fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 27 dub 2024 23:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 01:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
A to usoudil proto, že mu na to jeho plastový sání a kulatym filtrem nad karbcem ten filtr nejde dát :-D

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 09:14 
Offline
Forďák

Registrován: 26 črc 2006 17:28
Příspěvky: 79
Bydliště: Vysočina
Potrefené husy se ozvaly.
Jen by mě zajímalo, jestli některá z nich dokáže zdůvodnit proč motor s tímto zázrakem líp jede. A jestli někdo má, nebo jen někde viděl, objektivně změřené rozdíly výkonu.
Opravdu nejsou potřeba moc hluboké znalosti fyzky, aby člověk pochopil, že to žádný efekt (kromě toho pocitového) přinést nemůže.

_________________
Ex Escort 5dv, 1,3, 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 10:04 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 25 úno 2007 14:23
Příspěvky: 3609
http://www.ford-escort.cz/


Naposledy upravil fonz dne 21 úno 2012 14:01, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 10:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Zatím jsi nepřednesl moc konkrétních informací, to bych uměl taky. Umlať nás grafy:) S tím, že překážka v sání (řekněme vrtulka) může snížit spotřebu souhlasíš?

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 10:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Vazeni panove, ze otevreny filtr, coby jediny tuning na motoru je k hovnu, to je snad jasne, marginalni zvyseni vykonu v oblasti zboznych prani bych nebral v potaz, nekde snad vystracham test spojeny s merenim na brzde a nic moc teda, u nekterych "renomovanych! firem to byl i krok zpet...

Je to neco obdobneho, jako vylagrovany koncovy tlumic, ktery diky kravalu dodava zavodnikovi pocit, ze jeho jednašvestka ted jede fakt skoro stejne jako WRC pred rozpadem..

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 12:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
já, i přesto že tohle absolutně odsuzuju a když si kámoš dal místo katíku dynamizér tak sem se mu 10 minut v kuse smál, si myslím, že ODSTÍNĚNY otevřený filtr by v jistých případech mohlo něco málo přidat. I když je pravda, že motor je stavěný na určitý typ sání a jakmile se tam dá otevřený filtr, zkurví to geometrii proudění vzduchu a může to víc uškodit než přidat...ale přece jenom občas to třeba dva a půl křečku přidá :-D

Jak je obecně známo - nejlepší tuning je koupě silnějšího auta.

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 21:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
"dva a půl křečku přidá" :D
zadam o svoleni tento vyraz pouzivat :D to je cool

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 22:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2007 10:38
Příspěvky: 1642
Bydliště: pro zloděje všude daleko
význam má dát vložku filtru do origo airboxu od nějakého renomovaného výrobce...vzduch proudí pořád stejně akorát propustnost filtru je větší - světe div se motoru to pomůže
nejideálnější sání je systém CAI určitě pan byzon ví co to je, když se tu o tom tak vyjadřuje jenomže na to běžní čeští tuneři nemají love
no a nabastlení otevřeného filtru má smysl v případě, že je to kvalitní značka, filtr je odstíněn od motoru, svodů a vůbec tepla a je k němu nějakým způsobem zajištěn přísun vzduchu, jinak se dá mluvit maximálně o zvukovém efektu....
a poslední věc četl jsem hodnoty měření teploty u otevřeného odstíněného filtru a u vložky v origo airboxu a rozdíly jsou minimální...tudíž každý musí usoudit jestli se s tím srát kvůli zvuku a nebo připlatit pár peněz a zakoupit vložku přímo na svůj typ vozu...
Byzon btw. myslíš, že třeba závodní káry jezdí s papírovým filtrem? :D
nejdřív si o tom něco najdi než začneš psat kraviny ;-)

_________________
NISSAN SUNNY N14 GTI...malé, rychlé, hlučné...co víc si přát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 22:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Na netu/foru je kazdy prorokem, nebo aspon leteckym inzenyrem...a kdyz rikam kazdy, tak kazdy, az na male vyjimky, co fakt vi o cem je rec. Zbytek operuje s nactenymi informacemi, ktery casto napsal nekdo, kdo si to taky nekde precetl, ale realne vi vsichni prd. Nedejboze kdyz se k tomu prida syndrom "tiche posty" a nakonec z toho vznikne totalni blabol...

