fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Intercooler k TURBU http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=856 |
Stránka 1 z 6 |
Autor: | Návštěvník [ 21 říj 2004 15:36 ] |
Předmět příspěvku: | Intercooler k TURBU |
Ahojky Lidi, Dneska jsem byl upozorněn kolegou, že ve svém autě nemám "Interkoler" tak tvrdil že se to jmenuje. Jedná se o nějaké dochlazování k Turbu. Pravda je, že mě schází pod haupnou vzduchovod od přední části do tohoto interkoleru a místo toho nám úplně jiný (bez otvoru) "tapícurunk pod haupnou. Moje otázka je , zda jsou i jiné typy motoru, bez tohoto přichlazování, případně zda mám motor s jiným druhem chlazení Turba a zda je to normální. Opětovně musím říci, že jsem nováček v nafťáku a díky za rady ...... Jsem s Váma Mr.Kik |
Autor: | johan [ 21 říj 2004 15:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Podle mne máš takzvané "softturbo" bez mezichladiče (intercooleru), tzn. 51 kW... Víc ti k tomu asi řeknou kluci co mají ropáka... |
Autor: | Návštěvník [ 21 říj 2004 15:45 ] |
Předmět příspěvku: | Interkoler k TURBU |
Přesně dle TP : 1,8 TC D RVA - výk/ot. 51/4500 - Zdvih 1753 cm3 Včem je rozdíl ??? |
Autor: | mrazik [ 21 říj 2004 16:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jedná se o chladič stlačeného vzduchu - intercooler. Vzduch, který prochází turbodmychadlem se zahřívá stlačováním, od turba a tento chladič, jej ochladí, protože čím chladnější vzduch, tím větší výkon - víc se ho nacpe do spalovacího prostoru. Vypadá hodně podobně jako chladič, který máš vepředu na vodu, jen je menší. |
Autor: | Návštěvník [ 21 říj 2004 16:05 ] |
Předmět příspěvku: | aha |
A je tada běžné, že není v každém autě s Turbem ? Pokud to dobře chápu, mám menší výkon turba ? Připadalo mě divné, že cítím menší zrychlení při zapnutí turba než jak zde popisujete kamarádi. Prostě cítím menší zatlačení do sedaček. Také tedy vetší spotřeba a menší výkon motoru. Co je to za výraz Softturbo ?? |
Autor: | Návštěvník [ 21 říj 2004 16:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co to značí : TC D RVA |
Autor: | herma [ 21 říj 2004 16:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
51kW motory intercooler nemají. Já ho tam taky nemám. Mají ho jen 66kW motory. |
Autor: | Karel [ 21 říj 2004 18:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
A proto premejslim jak ho tam vecpat a co to ovlivni.Treba tesneni pod hlavou muze mit jinou vysku atd. Jestli jste to nekdo delal tak se ozvete. Rozdil ve svezeni s.. je az moc poznat (ja bych nekdy brecel o tech 15 kW) |
Autor: | herma [ 21 říj 2004 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karel píše: A proto premejslim jak ho tam vecpat a co to ovlivni.Treba tesneni pod hlavou muze mit jinou vysku atd. Jestli jste to nekdo delal tak se ozvete. Rozdil ve svezeni s.. je az moc poznat (ja bych nekdy brecel o tech 15 kW)
já už vo tom taky přemýšlel...ale koukal jsem u sestřenky na mondeo(66kW) a myslím že pokud jsou ty intercoolery stejný..tak nevím nevím kam jej narvat....ale možná se pletu a s místem to nebude zlé(sem ještě 66kW escorta neviděl. chtělo by to postavit dvě auta vedle sebe a porovnávat |
Autor: | mrazik [ 21 říj 2004 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karle určitě bych se do toho pustil, sice to bude znamenat spoustu shánění trubek atd, ale výsledek dle mého bude stát za to. Dal bych ho na místo, kam proudí nejvíce vzduch, např. před velký chladič vepředu. Nemyslím, že by to mělo vliv na motor ta, že by se něco muselo posílit. |
Autor: | Návštěvník [ 21 říj 2004 23:02 ] |
Předmět příspěvku: | :o)) |
Koukám že jsem začal pěknou debatu , ale o tom to tady je že ?! Kluci, mám právě to štěstí, že kolega má úplně toho samého krasavce ( dokonce ve stejné barvě) a tak jsme na to právě přišel, když jsme stáli vedle sebe a koukali si na motory. Určitě to bere vzduch zpředu a pod tapucírunkem haupny je vodítku až nad ten intercoller, kam je vzduch přiveden. Chce to určitě nějaké trubky navíc, ale určitě má jiné trubky na výfuk z hlavy. Ty jsou prostě úplně jiné s výliskama na uchycení intercolleru. Ale co tlaky a podobně... nevím. Každopádně dnes e v mém autíčku svezl (ten kolega) a tvrdil, že je to o hodně malinko línější, ale poznat to bude asi při vyšším výkonu na dálnaci a pod. Jinak to nerozeznal tvrdil..... jako rozdíl kW . Takže zatím čauky a dáte mě vědět co je to za to označení co jsem výše uvedl ? |
