fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Kdy měnit rozvoďák na 1.8D 44kW,po 60 či 90tkm?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=9517
Stránka 1 z 3

Autor:  Hranáček [ 25 bře 2007 16:54 ]
Předmět příspěvku:  Kdy měnit rozvoďák na 1.8D 44kW,po 60 či 90tkm?

Zdravím, koupil jsem ESC od z nouze narychlo souseda(kterého jsem např. pozoroval,co stím v zimě dělá a jak se k tomu chová,2 roky), když měl 186tkm a on říká:před výměnou je to teď, nalítej s tím tak max.20-30 tkm, víc ne a vyměň to. Kdyby to bylo měněno co 60tkm, tak by to nejspíš neříkal, vypadá to i na 100, to bylo i u Toleda 1.On to měl 3,5r,od r.2002,předtím to jezdilo v Drážďanech.Řemen by šel snad sehnat prý i okolo 2,5 s kl.,ale jsou tam 2 nebo 3 kladky, to nikdo neví...Motor vyroben 06/90. Je tam teď syntetika,kterou to nežere,nemusím dolívat, půjdu do Hekry 1OW-40 diesel, pak do 15W-40 diesel,přes léto určitě. Dík za rady.Z

Autor:  Návštěvník [ 25 bře 2007 18:19 ]
Předmět příspěvku: 

Mění se maximálně při 60 tisících,jsou tam dva řemeny a tři kladky.Ta sada stojí tak 4 tisíce,vyměnil bych i vodní pumpu jestli je tam ještě púvodní to je dalších 1500 + práce tak by mělo stačit 7-8 tisíc.Olej tam nech polosintetiku 10/40 celoročně.

Autor:  Hranáček [ 25 bře 2007 18:32 ]
Předmět příspěvku:  řemen a čerpadlo a olej 10w40?

dík, o tom čerpadle vím,že je lepší to udělat,podívám se na vrakáči,ale tahle součást asi lepčí nová,co?Poptám se...mít ho předem se neztratí.
O těch 60tkm se píše i v orig. návodě jako doporučených jinak je to sakra risk.Ale když jsem koupil auto v 186tkm tak by mělo být krátce po výměně,kdoví jak to měnili. Olej je jasnéé že 10w40 neublíží, ale když mám dost 15w40, že stačí i na Š120 a pořád ho ještě dost zbývá a splňuje nebo překračuje API CD,co je v návodu, nalil bych ho tam,přes léto určitě.jinak zestárne.se škodárnou moc nejezdím a nějak nedolívám,je tam dobrý motor,seřízený,nežere.tam stačí i API CB až CC, který mám též,ale do Forda bych jej nedal.Každopádně dík za rady a orientace v ceně,odpovídá to tomu,co jsem slyšel.Zkusím postupně přes Autobenex,Kelly,Elit,Meteor atd. co mi řeknou,rozdíly v ceně a dodání bývají značné. Např. u Toleda1 1.9D mi přítlač.talíř pasoval až ten 3í a katalogově seděly všechny...Co řemen, jakou značku? Gates?

Autor:  Návštěvník [ 25 bře 2007 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

Vrakáči se vyhni zdaleka tohle musí bejt nové a pokud možno kvalitní značkové.Třeba contitech

Autor:  Návštěvník [ 25 bře 2007 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

Jo olej 15/40 tumu neuškodí.

Autor:  Hranáček [ 25 bře 2007 19:17 ]
Předmět příspěvku:  jo, dik za radu...

myslel jsem si to, ze tyhle dily je ZAPOTREBI NOVE. Na ten Contitech mrknu,kdyz na to clovek nespecha a vi,ze to bude za par mesicu menit,tak je lepsi mit do do foroty.Ja takhle u toleda1 koupil rozvodak a kladku pri 89tkm a za mesic mi Toledo ukradli v Brne na ulici(s botickou a bez baterie!!!)a jeste to nebylo vymenene, tak verim, ze si zlodej myslel ze uz to mam za,pac jsem to napsal dtuzkou do "serv.knizky"v prihradce v pal.desce a nekde se mu to pak seklo,sycakovi.
Ten olej 15W40 ja lil i do Toleda,prvoplneni byl Repsol,pak stridacka Shell,BP,Sunoco,vzdy lepsi mineral,nakonec i ze stacirny ze Strelic jsem tam lil a stacilo to a nemusel jsem nejak dolivat,normalne menil co 7.5-8 tkm.

Autor:  Návštěvník [ 25 bře 2007 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

Nlavni je aby tam nejaký olej byl. :smt083

Autor:  Floki [ 25 bře 2007 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Contitech

Hubert píše:
Vrakáči se vyhni zdaleka tohle musí bejt nové a pokud možno kvalitní značkové.Třeba contitech


No řemeny contitech nejsou nijak extra značka,naopak Gates jsou jedny z nejlepších v dané cenové kategorii :D

Autor:  Hranáček [ 27 bře 2007 14:21 ]
Předmět příspěvku:  na značce nezáleží? tedy kladek...

asi je jasné, že by to nemělo být nějak poslátané-co-dům-dal...z nějakých zbytků, třebaže by to bylo podle katalogu OK a "výhodně" čili všechny (2-3) kladky asi od 1é značky, né?
Já měl na Toledu1 1.9D r.96 nachystán řemen Gates (cca500) a kladku SKF (cca800,made in Germany),ale stačili mi ukrást auto,před výměnou...tak mi to zbylo a prodávám to, i zvlášť.
Někde ale musí být odpozorované, která značka kladek nejdéle vydrží, záleží přece na materiálu a přesnosti výroby,né?

