starty mi dělají hlavu. Nevíte někdo jak tu svíčku dostat ven? Myslím bez sundávání hlavy.Jakýkoli nápad vítám. Jsem z prahy a tak pokud někdo víte o levném servise kde to zvládnou tak mi to prosím písněte. Díky

Autor:  Návštěvník [ 30 pro 2006 20:49 ]
Předmět příspěvku: 

Jedině zkusit nějaký vytahávač nebo pak odvrtat,kdyš to nejde tak se to nesmí rvát,měls to zkusit nahřát autogenem.To je divný že to nešlo já mám mnohem starší auto a šlo to v pohodě.

Autor:  nat [ 31 pro 2006 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

Žh. svíčky se mají vyndavat na horkém motoru, ale tahle asi přišla pozdě.
Pokud to budeš odvrtávat, napadají Ti špony do motorového prostoru.
Existují také "vytáčeče" na zalomené šrouby....ale nevím, nevím...

U které svíčky se to stalo? (1-2-3-4)

A nefouká to tam teď?

Autor:  catrr [ 31 pro 2006 16:20 ]
Předmět příspěvku: 

hlavně nenahřávat autogenem jak tu někdo psal.Udělej jednoduchou věc,bude Tě to stát sice peníze za těsnění ale ušetříš za to že zničíš bud hlavu neb válec .Sundej hlavu a pokus se to odvrtat a vytahovákem ven.Nejdříve tam nastříkej směs proti rezavym šroubům věř že to pomáha ,nb celou hlavu ponoř do petroleje.Pak protáhni záv. a dej spátky.Jak tu psal nat má pravdu, dovedeš si představit co Ti nadělaj špony ve válci?Radím Ti sundej raději hlavu

Autor:  Návštěvník [ 31 pro 2006 17:06 ]
Předmět příspěvku: 

Já sem jednou odvrtával zapalovaci svíčku na fiatu něco sem vytáh magnetem a zbytek sem tam nechal a nic.Kdyš se to pak rozbíralo tak tomu nic nebylo,na dvoutaktu ti to vyfoukne do vejfuku i matičku. :lol:

Autor:  Martin 1,6 [ 01 led 2007 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

Hubert píše:
Já sem jednou odvrtával zapalovaci svíčku na fiatu něco sem vytáh magnetem a zbytek sem tam nechal a nic.Kdyš se to pak rozbíralo tak tomu nic nebylo,na dvoutaktu ti to vyfoukne do vejfuku i matičku. :lol:


Pokud se ovšem nepošrotuje mezi kanálama. A co na ni zkusit zvenku navařit matku? (spolehlivá metoda u zalomených šroubů!) :wink:

Autor:  Návštěvník [ 01 led 2007 22:22 ]
Předmět příspěvku: 

No pokud to bude za co chytit tak to múžeš zkusit pribodnout COčkem,ale jde o to co je to za matrial,zkusit se musí všechno,sundat hlavu múžeš dycky,ale pokud to tam nefouká tak bych raděj zkusil jezdit na tři.Memusíš to odvrtávat komplet naskrz,chce to trochu citu a odhadu,zvětšil bych ten prúměr té díra aby tam zustala stěna 1 milimetr,ne na skrz a pak to zkusit vytahnout těny levotocovími vytahaváky,kdyby to nešlo tak bych zvětčoval prúměr díry po desítce až začne objevovat závit a pak by to mohlo povolit ale je otázka jak se tam dostaneš kolmo tím vrtákem,vyděl sem i uhlový nástavec na vrtačku,hlavě to neprojet turch kvuli těm šponám,odsávat je vysavačem,a mazat WDčkem,je to piplačka na pár hodin.Jak sem na to koukal tak to moc hluboký není,jedině rozrušit ten závit no a doufat že ti tam neupadne ta žhavicí špička,kdyš se to nepovede tak to budeš muset sundat.Musiš to porovnávat ze zdravou svíčkou a měřit kam až múžeš,za tím závitem je to zeslabený tak bacha at se to předčasně nerozpadne.nekdy pomuže i to vyvrtat ke straně a kdyš se odhalí kousek závitu tak to povolí,tak by to drželo spíš pohromadě.

Autor:  catrr [ 02 led 2007 11:01 ]
Předmět příspěvku: 

nebudu Vám do toho mluvit ale jezdit v zimě na tři válce než se chytí je pro motor sebevražda, to neni benzinák tady jsou větší tlaky může to mít vliv i na ojniční ložiska nedej bože i na kliku.