Autor: | Karel [ 22 říj 2004 17:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ja mam asi loudu, ale kdys jsem presedl do esca 66kW ,tak ten rozdil je teda dost znatelnej.Ne pri rozjezdu ,ale pri zrychlovani je to videt i na otackomeru, ze ty otacky letej rychlejc nahoru ,hlavne na 4-5 a pri predjizdeni radsi nemluvit.Jinak intercoler musi byt i se sanim (pokud se dava original)51kW ma jinak privod z turba a nema packy na prichyceni interc.Dat jinej a resit to trubkama ??Pokazdy kdys jsem u auta (pod nim) tak koukam kam ho dat.Neni tam zrovna moc mista a o vedeni trubek ani nemluvim(ty by se ale nejak zakroutily) |
Autor: | Návštěvník [ 24 říj 2004 22:26 ] |
Předmět příspěvku: | kód motoru |
to Mr.Kirk : K tomu, co uvádíš jako kód motoru ( TC D RVA ) odkazuji na Etzolda na str. 13, kde je vysvětlen význam jednotlivých písmen v kódu motoru a také přehledná tabulka s technickými parametry všech (?) motoru Escorta. Podle Etzolda ovšem tvůj údaj nedává smysl. V úvahu přichází např. RTC nebo RTD - R...objem motoru 1.8 T.....atmosférický diesel a třetí písmeno není podstatné. Má se jednat o pořadí ve výrobní sérii. Turbodiesel je podle Etzolda jen jeden a ten musí mít kód RF... Každý turbodiesel (podle Etzolda) má 66 kW. O intercooleru ani slovo. Odkud máte ty informace, že jsou dva typy TD s různým výkonem. Já mám také 1.8 TD a musím se přiznat, že v TP mám také kód RVA a výkon uveden 51 kW. Pokládal jsem to však za chybu úředníka, že to opsal podle jiného auta (mám dovoz). Zdraví Rosťa. |
Autor: | JR [ 24 říj 2004 23:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
nerikejte mi, ze je takovej problem nekam tu interkouli umistit a natahat k ni hadice. Navic u toho TD nemusi bejt IC ani nejak extremne velkej. Nejnkladnejsi na tom budou hadice, protoze Samco jsou silene drahy a hledat po VW vrakovistich vhodny hadice bude kapku voser. Nevim jak ma TD velkej vodni chladic, ale nevesel by se nahodou nejakej rozumnej IC za naraznik? Muze klidne i prekrejvat chladic na vodu. Pak uz jen zvednout tlak na turbu, pridat na cerpadle a nejaky slusny kobylky by se z toho daly dostat. |
Autor: | Karel [ 25 říj 2004 19:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
To jr: No me by stacilo bohate tech 15kW bez jakyhokoliv zasahu.Jaky hadice mas na mysli? To nestaci nejake co snesou 1 atmosferu? A proc jsou tak drahy?Ja tam mam i chladic na klimu ,tak toho mista tam zas tolik neni.Za kolik se da sehnat nakej ten mezichladic? |
Autor: | JR [ 25 říj 2004 19:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
ceny z hlavy neznan, musis vymyslet kolik tam mas mista a podle toho pak schanet IC. Navic nemyslm, ze by pouhy pridani IC zvedlo vykon o 15kW, podle me tam musibejt i vetsi tlak na turbu. |
Autor: | Návštěvník [ 26 říj 2004 23:35 ] |
Předmět příspěvku: | přidání mezichladiče |
Nechápu proč koumáte nad tím, jak a kam přidat mezichladič. Proč jednoduše nepoužít ten z 66 kW verze a nedat ho na stejné místo ?? Ve verzi 51 kW je právě tam prázdný prostor. Já bych spíše přemýšlel jestli je to možné jen tak mezichladič přidat. Opravdu mezi těmi motory nejsou žádné další rozdíly ? Co vy na to ? |
Autor: | bibo [ 27 říj 2004 19:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
ten mezichladič dělá divy já si klidno tipnu že to těch deset kilowat přidá |
Autor: | Karel [ 27 říj 2004 20:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: přidání mezichladiče |
lettro píše: Nechápu proč koumáte nad tím, jak a kam přidat mezichladič. Proč jednoduše nepoužít ten z 66 kW verze a nedat ho na stejné místo ?? Ve verzi 51 kW je právě tam prázdný prostor.
Já bych spíše přemýšlel jestli je to možné jen tak mezichladič přidat. Opravdu mezi těmi motory nejsou žádné další rozdíly ? Co vy na to ? Uz jsem psal, ze se musi pouzit i sani a jsou tam i dalsi rozdily.A taky sehnat ten tapecirunk pod kapotou,takze jen pridat do volneho mista to nejde.Nejjednodusi je jen privezt hadice a dat ho pod naraznik nekde. |
Autor: | Návštěvník [ 27 říj 2004 22:22 ] |
Předmět příspěvku: | umístění mezichladiče |
Tak dobře, mezi oběma motory je řada drobných rozdílů. To chápu a je třeba příslušné úpravy udělat. Ale proč vymýšlet jiné umístění, když místo na mezichladič v motorovém prostoru je ? A potom ta součástka samotná : připadá mi nejjednodušší koupit originál z rozbitého escorta na vrakovišti. Neexperimentoval bych s chladiči z jiných aut. Co říkáš ? |
Stránka 1 z 6 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |