fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Klepe motor a svítí kontrolka žhavení
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=9352
Stránka 1 z 1

Autor:  Tomat1 [ 16 bře 2007 14:21 ]
Předmět příspěvku:  Klepe motor a svítí kontrolka žhavení

Zdar, tak se mi stává, že když potřebuju vypálit odněkud z křižovatky a sešlapnu plyn tak se rozsvítí kontrolka žhavení a motor začne klepat, tím ztratí výkon a ... .Také se mi přesně tohle stává, když jedu do kopce a přidám plyn, začne nepravidelně problikávat kontrolka žhavení a motor začne klepat, když trochu slevím z plynu tak je to dobrý, ale jakmile zase přidám je to zpátky. Chvíli jsem hledal čím by to mohlo být a u setrváku je nějaký čidlo asi polohy klikového hřídele a to jsem vymontoval bylo dost špinavý tak jsem ho otřel a začalo to být lepš,í ale problém zcela nezmizel, teď se to projevuje podstatně méně už jenom v prudkých kopcích a také, když vymetu nějakou díru to jenom problikne kontrolka žhavení. Neměl jste někdo podobný problém, nevím jestli je to čidlo špatný nebo je špatnej ten řídící vstřik nebo je velkej předvstřik či co? Máte někdo nějakej nápad? Díky :!:

Autor:  Tomat1 [ 18 bře 2007 22:52 ]
Předmět příspěvku: 

Nevíte náhodou podle čeho řídící jednotka určuje předvstřik nafty, zdali to je jenom podle čidla polohy klikvého hřídele a toho čidla na vstřiku a nebo jestli ještě bere v úvahu teplotu motoru a váhu vzduchu?

Autor:  Wizzy [ 19 bře 2007 08:30 ]
Předmět příspěvku: 

Tomat1 píše:
...podle čeho řídící jednotka určuje

Ona nafta něco takového má? :shock:

Edit: Beru svůj údiv zpět, byl jsem poučen, že má a dokonce EEC-5. :oops:

Autor:  Tomat1 [ 19 bře 2007 13:30 ]
Předmět příspěvku: 

No prej ano, ale pouze ta s turbem. :-)

Autor:  ondrapb [ 19 bře 2007 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

I bez turba.. :wink:

Autor:  Tomat1 [ 19 bře 2007 22:36 ]
Předmět příspěvku: 

Jo? I ten elektronickej předvstřik?

Autor:  ondrapb [ 19 bře 2007 23:35 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to nevim...Spis Walker by to mohl vedet :wink:

Autor:  Walker [ 21 bře 2007 13:53 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle vypadá na "pouze" elektrickou závadu v mikrovýpadku napětí pro řídící jednotku na Pinu 71 a 97....s tím je spojeno i to problikávání žhavení, žhavení ovládá řj (pinem 1 spíná relé žhavení) a signalizace žhavení v palubovce je z pinu 80... Takže závada je v oblasti pojistkovky (relé, kontakty)....To relé by mělo spínat se zapnutím klíčku a tím se rozsvítí i žhavení (řj dostane napětí na pin 71 a 97) a je tam ještě jedno které řeší ventil studeného startu....Laicky se to pravé pozná tak, že když se vyndá, tak to nežhaví po otočení klíčku a nechytne. Závadu bych viděl buďto v tomhle relé nebo v jeho okruhu...

Autor:  Tomat1 [ 21 bře 2007 22:49 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za odpověď a teď ještě jeden dotaz o jakém relé to mluvíš? Mluvíš o něm jako o tom, ale nevím co to je v Etzoldovi jsem našel pouze relé studeného startu o něm tu taky píšeš. Takže pokud to dobře chápu tak mi vypadává napájení ŘJ tím pádem když se tam napětí dostane tak to bere jako že startuješ. A ještě tu je vlastně relé zámku zapalování.

Autor:  Tomat1 [ 03 dub 2007 19:08 ]
Předmět příspěvku: 

Takže vše opraveno a bylo to zřejmě opravdu mikro výpadky napájení řídící jednotky. Po pročištění kontaktů hlavního relé vedle baterie a konektorů a po přezkoušení trysek(nevím jestli k tomu přispěli, měl jsem je venku z jiného důvodu) bylo vše O.k.

Autor:  windmaster [ 13 čer 2007 13:16 ]
Předmět příspěvku:  problikavani kontrolky zhaveni

Mel jsem ten samy problem a v autorizovanem servisu v Praze se jim nedarilo to resit - prolezli mi celou elektriku - cca 3 dny. Na radu, ze by to mohl byt vstrik tvrdili, ze vstriky s tim nemohou souviset, protoze nejsou na elektriku pripojene. Nicmene jeden vymenili (bohuzel tak, ze mi tam tece nafta) a najednou problikavani kontrolky zhaveni zmizelo. Nemeli ani odvahu se k tomu priznat / prestalo to pry samo. Ted s tim budu muset nekam jinam neb nejsem tak sikovny a nemam cas se v tom hrabat - pro jistotu necham zkontrolovat vstriky jeste jednou.

Autor:  Krtek-NA [ 14 čer 2007 22:19 ]
Předmět příspěvku: 

Co to bylo za servis. Pro ostatní :wink:

Autor:  Tomat1 [ 14 čer 2007 22:51 ]
Předmět příspěvku: 

No mě to problikávání skoro přestalo, ale bohužel mi to hlavně v kopci začalo znovu dělat, tak jsem jednoho krásného dne šel po kabelech od vstřikovacího čerpadla až k ŘJ a po sundání světla jsem přišel na to, že mám prodřenou izolaci asi třech drátů, takže to pěkně zkratovalo a dělalo bordel.

Autor:  windmaster [ 18 čer 2007 09:02 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Co to bylo za servis. Pro ostatní :wink:

Dolni Měcholupy - F&R

Autor:  windmaster [ 18 čer 2007 09:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tomat1 píše:
No mě to problikávání skoro přestalo, ale bohužel mi to hlavně v kopci začalo znovu dělat, tak jsem jednoho krásného dne šel po kabelech od vstřikovacího čerpadla až k ŘJ a po sundání světla jsem přišel na to, že mám prodřenou izolaci asi třech drátů, takže to pěkně zkratovalo a dělalo bordel.


JJ, kabely u motoru mně taky kontrolovali a pak se pustili i do interieru. Šli po důsledcích problému. Kontrolka problikávala vždy v nízkých otáčkách při zatížení el. okruhu, např. na dorazech motorků předních oken. Tak se podívali i do spínačů el. stahování ... Abych byl spravedlivý, tak musím podotknout, že mně práci neúčtovali - sami se doznali, že neví co bylo příčinou ...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/