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 22:44 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
A kdo nema penize na drahe tuning filtry muze pouzit kus molitanu :D.
Prosim, neberte to vazne..

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 22:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2007 10:38
Příspěvky: 1642
Bydliště: pro zloděje všude daleko
mám si to brát osobně? :D

_________________
NISSAN SUNNY N14 GTI...malé, rychlé, hlučné...co víc si přát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 06 lis 2010 13:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
mikirc píše:
"dva a půl křečku přidá" :D
klidně používej, copyright na to nemám :-D


Jinak ano, operuju s načtenejma informacema, ale myslím, že z důvěryhodných zdrojů. nebo se alespoň snažím vyhledávat takový zdroje...protože kde jinde chcete brát informace? A navíc proč si myslíte, že někde načtený informace nemůžou bejt pravdivý?

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 06 lis 2010 17:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2009 08:46
Příspěvky: 1524
Bydliště: Jihlava
sportovní filtr dle mého názoru nepředstavuje žádnou změnu, spíš jde o ten zvuk..
Proto jsem ho dal do fiesty, ne kvůli planý naději že to něco přidá, ale kvůli tomu doslova řevu co to teď vydává...
Ve fabrice nejsou žádní blbci, airboxy jsou sakra dobře vymyšlený a spočítaný takže když už sport filtr něco přidá tak je to fakt jen díky tomu že je odstíněnej a má přívod studenýho vzduchu, když to takhle není tak je to většinou i trošku horší než serie..
Nemám to ničím podložený, jen vlastníma zkušenostma, každopádně za svým názorem si stojím a všichni wannabe tuningaři si můžou říkat co chtějí..

_________________
"93 BMW E36 320i
"91 BMW E34 525i
"90 Ford Fiesta XR2i 1.6 EFi - ex
"91 Ford Fiesta CLX 1.3 CFi - ex


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 06 lis 2010 18:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
To je furt dokola..

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 06 lis 2010 18:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 črc 2007 11:45
Příspěvky: 1710
Bydliště: Mělník
a stejně se to nevyřeší, protože tu vždy byly jsou a budou dvě skupiny. A mysli že todle už nejmíň jednou proběhlo i v sekci tuning.

Já mam na denní ježdění origo airbox s filtrem a na blbnutí odstíněnej sportovní a zajištěnej pořádnej přísun vzduchu abych nesál z motorovýho prostoru.

_________________
Escort cabrio RS 2000 -(1990), Ford Transit (1996)
Opel Monza A (1979) Opel Senator A (1978) - oboje 6 v řadě 3,0. New Opel Monza A (1978) 2,8 automat
EX:Opel Omega B 3,0 , Escort 1,6 16v, škoda 120GLS, 120LS, 105L, Fiat Uno 1,3 Turbo - jen jedna škodovka našla jného majitele než šrotiště.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 06 lis 2010 19:35 
Offline
Forďák

Registrován: 26 črc 2006 17:28
Příspěvky: 79
Bydliště: Vysočina
Konstruktéři a manažeři automobilek jsou naprostí tupci a ignoranti, protože dávají na trh svoje nedokonalé výrobky. A jejich chyby pak musí pracně napravovat (neřeknu tuzeři) amatérští úpravci, kteří je nejmíň o dvě třídy převyšují.
Vývoj a konstrukce auta znamená vypořádat se s tisíci kompromisů a naprosto protichůdných požadavků. S jeho výsledkem bývá spokojeno tak asi 98 až 99% uživatelů. Zbytek bude hledat mouchy a chtít něco víc. Pustí se do různých úprav, nakupují doplňky, dávají vydělat firmám, které žijí z jejich touhy mít něco víc, než má Lojza od vedle. Výsledky a úroveň jejich snažení nemíním komentovat, jsou mezi nimi takoví, kteří opravdu znají a vědí co dělají, i takoví kteří o věci nemají nejmenší páru, jen potřebují být lepší, nebo alespoň stejní jak Lojza. Někteří si zasloží obdiv, jiní pohrdlivý úsměv nebo soucit.
Padla tu i zmínka o závodních motorech. Mezi motorem pro sériové auto a motorem pro závody, je podobný rozdíl, jako mezi koloběžkou a autobusem. Obojí jezdí ale požadavky na ně kladené jsou úplně jiné. U motoru pro závody nevadí výkon, jen v určitém omezeném rozsahu otáček, nehledí se na životnost, hluk a emise, šetří se každým dekem hmotnosti. Proto u nich klasický airbox chybí.