Autor:  Karel [ 27 bře 2007 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Kup original Motorcraft a je to ne!

Autor:  Marpie [ 27 bře 2007 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

Sice je to trochu mimo původní téma ale kdy měnit u MKVII 1,8TD 51 kW? Taky po 60 tis. km?

Autor:  Návštěvník [ 27 bře 2007 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

Jasně že taky kdyt ten motor je vzásadě stejnej.

Autor:  Karel [ 28 bře 2007 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

Marpie píše:
Sice je to trochu mimo původní téma ale kdy měnit u MKVII 1,8TD 51 kW? Taky po 60 tis. km?

Myslim ze az od 98+ se meni po 100000 nebo 60 mesicich.

Autor:  Hranáček [ 29 bře 2007 12:23 ]
Předmět příspěvku:  jo,stáří,přes 5 let nepoužívat

5 let asi platí u starých rozvoďáků,kdo jezdí málo,pod 12tkm/rok,tak má smůlu...jinak u Autobenexu maji do konce dubna AKCI na Gates produkty + NGK svicky,kdo koupi aspon za 5000 dostane gril.sadu a kdo za 10000 tak sport.bundu, ta prvni hranice by se pri zakoupeni rozvod.sady,jinych remenu a svicek,dala docela atakovat...

Autor:  Marpie [ 30 bře 2007 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem mrkl do servisní knížky pro rok 97 a tam je pro motor Endura DE psáno že je výměna rozvodů co 105 tis km nebo každých 5 let podle toho co bude dříve a u vozidel která jsou provozována v prostředí se zvýšenou prašností, špínou a vlhkostí - což je mimochodem asi každé auto je doporučena výměna každých 60 tis km. A hned jsem se podíval že u mého auta byly rozvody měněny 25.11.2002 při 56 804 km a já mám teď najeto 112 400. Takže letos mne to v každém případě čeká. V listopadu to bude 5 let a taky za nějakých 4 tis km najedu těch 60 tis od poslední výměny.

Autor:  catrr [ 30 bře 2007 10:25 ]
Předmět příspěvku: 

je to tak jak píšeš ale lepší je měnit při 60000

Autor:  Marpie [ 30 bře 2007 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

No však jsem psal že u vozidel provozovaných v prašném, špinavé a vlhkém prostředí což je podle mne každé auto je doporučeno dělat výměnu po 60 tis km.

Autor:  Pedros [ 10 kvě 2007 13:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kdy měnit rozvoďák na 1.8D 44kW,po 60 či 90tkm?

Hranáček píše:
Zdravím, koupil jsem ESC od z nouze narychlo souseda(kterého jsem např. pozoroval,co stím v zimě dělá a jak se k tomu chová,2 roky), když měl 186tkm a on říká:před výměnou je to teď, nalítej s tím tak max.20-30 tkm, víc ne a vyměň to. Kdyby to bylo měněno co 60tkm, tak by to nejspíš neříkal, vypadá to i na 100, to bylo i u Toleda 1.On to měl 3,5r,od r.2002,předtím to jezdilo v Drážďanech.Řemen by šel snad sehnat prý i okolo 2,5 s kl.,ale jsou tam 2 nebo 3 kladky, to nikdo neví...Motor vyroben 06/90. Je tam teď syntetika,kterou to nežere,nemusím dolívat, půjdu do Hekry 1OW-40 diesel, pak do 15W-40 diesel,přes léto určitě. Dík za rady.Z


Já jsem letos přešel z 15w40 na Texaco 5w40, v Makru ho mají za165/litr. Po jedné výměně (prodlouženo na 15000) jede motor zřetelně tišej a lehčej. Akorát to blbě brzdí motorem - odpory sou fakt malé. Spotřeba slezla o 0,3 - 0,5 litru, teď jezdím standartně 4,8 - 4,9 nafty od Unicornu což kvalitou není žádný zázrak. Doporučuju 5w40 i z důvodu úspory paliva.

Autor:  spepas [ 12 kvě 2007 11:51 ]
Předmět příspěvku:  Rozvoďák na 1,8 D

používám rozvodový řemen gates a jem s ním naximálně spokojen. řemen měním po 60000km a myslím si že by vydržel víc ale sichr je sichr.

Autor:  Marpie [ 05 čer 2007 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

Kolik mám tak počítat za celou sadu včetně kladek, řemene altíku a vodní pumpy? Jednak kolik za originál Motorcraft ve Fordu a kolik jinde? Rozvody byly měněny při 60 tis, já mam auto od 74 tis a teď budu po 5 letech od výměny mít 120 tis a netuším jestli byla měněna i pumpa. Bylo to tehdy přímo ve Fordu. Mám ji raději taky vyměnit?

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/