Autor:  Radeczek [ 02 led 2007 14:48 ]
Předmět příspěvku:  Díky za nápady

No zkoušel jsem na tu svíčku navařit matku, ale je to materiál dost měký a dobře se trhá. Takže se to nepovedlo a už není na co vařit. Asi mi nezbývá než sundat hlavu a odvrtat. Nenajde se v Praze někdo ,kdo by mi s tím pomohl? Nebude to zadarmo. Díky

Autor:  Walker [ 02 led 2007 14:50 ]
Předmět příspěvku: 

Na takovou "katastrofu" má žhavička moc malej vliv....její dění trvá 8-15sec...při startovacích otáčkách....spíš to dá zabrat v chladnějším stavu baterce a starteru....je spousta lidí co na to jezděj celej rok i dýl a neřešej to...daj se poznat podle délky startování....každopádně bych to opravit nechal...právě kvůli tomu startování....

Autor:  catrr [ 02 led 2007 17:09 ]
Předmět příspěvku: 

bohužel musím oponovat protože už jsem viděl ojnici u Opla co to nadělalo škody jen že na to jezdil když byli mrazy.Nepřu se když je nad nulou .ale nechám toto na Vás.Klidně at s tím jezdí můj motor to není

Autor:  Martin 1,6 [ 02 led 2007 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

catrr píše:
bohužel musím oponovat protože už jsem viděl ojnici u Opla co to nadělalo škody jen že na to jezdil když byli mrazy.Nepřu se když je nad nulou .ale nechám toto na Vás.Klidně at s tím jezdí můj motor to není


Když bude jezdit bez jedné žhavičky, tak se nic nestane. Motor se trochu zatřepe a po pár vteřinách normálně chytne na všechny 4. Jezdil jsem dlouho na tři pak zřejmě na dvě a na jednu už to dělalo problémy. Akorát trpí startér protože dlouho točí než se ve válcích vyvine potřebná teplota pro vznícení nafty. Ale to známe že. :-) Jednu svíčku bych neřešil.

Autor:  catrr [ 02 led 2007 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

já mluvím když je hluboko pod nulou ....... a Ty jsi to natočil s dvouma když bylo - 15 tos dobrej

Autor:  Karel [ 02 led 2007 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Myslel jsem ze nebudu reagovat,ale tohle je presno to,co by se podle me delat nemelo.Pak to dopada tak, ze se vsude mozne pise o motorech 1,8Td, ze stoji za hovno(pardon ,ale musel jsem).Je to sice chvile ,kdy motor nesoumerne pracuje,ale kolik tech chvil je?Chudak motor.Co nejdriv oprava.

Autor:  Martin 1,6 [ 02 led 2007 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

catrr píše:
já mluvím když je hluboko pod nulou ....... a Ty jsi to natočil s dvouma když bylo - 15 tos dobrej


Jo rozčiloval jsem se s tím loni. Pak jsem Motorcraft vyměnil za Champion a zatím spokojenost.

Autor:  catrr [ 03 led 2007 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

Vytaženo z knížky pro automechaniky::::::::: Poškozené trysky neb vadné žhyvičky mohou způsobovat nežádoucí detonační spalování v motoru s následným poškozením ložisek. Tot vše

Autor:  Perňa [ 10 led 2007 14:31 ]
Předmět příspěvku: 

Zřejmě to máš už venku,ale ještě jeden nápad, zkusit do žhavičky vyseknout drážku popř.kříž a zkusit povolit šroubovákem,hodně používat sprej na povolení šroubů. Nedávno jsem je měnil a před demonáží žhaviček jsem na ně stříkl ten sprej a potom přes malý průbojník na ně trochu poklepal kladívkem. A povolení bylo jednodušší

Autor:  Karel [ 11 led 2007 15:47 ]
Předmět příspěvku: 

Ono asi utahovaci moment zhavici svicky, nebude jen tak pro srandu.

Autor:  catrr [ 11 led 2007 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

Konečně dobrá rada.Jinak se utahuje na 30Nm. Já je zákazníkům utahuji na 25 Nm .Sobě dodám ještě na závyt trochu grafitového prášku

Autor:  Karel [ 11 led 2007 16:18 ]
Předmět příspěvku: 

Ja pouzivam vsude ,co na aute odtahnu ,takovou jakoby stribrenku.Je to pouzitelny i na sruby v hlave ,nebo na vyfukovem potrubi.A odpuzuje to vodu.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/