Vyprošuju si urážlivé poznámky na Escorta 1,3. Už je v pánu, ale moje požadavky na auto... dopravit spolehlivě a relativně pohodlně z místa A na místo B spolehlivě plnil.

_________________
Ex Escort 5dv, 1,3, 1992


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 06 lis 2010 20:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2007 10:38
Příspěvky: 1642
Bydliště: pro zloděje všude daleko
po světě (ne jen cz) běhá teda tisíce idiotů, kteří mají upravené auta, jejich výkony mají podložené grafy, brzdy, podvozky odzkoušené na okruhu atd. a vlastně autům uškodili a jsou z toho ještě horší auta než před tím, že?
Je to o tom, že konsruktéři měli a mají snahu, aby jejich výrobky fungovali za nejrůznějších podmínek, pokud možno co nejdelší dobu a nestálo to moc prachů... :D Jenže některé motory mají potenciál na vyšší výkon než je sériový, přiškrcený...dopomoct se pár koníkům dá snadno a za relativně malý peníz s minimálním snížením spolehlivosti motoru...a nebo postavit auto, v kterém utopíš mrtě prachů, dostaneš z auta maximum a životnost je malá.
Ano, mám to vyčtené a odposlouchané od různých lidí, kteří svoje auta protáhli přes brzdu před a po úpravách, i já mám na autě malé úpravy a ty tuningové firmy kupodivu vyrábějí výrobky, které zvýší výkon, zlepší průběh kroutícího momentu, zlepší chování auta, zkrátí brzdnou dráhu
ale nikomu do toho nekecám, je to každého věc co si s autem dělá nebo nedělá, ale nějaké kecy o filtrech a fyzice nebo o čem, a že to nemůže fungovat, mě štvou, když o tom dotyčný člověk evidentně nic neví a o performance úpravy se taky nezajímá...
vyměnil sis někdy zajebaný vzducháč za nový? Cítils rozdíl v tom jak motor ožil? :idea:

_________________
NISSAN SUNNY N14 GTI...malé, rychlé, hlučné...co víc si přát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 06 lis 2010 20:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
....ja osobne jsem tim chtel rict jen to, ze na tech vasich "zanovnich" motorech je pozde na nejake sneni o vyssim vykonu jen diky filtru, tak ja to zde bylo postaveno na zacatku, zabihat do teorie zavodnich motoru, kde nektere treba nemaji filtr vubec, je fakt uz jen vrtani se v mimobeznych tematech...

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 06 lis 2010 20:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
sevaman píše:
vyměnil sis někdy zajebaný vzducháč za nový? Cítils rozdíl v tom jak motor ožil? :idea:

Tyjo řeknu Ti vyměnil a pořád je to stejně líná mrdka :-D , asi dám konus a diru do kapoty..

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jen ať nám to brzdí...
PříspěvekNapsal: 06 lis 2010 21:08 
Offline
Forďák

Registrován: 26 črc 2006 17:28
Příspěvky: 79
Bydliště: Vysočina
Dnešní motory mají opravdu rezervu výkonu. Jsou zcela záměrně přiškrcené, protože se musí nějak vypořádat s emisními limity. Ovšem silně se plete ten, kdo si myslí, že je "odškrtí" nějakými mechanickými úpravami. Bez patřičných úprav řídící jednotky toho moc nedosáhne. To platilo za éry karburátorů. Sice se dá celkem jednoduše "ojebat" některé z čidel, ale přepsat řídící jednotku hned tak někdo nedokáže.

_________________
Ex Escort 5dv, 1,3, 1992


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz